Καθοριστική για το μέλλον των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά θα είναι η συνάντηση στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας(Τετάρτη 23 Δεκεκμβρίου) του ΥΠΕΘΑ Βαγγέλη Βενιζέλου και εκτελεστικού διευθυντή της ThyssenKrupp Marine Systems κ. Hans Atzpodien (Χανς Κρίστοφερ Ατζπόντιεν) .
Η ιδιοκτήτρια των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά Γερμανική εταιρεία ThyssenKrupp, με επιστολή της ενημέρωσε την Κυβέρνηση ότι , προτίθεται να μεταβιβάσει στην Abu Dhabi Mar τo 75% του μετοχικού κεφαλαίου των Ναυπηγείων και εξετάζει το ενδεχόμενο να διατηρήσει το 25% περίπου.
Επιπλέον , η Γερμανική εταιρεία προτείνει μία συνολική επαναδιαπραγμάτευση των θεμάτων που αφορούν τόσο τα Ναυπηγεία, όσο και τη ναυπήγηση των σκαφών του Πολεμικού Ναυτικού προτείνοντας ως χρονικό ορίζοντα την 20η Ιανουαρίου 2010.
Η πρόταση της Thyssenkrupp θα αξιολογηθεί από τον ΟΙΚΟ Lazard , που έχει οριστεί από την ελληνική κυβέρνηση ως εκτιμητής- σύμβουλος.
Η ουσία λοιπόν της διαπραγμάτευσης έγκειται στην προικοδότηση του συμβολαίου πώλησης των Ναυπηγείων, με συγκεκριμένα και δαπανηρά εξοπλιστικά προγράμματα.
«Μήλο της έριδος» η κατασκευή 4ή 6 υπερσύγχρονων Φρεγατών για το Πολεμικό μας Ναυτικό.
Το κόστος αυτής της παραγγελίας, ίσως και να ξεπεράσει τα 5 δισεκατομμύρια ευρώ μαζί με τα οπλικά συστήματα.
Η Γερμανική εταιρεία προτείνει, να αγοράσει η χώρα μας Γερμανικές Φρεγάτες με το αντιπυραυλικό σύστημα Aegis, ώστε να είναι συμβατό με τα νέα αμερικανικά σχέδια του Προέδρου Ομπάμα σχετικά με την αντιπυραυλική ασπίδα.
Η Ελληνική Κυβέρνηση όμως έχει δεσμευτεί για την αγορά των γαλλικών Φρεγατών τύπου FREΜM, αλλά και για την κατασκευή τους στα Ελληνικά Ναυπηγεία.
Για το θέμα αυτό (Ναυπηγεία, Φρεγάτες, εξοπλισμός), σύμφωνα με πληροφορίες, ασκούνται και πολιτικές και οικονομικές πιέσεις σε επίπεδο Κυβερνήσεων , από τις κατασκευάστριες χώρες (Γερμανίας και Γαλλίας).
Υπενθυμίζουμε , ότι υπάρχουν σοβαρές εκκρεμότητες , του Ελληνικού Δημοσίου με την Γερμανική εταιρεία ThyssenKrupp, που είναι ιδιοκτήτρια των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Οι εκκρεμότητες αυτές αφορούν ένα κόστος που ανέρχεται στο 2, 5 δισεκατομμύρια Ευρώ, αφού δεν έχει ολοκληρωθεί η ναυπήγηση τεσσάρων (4) σύγχρονων υποβρυχίων, ούτε και ο εκσυγχρονισμός τριών ( 3) παλιάς τεχνολογίας υποβρυχίων του Π.Ν..
Πάντως, μέχρι τώρα, έχει ζημιωθεί αρκετά το Ελληνικό Δημόσιο (προκαταβολή 80% της αξίας ναυπήγησης 4 υποβρυχίων), αλλά και η επιχειρησιακή επάρκεια του Πολεμικού μας Ναυτικού έχει ζημιωθεί, αφού δεν διαθέτει σύγχρονα υποβρύχια από το 2004, όπως προέβλεπε η σχετική σύμβαση με την κατασκευάστρια εταιρεία.
Επίσης, πέρα από την ενδεχόμενη αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος, είναι πολύ πιθανόν, ότι θα αλλάξει και το εργασιακό καθεστώς των 1.600 εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Αναμφίβολα, το ιδιοκτησιακό καθεστώς των Ναυπηγείων, αλλά και το μέλλον τους ως ναυπηγοκατασκευαστική μονάδα, θα αποτελέσουν το αντικείμενο μιας πολύ δύσκολης διαπραγμάτευσης.
Στη συνάντηση του ΥΠΕΘΑ Β. Βενιζέλου με τον εκπρόσωπο της γερμανικής εταιρείας, αναμένεται ότι θα συζητηθεί και η πρόταση της Ελληνικής Κυβέρνησης, να αναζητηθούν και ναυπηγοκατασκευστικές παραγγελίες από την ελεύθερη αγορά, διότι, δεν είναι δυνατόν, τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά να επιβιώνουν μόνο από τις παραγγελίες του Πολεμικού μας Ναυτικού. Και αυτό θα είναι ίσως, το πιο ενδιαφέρον στοιχείο της διαπραγμάτευσης, αν δηλαδή τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά εξελιχθούν σε διεθνώς ανταγωνιστική και κερδοφόρα ναυπηγο-κατασκευαστική Βιομηχανική Μονάδα.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου