Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δραματικές εξελίξεις στην Αίγυπτο. Αναταράξεις στις γεωπολιτικές ισορροπίες στην Ανατολική Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή.


του Χρήστου Καπούτση

Στα πρόθυρα εμφυλίου βρίσκεται πλέον η Αίγυπτος. Η δράση των αντιδιαδηλωτών, υποστηριχτών του Προέδρου Μουμπάρακ, αιματοκύλησε  την πλατεία  Ταχρίρ (Ελευθερίας) του Καίρου.  Σύμφωνα με πληροφορίες οι νεκροί είναι 8  και πάνω από 2000 είναι οι τραυματίες,  όλοι αντικαθεστωτικοί διαδηλωτές.
Η ουδετερότητα του Στρατού, ενισχύει τη δράση των καθεστωτικών τραμπούκων. Όπως η ιστορία διδάσκει, οι εκδηλώσεις αυτές αποτελούν τον επιθανάτιο ρόγχο των υπό κατάρρευση δικτατορικών καθεστώτων.
Ισχυρή ένδειξη ότι οι ώρες του Μουμπάρακ, ως Προέδρου της Αιγύπτου,  είναι μετρημένες , αποτελεί η παρέμβαση της  υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ Χίλαρι Κλίντον. Η επικεφαλής της αμερικανικής διπλωματίας  καταδίκασε τις "απεχθείς" αιματηρές συγκρούσεις που σημειώθηκαν στη διάρκεια αντικυβερνητικής διαδήλωσης χθες Τετάρτη στην αιγυπτιακή πρωτεύουσα, σε τηλεφωνική της επικοινωνία με τον αιγύπτιο αντιπρόεδρο 'Ομαρ Σουλεϊμάν. Η Χ.Κλίντον απαίτησε να ξεκινήσουν αμέσως οι αλλαγές …
Και ενώ οι αιματηρές συγκρούσεις συνεχίζονται μέχρι και τώρα (Πέμπτη μεσημέρι), ο  επικεφαλής του συνασπισμού της αντιπολίτευσης Μοχάμεντ Ελ Μπαραντέι αλλά και οι Αδελφοί Μουσουλμάνοι,  απέρριψε εκ νέου την πρόταση για διάλογο με τον αντιπρόεδρο Ομάρ Σουλεϊμάν, επιμένοντας ότι πρώτα πρέπει να παραιτηθεί ο πρόεδρος Μουμπάρακ.
Οι εξελίξεις «τρέχουν» και όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά!
Πέρα όμως από τη ροή των γεγονότων, παραθέτω μερικές επισημάνσεις , ως αφετηρία προβληματισμού.
   Ακόμη και στην περίπτωση που στην Αίγυπτο δεν έχουμε καθεστωτική αλλαγή , αλλά μόνο αλλαγή προσώπων, (αντικατάσταση του Μουμπάρακ από τον Ελ Μπαραντέι, ή από τον αντιπρόεδρο Ομάρ Σουλειμάν), θα υπάρξουν αναταράξεις και θα απειληθούν οι υφιστάμενες γεωπολιτικές ισορροπίες στην Μέση Ανατολή και ευρύτερα.
  Η Αίγυπτος, που είναι η πιο πολυπληθής αραβική χώρα, καθορίζει την γενικότερη αραβική πολιτική, που έχει δύο άξονες, προς το Ισραήλ και στο Ιράν, δημιουργώντας έτσι, την  περίφημη αραβική συναίνεση.
Το φιλοαμερικανικό καθεστώς Μουμπάρακ είχε κατορθώσει να έχει εξισορροπητικό ρόλο στη Μέση Ανατολή και ευρύτερα, διατηρώντας τις λεπτές ισορροπίες μεταξύ αμερικανο-ισραηλινών και Αραβικών κρατών, αλλά και μεταξύ των μουσουλμάνων με την ενίοτε  πυροσβεστική του παρέμβαση μεταξύ σιιτών και σουνιτών.
Αν το καθεστώς Μουμπάρακ αποφασίσει την  «ομαλή» μεταβίβαση της  πολιτικής εξουσία σε  Κυβέρνηση του «δυτικόστροφου» Ελ Μπαραντέι, όπου θα έχουν  ρόλο οι «Αδελφοί Μουσουλμάνοι»,  τότε θα είναι  αναπόφευκτος και ο επαναπροσδιορισμός  των σχέσεων του Καΐρου με το Τελ Αβίβ και την Ουάσιγκτον, καθώς θα περιοριστεί η επιρροή των ΗΠΑ στην Αίγυπτο.
Φυσικά, αν παρά τις αλλαγές και μεταρρυθμίσεις που δρομολογεί ο Πρόεδρος της Αιγύπτου έχουμε τελικά βίαιη ανατροπή του  Μουμπάρακ με  καθεστωτική αλλαγή στην Αίγυπτο και τους ισλαμιστές στην εξουσία και κυρίως, «εξαγωγή»   των καθεστωτικών ανατροπών σε Συρία, Ιορδανία, Υεμένη, Μαυριτανία και Λιβύη, τότε, θα έχουμε και ολική ανατροπή των γεωπολιτικών ισορροπιών στην Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική με απρόβλεπτες εξελίξεις. Είναι σαφές ότι σε αυτή την περίπτωση θα απειληθούν στρατηγικά αμερικανικά  συμφέρονται, γι’ αυτό, πιθανότατα, θα αναλάβει «ενεργό»  δράση η αμερικανική διπλωματία, το χρηματιστηριακό εβραϊκό λόμπυ,  που θα επισείουν ως φόβητρο την στρατιωτική ισχύ του Ισραήλ. Πρόκειται για ενδεχόμενο,  που περιέχει  εφιαλτικές εξελίξεις …

Παρεμπιπτόντως, σύμφωνα με ανακοίνωση του Γραφείου του Έλληνα Πρωθυπουργού, ο κ. Παπανδρέου συνομίλησε με τον πρόεδρο της Αιγύπτου, Χόσνι Μουμπάρακ, τον γραμματέα του Αραβικού Συνδέσμου, Αμρ Μούσα, το νομπελίστα Μοχάμεντ Ελ Μπαραντέι, τον πρωθυπουργό του Ισραήλ, Μπενιαμίν Νετανιάχου, τον βασιλιά της Ιορδανίας Αμπντάλα, τον πρόεδρο του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Χέρμαν Βαν Ρομπόι και τον πρόεδρο της Παλαιστινιακής Αρχής, Μαχμούντ Αμπάς.
Ωστόσο  δεν μάθαμε τι είπε ο Έλληνας Πρωθυπουργός. Πάντως μέχρι και αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει δήλωση του Γ.Α.Παπανδρέου με την οποία να καταδικάζει το καθεστώς Μουμπάρακ. Υπενθυμίζω ότι ο Μουμπάρακ και το «κόμμα» του ανήκουν στη Σοσιαλιστική Διεθνή, στην οποία προεδρεύει ο ημέτερος Πρωθυπουργός! 
                 

Σχόλια

  1. Βλεπουμε τις τελευταιες ημερες ατελεσφορα και ως εκ τουτου λαοκαπηλα εργατετεμπορικα ακτιβιστικα καραγκιοζιλικια απο το κκε μεσω παμε και αλλα κομματιδια μαρξιστικα στις αστικες συγκοινωνιες με δολιοφθορα των ακυρωτικων μηχανισμων και ταχα "δωρεαν"" προσβαση.

    Φυσικα οι λαοκαπηλοι εργατεμποροι του εθνους Παμεκκεδες και σια (χαβαλεδες εκαλης εξαρχιων συνασπισμενοι),δεν σας ειπαν οτι απλα την ζημια λογιστικα θα την μετακυλισει η καθε δεκο στο κρατος που θα αυξησει απλα ειτε τη φορολογια ειτε τα κομιστρα επιπλεον!

    Και φυσικα οι ατελεσφορα λαοκαπηλοι δεν λεν κουβεντα για τα εκατομμυρια τζαμπατζηδες λαθραιους(τυποις "νομιμους" η μη) εποικους που κανουν τουρισμο καθημερινα ολο το ετος στην χωρα με τα μεσα μεταφορας...

    Αλλωστε πως θα εκαναν κατι τετοιο αληθινα φιλολαικο και κοινωνικα δικαιον και θα ζητουσαν παταξη λαθροεπιβιβασης και επομενως μικροτερη αναγκη για αυξησεις εισιτηριου πληττοντας το σωμα των λαθρο επιβατων που προσδοκουν ως αυριανους πελατες τους (καθοσον σταδιακα οι αφελεις ελληνες ψηφοφοροι πελατες τους θα τους σιχτιρισουν αντιλαμβανομενοι τι καπνο φουμαρουν...);

    Προτεινομε λοιπον,για καθε ημερα που συνεχιζονται τα ατελεσφορα και απροσφορα αυτα καραγκιοζιλικια λαοπλανων κομματων,να υπολογισουν οι μεταφορικες δεκο την ζημια απο απωλειες εσοδων κομιστρων λογω δολιοφθορων των κομματικων μηχανισμων και να επιμετρηθει αυτο το ποσο εις βαρος του κομματος αυτου,καθοσον νοιαζεται δια τον λαον...

    Ετσι,για να μην ειναι τζαμπα μαγκες και προστατες του Ελληνα,ΝΑ ΣΥΜΨΗΦΙΣΤΕΙ Η ΖΗΜΙΑ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΔΡΑΣΗ ΜΕ ΤΟ ΙΣΟΠΟΣΟ ΚΑΙ ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΘΕΙ ΣΤΗ ΠΗΓΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΑΤΙΚΗ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΔΙΑΠΡΑΤΤΟΥΝ ΔΟΛΙΟΦΘΟΡΑ,ΚΑΤΟΠΙΝ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ.

    ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΑΝΩ ΝΟΜΩΝ,ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΥΣ,ΝΑ ΥΠΕΧΟΥΝ ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΣΤΙΚΕΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΑΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΟΥ ΙΔΩΤΗ ΑΠΟ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΙΕΣ,ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΙΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΖΗΜΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΩΣ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΤΙΣ ΜΕΤΑΚΥΛΙΕΙ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΣΤΑ ΚΟΡΟΙΔΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ,ΣΤΟ ΛΑΟ ΠΟΥ ΤΑΧΑ ΝΟΙΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΚ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΕΛΕΩ ΑΝΟΜΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΑΣΤΙΚΑ ΑΝΕΥΘΥΝΟΙ ΚΟΜΜΑΤΙΚΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα