Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η νίκη του Ντερβίς Έρογλου στις «προεδρικές» εκλογές στα κατεχόμενα, εισάγει νέα δεδομένα στην προσπάθεια αναζήτησης δίκαιης λύσης στο πολιτικό πρόβλημα της Κύπρου

Του Χρήστου Καπούτση

Η νίκη του Ντερβίς Έρογλου στις «προεδρικές» εκλογές στα κατεχόμενα, εισάγει νέα δεδομένα στην προσπάθεια αναζήτησης δίκαιης λύσης στο πολιτικό πρόβλημα της Κύπρου.
Η εκλογή Έρογλου, ως εκπροσώπου των τουρκοκυπρίων στις ενδοκοινοτικές συνομιλίες, προβληματίζει, όχι μόνο τις Κυβερνήσεις Αθηνών και Λευκωσίας , αλλά και της Άγκυρας!
«Οι θέσεις που έχει εκφράσει κατά καιρούς ο κ.Έρογλου, δεν εμπνέουν καμία αισιοδοξία, καθώς δεν ανταποκρίνονται στο εποικοδομητικό πνεύμα με το οποίο έχει προσεγγίσει ο πρόεδρος Χριστόφιας τις συνομιλίες», δήλωσε ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Εξωτερικών Γρ.Δελαβέκουρας.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος της Κυπριακής Δημοκρατίας Στ. Στεφάνου σε δηλώσεις του επεσήμανε ότι πρόκειται για «αρνητική εξέλιξη δεδομένων των θέσεων του Eroğlu για το Κυπριακό».
Τη δέσμευση, ότι η χώρα του θα συνεχίσει να υποστηρίζει τις ειρηνευτικές συνομιλίες μεταξύ Τουρκοκυπρίων και Ελληνοκυπρίων, εξέφρασε ο Τούρκος πρωθυπουργός, Recep Tayip Erdogan, μιλώντας στο τουρκικό τηλεοπτικό δίκτυο NTV. Ο Ταγίπ Ερντογάν τόνισε ότι οι συνομιλίες θα συνεχιστούν από εκεί που τις άφησαν οι Δημήτρης Χριστόφιας και Μεχμέτ Αλί Ταλάτ. Παράλληλα, ο Πρωθυπουργός της Τουρκίας υποστήριξε ότι η χώρα του επιδιώκει μια λύση στο Κυπριακό, έως το τέλος του 2010.


Ο Ταγίπ Ερντογάν και η Ισλαμική Κυβέρνηση είχαν υποστηρίξει την υποψηφιότητα του Μεχμέτ Αλί Ταλάτ.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η τουρκική εφημερίδα Hurriyet Daily News έγραψε, υπό τον τίτλο «Μέσα ο Έρογλου, έξω ο Ταλάτ», ότι ο σκληροπυρηνικός Ντερβίς Έρογλου «κέρδισε», και το αποτέλεσμα αναμένεται να επηρεάσει το μέλλον των ειρηνευτικών συνομιλιών στο νησί.
Επίσης το ειδησεογραφικό πρακτορείο «Bloomberg» έγραψε ότι οι Τουρκοκύπριοι «εξέλεξαν» έναν πολέμιο των προσπαθειών για επανένωση του νησιού, δημιουργώντας ένα νέο εμπόδιο στην ένταξη της Τουρκίας στην Ε.Ε. «Ο Έρογλου υποστηρίζει τη διχοτόμηση της Κύπρου σε δύο χωριστά κράτη και κατηγορεί τον Ταλάτ, που διαπραγματευόταν για 18 μήνες με το Δημήτρη Χριστόφια υπό την αιγίδα των Ηνωμένων Εθνών», προσθέτει το «Bloomberg».


Ο Ντερβίς Έρογλου

Ο Ντερβίς Έρογλου γεννήθηκε στο χωριό Όβγορος το 1938. Σπούδασε ιατρική στο Πανεπιστήμιο Κωνσταντινούπολης και έλαβε ειδικότητα ουρολογίας στην Άγκυρα. Από το 1976 μετέχει ενεργά στην πολιτική.
Ο Έρογλου, έστω και οριακά, κατάφερε να λυγίσει τον Μεχμέτ Αλί Ταλάτ από τον πρώτο γύρο των λεγόμενων εκλογών, με 50,38%, έναντι 42,85%.
Ο Έρογλου , χαρακτηρίζεται ως εθνικιστής και τάσσεται ανοικτά υπέρ της λύσης της συνομοσπονδίας, της αναγνώρισης του τουρκοκυπριακού ψευδοκράτους, της νομιμοποίησης των τετελεσμένων της στρατιωτικής εισβολής του 1974 και γενικά είναι ο εκφραστής της σκληρής γραμμής στο Κυπριακό. Ο Έρογλου δηλώνει, ότι μια έντιμη λύση του Κυπριακού θα είναι η διχοτόμηση και κατηγορεί τον Αλί Ταλάτ για αδικαιολόγητη υποχωρητικότητα στις συνομιλίες με τον Δ.Χριστόφια.
Την νίκη στον Έρογλου έδωσαν κυρίως οι ψήφοι των εποίκων. Το δικαίωμα συμμετοχής στις παράνομες εκλογές στους εποίκους έδωσε ο κ. Ντενκτάς με την παραχώρηση σ’ αυτούς της λεγόμενης «Τουρκοκυπριακής Ιθαγένειας». Πολιτική την οποία συνέχισε και ο κ. Ταλάτ μετατρέποντας τους Τουρκοκύπριους σε μειοψηφία! Τον Έρογλου στήριξε επίσης ο παλαίμαχος ηγέτες των τουρκοκυπρίων Ραούφ Ντεκτάς και κυρίως, το Κεμαλικό «βαθύ κράτος».


Οι συνομιλίες

Επισφαλές είναι σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις διπλωματών, το μέλλον των ενδοκοινοτικών συνομιλιών, αλλά και η ισχύς των συμφωνηθέντων.
Οι ενδοκοινοτικές συνομιλίες του προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Δ.Χριστόφια με τον τουρκοκύπριο συνομιλητή του Αλί Ταλάτ, είχαν καταλήξει σε συμφωνίες για μια σειρά από θέματα, για το νέο Κυπριακό κράτος, μεταξύ των οποίων και τα εξής επώδυνα:
· εκ περιτροπής Προεδρία : Στην προεδρία της Κύπρου θα εναλλάσσονται Ελληνοκύπριος και Τουρκοκύπριος με αναλογία χρόνου 4 προς 2 (τέσσερα χρόνια ελληνοκύπριος και δύο τουρκοκύπριος) με την καθιέρωση Αντιπροέδρου από την άλλη κοινότητα, με δικαίωμα βέτο.
· στάθμιση ψήφων: Για την εκλογή τουρκοκύπριου Προέδρου ή αντιπροέδρου, μια ψήφος τουρκοκύπριου εξισώνεται με πέντε ψόφους ελληνοκυπρίων. Ενώ για την εκλογή ελληνοκύπριου Προέδρου ή αντιπροέδρου, θα υπάρχει ισοδυναμία ψήφων μεταξύ ελλήνων και τούρκων ψηφοφόρων.
· Τούρκοι έποικοι: Θα παραμείνει στη Βόρεια Κύπρο, ένας σημαντικός αριθμός τούρκων εποίκων, περίπου 50 χιλιάδες.

Αντίθετα δεν καρποφόρησαν οι συνομιλίες των Χριστόφια- Ταλάτ , για το εδαφικό και την ασφάλεια.
Σε εκκρεμότητα είναι το εδαφικό, δηλαδή ποια εδάφη από τα κατεχόμενα, θα επιστραφούν στην ελληνοκυπριακή πλευρά, λόγω απροθυμίας της τουρκοκυπριακής πλευράς. Επίσης συζητήθηκε, αλλά δεν κατέληξαν σε συμφωνία, το θέμα της Ασφάλειας. Η Τουρκία, επιμένει να διατηρήσει το δικαίωμα μονομερούς στρατιωτικής επέμβασης στην Κύπρο. Επίσης δεν έχει συζητηθεί και το θέμα της αποχώρησης από την Κύπρο των τουρκικών στρατιωτικών, που συγκροτούν από το 1974 τη δύναμη κατοχής.

Διεθνής Διάσκεψη

Οι διαπραγματευτές των Ηνωμένων Εθνών θεωρούν αναπόφευκτη την πραγματοποίηση διεθνούς διάσκεψης για το Κυπριακό, μετά την νίκη του Ντερβίς Έρογλου στις "προεδρικές" εκλογές των κατεχομένων.
Κατά τη γνώμη τους, ο μόνος εφικτός τρόπος για να ελεγχθεί ο εθνικιστής Τουρκοκύπριος ηγέτης είναι να βρίσκεται σε μια Διεθνή συνδιάσκεψη, όπου θα συμμετέχει και ο πρωθυπουργός της Τουρκίας, Ταγίπ Ερντογάν.
Οριστικές αποφάσεις , για την πραγματοποίηση της Διεθνούς Συνδιάσκεψης θα ληφθούν στο τέλος Απριλίου στη Νέα Υόρκη, κατά την κρίσιμη συνεδρία της Γραμματείας του ΟΗΕ, με τη συμμετοχή των διαπραγματευτών για το Κυπριακό του Λιν Πάσκο και του Αλεξάντερ Ντάουνερ.
Αναζητείται μια αποδεκτή διαδικασία από τον Δ. Χριστόφια, ώστε να οριστεί η ημερομηνία διεξαγωγής της Διεθνούς Διάσκεψης.
Είναι σαφές ότι οι αξιωματούχοι του ΟΗΕ προβληματίζονται πάνω στη δήλωση του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Δημήτρη Χριστόφια, ότι δεν προτίθεται να αποδεχθεί διεθνή διάσκεψη που θα υποβαθμίζει την Κυπριακή Δημοκρατία από αναγνωρισμένο κράτος σε κοινότητα.
Ο Ταγίπ Ερντογάν ζητάει να πραγματοποιηθεί πενταμερής διάσκεψη (Ελλάδα, Τουρκία, Ελληνοκύπριοι, Τουρκοκύπριοι, Βρετανία) για το Κυπριακό, υπό την αιγίδα του ΟΗΕ. Αντιδρούν όμως οι Κυβερνήσεις Αθηνών και Λευκωσίας.

Ο ρόλος της Άγκυρας

Πάντως τον πρώτο λόγο στα κατεχόμενα έχει η Άγκυρα.
Το πλαίσιο των ενδοκοινοτικών συνομιλιών είναι δεδομένο. Η εποικοδομητική διάθεση από την πλευρά του Προέδρου Δ. Χριστόφια είναι αποδεδειγμένη. Βαρύνει την τουρκοκυπριακή πλευρά η ευθύνη να αποδείξει ότι μπορεί να ανταποκριθεί στις προσπάθειες επίλυσης του πολιτικού προβλήματος της Κύπρου.
Ο νικητής των «Προεδρικών» εκλογών στο τουρκοκυπριακό ψευδοκράτους, θα είναι ο συνεχιστής του επικοινωνιακού «παιγνιδιού» της Τουρκίας.
Η Στρατηγική της Τουρκίας στο Κυπριακό, δεν επηρεάζεται από το αποτέλεσμα των εκλογών στο τουρκοκυπριακό ψευδοκράτος.
Στρατηγικός στόχος της Τουρκίας ήταν και παραμένει η πολιτική και στρατιωτική ομηρεία της Κύπρου, καθώς επίσης και η αξιοποίησή της , ως γεωπολιτικού χώρου.
Το Κυπριακό, θα είναι ένα από τα βασικά θέματα των συνομιλιών που θα έχουν στην Αθήνα στο διάστημα μεταξύ 15-20 Μαΐου οι Πρωθυπουργοί Ελλάδας και Τουρκίας κύριοι Γ.Α.Παπανδρέου και Ταγίπ Ερντογάν.

christoskapoutsis.blogspot.com/

«Η ΣΦΗΝΑ»

Σχόλια

  1. ΕΜΠΡΟΣ ΜΑΡΣ!...

    ΜΟΝΟ ΣΤΟ FIMOTRO

    Ο Βενιζέλος ψάχνει για συμμαχίες. Ακόμα στο Μπαϊρακτάρη είναι. Τραπεζώνει τους στρατιωτικούς συντάκτες Καρβουνόπουλο (ΑΝΤ1), Τσιγούρη (Μega), Αλατζά (ΣΚΑΪ) και Βερύκιο (Alpha). O μυστικός δείπνος υπό την σκιά των αποκαλύψεων για τα ρουσφέτια σε δημοσιογράφους και όχι μόνο...


    http://fimotro.blogspot.com/2010/04/blog-post_8523.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα