Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Έφθασε στο Ερζερούμ ο Πρωθυπουργός Γ.Α.Παπανδρέου

Του Χρήστου Καπούτση
    
    Αύριο ανήμερα του  Αι-Γιάννη  στο Ερζερούμ , στα βάθη της Ανατολίας, θα γίνει η  τέταρτη  σε 15 μήνες συνάντηση                           
 των πρωθυπουργών Ελλάδας και Τουρκίας  των κ. Παπανδρέου και Ερντογάν. 
Η συνάντηση των δύο Πρωθυπουργών παρουσία  και των ΥΠΕΞ των δύο χώρων κ.Δρούτσα και Νταβούντογλου γίνεται σε μια περίοδο που σύμφωνα με τα Τουρκικά ΜΜΕ  έχουν προχωρήσει οι διερευνητικές επαφές για το Αιγαίο, σε σημείο που να απαιτείται πλέον η  απόφαση των δύο ηγετών για πολιτική συμφωνία,  που θα αποτελέσει σταθμό στις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Και ακόμη τη στιγμή που το Κυπριακό βρίσκεται  σε κρίσιμη καμπή ενόψει της καθοριστικής συνάντησης των Χριστόφια και Έρογλου  στις 26 Ιανουαρίου στη Γενεύη.
Στο Ερζερούμ, οι δύο πρωθυπουργοί θα συζητήσουν επίσης το ακανθώδες ζήτημα της λαθρομετανάστευσης,  που αναδεικνύεται πλέον σε σημαντικό κεφάλαιο των διμερών σχέσεων με σαφείς ευρωπαϊκές προεκτάσεις, αλλά και με παρενέργειες στο εσωτερικό της Ελλάδας.
Ειδικότερα, σε ότι αφορά την ουσία των ελληνοτουρκικών σχέσεων, είναι επιβεβλημένο να επισημάνουμε, για να μην χάσουμε και το μέτρο από  τα φιλειρηνικά φληναφήματα της Ελληνικής Κυβέρνησης, ότι η Άγκυρα απαντά στις καλές προθέσεις του κ. Παπανδρέου με σοβαρές προκλήσεις, όπως την πρόσφατη μετάβαση τουρκικού πολεμικού πλοίου από τη νοτιοανατολική Μεσόγειο (ναυτική βάση Ακσάζ) στα Δαρδανέλια μέσω, Κυκλάδων,  Σουνίου και Σκύρου, καθώς επίσης  και τις απειλητικές υπερπτήσεις πάνω από ελληνικά νησιά οπλισμένων τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών,  ενέργειες οι οποίες αναιρούν στην πράξη το προβεβλημένο δόγμα Νταβούτογλου περί μηδενικών προβλημάτων με τις γειτονικές χώρες.
 Η Κυβέρνηση Παπανδρέου  στηρίζει την Τουρκία στην ευρωπαϊκή προοπτική της και δείχνει διάθεση συνεργασίας σε όλα τα επίπεδα, ενώ αντιθέτως η Τουρκία των Ερντογάν – Νταβούτογλου απαντά με ακραίες προκλήσεις,  που θίγουν την Εθνική μας κυριαρχία.
Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα ενδείξεις, στην αυριανή συνάντηση των δύο πρωθυπουργών στο Ερζερούμ,  δεν θα υπάρξουν σημαντικές διμερείς συμφωνίες.  Άλλωστε, σε πέντε μήνες έχουμε εκλογές στην Τουρκία και θα ήταν άκαιρο να υπάρξει κάποια σημαντική ελληνοτουρκική συμφωνία, που θα περιείχε «υποψία» υποχώρησης του Ερντογάν από τις πάγιες αναθεωρητικές  θέσεις της Τουρκικής διπλωματίας. Ίσως, να υπάρξουν μυστικές δεσμεύσεις εκ μέρους των συνομιλητών που θα υλοποιηθούν …αργότερα.
Εκτιμάται βασίμως ότι,  μετά τις Βουλευτικές εκλογές στην Τουρκία (12 Ιουνίου)  και εφόσον  επικρατήσει ο κ. Ερντογάν,  οι δύο ηγέτες θα  προχωρήσουν σε μείζονες πολιτικές κινήσεις στο Αιγαίο, αλλά και στην Κύπρο, υπό την προϋπόθεση φυσικά, ότι, θα υφίσταται στην Ελλάδα Κυβέρνηση με Πρωθυπουργό τον Γ.Α. Παπανδρέου.

Σχόλια

  1. ΘΡΑΣΥΤΑΤΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ.

    Συμμετοχή στο αντιρατσιστικό συλλαλητήριο

    Οι Financial Crimes καλούν σε συμμετοχή στο αντιρατσιστικό συλλαλητήριο το Σάββατο 15 Γενάρη στις 2μμ στα Προπύλαια και ακολούθως στην πορεία που θα ακολουθήσει μέχρι τον Άγιο Παντελεήμονα και τη συναυλία που θα πραγματοποιηθεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα