Πέμπτη, 9 Σεπτεμβρίου 2010

  Σε «νέο» σταυροδρόμι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά
·      Έχουν χαθεί πάνω από 3 δισεκατομμύρια ευρώ!!!


 Του Χρήστου Καπούτση 
                  **********************8

Έχουν «χαθεί» εκατομμύρια ευρώ και εκατοντάδες θέσεις εργασίας στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά,  το Πολεμικό Ναυτικό έχει υποστεί ανεπανόρθωτη ζημιά (μείωση της επιχειρησιακής του αποτελεσματικότητας)  και η Κυβέρνηση αγωνίζεται να αποτρέψει  τη διάλυση του μεγαλύτερου  Ναυπηγείου της Μεσογείου.

Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά που ίδρυσε το 1956 ο Σταύρος Νιάρχος, έχουν περάσει  πολλές περιπέτειες, όπως ιδιωτικοποίηση, κρατικοποίηση (1981-85),  επανιδιωτικοποίηση και  παραχώρηση στους Γερμανούς ( το 2002 στην γερμανική εταιρεία ThyssenKrupp).
Τον περασμένο Μάρτιο, η  Γερμανική εταιρεία ThyssenKrupp που είναι η ιδιοκτήτρια των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, δημοσιοποίησε την απόφασή της να τα πούλησε  στην  Abu Dhabi και η Ελληνική κυβέρνηση με  ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι: «Η Ελληνική Κυβέρνηση χαιρετίζει την απόφαση του ομίλου Abu Dhabi Mar (“ADM”) να επενδύσει στον ελληνικό ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα αποκτώντας την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου των Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε. (“ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑΣ”) και των Αρχών του Εμιράτου Abu Dhabi να υποστηρίξουν αυτή την απόφαση.  Το νέο κοινοπρακτικό σχήμα του οποίου θα ηγείται η ADM κατέχοντας ποσοστό 75,1% του μετοχικού κεφαλαίου του Σκαραμαγκά, και στο οποίο συμμετέχει η ThyssenKrupp Marine Systems (“TKMS”) με ποσοστό 24,9%, τυγχάνει της απόλυτης έγκρισης της ελληνικής κυβέρνησης.» (Κυβερνητική ανακοίνωση 8-3-2010).
Στις διαπραγματεύσεις όμως  που ακλούθησαν, αποδείχτηκε ότι, για να μείνουν ανοιχτά τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, θα πρέπει η Κυβέρνηση να καταβάλλει ένα ιδιαίτερα υψηλό τίμημα.

Η περιπέτεια

Το 2002  τα σχεδόν χρεωκοπημένα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά παραχωρήθηκαν έναντι ευτελούς τιμήματος  στην Γερμανική εταιρεία, που εξασφάλισε σημαντικά εξοπλιστικά προγράμματα  του Πολεμικού μας Ναυτικού, με μοναδική απαίτηση από ελληνικής πλευράς, να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας και να μην απολυθεί κανείς εργαζόμενος.
Συγκεκριμένα , η  Γερμανική εταιρεία ThyssenKrupp Marine Systems (“TKMS”) είχε αναλάβει την κατασκευή 4 σύγχρονων  υποβρυχίων και τον εκσυγχρονισμό 3 υποβρυχίων παλαιάς τεχνολογίας, για το Πολεμικό μας Ναυτικό. Το κόστος της παραγγελίας περίπου στα 3 δισεκατομμύρια ευρώ και χρόνος παράδοσης το έτος 2006.
Μέχρι τώρα το Πολεμικό Ναυτικό , δεν έχει παραλάβει ούτε ένα υποβρύχιο!  Έχει κατασκευαστεί μόνο ένα υποβρύχιο το «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» που βρίσκεται στα Ναυπηγεία του Κιέλου (Γερμανία),  που όμως παρουσιάζει σοβαρά ναυπηγοκατασκευαστικά προβλήματα (Είναι το υποβρύχιο που «γέρνει» αφού παρουσιάζει κλίση μέχρι 45ο !!).
Παρόλα αυτά, η Γερμανική εταιρεία έχει εισπράξει το 85% της αξίας της παραγγελίας, δηλαδή πάνω από 2,4  δισεκατομμύρια ευρώ, και απαιτούσε  άμεσα το Ελληνικό Δημόσιο να καταβάλει και άλλα 550 εκατομμύρια ευρώ, έναντι ανύπαρκτου έργου!! Το υπουργείο Άμυνας επιμένει ότι οι ρήτρες από τις καθυστερήσεις υπερβαίνουν τα 500 εκατομμύρια ευρώ, αλλά  οι προηγούμενοι ΥΠΕΘΑ (Σπ.Σπηλιωτόπουλος και Β.Μειμαράκης) δεν απαίτησαν (για άγνωστο λόγο) να εφαρμοστούν οι σχετικές ρήτρες σε βάρος της Γερμανικής εταιρείας…

Επειδή όμως το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας αρνιότανε  να παραλάβει το ελαττωματικό υποβρύχιο «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» (το υποβρύχιο που «γέρνει») και να αποπληρώσει ολόκληρο το ποσό της παραγγελίας, η  γερμανική εταιρεία, δεκαπέντε μέρες πριν από τις εκλογές (20 Σεπτεμβρίου 2009)  κατήγγειλε τη σύμβαση που είχε  με το υπουργείο Άμυνας και το Πολεμικό Ναυτικό και απειλούσε  να κλείσει τα Ναυπηγεία!
 Πρόκειται ασφαλώς,  για ωμό εκβιασμό των Γερμανών σε βάρος της Ελλάδας. Ή παραλαμβάνεται το ελαττωματικό υποβρύχιο και μας δίνεται ολόκληρο το ποσό της σύμβασης ( λένε οι Γερμανοί ) ή θα κλείσουμε τα Ναυπηγεία και 1500 εργαζόμενοι θα μείνουν άνεργοι!!
Η νέα Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ παραλαμβάνει την  «καυτή πατάτα» των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Το θέμα θεωρείται επείγον και γίνονται συνεχείς συσκέψεις. Μάλιστα σε ανακοίνωση τύπου του ΥΠΕΘΑ (16.10.2009) επισημαίνεται ότι: « Σε σειρά συσκέψεων που πραγματοποιήθηκαν στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας τις προηγούμενες ημέρες, υπό την προεδρία του Υπουργού Eθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελου Βενιζέλου με τη συμμετοχή και του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Αμυνας κ. Πάνου Μπεγλίτη, διαμορφώθηκε το πλαίσιο μέσα στο οποίο το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας θα επιδιώξει να βρεθεί, το ταχύτερο δυνατό, λύση στο πρόβλημα της ναυπήγησης των υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού στα Ελληνικά Ναυπηγεία  Σκαραμαγκά.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας θα κάνει τις απαραίτητες επαφές και διαβουλεύσεις ώστε να διαμορφωθεί μία λύση για τα υποβρύχια το ταχύτερο δυνατό, προκειμένου στη συνέχεια τα Υπουργεία Οικονομικών και Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας να αναλάβουν τις κατάλληλες πρωτοβουλίες για το μέλλον των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και γενικότερα της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας.»

Η νέα «συμφωνία»
      
  Η κυβέρνηση στην προσπάθειά της να διευθετήσει το πρόβλημα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, συμφώνησε (Μάρτιος 2010) με το νέο  κοινοπρακτικό σχήμα του οποίου θα ηγείται η ADM κατέχοντας ποσοστό 75,1% του μετοχικού κεφαλαίου του Σκαραμαγκά, και στο οποίο συμμετέχει η ThyssenKrupp Marine Systems (“TKMS”) με ποσοστό 24,9%,  την ανάθεση σημαντικών εξοπλιστικών προγραμμάτων του Πολεμικού μας Ναυτικού.
Πιο συγκεκριμένα  Κυβέρνηση , προκειμένου να «δέσει» η συμφωνία, δέχτηκε να παραλάβουμε το ελαττωματικό υποβρύχιο «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» και  να παραγγείλουμε την κατασκευή δύο επιπλέον υποβρυχίων στον Σκαραμαγκά!!
 Το εξωφρενικό  είναι ότι ο ΥΠΕΘΑ Β.Βενιζέλος δήλωσε ότι η Ελλάδα θα παραλάβει το υποβρύχιο που γέρνει «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ»,  για να το πουλήσει και να εισπράξει 300 εκατομμύρια ευρώ (στην Ελλάδα κοστολογήθηκε 450 εκατ.ευρώ , ποσό που καταβλήθηκε  στο ακέραιο από το Ελληνικό Δημόσιο!!)  ΑΠΟΡΙΑ: Αν το υποβρύχιο είναι καλό, τότε γιατί να το πουλήσουμε; Αν δεν είναι, που θα βρούμε το «κορόιδο» που θα «σκάσει» 300 εκατομμύρια ευρώ για να αγοράσει ένα ελαττωματικό υποβρύχιο;
Όμως το μεγαλύτερο «δώρο» που προσέφερε η κυβέρνηση στην Abu Dhabi Mar για την αγορά των ναυπηγείων Σκαραμαγκά , είναι η απόφαση για κατασκευή άλλων δύο νέων υποβρυχίων 214, συνολικού κόστους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ!! Συμφωνήθηκε ότι, το τελικό κείμενο της συμφωνίας- πλαίσιο, θα έπρεπε  να είχε συνταχθεί το αργότερο μέχρι την 31η Αυγούστου 2010.
Επίσης , ο  κ. Βενιζέλος, με έμμεσο τρόπο, επέρριψε ευθύνες για  την υπόθεση των υποβρυχίων στην προηγούμενη κυβέρνηση τονίζοντας ότι στις 30 Σεπτεμβρίου του 2006 το πρωτότυπο σκάφος έπρεπε να έχει παραληφθεί ή να έχει απορριφθεί. «Ούτε παραλήφθηκε, ούτε καταγγέλθηκε η σύμβαση» συνέχισε ο υπουργός Άμυνας και αποκάλυψε ότι μεταξύ των ετών 2004 και 2008 καταβλήθηκαν 730 εκατομμύρια ευρώ στους Γερμανούς. Δηλαδή οι πληρωμές συνεχίστηκαν κανονικά παρά το γεγονός ότι οι Γερμανοί της Thyssen είχαν παραβεί τις συμβατικές τους υποχρεώσεις!!  
                               *
Εκ των υστέρων, αφού δηλαδή υπογράφτηκε  το προσχέδιο της νέας συμφωνίας για τα Ναυπηγεία, ο ΥΠΕΘΑ Β.Βενιζέλος αντιλήφτηκε  τις παγίδες που κρύβει αυτή και ενόψει της διαμόρφωσης της τελικής  συμφωνία ,  προσπαθεί,  ή να την ακύρωση ή να μεταβιβάσει τις ευθύνες,  είτε συνολικά στην Κυβέρνηση, είτε στην Βουλή,  από την οποία θα ζητήσει αυξημένη πλειοψηφία προκειμένου  να εγκριθεί. Είναι  χαρακτηριστικός ο διάλογος του ΥΠΕΘΑ Β.Βενιζέλου με διαπιστευμένους στρατιωτικούς συντάκτες.
Β.Βενιζέλος: η συμφωνία θα κυρωθεί στη Βουλή με αυξημένη πλειοψηφία. θέλουμε χρόνο για να ολοκληρώσουμε τις διαδικασίες αυτές και κορυφαία διαδικασία είναι η Βουλή.
Χρ. Καπούτσης: Τι είδους αυξημένη πλειοψηφία προβλέπεται;
Ευ. Βενιζέλος: Είναι σε κλίμα μεγάλης πολιτικής συναίνεσης. Δεν αναφέρεται σε αριθμούς, αντιλαμβάνεστε τι εννοώ.
Χρ. Καπούτσης: Αφού είναι η πλειοψηφία με 180 βουλευτές.
Ευ. Βενιζέλος: Τώρα δεν μιλάμε εδώ τυπικά, γιατί τυπικά πρόκειται περί ενός απλού νόμου, μιλάμε ουσιαστικά πολιτικά.
Χρ. Τσιγουρής: Με δεδομένο ότι στην υποεπιτροπή η Νέα Δημοκρατία αρνήθηκε να δώσει αυτή τη στήριξη μας εξειδικεύεται λίγο το αυξημένο της πλειοψηφίας;
Ευ. Βενιζέλος: Απευθύνομαι πρωτίστως στη Νέα Δημοκρατία, τα έχω πει αυτά και στον κ. Σαμαρά όταν μας επισκέφτηκε εδώ. Σας είχα ενημερώσει και τότε. Και τα έχω ξαναπεί αυτά, τα έχω πει και δημοσίως, κατ’ επανάληψη τα λέω. Δεν νομίζω ότι σας είπα είδηση στο θέμα αυτό.
Χρ. Τσιγουρής: Όχι αλλά θα είναι είδηση, επιτρέψτε μου αν επιτευχθεί μια συμφωνία και δεν επικυρωθεί από τη Βουλή…
Ευ. Βενιζέλος: Δεν είναι όμως δικό μου πρόβλημα. Εμείς κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε να το κάνουμε με διαφάνεια, προσπαθούμε να λύσουμε προβλήματα του παρελθόντος, δεν θα αναλάβουμε βάρη που δεν μας ανήκουν.
Χρ. Τσιγουρής: Για να καταλάβω, ποια είναι η διαφορά μεταξύ αυξημένης πλειοψηφίας και κομματικής πλειοψηφίας στη Βουλή;
Ευ. Βενιζέλος: Η διαφορά είναι ότι πρέπει να στηρίξουν και κόμματα της αντιπολίτευσης την προσπάθειά μας αυτή.
Χρ. Καπούτσης : Αν δεν τη στηρίξουν, δεν θα  περάσετε τη συμφωνία;
Ευ. Βενιζέλος: Καθαρά, όχι.
                                **

  Επιπλοκές
Το έγκυρο «Ινστιτούτο Αναλύσεων Ασφάλειας και Άμυνας» σε ένα πολύ ενδιαφέρον κείμενο εργασίας  για τα Ναυπηγεία επισημαίνει ότι: «Το πρόβλημα των ΕΝΑΕ είναι γνωστό ότι κληρονομήθηκε από την παρούσα κυβέρνηση η οποία αμέσως μετά τις εκλογές και την ανάληψη της εξουσίας, βρέθηκε κυριολεκτικά με μία απασφαλισμένη χειροβομβίδα στα χέρια της.
Δυστυχώς, στον ελληνικό μικρόκοσμο του κρατικοδίαιτου καπιταλισμού, των εργολάβων πάσης φύσεως, των συμφερόντων και των ομάδων πίεσης, η εμφάνιση ενός επίδοξου αγοραστή με τη μορφή της ADM, αντιμετωπίστηκε απλώς ως ένας άλλος υποψήφιος για τη νομή των ελληνικών εξοπλιστικών προγραμμάτων. Παραδόξως, οι κύκλοι αυτοί αν και ζουν στη χώρα, μάλλον δεν έχουν αντιληφθεί την ένταση της οικονομικής κρίσης που ζούμε, ούτε καταλήγουν στο αυτονόητο συμπέρασμα ότι οι καιροί των… «ευτραφών και ανεξέλεγκτων αγελάδων» στους ελληνικούς εξοπλισμούς όχι απλώς έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί, αλλά δεν πρόκειται να επανέλθουν ποτέ.»
·        Σύμφωνα με μια αναφορά που υπογράφεται από τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Οικονομίας, Ηλία Πλασκοβίτη και έχει αποδέκτη τον Hambert Drabbl διευθυντή της Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και κοινοποιείται και στην Barbara Brandtnen που είναι Head of Unit στην Διεύθυνση, η Κυβέρνηση   αποφάσισε να εκχωρήσει στην Abu Dhabi Mar, δηλαδή στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το σύνολο του εξοπλιστικού προγράμματος του Πολεμικού Ναυτικού, ακόμα και το σύνολο ή το μεγαλύτερο μέρος της ναυπήγηση των 6 φρεγατών FREMM! Όμως, η  Ναυπήγηση των Φρεγατών FREMM, είναι ζωτικής σημασίας για τα Ναυπηγεία της Ελευσίνας. Μάλιστα ο ΥΠΕΘΑ Β.Βενιζέλος είχε συμφωνήσει και με το Γάλλο ομόλογό του και με την γαλλική κατασκευάστρια εταιρεία, οι φρεγάτες FREMM να ναυπηγηθούν στα Ναυπηγεία της Ελευσίνας. Η διοίκηση των Ναυπηγείων Ελευσίνας έχει διαμηνύσει στην Κυβέρνηση, ότι στην αντίθετη περίπτωση, θα κλείσει τα Ναυπηγεία…
·        Η δραματική  κατάσταση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά  καταγράφεται στην επιστολή που έστειλε η ομοσπονδία των εργοδοτικών οργανώσεων της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης στην κυβέρνηση. Στην επιστολή εκφράζεται η αγωνία της ομοσπονδίας για τις εξελίξεις της μεταβίβασης της ιδιοκτησίας του «κλειστού» σήμερα Ναυπηγείου Σκαραμαγκά στην Αbu Dhabi Μar και αναφέρεται ότι «ανοιχτός Σκαραμαγκάς σημαίνει δουλειά και για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος». Η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη σήμερα έχει νεκρώσει κι ένας από τους κύριους λόγους είναι ότι ο Σκαραμαγκάς και οι δεξαμενές του παραμένουν κλειστά.

                               *
Δικαστική συνδρομή ζήτησε ο Β.Βενιζέλος
Ο ΥΠΕΘΑ Β. Βενιζέλος ζήτησε από την Ελληνική Δικαιοσύνη να διασφαλίσει τη συνδρομή των γερμανικών δικαστικών αρχών στην έρευνα για τα υποβρύχια 214.     
Σε επιστολή του στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ.Ι.Τέντε, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Β.Βενιζέλος ,  επισημαίνει ότι : «ήθελα να σας παρακαλέσω να μεριμνήσετε ώστε να ζητηθεί το ταχύτερο η  συνδρομή των γερμανικών δικαστικών αρχών και να διασφαλίσετε, στο πλαίσιο που επιτρέπει ο Κώδικας Ποινικής Δικονομίας, τη συνεργασία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας με την εισαγγελική αρχή. »
Αφορμή για την επιστολή του Υπουργού Εθνικής Άμυνας είναι η έρευνα για προκαταρκτική εξέταση που παρήγγειλε  ο κ. Προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, σχετικά με ύποπτες συναλλαγές στην ανάθεση το 2000 της κατασκευής υποβρυχίων τύπου 214 για τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού στα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε (Σκαραμαγκάς) και τις τότε συνεργαζόμενες γερμανικές εταιρείες ΗDW και Ferrostaal, όπως υποστηρίζουν ξένα και ελληνικά μέσα ενημέρωσης.
                                   **
    Οι διαπραγματεύσεις της 31ης Αυγούστου 2010   
  Λίγο πριν τα μεσάνυχτα (31ης Αυγούστου)  επήλθε συμφωνία για τη μεταβίβαση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά  (ΕΝΑΕ) από τους γερμανούς της Thyssen (TKMS ) στην Abu Dhabi MarDM), των Αράβων επενδυτών από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα  του 75,1% των ΕΝΑΕ.
Ο ΥΠΕΘΑ Β. Βενιζέλος που εκπροσωπούσε το Ελληνικό Δημόσιο και οι Γερμανοί ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων, μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις,  κατέληξαν σε «λεόντειο» συμφωνία.
Η λύση που εξασφαλίσαμε είναι κακή, αλλά είναι ότι το καλύτερο μπορούσαμε να επιτύχουμε, κάτω από αυτές τις συνθήκες, με τους Γερμανούς ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων να απειλούν μέχρι και την τελευταία στιγμή, ότι θα κηρύξουν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά σε καθεστώς πτώχευσης και θα απολύσουν τους 1.300 εργαζόμενους!
Συμφώνησαν επίσης, το τελικό κείμενο της σύμβασης να συνταχθεί μέχρι την Πέμπτη 2 Σεπτεμβρίου, από τους νομικούς συμβούλους του ΥΠΕΘΑ και των νέων ιδιοκτητών.
Η συμφωνία επιτεύχθηκε επειδή η Ελλάδα δεσμεύτηκε να καταβάλει εντός του 2010 προκαταβολή 300 εκατομμυρίων ευρώ, για την ναυπήγηση δύο νέων υποβρυχίων, συνολικού κόστους 1 δισεκατομμυρίου  ευρώ. Και ακόμη δεσμευτήκαμε να παραλάβουμε το ελαττωματικό υποβρύχιο «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» (το γνωστό και ως το υποβρύχιο που «γέρνει»), με σκοπό την πώλησή του. Έτσι διασφαλίστηκε η βιωσιμότητα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Όμως, αυτή η κακή λύση, είναι προτιμότερη από το ναυάγιο των συνομιλιών, διότι τότε: Θα έκλειναν  τα Ναυπηγεία και 1300 εργαζόμενοι θα έχαναν τη δουλειά τους. Και ακόμη, θα χάναμε οριστικά τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ που έχουμε ήδη προκαταβάλει στη γερμανική εταιρεία Thyssen (TKMS) , για την ναυπήγηση 4 νέων υποβρυχίων και τον εκσυγχρονισμό 3 παλιάς τεχνολογίας, χωρίς όμως το Πολεμικό Ναυτικό να έχει  παραλάβει οτιδήποτε από τους Γερμανούς, ενώ το υποβρύχιο «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» θα σάπιζε στα ναυπηγεία στο Κίελο και θα χάναμε οριστικά τα 450 εκατομμύρια ευρώ που έχει πληρώσει το Ελληνικό Δημόσιο για τη ναυπήγησή του.
Πριν από τη σύσκεψη της 31ης Αυγούστου,  η  Γερμανική εταιρεία Thyssen (TKMS)  έστειλε στον Πρωθυπουργό Γ.Α. Παπανδρέου επιστολή , στην οποία περιέχονται αιχμές κατά του ΥΠΕΘΑ Β. Βενιζέλου που αποφάσισε, η συμφωνία για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά να εγκριθεί από τη Βουλή , όχι μόνο με την κομματική, αλλά με ευρύτερη πλειοψηφία και ειδικά με τη συναίνεση της Ν.Δ..
Από τα εντυπωσιακά και δυσερμήνευτα στοιχεία της σύσκεψης της 31ης Αυγούστου για τη συμφωνία, είναι ότι απουσίαζε το Πολεμικό Ναυτικό , που είναι το καθ’  ύλην αρμόδιο, ενώ παρίστατο εκπρόσωπος του Οίκου αξιολόγησης Lazard , που είχε αναλάβει την αξιολόγηση των υποψηφίων επενδυτών. Θα πρέπει να υπάρξουν εξηγήσεις για αυτήν την  «ιδιομορφία», διότι ο ρόλος , τα οικονομικά συμφέροντα που εκπροσωπεί και οι διασυνδέσεις του οίκου  Lazard έχουν πολλές σκοτεινές πτυχές και η παρουσία του στη συμφωνία «γεννά» εύλογες απορίες...
Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, σε ανακοίνωσή του , για τα αποτελέσματα της σύσκεψης της 31η Αυγούστου επισημαίνει, μεταξύ άλλων και τα εξής: «Το κείμενο της οριστικής και αναλυτικής σύμβασης κινείται απολύτως μέσα στις προβλέψεις του Framework Agreement της 18ης  Μαρτίου 2010. Υπενθυμίζεται ότι ένα βασικό πρόβλημα που έπρεπε να αντιμετωπιστεί ήταν το ζήτημα των παράνομων κρατικών ενισχύσεων παλαιοτέρων εποχών προς τα Ελληνικά Ναυπηγεία που είχε οδηγήσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην κίνηση της διαδικασίας παραπομπής της Ελλάδας στο Δικαστήριο της ΕΕ. Το ζήτημα αυτό λύθηκε μετά από σειρά διαβουλεύσεων στις αρχές Αυγούστου. Θεμελιώδης όρος της συμφωνίας είναι ότι αυτή δεν μπορεί να τεθεί σε ισχύ αν δεν προηγηθεί η κύρωση δια νόμου από τη Βουλή των Ελλήνων. Ο κ. Βενιζέλος έχει τονίσει κατ’ επανάληψη ότι η Κυβέρνηση επιμένει στην ανάγκη διαμόρφωσης ευρείας συναίνεσης καθώς η λύση που δίνεται είναι η πλέον ωφέλιμη για το ελληνικό Δημόσιο, εν όψει των οξέων προβλημάτων και των εκκρεμοτήτων που είχαν διαμορφωθεί μέχρι τον Οκτώβριο του 2009 και ενόψει των επιπτώσεων που θα έχει η ματαίωση της συμφωνίας ακόμα και αν η έκβαση της διαιτητικής δίκης στο Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο είναι η καλύτερη δυνατή για το Ελληνικό Δημόσιο.»
Πάντως είναι  θετικό ,  ότι στην θέση της TKMS με τα πολλά οικονομικά προβλήματα, έρχεται ένας κολοσσός η Abu Dhabi Mar, η οποία εγγυάται την επιβίωση των ΕΝΑΕ, αλλά και την δημιουργία προϋποθέσεων για το σχηματισμό  ενός  μείζονα Ενιαίου  Ναυπηγικό-κατασκευαστικού  Φορέα (Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας- Νεωρίου) .

*Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό "πολιτικά ΘΈΜΑΤΆ"

3 σχόλια:

  1. ΠΟΛΥΤΑΞΙΔΕΜΕΝΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΕ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΠΥΞΙΔΑ ΤΟ ΡΑΓΙΑΔΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΘΝΙΚΕΣ ΥΠΟΧΩΡΗΣΕΙΣ
    Επιλογές στα Δυτικά Βαλκάνια: επιτακτική η ανάγκη αλλαγής πλεύσης
    του ΝΙΚΟΥ ΚΟΤΖΙΑ
    Η εξωτερική πολιτική δεν είναι φιλανθρωπία ούτε απλά καλοί τρόποι. Η εξωτερική πολιτική πρέπει να είναι ενεργητική και αποτελεσματική.

    H ελληνική εξωτερική πολιτική προτιμά της ουσίας το θεαθήναι ταξιδιών χωρίς ουσία και αντίκρισμα. Άνευρη, χωρίς ιδέες, οδηγεί τη χώρα σε συνεχείς υποχωρήσεις.

    Καταγράφει τη σύσφιξη των σχέσεων της Σερβίας με την Τουρκία, καθώς και την ανάθεση σημαντικών δημόσιων έργων της πρώτης σε εταιρείες της δεύτερης και σφυρίζει κλέφτικα. Της Σερβίας που από καιρό έχει αναγνωρίσει τη FYROM με το όνομα που επιθυμούν τα Σκόπια! Ταυτόχρονα, η συμφωνία Ελλάδας – Αλβανίας για την υφαλοκρηπίδα στο Ιόνια ακυρώνεται. Ακυρώνεται μετά από αίτηση του αδελφού σοσιαλιστικού κόμματος που επιδοτείται από το ΠΑΣΟΚ. Αίτηση που υποβλήθηκε στο ανώτατο δικαστήριο της γείτονος με επίκληση των επιχειρημάτων της Τουρκίας για το Αιγαίο. Στη συνέχεια, τα Τίρανα παραχώρησαν στην Τουρκία δύο ναυτικές βάσεις, αφετηρία πλέον των τουρκικών ναυτικών γυμνασίων μεταξύ Κέρκυρας και Κεφαλληνίας. Στο ίδιο διάστημα, η Τουρκία ανέλαβε την εκπαίδευση του βοσνιακού στρατού. Από τη δική της πλευρά, η Ελλάδα δραστηριοποιείται υπέρ των δύο βαλκανικών κρατών χωρίς ανταλλάγματα. Εμφανίζεται ως υποστηρικτής της ευρωπαϊκής πορείας της Αλβανίας χωρίς να της ζητά την επικύρωση της συμφωνίας για την υφαλοκρηπίδα.


    Προβάλλει την ανοησία για άνοιγμα διαπραγματεύσεων της ΕΕ μαζί της μέχρι το 2014, που δεν υποστηρίζεται από κανέναν άλλο στην ΕΕ. Καταργεί ουσιαστικά τη βίζα. Συμπεριφέρεται έναντι της Σερβίας σύμφωνα με τις επιθυμίες της τελευταίας και μόνο. Οι δύο πρωτεύουσες των γειτόνων μας, με τον καιρό, θα κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι από την Ελλάδα μπορούν να έχουν ό,τι επιθυμούν χωρίς να δίνουν ανταλλάγματα. Ότι, ό,τι και να παραχωρούν στην Τουρκία, δεν θα έχει οποιαδήποτε συνέπεια στις σχέσεις τους με την Ελλάδα. Μια ελληνική ενεργητική εξωτερική πολιτική θα έπρεπε να είχε καταστήσει σαφές ότι δεν μπορεί να αποκλείονται οι επιχειρήσεις της από τα μεγάλα έργα της Σερβίας. Αυτά, δε, να δίνονται εξολοκλήρου στην Τουρκία παρόλο που η τελευταία έχει αναγνωρίσει πρώτη σε όλο τον κόσμο το Κόσοβο. Ταυτόχρονα, δε, να υφίσταται η Ελλάδα το παράπονο της αλβανικής πλευράς, γιατί δεν αναγνωρίζει την Πρίστινα. Εντέλει, δεν είναι δυνατό η Τουρκία να κερδίζει σε Αλβανία και Σερβία, ενώ η Ελλάδα να χάνει και στις δύο πλευρές και να μην τρέχει τίποτα. Αν η Σερβία δεν αναιρέσει την αναγνώριση της FYROM και δεν αυξήσει τις δυνατότητες επενδύσεων και έργων για τις ελληνικές επιχειρήσεις, όπως έκανε για τις τουρκικές, τότε πρέπει η Ελλάδα να προχωρήσει στην αναγνώριση του Κοσόβου. Να διασφαλίσει, δε, ως αντάλλαγμα από την Αλβανία γι’ αυτή την αναγνώριση την επικύρωση της συμφωνίας για την υφαλοκρηπίδα στα Ιόνια. Να στηρίξει, επιπλέον, τις θέσεις του αλβανικού στοιχείου εντός της FYROM. Τέλος, να ανταλλάξει τη στήριξη της ευρωπαϊκής προοπτικής της Αλβανίας με το κλείσιμο των λιμανιών της γείτονος χώρας για το τουρκικό ναυτικό. Η εξωτερική πολιτική δεν είναι φιλανθρωπία ούτε απλά καλοί τρόποι. Αυτά είναι για το θεαθήναι. Η εξωτερική πολιτική πρέπει να είναι ενεργητική και αποτελεσματική. Απόλυτα προσανατολισμένη στα συμφέροντα της χώρας, της καλής γειτονίας στα Βαλκάνια και σε μια ευρωπαϊκή τους προοπτική. Να αυξάνει, δε, την ασφάλεια της χώρας από το πεδίο της γεωστρατηγικής μέχρι και εκείνο της οικονομίας.

    ΕΠΙΚΑΙΡΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΡΕΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ

    ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ

    Μιλώντας σε Ρ/Σ για τον Ανασχηματισμό

    Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΡΕΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ


    Είναι πολύ γνωστό ότι πριν τις εκλογές του Οκτωβρίου του 1981 εξεφρασα τις απόψεις μου για το πώς μπορεί να κυβερνηθεί η χώρα.

    Τις έκανα πρώτα πράξη και μετά βιβλίο. Η χώρα, Άρχοντες και λαός ήθελαν μια σύγχρονη παιδεία διακυβέρνησης. Δεν την είχαν. Η μεταπολίτευσις έκανε το Κυβερνώ διορίζω, το Κόμμα μιζοκόμμα και την Κυβέρνηση μιζοκυβέρνηση. Η ιστορία μου έδωκε δίκαιο.

    Για το σήμερα δεν νομίζω ότι χρειάζεται να κάνω σχολιασμούς. Είναι ορατό ότι είμαστε στην σφαίρα του κωμικού και του εμπαιγμού. Της απάτης δηλαδή. Ας μείνω όμως σε ένα γεγονός.

    Όταν σε συνθήκες Παγκοσμιοποίησης, σε μια Ωκεανική χώρα όπως είναι η Ελλάδα υποβαθμίζεις, καταργείς το Υπουργείο Ναυτιλίας, το μεταφέρεις στην ξηρά, στην πλατεία Συντάγματος και μετά 11 μήνες το επαναφέρεις τότε όχι μόνο δεν έχεις σχέση με το γίγνεσθαι, το είναι αυτής της χώρας, του Έθνους, του Πλανήτη Γη, αλλά δεν ξέρεις τι σου γίνεται. Κάτι που ήταν βέβαια γνωστόν.

    Η Πολιτική και διακυβέρνηση στην χώρα πρέπει να βρουν την αξιοπρέπεια, το κύρος, την εξυπνάδα, την σοβαρότητα , το αίσθημα ευθύνης προς αυτόν τον τόπο.

    Η χώρα δεν είναι παιχνιδάκι στα χέρια κανενός.



    Γλυφάδα 8 Σεπτεμβρίου 2010

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. κυριε καπουτση,μιας και διαβασατε το λεγομενο μνημονιο,μπορειτε να επαληθευσετε αν υπαρχει εκει τετοιο αρθρο,οπως αναφερεται στην ακολουθη φωτο απο τον συνδεσμο της σελιδας?αν ισχυει οτι προβλεπονται χωροι εξοριας αντιστασιακων,δεν παμε καθολου καλα,αναδειξτε το !

    http://hellenicrevenge.blogspot.com/2010/09/ntokoymento-gap.html

    ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΑΛΗΘΙΝΟ...

    Δείτε, το απόσπασμα από το μνημόνιο υποδούλωσης (της Ελλάδος και του ελληνικού λαού) που υπέγραψε η κυβέρνηση του Jefry!!!

    Πόσοι από εσάς ξέρατε, ότι εάν πάτε κόντρα σε ότι υποστηρίζει το μνημόνιο, μπορεί να βρεθείτε σε ένα ωραιότατο εξωτικό ξερονήσι για παρατεταμένες "διακοπές", προσφορά της "δημοκρατίας" και του κοινοβουλίου μας;;;

    Άραγε ποίοι θα είναι οι πρώτοι τυχεροί;;; Οι φορτηγατζήδες, οι υπάλληλοι της ΔΕΗ, ή απλά όλοι οι σκεπτόμενοι και αντιστεκόμενοι Έλληνες;;;;

    Πλέον είναι ξεκάθαρο (ακόμα και σε αυτούς που μέχρι σήμερα εθελοτυφλούσαν) ότι είμαστε υπό κατοχή, με κυβερνώντες δοτούς υπαλλήλους της κατοχικής Τρόικας!

    Ο δρόμος είναι ένας και μοναδικός.



    Ο δρόμος που ακολούθησε και ο λαός της Αργεντινής πριν από εμάς...ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ - ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ - ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ!!!

    Όσους τόπους εξορίας και αν ανοίξει η δημοκρατία τους, εμείς θα αγωνιστούμε να πάρουμε πίσω την χώρα μας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή