Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ανεξάρτητο Κόσσοβο!! Η Διεθνής νομιμότητα απέβαλε το προσωπείο της...

Το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης αποφάνθηκε ότι κήρυξη το 2008 από το Κόσοβο της ανεξαρτησίας του δεν συνιστά παραβίαση της διεθνούς νομοθεσίας. Η εν λόγω απόφαση ενδέχεται να προκαλέσει εξελίξεις στα αυτονομιστικά κινήματα ανά τον κόσμο καθώς και στις διαπραγματεύσεις του Βελιγραδίου με την ΕΕ.
«Η ανακήρυξη ανεξαρτησίας της 17ης Φεβρουαρίου του 2008 δεν παραβίασε το διεθνές δίκαιο», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Χισάσι Οουάντα, πρόεδρος του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης.
Σημειώνεται ότι η Σερβία, που είχε προσφύγει στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, δεν αναγνωρίζει την ανεξαρτησία του Κοσόβου, το οποίο θεωρεί επαρχία της, ωστόσο 69 χώρες, μεταξύ των οποίων οι ΗΠΑ και 22 από τις 27 χώρες μέλη της ΕΕ, έχουν μέχρι στιγμής αναγνωρίσει την ανεξαρτησία του Κοσόβου.
Η απόφαση αυτή είναι πιθανό να οδηγήσει περισσότερες χώρες να αναγνωρίσουν την ανεξαρτησία του Κοσόβου, όπως και να φέρει την Πρίστινα εγγύτερα σε μια ένταξη στον ΟΗΕ.
«Η απόφαση αίρει τελικά όλες τις αμφιβολίες που θα μπορούσαν να έχουν οι χώρες που δεν αναγνωρίζουν ακόμα τη Δημοκρατία του Κοσόβου», τόνισε ο κοσοβάρος πρόεδρος Φατμίρ Σεϊντίου χαρακτηρίζοντας την σημερινή ημέρα «ευλογημένη για τη Δημοκρατία του Κοσόβου και όλων των πολιτών της».
Παράλληλα κάλεσε όλες τις χώρες που δεν έχουν αναγνωρίσει το Κόσοβο ως «κυρίαρχο και ανεξάρτητο κράτους» να το κάνουν «το συντομότερο δυνατόν».
«Καλούμε τη Δημοκρατία της Σερβίας και στην περίπτωση αυτή τον πρόεδρο (Μπόρις) Τάντιτς και την κυβέρνησή του να εγκαταλείψουν την προσέγγιση που είχαν μέχρι τώρα. Ο κοινός δρόμος για τις δύο χώρες (Σερβία και Κόσοβο), καθώς και για άλλες χώρες της περιοχής, οδηγεί προς την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΝΑΤΟ», είπε ο πρόεδρος του Κοσόβου, σημειώνοντας ότι «το Κόσοβο δεν αποτελεί προηγούμενο για οποιαδήποτε άλλη περίπτωση αυτονομιστικής επιδίωξης».
Ο Σέρβος πρόεδρος Μπόρις Τάντιτς τόνισε ότι η Σερβία δεν θα αναγνωρίσει ποτέ την ανεξαρτησία του Κοσόβου και πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση πρέπει να μελετήσει τις επόμενες κινήσεις της. Ανέφερε επίσης ότι το Διεθνές Δικαστήριο μετέθεσε το ζήτημα του Κοσόβου στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ.
«Οι δύσκολες ημέρες είναι μπροστά μας, μεγάλες προκλήσεις (...) Είναι καθοριστικής σημασίας η διασφάλιση της ειρήνης και της σταθερότητας σε ολόκληρη την επικράτεια της επαρχίας (Κόσοβο)», σημείωσε δήλωσε ο υπουργός Εξωτερικών της Σερβίας Βουκ Γέρεμιτς και κατέληξε «είναι ζωτικής σημασίας το ότι οι πολίτες μας δεν απαντούν σε ενδεχόμενες προκλήσεις. Είναι σημαντικό να διατηρήσουμε την ηρεμία μας, να είμαστε επίμονοι, αποφασιστικοί και ενωμένοι για τη συνέχιση αυτού του αγώνα».
Ο εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, Φίλιπ Κρόουλι τόνισε ότι «η γνωμοδότηση του Διεθνούς Δικαστηρίου επιβεβαίωσε τη νομιμότητα της ανακήρυξης της ανεξαρτησίας του Κοσόβου. Υποστηρίζουμε την απόφαση αυτή» και πρόσθεσε ότι «ήρθε η ώρα για την Ευρώπη να ενωθεί για ένα κοινό μέλλον».
«Ζητώ από τους πολιτικούς ηγέτες στο Βελιγράδι και την Πρίστινα να κοιτάξουν προς το ευρωπαϊκό τους μέλλον και να αντιμετωπίσουν εποικοδομητικά και ρεαλιστικά τις υποθέσεις της καθημερινής τους συγκατοίκησης προς το συμφέρον του πληθυσμού των χωρών τους», δήλωσε ο γερμανός υπουργός Εξωτερικών Γκουίντο Βεστερβέλε. «Τώρα απαιτούνται η πολιτική και ο διάλογος. Το μέλλον της Σερβίας και του Κοσόβου βρίσκεται στους κόλπους της ΕΕ».
«Η θέση μας σχετικά με τη μη αναγνώριση της ανεξαρτησίας του Κοσόβου παραμένει αμετάβλητη», τονίζει το ρωσικό υπουργείο Εξωτερικών. «Πιστεύουμε ότι η επίλυση του προβλήματος του Κοσόβου είναι δυνατή μόνο μέσω της εξακολούθησης των διαπραγματεύσεων μεταξύ των ενδιαφερομένων μερών», προστίθεται στην ανακοίνωση του Υπουργείου Εξωτερικών.
Ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Αντερς Φογκ Ράσμουσεν δήλωσε ότι η απόφαση του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης ότι η ανακήρυξη της ανεξαρτησίας του Κοσόβου δεν παραβιάζει το διεθνές δίκαιο, δεν θα επηρεάσει τις δραστηριότητες της αποστολής στο Κόσοβο.
Ο κ. Ράσμουσεν ανέφερε ότι η KFOR θα συνεχίσει κανονικά το έργο της με στόχο τη διατήρηση της σταθερότητας στο Κόσοβο, προς όφελος όλων των κοινοτήτων στην περιοχή.
Ο γγ του ΟΗΕ Μπαν Γκι Μουν, μετά την απόφαση του Δικαστηρίου της Χάγης κάλεσε τα ενδιαφερόμενα μέρη να αποφύγουν την οποιαδήποτε ενέργεια που μπορεί να εκληφθεί ως προκλητική και θα μπορούσε να προκαλέσει την αποτυχία του διαλόγου.
Ο πρωθυπουργός της Αλβανίας Σαλί Μπερίσα χαρακτήρισε «ιστορική» την απόφαση του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης, που απεφάνθη ότι η κήρυξη το 2008 από το Κόσοβο της ανεξαρτησίας του δεν συνιστά παραβίαση του διεθνούς δικαίου.
Ο Μπερίσα τόνισε ότι η απόφαση αυτή συμβάλει στη διατήρηση της ειρήνης και της σταθερότητας στα Βαλκάνια και πρόσθεσε ότι βοηθάει στην δημιουργία νέας προοπτικής στις σχέσεις Αλβανών και Σέρβων. Ο ίδιος ανέφερε ότι δύο σημαντικοί λαοί της περιοχής μοιράζονται κοινά ευρωπαϊκά ιδανικά, παρά τις διαφορές του παρελθόντος.

tvxsteam

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα