Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Να αναβληθεί η επίσκεψη του Γ.Α.Παπανδρέου στο Ερζερούμ

του Χρήστου Καπούτση

Σε αυτή την πρώτη βδομάδα του νέου έτους, θα έχουμε σημαντική διπλωματική δραστηριότητα.
 Ο Πρωθυπουργός Γ.Α.Παπανδρέου την Παρασκευή   θα πάει στα βάθη της Ανατολίας στο θέρετρο Ερζερούμ, που κατά τους Βυζαντινούς χρόνους ονομαζότανε Θεοδοσιούπολις.
Ο κ. πρωθυπουργός έχει κληθεί από τον Τούρκο  ομόλογό του Ταγίπ Ερντογάν, να μιλήσει στην ετήσια συνάντηση των Τούρκων διπλωματών. Η παρουσία του κ. Παπανδρέου και η ομιλία του μπροστά σε ένα κοινό, τους τούρκους διπλωμάτες,  ένα κοινό που αντιπροσωπεύει τον δεύτερο μετά τον Στρατό πυλώνα του κεμαλικού κατεστημένου, είναι ασφαλώς ένα τολμηρό επικοινωνιακά εγχείρημα, που αναλαμβάνει ο κ. Πρωθυπουργός.
Φυσικά , ο κ.Παπανδρέου, δεν θα πρέπει να φιλοδοξεί, ότι με την ομιλία του θα πείσει τους τούρκους διπλωμάτες , για στις ελληνικές στοχοθεσίες στο πλαίσιο  των ελληνοτουρκικών σχέσεων. Όμως, είναι δυνατόν , η παρουσία του Έλληνα Πρωθυπουργού στο φόρουμ των τούρκων διπλωματών, να συνιστά μία ακόμη προσπάθεια, εκ μέρους της Ελλάδας, να συντηρηθεί ένα ήπιο κλίμα στις διμερείς σχέσεις και αυτό,  δεν είναι κατά ανάγκη κακό.
Όμως έχει προγραμματιστεί, κατά την παραμονή του κ.Παπανδρέου στο Ερζερούμ, θα γίνει συνάντηση υψηλού επιπέδου. Θα συμμετέχουν οι δύο πρωθυπουργοί και οι ΥΠ.ΕΞ Ελλάδας και Τουρκίας, κύριοι Δρούτσας και Νταβούντογλου.
Εκτιμάται,  ότι θα γίνει μια ακόμη ανασκόπηση των ελληνοτουρκικών σχέσεων, και θα γίνει επισήμανση των διμερών προβλημάτων, 
που δεν επιτρέπουν την ευόδωση των διπλωματικών συνομιλιών , που έχουν φθάσει αισίως τους 49 γύρους, σε διάστημα 9 ετών.


Τα προβλήματα αυτά είναι πράγματι πολύ σοβαρά,  αφού αγγίζουν ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα. Και αναφέρομαι στις «γκρίζες ζώνες», το casus belli για ενδεχόμενη επέκταση των ελληνικών χωρικών υδάτων, η μη αποδοχή εκ μέρους της Τουρκίας των ρυθμίσεων του νέου Δικαίου της Θάλασσας του 1982 , που ρητά προβλέπει, ότι τα κατοικημένα νησιά έχουν δική τους υφαλοκρηπίδα. Οι υπερπτήσεις ΤΩΝ τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών πάνω από ελληνικά εδάφη. Και  οι αξιώσεις της Άγκυρας, για την μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη.
Φυσικά, οι κύριοι Παπανδρέου, Δρούτσας , ΕΡΝΤΟΓΆΝ  και  Νταβούντουγλου, θα ασχοληθούν και με τη ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΉ συμφωνία της Κυπριακής Δημοκρατίας με το Ισραήλ, για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης, με την οποία Κύπρος και Ισραήλ κατοχυρώνουν κυριαρχικά δικαιώματα αξιοποίησης του υποθαλάσσιου ορυκτού πλούτου, μιας μεγάλης περιοχής στην Α. Μεσόγειο.
 Εξαιρετικά πολύπλοκο θέμα, κυρίως επειδή η Τουρκία υιοθετεί μια επιθετική και απόλυτα ανελαστική στάση  στα ζητήματα οριοθέτησης θαλασσίων ζωνών στην Ανατολική Μεσόγειο και φυσικά στο Αιγαίο.
Η ενεργειακή συμφωνία Ισραήλ και Κύπρου, είναι σαφές ότι  προσδίδει στρατηγικό πλεονέκτημα σε αυτά τα κράτη,  και μάλιστα σε βάρος της Τουρκίας, γι’ αυτό  θεωρείται αναπότρεπτη η δυναμική αντίδραση της Άγκυρας.
Εκτιμώ, ότι κατά τη συνάντηση στο Ερζερούμ,  οι Ερντογάν και Νταβούντογλου θα ζητήσουν από την ελληνική Κυβέρνηση να «συνετίσει» την κυπριακή Δημοκρατία. Ευτυχώς οι ελληνοκύπριοι δεν βασίζονται στην ελληνική διπλωματία, καθώς αρκούνται στην κάλυψη από το Ισραήλ, για την υλοποίηση της συμφωνίας. 
Και σε ότι αφορά τις διμερείς σχέσεις, εκτιμώ ότι,  παρά την έντονη φημολογία, δεν θα υπάρξει τελικά κάποιο πλαίσιο συμφωνίας,  για ελληνοτουρκική συνεκμετάλλευση του Αιγαίου.
 Θα ήταν βαρύ διπλωματικό και πολιτικό ατόπημα,  να δεχτεί η Ελληνική πλευρά τώρα τέτοια συμφωνία, πριν δηλαδή από την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας και της Αποκλειστικής Οικονομικής  Ζώνης στο Αιγαίο.
 Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να πω το εξής.
 Την περασμένη Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου, είχαμε μια βαρύτατη τουρκική πρόκληση στο Αιγαίο.
Έξι τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη διαδοχικά πέταξαν πάνω  από πέντε ελληνικά νησιά στο Ανατολικό Αιγαίο. Πρόκειται ασφαλώς,  για έμπρακτη  προσβολή της εθνικής μας κυριαρχίας, με στρατιωτικά μέσα, από την Τουρκία, ενέργεια που δικαιολογεί ακόμη και την ενεργοποίηση του συστήματος αεράμυνας της χώρας μας.
Ίσως,  μια καλή ελληνική αντίδραση- απάντηση στην πρωτοφανή και ακραία Τουρκική πρόκληση,  να ήταν η αναβολή  του ταξιδιού του κ.Πρωθυπουργού στο Ερζερούμ. Αλλά δεν είμαι καθόλου «αισιόδοξος»!

*το παραπάνω σχόλιο μεταδώθηκε από το ρ/σ ΑΘΗΝΑ 984 το πρωί της Κυριακής 
2 -1-2011

Σχόλια

  1. Για όσους δεν γνωρίζουν, το Ερζερούμ είναι η Θεοδοσιούπολη.
    Χ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα