Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σημεία συνέντευξης ΥΠΕΞ Δ. Δρούτσα στον τηλεοπτικό σταθμό Bloomberg και στη δημοσιογράφο Maryam Nemazee (16.02.2011)




[Για τα γεγονότα στη Μέση Ανατολή:]

• Σίγουρα πρόκειται για ιστορικά γεγονότα, θα έλεγα. Παρακολουθούμε στενά την κατάσταση με ανησυχία, αλλά και με αίσθημα ελπίδας και, όπως είπατε και σας ευχαριστώ πάρα πολύ, η Ελλάδα έχει μοναδική θέση στην περιοχή. Αποτελούμε μέρος της περιοχής, διατηρούμε μακροχρόνιους παραδοσιακούς δεσμούς αμοιβαίας κατανόησης, αμοιβαίου σεβασμού με τον αραβικό κόσμο και για αυτό το λόγο πιστεύω πως η Ελλάδα θα μπορούσε να παίξει ένα ρόλο και επιτρέψτε μου να πω σχετικά με αυτό  ότι μιλάμε για  μια μετάβαση στη δημοκρατία, στην πραγματική δημοκρατία.

• Σίγουρα αυτή η μετάβαση θα χρειαστεί χρόνο, πρέπει να είμαστε ρεαλιστές, δεν θα γίνει εν μια νυχτί. Οι αλλαγές έχουν αρχίσει, δεν υπάρχει επιστροφή, αυτό είναι πολύ σημαντικό, αλλά θα πάρει χρόνο.

• Μη χρήση βίας είναι η λέξη-κλειδί για μας. Και θα χρειαστεί να υπάρξει μεγάλη υποστήριξη και πάλι η Ε.Ε. και η Ελλάδα συγκεκριμένα μπορούν να παίξουν ένα σημαντικό ρόλο.

• Σε πολιτικό επίπεδο, πιστεύω ότι ο σημαντικός ρόλος της Ευρώπης, της ΕΕ είναι αναπόφευκτος προκειμένου να βοηθήσει σε αυτή τη μεταβατική διαδικασία υπέρ της δημοκρατίας και οι σχέσεις της ΕΕ με τη Μέση Ανατολή πρέπει να ενισχυθούν. Θα πρέπει να παίξουμε ένα πραγματικά ενεργό ρόλο. Σε οικονομικό επίπεδο και πάλι, η Ευρώπη θα πρέπει επίσης να διαδραματίσει υποστηρικτικό ρόλο με πειστικό τρόπο υπέρ αυτού του κινήματος.

• Η Ελλάδα βρίσκεται σε μια δύσκολη θέση σε γεωπολιτικό επίπεδο, αν θέλετε. Δυστυχώς πάνω από το 90% των παράνομων μεταναστών έρχονται στην Ευρώπη μέσω της Ελλάδας, μέσω των ελληνο-τουρκικών συνόρων. Λαμβάνουμε τα απαραίτητα μέτρα, αλλά πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι αυτό δεν είναι μόνο ένα ελληνικό πρόβλημα, είναι επίσης και ευρωπαϊκό. Βλέπουμε επίσης τις πρόσφατες εξελίξεις στην Ιταλία. Κατά συνέπεια πρέπει να επιδείξουμε αλληλεγγύη σε ευρωπαϊκό επίπεδο. 

[Για το πρόγραμμα αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας και τις δηλώσεις εκπροσώπων της τρόικας:]

• Πρώτα απ’ όλα, πρόκειται για μια απόφαση που λήφθηκε από την ελληνική κυβέρνηση. Εμείς πήραμε αυτή την πρωτοβουλία, η οποία αποτελεί μέρος του διαρθρωτικού μας προγράμματος, προκειμένου να αξιοποιήσουμε στο μέγιστο όλη την ακίνητη περιουσία μας. Υπήρξε ένα είδος παρεξήγησης, ας το θέσουμε έτσι, με τους εκπροσώπους της τρόικας, αλλά ήρθαμε σε επαφή με όλους τους υπεύθυνους και πιστεύω ότι επιλύθηκε το θέμα, έτσι ώστε να αποφευχθούν παρόμοιες καταστάσεις στο μέλλον.

• Αλλά, προς αποφυγή παρεξηγήσεων, θα ήθελα να πω ότι η συνεργασία μας με το ΔΝΤ και την ΕΕ είναι πολύ εντατική.

•Είναι ένα πρόγραμμα που αποφασίστηκε και καταρτίστηκε από την ελληνική κυβέρνηση και πιστεύω ότι είναι προφανές ότι η ελληνική κυβέρνηση θα θέσει τους κανόνες εφαρμογής αυτού του προγράμματος και θα εξασφαλίσει την υλοποίηση του. 


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα