Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κινητικότητα στο Κυπριακό


γράφει ο Χρήστος Καπούτσης

Για τη Λευκωσία αναχωρεί σε λίγη ώρα ο ΥΠΕΞ Δ.Δρούτσας, τον πρώτο σταθμό των διαδοχικών επισκέψεών του σε Λευκωσία, Λονδίνο και Νέα Υόρκη.
Απόψε ο ΥΠΕΞ θα παρακαθίσει σε δείπνο εργασίας που θα παραθέσει προς τιμήν του ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας  Δ.Χριστόφιας. Και αύριο, θα συναντηθεί με τον κύπριο ομόλογό του Μάρκο Κυπριανού με τον Πρόεδρο της Βουλής των Αντιπροσώπων  Μάριο Καρογιάν καθώς και με τους επικεφαλής των κομμάτων.
Ακολούθως θα μεταβεί στο Λονδίνο όπου θα έχει συνομιλίες με τον επικεφαλής της Βρετανικής Διπλωματίας  Υπουργό Εξωτερικών Γουίλιαμ Χέιγκ. Μετά το Λονδίνο, ο κ.Δρούτασας θα μεταβεί στη Νέα Υόρκη όπου θα συναντηθεί με το Γενικό Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών κ. Ban Ki-moon καθώς και με τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής κ. Δημήτριο και εκπροσώπους της ομογένειας.
Κατά τις επαφές που θα έχει ο Έλληνας Υπουργός Εξωτερικών και στους τρεις σταθμούς της περιοδείας του βασικό αντικείμενο συζήτησης αναμένεται να είναι το Κυπριακό, υπό το φως της πρόσφατης συνάντησης του Προέδρου Χριστόφια και του κ. Έρογλου στη Γενεύη, αλλά και εν όψει της σχετικής Έκθεσης Προόδου του Γεν. Γραμματέα Η.Ε. προς το Συμβούλιο Ασφαλείας. Το μήνυμα που θα μεταφέρει ο κ. Δρούτσας σε όλους τους συνομιλητές του θα είναι ότι η Ελλάδα συμπαρίσταται έμπρακτα και σθεναρά στις προσπάθειες της Κυπριακής Δημοκρατίας για την εξεύρεση δίκαιης, βιώσιμης και λειτουργικής λύσης, που θα βασίζεται στις Αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών και την εφαρμογή του κοινοτικού κεκτημένου.

Τέλος να πούμε ότι, επειδή την προηγούμενη βδομάδα είχαμε έντονες διαδηλώσεις των τουρκοκυπρίων σε βάρος της πολιτικής του πρωθυπουργού της Τουρκίας Ταγίπ  Ερντογάν για το Κυπριακό, ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας Δημήτρης Χριστόφιας, σε δηλώσεις του, κάλεσε παράλληλα την Άγκυρα να ακούσει την φωνή διαμαρτυρίας των Τουρκοκυπρίων  και προπάντων την πιο βασική τους απαίτηση,  για απόσυρση των στρατευμάτων της Τουρκίας από την Κύπρο.
Κληθείς να σχολιάσει τις επικρίσεις από τουρκικής πλευράς ότι υπάρχει ανάμιξη των Ελληνοκυπρίων  στις διαδηλώσεις στα κατεχόμενα, ο Πρόεδρος  της Κύπρου Δ. Χριστόφιας είπε ότι δεν υπήρξε καμία απολύτως ανάμιξη, προσθέτοντας ότι οι Τουρκοκύπριοι  είναι αγανακτισμένοι από  την καταπίεση που δέχονται.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα