Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τι είπε ο Ερντογάν στους Δημοσιογράφους. Τι έγραψαν τα διεθνή ΜΜΕ για την επίσκεψη του Πρωθυπουργού της Τουρκία στην Αθήνα.

Από τις ενδιαφέρουσες συναντήσεις που είχε ο Πρωθυπουργός της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν κατά τη διήμερη παραμονή του στη χώρας μας ήταν και η συνάντηση που είχε με έλληνες δημοσιογράφους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Πρωθυπουργός της Τουρκίας, στη συνάντησή του με Έλληνες δημοσιογράφους, χαρακτήρισε χρονιά εξελίξεων για τα ελληνοτουρκικά το 2010. Ειδικότερα, για το θέμα των παραβιάσεων του ελληνικού εναέριου χώρου από τουρκικά μαχητικά, ο κ.Ερντογάν αρκέστηκε να επαναλάβει την πρότασή του, για αφοπλισμό των αεροσκαφών, που πετούν πάνω από το Αιγαίο.
Επίσης ο Πρωθυπουργός της Τουρκίας, εκτίμησε ότι μέχρι το τέλος του έτους, θα έχει επιτευχθεί λύση στο Κυπριακό, υπό την προϋπόθεση ότι η Ελλάδα, ο ΟΗΕ και η Ε.Ε. θα εντείνουν τις διπλωματικές τους πρωτοβουλίες.
Παράλληλα, ο Τούρκος πρωθυπουργός απέρριψε ενδεχόμενη άρση του «casus belli» και υποστήριξε ότι αυτό θα μπορούσε να γίνει όταν ολοκληρωθούν με επιτυχία οι συνομιλίες σε επίπεδο των εμπειρογνωμόνων.
Επίσης είπε ότι, θα εφαρμόσει η Τουρκία το Πρωτόκολλο Τελωνειακής Σύνδεσης, δηλαδή θα ανοίξουν τα τουρκικά λιμάνια και αεροδρόμια στα Κυπριακά πλοία και αεροπλάνα, αν προηγουμένως αρθεί η απομόνωση των τουρκοκυπρίων από την Ε.Ε.. Ουσιαστικά συμψήφισε, την έμμεση αναγνώριση της Κυπριακής Δημοκρατίας, με την διεξαγωγή ελεύθερου εμπορίου της κατεχόμενης Κύπρου με την Ε.Ε., δηλαδή την αναβάθμιση του τουρκοκυπριακού ψευδοκράτους.



Ο Erdoğan αναφέρθηκε στις θετικές εξελίξεις που σημειώνονται μεταξύ των δύο χωρών και έκανε έκκληση στα ελληνικά ΜΜΕ να στηρίξουν αυτή την προσπάθεια. «Σαν ΜΜΕ πρέπει να δείτε το θέμα από την καλή πλευρά» είπε ο κος Erdoğan.

Οι Έλληνες δημοσιογράφοι αναφέρθηκαν και στο Κυπριακό. Μάλιστα στην παρατήρηση κάποιου δημοσιογράφου, ότι πρέπει «να αφήσει η Τουρκία έλληνες και Τούρκους της Κύπρου να λύσουν μόνοι τους το πρόβλημα», ο κΕρντογάν απάντησε ότι, «αν μπορούσαν οι δύο κοινότητες να το λύσουν μεταξύ τους, θα το είχαν λύσει.»

Από τα όσα είπε ο κ. Ερντογάν στους Έλληνες δημοσιογράφους, μπορούμε να ισχυριστούμε ότι, η Ισλαμική Κυβέρνηση, διατηρεί τις σκληρές έως και αδιάλλακτες θέσεις του «βαθέως κεμαλικού κράτους», που αποτελούν δομικά στοιχεία της Τουρκικής Στρατηγικής, για το Κυπριακό, το Αιγαίο και τη Θράκη.

Τουρκικά , Κυπριακά και Διεθνή ΜΜΕ

ΕΚΤΕΝΉ ήταν τα ρεπορτάζ στα περισσότερα τουρκικά μέσα, από την επίσκεψη Ερντογάν στην Ελλάδα. Ωστόσο, αρκετά τουρκικά ΜΜΕ έδωσαν προτεραιότητα στις εσωτερικές εξελίξεις στην Τουρκία.
«Η επίσκεψη Ερντογάν στην Αθήνα, αποτελεί μέρος της στρατηγικής της εξωτερικής πολιτικής της Τουρκίας, η οποία επιθυμεί να έχει ‘μηδενικά προβλήματα’ με τους γείτονες της", είναι το συμπέρασμα της πολιτικής ανάλυσης που κάνει η εφημερίδα Hurriyet.

Το δίκτυο CNN Turk , επιλέγει να αναφερθεί στον τρόπο εκλογής του Μουφτή στην Ελληνική Θράκη και αναφέρει ότι "όπως η Τουρκία δεν αναμειγνύεται στην εκλογή του Πατριάρχη, έτσι και στη Θράκη δεν πρέπει να ανακατεύεται η Ελλάδα στην εκλογή του μουφτή".

Ο ΥΠΕΞ της Τουρκίας Α.Νταβούντογλου, μιλώντας στο τουρκικό τηλεοπτικό κανάλι "Χαμπέρτουρκ", είπε ότι στόχος της Τουρκίας στις σχέσεις με την Ελλάδα είναι "όχι μόνο η ελαχιστοποίηση των εντάσεων, αλλά η μεγιστοποίηση των τομέων συνεργασίας, ώστε να μην δημιουργείται εκατέρωθεν η λογική της έντασης".

Επίσης δύο από τις μεγαλύτερες εφημερίδες της Τουρκίας η Milliyet και η Hurriyet, χαρακτηρίζουν την επίσκεψη Ερντογάν στην Αθήνα «ορόσημο» για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις.
Το τουρκικό ειδησεογραφικό δίκτυο TRT , δίνει έκταση στην επίσκεψη των δύο Πρωθυπουργών Ταγίπ Ερντογάν και Γ.Παπανδρέου στο σπίτι του Μίκη Θεοδωράκη. Ο Έλληνας μουσικοσυνθέτης που είναι γνωστός στο τουρκικό κοινό με τις κοινές συναυλίες που έδωσε μαζί με τον Zülfü Livaneli, δήλωσε στο δίκτυο TRT «πως τον τιμά η παρουσία του Τούρκου Πρωθυπουργού στο σπίτι του».

Επίσης μεγάλα ευρωπαϊκά ΜΜΕ είχαν εκτενή αφιερώματα από την επίσκεψη Ερντογάν στην Αθήνα.
Το γαλλικό πρακτορείο ειδήσεων, είχε εκτενές ρεπορτάζ με τίτλο «ο Τούρκος πρωθυπουργός πραγματοποιεί σημαντική επίσκεψη στην χτυπημένη από την κρίση Ελλάδα».
Το γερμανικό δίκτυο Deutshe Welle δημοσίευσε άρθρο με τον χαρακτηριστικό τίτλο «Οι παλιοί εχθροί Ελλάδα και Τουρκία προσπαθούν να «θάψουν» τα παλιά».
Έχει ιδιαίτερο πολιτικό ενδιαφέρον, να δούμε πως αντιμετώπισε και ο τύπος στην Κύπρο την επίσκεψη Ερντογάν στην Αθήνα.
Η εφημερίδα «Αλήθεια» αναφέρει για «νέα εποχή στις σχέσεις Ελλάδας- Τουρκίας» με τη σύσταση του «Ελληνοτουρκικού Υπουργικού Συμβουλίου».
Η εφημερίδα «Μάχη» με βασικό τίτλο «Βλέπει λύση μέχρι το τέλος του χρόνου» και αναφέρεται στα όσα υποστήριξε ότι ο κ. Ερντογάν στην Αθήνα.
Η «Σημερινή» προβάλλει τη δήλωση Ερντογάν για λύση του κυπριακού ως το τέλος του 2010 και τη δήλωση Παπανδρέου ότι οι εγγυήσεις διαίρεσαν Ελληνοκύπριους και Τουρκοκύπριους και γι αυτό είναι αχρείαστες μετά τη λύση του κυπριακού.
Η εφημερίδα ο «Πολίτης» γράφει ότι οι κύριοι Παπανδρέου και Ερντογάν εμφανίζονται έτοιμοι να αφήσουν πίσω τους όσα χωρίζουν Ελλάδα και Τουρκία. Σύμφωνα με την εφημερίδα «ιδιαίτερης σημασίας» κρίνεται η πρόθεση για μείωση της έντασης στο Αιγαίο, για περιορισμό των στρατιωτικών δαπανών και η ετοιμότητα των δύο πρωθυπουργών να βοηθήσουν στην επίλυση του κυπριακού.
Ο «Φιλελεύθερος» αναφέρει ότι οι δύο πρωθυπουργοί προσβλέπουν σε στενότερη συνεργασία και ότι «πρόταξαν αισιοδοξία, παρά διαφωνίες».
******************
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Ένα πρώτο συμπέρασμα από την επίσκεψη Ερντoγάν στην Αθήνα.
Οι σκληρές θέσεις του ισλαμοκεμαλικού κατεστημένου, όπως τις διατύπωσε ξεκάθαρα και αλαζονικά ο κ.Τ.Ερντογάν στις επίσημες και κατ’ ιδίαν συνομιλίες του στην Αθήνα, για μείζονα πολιτικά ζητήματα, όπως το Κυπριακό, το Αιγαίο και τη Θράκη, δεν αφήνουν πολλά περιθώρια αισιοδοξίας ότι είναι εφικτή , μια διαφορετική θεώρηση των ελληνοτουρκικών σχέσεων. Η εκτίμηση αυτή προφανώς δεν συνάδει με τον ενθουσιασμό που επικρατεί σε πολλά ελληνικά ΜΜΕ, ότι η συνάντηση Παπανδρέου- Ερντογάν, αποτελεί την αφετηρία μια νέας εποχής στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, όπου η αμοιβαιότητα και ο αλληλοσεβασμός στα κυριαρχικά δικαιώματα, θα αντικαταστήσουν την συγκρουσιακή λογική. Το αντίθετο συμβαίνει. Η Τουρκία, έδειξε ότι επιμένει στην επεκτατική και επιθετική πολιτική σε βάρος της Ελλάδας. Η ήπια ελληνική αντίδραση και η συναινετική διάθεση της Ελληνικής Κυβέρνησης, δημιουργούν τις προϋποθέσεις δορυφοριοποίησης της Ελλάδας στην Τουρκία, που αποτελεί άλλωστε και βασικό στόχο της νεο-οθωμανικής Στρατηγικής του αρχιτέκτονα της τουρκικής διπλωματίας Αχμέτ Νταβούντογλου.
Χρήστος Καπούτσης

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα