Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Aρνητική εξέλιξη στις σχέσεις της Τουρκίας με τις ΗΠΑ, λόγω της αναγνώρισης της γενοκτονίας των Αρμενίων

Υπάρχει τώρα για από την Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων της αμερικανικής Βουλής  των Αντιπροσώπων. Μια απόφαση, που ασφαλώς θα έχει πολιτικο-διπλωματικές παρενέργειες , στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής. Ίσως, ο αμερικανός Πρόεδρος Μπάρακ Ομπάμα, να αναγκαστεί να αναθεωρήσει τις επιλογές τους, ότι η Τουρκία αποτελεί στρατηγικό εταίρο των ΗΠΑ στην περιοχή, καθώς η Ισλαμική Κυβέρνησης της Άγκυρας,  διαμορφώνει κλίμα αντιαμερικανισμού στην Τουρκία.

 Πάντως, ο Τούρκος πρωθυπουργός Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν χαρακτήρισε, «παρωδία την απόφαση της Επιτροπής της αμερικανικής Βουλής των Αντιπροσώπων για τη γενοκτονία των Αρμενίων».  Και μάλιστα ο Τούρκος Πρωθυπουργός, επισήμανε ότι , «από την απόφαση αυτή της επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων δεν είναι η Τουρκία εκείνη που θα πληγεί. Αλλά θα πληγούν οι διμερείς αμερικανοτουρκικές σχέσεις». Σημαίνοντα στελέχη της αμερικανικής κυβέρνησης, από τον πρόεδρο Μπαράκ Ομπάμα έως την ΥΠΕΞ Χίλαρι Κλίντον, έχουν επισημάνει πως η απόφαση αυτή μπορεί να βλάψει τις σχέσεις των ΗΠΑ με την Τουρκία.  Και το ερώτημα είναι ποια πολιτικά ανταλλάγματα θα προσφέρουν οι ΗΠΑ προκειμένου να εξευμενίσουν την Τουρκία; Μήπως θα περιλαμβάνεται και η Κύπρος, μέσω της  προώθησης λύσης του πολιτικού προβλήματος της Κύπρου, που θα ικανοποιεί την Άγκυρα;
Πρέπει ωστόσο να σημειώσουμε ότι, περισσότεροι  από τριάντα χιλιάδες Τούρκοι υπέγραψαν το ψήφισμα «Ζητώ συγγνώμη από τους Αρμενίους», και στη λίστα παρελαύνουν τα ονόματα των σημαντικότερων διανοουμένων της Τουρκίας. (πολύ θετική εξέλιξη).
Από την άλλη πλευρά όμως, ο  τουρκικός τύπος απειλεί και προτείνει να σταματήσουν οι παραγγελίες οπλικών συστημάτων και πολιτικών και πολεμικών αεροσκαφών από τις ΗΠΑ. Κάποιοι τούρκοι δημοσιογράφοι προτείνουν  μέχρι και το κλείσιμο της Αμερικανικής βάσης στο Ιντσιρλίκ και ακόμη, να αποσύρει η Τουρκία τα στρατεύματά της από το  Αφγανιστάν, όπου συμμετέχουν στις πολεμικές επιχειρήσεις της ISAF,  εφόσον η κυβέρνηση Ομπάμα δεν  παρεμποδίσει την εισδοχή της πρότασης, για την αναγνώριση της γενοκτονίας των Αρμενίων το 1915,  προς συζήτηση στην Ολομέλεια της αμερικανικής Βουλής των Αντιπροσώπων. Να δούμε πως θα εξελιχτεί αυτή αντιπαράθεση Ουάσιγκτον και Άγκυρας, καθόσον μάλιστα μας αφορά άμεσα, αφού θα επηρεάσει και τις ελληνο-τουρκικές σχέσεις. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα