Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

«Πυρετός» διαβουλεύσεων για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά



Καθοριστική για το μέλλον των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά θα είναι η συνάντηση στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας(Τετάρτη 23 Δεκεκμβρίου) του ΥΠΕΘΑ Βαγγέλη Βενιζέλου και εκτελεστικού διευθυντή της ThyssenKrupp Marine Systems κ. Hans Atzpodien (Χανς Κρίστοφερ Ατζπόντιεν.
Η ιδιοκτήτρια των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά Γερμανική εταιρεία    ThyssenKrupp, με επιστολή της  ενημέρωσε την Κυβέρνηση ότι ,   προτίθεται να μεταβιβάσει στην Abu Dhabi Mar τo 75% του μετοχικού κεφαλαίου των Ναυπηγείων και εξετάζει το ενδεχόμενο να διατηρήσει το 25% περίπου.
Επιπλέον , η Γερμανική εταιρεία προτείνει μία συνολική επαναδιαπραγμάτευση των  θεμάτων που αφορούν τόσο τα Ναυπηγεία,  όσο και τη ναυπήγηση των σκαφών του Πολεμικού Ναυτικού προτείνοντας ως χρονικό ορίζοντα την  20η  Ιανουαρίου 2010.
Η πρόταση της Thyssenkrupp θα αξιολογηθεί από τον ΟΙΚΟ Lazard που έχει οριστεί από την ελληνική κυβέρνηση ως εκτιμητής- σύμβουλος.


Η ουσία λοιπόν της διαπραγμάτευσης έγκειται στην προικοδότηση του συμβολαίου πώλησης των Ναυπηγείων, με συγκεκριμένα και δαπανηρά εξοπλιστικά προγράμματα.
«Μήλο της έριδος» η κατασκευή 4ή 6 υπερσύγχρονων Φρεγατών για το Πολεμικό μας Ναυτικό.
Το κόστος αυτής της παραγγελίαςίσως και να ξεπεράσει τα  5 δισεκατομμύρια ευρώ μαζί με τα οπλικά συστήματα.
Η Γερμανική εταιρεία προτείνει, να αγοράσει η χώρα μας Γερμανικές Φρεγάτες με το αντιπυραυλικό σύστημα Aegisώστε να είναι συμβατό με τα νέα αμερικανικά σχέδια του Προέδρου Ομπάμα σχετικά με την αντιπυραυλική ασπίδα.
Η Ελληνική Κυβέρνηση όμως έχει δεσμευτεί για την αγορά των γαλλικών Φρεγατών τύπου FREΜM, αλλά και για την κατασκευή τους στα Ελληνικά Ναυπηγεία.
Για το θέμα αυτό (Ναυπηγεία, Φρεγάτες, εξοπλισμός), σύμφωνα με πληροφορίες,  ασκούνται και πολιτικές και οικονομικές πιέσεις σε επίπεδο Κυβερνήσεων από τις κατασκευάστριες χώρες (Γερμανίας και Γαλλίας).
Υπενθυμίζουμε ότι υπάρχουν σοβαρές εκκρεμότητες , του Ελληνικού Δημοσίου με την Γερμανική εταιρεία ThyssenKrupp, που είναι ιδιοκτήτρια των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Οι εκκρεμότητες αυτές αφορούν ένα κόστος που ανέρχεται στο 2, 5 δισεκατομμύρια Ευρώ, αφού δεν έχει ολοκληρωθεί η ναυπήγηση τεσσάρων (4) σύγχρονων υποβρυχίων, ούτε και ο εκσυγχρονισμός τριών ( 3) παλιάς τεχνολογίας υποβρυχίων του Π.Ν..  
Πάντως, μέχρι τώρα,   έχει ζημιωθεί αρκετά το Ελληνικό Δημόσιο (προκαταβολή 80% της αξίας ναυπήγησης 4 υποβρυχίων), αλλά και η επιχειρησιακή επάρκεια του Πολεμικού μας Ναυτικού έχει ζημιωθεί, αφού δεν διαθέτει σύγχρονα υποβρύχια από το 2004, όπως προέβλεπε η σχετική σύμβαση με την κατασκευάστρια εταιρεία.
Επίσης,  πέρα από την ενδεχόμενη αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτοςείναι πολύ πιθανόν,  ότι θα αλλάξει και το εργασιακό καθεστώς των 1.600 εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Αναμφίβολα, το ιδιοκτησιακό καθεστώς των Ναυπηγείων, αλλά και το μέλλον τους ως ναυπηγοκατασκευαστική μονάδα,  θα αποτελέσουν  το αντικείμενο μιας  πολύ δύσκολης  διαπραγμάτευσης. 
Στη συνάντηση του ΥΠΕΘΑ Β. Βενιζέλου με τον εκπρόσωπο της γερμανικής εταιρείας, αναμένεται ότι θα συζητηθεί και η πρόταση της Ελληνικής Κυβέρνησηςνα αναζητηθούν και ναυπηγοκατασκευστικές παραγγελίες από την ελεύθερη αγορά, διότιδεν είναι δυνατόντα ναυπηγεία Σκαραμαγκά να επιβιώνουν μόνο από τις παραγγελίες του Πολεμικού μας Ναυτικού. Και αυτό θα είναι ίσως, το πιο ενδιαφέρον στοιχείο της διαπραγμάτευσης, αν δηλαδή τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά εξελιχθούν σε διεθνώς ανταγωνιστική και κερδοφόρα ναυπηγο-κατασκευαστική Βιομηχανική Μονάδα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα