Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο αναπληρωτής Υπουργός Εξωτερικών κ.Δ. Δρούτσας


 Το «Βήμα» χρακτηρίζει τον Δημήτρη Δρούτσα το alter ego του νέου Πρωθυπουργού. Είναι ο άνθρωπος που αναλαμβάνει επικεφαλής της ελληνικής διπλωματίας.


Με τον Γιώργο Παπανδρέου να κρατά θεσμικά τα ηνία του ΥΠΕΞ, ο άνθρωπος που ήταν η σκιά του στο κάθε του ταξίδι, ο σύμβουλός του επί διεθνών θεμάτων και το δεξί του χέρι αναφορικά με το Κυπριακό και τα ευρωτουρκικά, διορίστηκε αναπληρωτής του, με την προοπτική να αναλάβει πλήρως το χαρτοφυλάκιο όταν ωριμάσουν οι συνθήκες, σύμφωνα με πολιτικούς αναλυτές.

Η μητέρα του είναι Αυστριακή και ο πατέρας του Ελλαδίτης. Σπούδασε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου της Βιένης και το 1994 ξεκίνησε την ακαδημαϊκή του σταδιοδρομία ως καθηγητής Ευρωπαϊκού Δικαίου στο Ερευνητικό Κέντρο Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, του Οικονομικού Πανεπιστημίου της Βιένης. Παράλληλα εργαζόταν και ως νομικός σύμβουλος του Καγκελάριου της Αυστρίας Wolfgang Schussel. Στην Ελλάδα επέστρεψε το 1999 και έπιασε δουλειά στο πλάι του Γιώργου Παπανδρέου, που ήταν τότε Υπουργός Εξωτερικών.

Ο Δημήτρης Δρούτσας μπορεί να είναι άγνωστο όνομα στην Κύπρο, δεν είναι όμως άγνωστος στο Κυπριακό. Το διδακτορικό του άλλωστε ήταν πάνω στην ένταξη της Κύπρου στην Ε.Ε. και τον Γ. Παπανδρέου συμβούλευε σε θέματα Κυπριακού και πολιτικής προσέγγισης Ελλάδας-Τουρκίας. Γεννήθηκε στη Λευκωσία, ενώ υπηρετούσε ο πατέρας του εδώ και η παιδική του ηλικία στιγματίστηκε, όπως τόσων άλλων, από την τουρκική εισβολή.

Η σύζυγός του Φαίη Καραβίτη, δημοσιογράφος το επάγγελμα, έγραφε σε ανύποπτο χρόνο, στα πλαίσια ενός ρεπορτάζ, ότι ο κ. Δρούτσας «στα έξι του χρόνια κράδαινε απειλητικά το πλαστικό του πιστόλι προς την κατεύθυνση της ''πράσινης γραμμής''. Είκοσι οκτώ χρόνια μετά εργάζεται κι αυτός για την ειρηνική λύση του ίδιου προβλήματος». Η εργασία του αυτή, σύμφωνα με πληροφορίες, ήταν να προβαίνει σε παρασκηνιακές διαβουλεύσεις με πρόσωπα-κλειδιά, όπως ο Σερ Ντέιβιντ Χάνεϊ, για τη διαμόρφωση του Σχεδίου Ανάν, μέχρι το 2003.

Κάποιοι είναι ιδιαίτερα σκεπτικοί, αναφορικά με τον ωφέλιμο ρόλο του στο Κυπριακό. Ο γνωστός δημοσιογράφος Σταύρος Λυγερός, για παράδειγμα, γνωστός για το συγγραφικό του έργο σε σχέση με το Κυπριακό, ανέφερε σε χθεσινό του άρθρο κατά λέξη: «Αυτό που θυμούνται, πάντως, οι Ελληνοκύπριοι είναι ο προκλητικός ρόλος του στην επιβολή του Σχεδίου Ανάν». ΤΗΣ ΜΙΚΑΕΛΛΑΣ ΛΟΪΖΟΥ ΣΗΜΕΡΙΝΗ

Δημήτρης Δρούτσας: αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών
Ο Δημήτρης Π. Δρούτσας γεννήθηκε στην Λευκωσία στις 5 Αυγούστου 1968. Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του στην Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου της Βιέννης, όπου συνέγραψε και την Διδακτορική Διατριβή του με θέμα την «Ένταξη της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση», ξεκίνησε, το 1994, την ακαδημαϊκή του σταδιοδρομία ως καθηγητής Ευρωπαϊκού Δικαίου στο Ερευνητικό Κέντρο Ευρωπαϊκών Υποθέσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου της Βιέννης («Forschungsinstitut für Europafragen der Wirtschaftsuniversität Wien»).

Παράλληλα με τις ακαδημαϊκές του υποχρεώσεις, διετέλεσε, από το 1998, νομικός σύμβουλος στο επιτελείο του Υπουργού Εξωτερικών και μετέπειτα Καγκελάριου της Αυστρίας, Wolfgang Schüssel. Toν Σεπτέμβριο 1999 επέστρεψε στην Ελλάδα ως Ειδικός Σύμβουλος του Υπουργού Εξωτερικών, Γιώργου Α. Παπανδρέου, με ιδιαίτερο αντικείμενο την ένταξη της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το Κυπριακό, την πολιτική προσέγγισης της Ελλάδας με την Τουρκία, καθώς και τα μεγάλα θεσμικά ζητήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Από τον Μάρτιο 2004 είναι ο Διευθυντής του Διπλωματικού Γραφείου του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ και Προέδρου της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, Γιώργου Α. Παπανδρέου. Τον Μάρτιο 2008 ανέλαβε και χρέη Εκπροσώπου του ΠΑΣΟΚ για τα διεθνή ΜΜΕ και ως προς τις δραστηριότητες του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ ως Προέδρου της Σοσιαλιστικής Διεθνούς. Τον Μάιο 2008 ορίστηκε Γραμματέας του Τομέα Εξωτερικής Πολιτικής & Διεθνών Σχέσεων του ΠΑΣΟΚ.

Έχει πλούσιο συγγραφικό έργο και σειρά διαλέξεων στο εσωτερικό και εξωτερικό για θέματα Ευρωπαϊκού Δικαίου, Διεθνούς και Ευρωπαϊκού Εμπορικού Δικαίου, Εξωτερικής Πολιτικής και Πολιτικής Άμυνας. Μιλά Γερμανικά, Αγγλικά, Γαλλικά και Ρώσικα. Είναι παντρεμένος με τη δημοσιογράφο Φαίη Καραβίτη. 


πηγή : ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ http://www.enet.gr/

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα