Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σοβαρό επεισόδιο στο Αιγαίο

Κατά τη διάρκεια άσκησης του Πολεμικού μας Ναυτικού στο Πεδίου Βολής Άνδρου, τέσσερα οπλισμένα τουρκικά μαχητικά F-16 εισήλθαν αιφνιδιαστικά στο χώρο της άσκησης. Εκείνη τη στιγμή η φρεγάτα «ΑΙΓΑΙΟ» εκτελούσε αντιαεροπορικές βολές. Επειδή μάλιστα δύο από τα τουρκικά αεροσκάφη πετούσαν πολύ χαμηλά, μόλις στα 700 μέτρα, υπήρξε άμεσος κίνδυνος κατάρριψης τουρκικού μαχητικού από τα αντιαεροπορικά πυρά της Ελληνικής Φρεγάτας! Το παραλίγο «θερμό επεισόδιο» αποφεύχθηκε επειδή  η Φ/Γ ΑΙΓΑΙΟ σταμάτησε τις βολές.
Σήμανε συναγερμός  στο Εθνικό σύστημα αεράμυνας της χώρας και έσπευσαν στην περιοχή ελληνικά αλλά και τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη, με αποτέλεσμα τη συγκέντρωση πολεμικών αεροσκαφών στην περιοχή. Μάλιστα, δύο από τουρκικά F-16 έκαναν και εικονική προσβολή της ελληνικής Φρεγάτας.
Προκειμένου να αποφευχθεί περαιτέρω κλιμάκωση του επεισοδίου, το ΕΚΑΕ ενεργοποίησε την «κόκκινη γραμμή», που έφερε σε επαφή τα Στρατηγείο της Λάρισας με το  Εσκί Σεχίρ.
Πάντως η Τουρκίας πέτυχε το στόχο της, να διακόψει προγραμματισμένη άσκηση του πολεμικού μας Ναυτικού.
 Το σημερινό πολύ σοβαρό επεισόδιο, επαναφέρει τα σενάρια που επεξεργάζονται οι τούρκοι Στρατηγοί για κλιμάκωση της έντασης στο Αιγαίο.
                                                                      Χ.Α.Κ.

                ***************
Είναι πάγιο  τουρκικό αίτημα η  κατάργηση των ελληνικών μόνιμων πεδίων βολής που καλύπτουν διεθνή και εθνικό εναέριο,  με το αιτιολογικό ότι αυτά τα πεδία βολής είναι παράνομα, σύμφωνα με τις διατάξεις του Διεθνούς Οργανισμού Αεροναυτιλίας ICAO, που καθορίζει ότι χρειάζεται περιοχική συμφωνία για πεδία βολής πάνω από την ανοιχτή θάλασσα.

Φυσικά, με την ίδια λογική θα πρέπει  να υπάρξει  κατάργηση και του τουρκικού πεδίου βολής στην έξοδο των Στενών των Δαρδανελλίων, ενδεχόμενο που η Τουρκία αρνείται να συζητήσει.  Επισημαίνουμε ότι η νήσος Καλόγεροι, βορείως της Άνδρου, αποτελεί για την Τουρκία «την αφετηρία» για τον καθορισμό του μισού Αιγαίου από τον 25ο μεσημβρινό και ανατολικά ως περιοχή αποκλειστικού ελέγχου της Άγκυρας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα