Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΣΥΝΈΝΤΕΥΞΉ ΥΠΕΘΑ Β.ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ Για το νομοσχέδιο (υπηρεσιακή εξέλιξη και ιεραρχία στελεχών ΕΔ)

Για το νομοσχέδιο (υπηρεσιακή εξέλιξη και ιεραρχία στελεχών ΕΔ)

Ι. Ηλιάδη: Να ρωτήσω εγώ για τα κριτήρια μεταθέσεων στα οποία αναφερθήκατε, αν περιλαμβάνονται σαφή κριτήρια μεταθέσεων τόσο για τις μεταθέσεις εσωτερικού, όσο και για τις μεταθέσεις εξωτερικού.
Ευ. Βενιζέλος: Ναι – ναι, όσο γίνεται σαφέστερα και όσο γίνεται πιο τυποποιημένα.
Ι. Ηλιάδη: Αν υπάρχει πρόβλεψη για τη συχνότητα των μεταθέσεων και αν υπάρχει πρόβλεψη να ενημερώνεται το υπό μετάθεση στέλεχος, για ένα χρονικό διάστημα πριν. Να ρυθμίζει δηλαδή τη ζωή του. Γνωρίζουμε ποιο διάστημα είναι αυτό; Υπήρχε παλαιότερος νόμος που δεν εφαρμόστηκε.
Ευ. Βενιζέλος: Δεν θυμάμαι τώρα πόσο είναι ακριβώς το διάστημα, αλλά πάντως το σύστημα γίνεται απόλυτα διαφανές, ελέγξιμο ώστε να νιώθει ασφάλεια και το στέλεχος και η οικογένειά του. Και λαμβάνοντας υπόψη τα κριτήρια των υπηρεσιακών αναγκών, της επαγγελματικής επάρκειας και καταλληλότητας του καθενός, γιατί δεν κάνουν όλοι για όλες τις θέσεις, αλλά λαμβάνονται υπόψη και τα κοινωνικά κριτήρια βεβαίως, αυτά που έχουν σχέση με τους πολύτεκνους, με τις μονογονεϊκές οικογένειες, με ασθένειες, με αναπηρίες κ.ο.κ.
Α. Κούτρας: Εγώ κ. Υπουργέ ήθελα κατ' αρχήν να παρακαλέσω για κάποια επιπλέον στοιχεία, αν αυτό είναι δυνατό. Συγκεκριμένα για τα χρόνια που θα πρέπει να παραμένουν οι στρατιωτικοί στον κάθε βαθμό, έως ότου στο βαθμό του συνταγματάρχη συμπληρώσουν τα 35 χρόνια υπηρεσίας.
Ευ. Βενιζέλος: Στο τέλος της υπηρεσίας κάποιου στο βαθμό του συνταγματάρχη, πρέπει να έχει συμπληρώσει τα 35 χρόνια πραγματικής υπηρεσίας. Όχι όταν προάγεται, αλλά όταν ολοκληρώνει την παρουσία του στο βαθμό του συνταγματάρχη.
Α. Κούτρας: Τα χρόνια αυτά επιμηκύνονται όμως σε κάθε βαθμό.
Ευ. Βενιζέλος: Βεβαίως.
Α. Κούτρας: Αν ήταν εύκολο αυτά τα στοιχεία να τα έχουμε.
Ευ. Βενιζέλος: Μπορείτε να τα υπολογίσετε τώρα μην ψάχνω, μην ανοίγω και ψάχνω. Πάντως καταλήγει να είναι κάποιος ώριμος συνταγματάρχης έτοιμος για κρίση για το βαθμό του ταξίαρχου, έχοντας 35 χρόνια πραγματικής υπηρεσίας.
Α. Κούτρας: Μάλιστα. Και θέλω να υποβάλλω άλλα δυο ερωτήματα. Το ένα είναι κ. Υπουργέ αν κλείνουν τα στρατολογικά γραφεία …
Ευ. Βενιζέλος: Θα κάνουμε ειδικές ανακοινώσεις όμως. Δεν θέλω να τα πούμε όλα σήμερα. Θα παρουσιάσουμε ένα ολοκληρωμένο σχήμα για τη στρατολογική εξυπηρέτηση των Ελλήνων πολιτών. Ένα ολοκληρωμένο σχήμα, σε λίγες εβδομάδες, μετά τις διακοπές.
Α. Κούτρας: Και το δεύτερο, αν έχετε υπολογίσει από πότε θα ισχύει η κατά απόλυτη εκλογή στο βαθμό του αντισυνταγματάρχη;
Ευ. Βενιζέλος: Θα υπάρξει μια μεταβατική περίοδος, διότι δεν μπορεί ξαφνικά από τη μια μέρα στην άλλη, τον ώριμο ταγματάρχη που κρίνεται, να του πεις ότι «τώρα θα κριθείς άμεσα με το νέο καθεστώς». Θα υπάρξει ένα χρονικό διάστημα προσαρμογής.
Α. Κούτρας: Έχετε υπολογίσει πόσο θα είναι αυτό;
Ευ. Βενιζέλος: Τώρα αυτό είναι κι ένα ανοιχτό θέμα, θα μας πουν τα Επιτελεία πόσο νομίζουν ότι πρέπει να είναι αυτό.
Α. Κούτρας: Και πως σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε μετά τις εκατοντάδες, δεκάδες δεν ξέρω, χιλιάδες προσφυγές …
Ευ. Βενιζέλος: Δεν θα υπάρξει τίποτε. Διότι θα είναι έτσι διατυπωμένες οι αποφάσεις που δεν θα υπάρχει η ευκολία αυτή άσκησης αιτήσεως ακυρώσεως που υπάρχει σήμερα. Σήμερα πρακτικά οι αποφάσεις είναι εξ ορισμού άκυρες, το λέω μετά λύπης μου ως νομικός, διότι δεν υπάρχει αιτιολογία, δεν υπάρχει επώνυμη αναφορά πλειοψηφούντων και μειοψηφούντων μελών, δεν υπάρχει ακρόαση κ.ο.κ.
Χρ. Καπούτσης: Ναι για την ιεραρχία. Είπατε πριν από λίγο και το γράφετε βέβαια εδώ ότι στο βαθμό του συνταγματάρχου όταν θα φτάνει προς το τέλος θα πρέπει να συμπληρώνει 35 χρόνια συν 5 χρόνια πλασματικά, 40 συντάξιμα. Ωραία μέχρι εδώ. Αυτό σημαίνει βεβαίως επιμήκυνση του χρόνου παραμονής στους νεότερους βαθμούς, αυτό είναι αυτονόητο.
Το ερώτημα είναι: μέχρι σήμερα, ας πούμε ένας συνταγματάρχης αμείβεται παίρνει μισθό υποστρατήγου, ένας ταγματάρχης μισθό συνταγματάρχη επειδή είναι τα 4 χρόνια, αυτό το καθεστώς θα ισχύσει;
Ευ. Βενιζέλος: Δεν θα έχει κανείς μείωση μισθολογική. Οι μισθολογικές προαγωγές είναι ούτως ή άλλως οργανωμένες διαφορετικά. Αν χρειαστεί να επιφέρουμε κάποια τροποποίηση εκεί ώστε να μην έχουμε καμία παρερμηνεία, θα το κάνουμε. Δεν χάνει κανείς οικονομικά.
Το σχέδιο δεν στοχεύει στο να μειώσει αποδοχές, αυτό δυστυχώς βρεθήκαμε στην ανάγκη να το κάνουμε οριζόντια για όλους τους δημοσίους υπαλλήλους και στρατιωτικούς. Δεν το κάνουμε περαιτέρω με το νομοσχέδιο αυτό. Αυτό είναι νομοσχέδιο αμιγώς διοικητικό και στην πραγματικότητα θέλουμε να προστατέψουμε το πλήρες συνταξιοδοτικό δικαίωμα με τη ρύθμιση που κάνουμε.
Χρ. Καπούτσης: Εντάξει συμφωνούμε με αυτό …
Ευ. Βενιζέλος: Κατάλαβα τι λέτε και σας δίνω μια απάντηση πολύ σαφή. Ότι δεν πρόκειται να θιγεί κανείς. Να κλείσουμε τον κύκλο αυτό τον πρώτο; Παρακαλώ.
Γ. Κοκκινίδης: Οι μισθολογικές προαγωγές θα συνεχίζονται για κάποιο αξιωματικό που έχει πάει στην παράλληλη επετηρίδα; Αν κατάλαβα καλά.
Ευ. Βενιζέλος: Με συγχωρείτε, ο αξιωματικός που πάει στην παράλληλη επετηρίδα είναι ένα στέλεχος που ενδεχομένως είναι πάρα πολύ σημαντικό. Διότι μπορεί κάποιος τώρα να έχει προαχθεί κατά απόλυτη εκλογή και να έχουν δημιουργηθεί προβλήματα, βεβαίως. Δεν πρόκειται να χάνει αποδοχές αυτός που πηγαίνει εκτός οργανικών θέσεων.
Γ. Κοκκινίδης: Πώς θα παίρνει μισθολογικές προαγωγές;
Ευ. Βενιζέλος: Ό,τι ισχύει, θα ισχύει. Δεν αλλάζει αυτό. Παρακαλώ μια τελευταία ερώτηση.

Για το νομοσχέδιο (αντιρρησίες συνείδησης)

Α. Μαλλίδης: Για τους αντιρρησίες συνείδησης τι ακριβώς θα προβλέπει η νέα ρύθμιση;
Ευ. Βενιζέλος: Για τους αντιρρησίες συνείδησης οι οριοθετήσεις είναι αυτές που έχει υπαγορεύσει η νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και η έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη. Δηλαδή το πρώτο είναι ότι μπορεί κάποιος να χαρακτηριστεί αντιρρησίας συνείδησης και στην εφεδρεία, διότι άλλαξε πεποιθήσεις. Αυτό δεν γινόταν δεκτό και μας επέπληττε η διεθνής κοινότητα γι' αυτό. Γιατί υπάρχει πράγματι η δυνατότητα αλλαγής πεποιθήσεων. Ούτως ή άλλως όπως ξέρετε είναι λίγες οι αιτήσεις και είναι και πολύ αυστηρή και σοβαρή η διαδικασία αξιολόγησης.
Ένα δεύτερο είναι ότι έπρεπε να ρυθμιστεί το ζήτημα της ένταξης των αντιρρησιών, στην κατάσταση εφεδρείας, γιατί κι αυτό  μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα στο μέλλον.
Ένα άλλο ζήτημα είναι η εναρμόνιση της εναλλακτικής υπηρεσίας των αντιρρησιών συνείδησης, με τα νέα δεδομένα σε σχέση με την πραγματική διάρκεια της θητείας. Δηλαδή πρέπει για λόγους αρχής της αναλογικότητας να μην υπάρχει αδικαιολόγητη διαφορά. Πρέπει η διαφορά να είναι λογική και αιτιολογημένη.
Άρα έχουμε 9 μήνες θητεία στο Στρατό, 12 μήνες θητεία στο Ναυτικό και την Αεροπορία, πρέπει να έχουμε μια αυξημένη ανάλογα διάρκεια της πραγματικής εναλλακτικής υπηρεσίας. Ας πούμε αν είναι 3 μήνες παραπάνω από το Ναυτικό και την Αεροπορία, πρέπει να είναι κατά την ίδια λογική τουλάχιστον 3 μήνες παραπάνω η εναλλακτική υπηρεσία. Δεν μπορείς δηλαδή να μετράς από τους 9, θα μετρήσεις από τους 12 μήνες.
Ι. Ηλιάδη: Θα θεσπιστούν και κριτήρια σχετικά με τους αντιρρησίες;
Ευ. Βενιζέλος: Τι κριτήρια; Υπάρχουν τα κριτήρια.
Ι. Ηλιάδη: Υπάρχουν κριτήρια, αλλά οι περισσότεροι που παίρνουν, παίρνουν μόνο για θρησκευτικούς λόγους. Δεν αναγνωρίζονται για πολιτικούς λόγους.
Ευ. Βενιζέλος: Βεβαίως και αναγνωρίζονται. Υπάρχει ειδική διαδικασία, υπάρχει πλήρης ρύθμιση και εκ του Συντάγματος και εκ του νόμου. Έχει λυθεί αυτό το θέμα προ πολλού. Στην ισχύουσα νομοθεσία αυτό έχει λυθεί, προβλέπεται και γι' αυτό και δεν μας ζητάει κανείς να κάνουμε κάτι επ’ αυτού.
Ένα άλλο ζήτημα είναι οι μεγάλης ηλικίας, οι άνω των 35 πρέπει να έχουν μια μεταχείριση αντίστοιχη με αυτή που έχουν και οι ενόπλως υπηρετούντες. Άλλα θέματα είναι αυτά που σχετίζονται με τον φορέα στον οποίο προσφέρουν τη δική τους υπηρεσία. Γιατί πολλές φορές εκεί έχουμε προβλήματα σε σχέση με τα τροφεία, σε σχέση με τη διοικητική Διοίκηση, σε σχέση με τις δραστηριότητες κ.ο.κ. Αυτό σε λίγες γραμμές είναι το πλέγμα των ρυθμίσεων.
Ι. Ηλιάδη: Τουλάχιστον 15 μήνες.
Ευ. Βενιζέλος: Πρακτικά 15 μήνες. Στην πραγματικότητα με τα δεδομένα αυτά είναι τουλάχιστον 14 και το λογικό και Δίκαιο είναι να είναι 15. Άρα κλείσαμε και το κεφάλαιο αυτό του νομοσχεδίου. Πάμε στη δομή Διοίκησης.

Σχόλια

  1. Κυριε Καπουτση ,μηπως γνωριζετε τι ακριβως προβλεπεται στο νεο ΝΣ για τους Εθελοντες Μακρας Θητειας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. πότε θα ψηφιστεί- ισχύσει αυτό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα