Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αρνητικές εξελίξεις στο Σκοπιανό

       Η εκκρεμότητα της ονομασίας της π.Γ.Δ. Μακεδονίας,  δεν εξελίσσεται ικανοποιητικά για τη χώρα μας, αφού μάλλον  αποδυναμώνονται τα διπλωματικά και πολιτικά μας ερείσματα στον προνομιακό χώρο προώθησης των εθνικών μας συμφερόντων,  που είναι ασφαλώς  η Ε.Ε..
Η πλειοψηφία των  κρατών-μελών της Ε.Ε. με εξαίρεση τη Γαλλία (ίσως διότι διεκδικεί  τη «μερίδα του λέοντος» στο νέο εξοπλιστικό πρόγραμμα των Ενόπλων μας Δυνάμεων, όπως Φρεγάτες τύπου FREEM, ελικόπτερα SUPER PUMA κ.ά), το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και η Κομισιόν, δεν συμφωνούν με τη πολιτική του βέτο της Ελληνικής Κυβέρνησης , στον προσδιορισμό  ημερομηνίας έναρξης των διαπραγματεύσεων ένταξης της FYROM στην Ε.Ε..

Πάντως,   θα είναι αρνητική εξέλιξη για την ελληνική διπλωματία, αν κατά τη διάρκεια της Ισπανικής προεδρίας της Ε.Ε, επιχειρηθεί (μετά από διεθνείς πιέσεις)  να αρθεί το εμπόδιο της ονομασίας και έστω με έμμεσο τρόπο να ανάψει «το πράσινο φως», για την έναρξη των διαπραγματεύσεων ένταξης της FYROM στην Ε.Ε. Αναμφίβολα η Ελλάδα θα αντιδράσει,  αφού παραβιάζεται η εθνική «κόκκινη γραμμή». 
Επίσης, η Υπουργός Εξωτερικών  των ΗΠΑ κ.Χ.Κλίντον, στην  συνάντησή της με τον αν.ΥΠΕΞ Δ.Δρούτσα, επισήμανε  την διαφωνία της, με την  πολιτική του βέτο σε βάρος των Σκοπίων. Η επικεφαλής της αμερικανικής διπλωματίας κατέστησε σαφές στον έλληνα συνομιλητή  της, ότι, οι ΗΠΑ επιθυμούν την ένταξη της π.Γ.Δ. Μακεδονίας στο ΝΑΤΟ και  την Ε.Ε., εντός του 2010!
Η Κυβέρνηση των  Σκοπίων του Εθνικιστή Πρωθυπουργού Ν. Γκρουέφσκι,  αξιοποιεί τις ευνοϊκές πολιτικές συγκυρίες, όπως η στήριξη της Κομισιόν, του Ευρωκοινοβουλίου και της αμερικανικής διπλωματίας και δεν εγκαταλείπει την αδιάλλακτη πολιτική της στο θέμα του ονόματος. Επιμένει ο Ν.Γκρουέφσκι να καπηλεύεται το όνομα «Μακεδονία» και για τον γεωγραφικό χώρο,  αλλά και για τη  γλώσσα και την εθνότητα,   και κυρίως εμμένει  στην άποψη,  ότι στην Ελλάδα βρίσκεται υπό κατοχή η Μακεδονία του Αιγαίου, που αποτελεί εδαφικό τμήμα της διαμελισμένης  χώρα του!
Η   επίσκεψη τις επόμενες μέρες σε Αθήνα και Σκόπια του ειδικού διαμεσολαβητή του ΟΗΕ Μ.Νίμιτς, το πιθανότερο είναι  να μην έχει «θεαματικά» αποτελέσματα. Ενδεχομένως να  συζητηθεί  η γνωστή πρόταση Νίμιτς που περιλαμβάνει τη σύνθετη ονομασία «Βόρεια Δημοκρατία της Μακεδονίας» με διάφορα «παρεπόμενα» για τη γλώσσα και εθνότητα.    
                                                                         Χ.Α.Κ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα