Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ευφάνταστη διπλωματία



Του χρήστου Καπούτση

 H  φαντασία και η πρωτοτυπία είναι από τις βασικές παραμέτρους της διπλωματίας.  Γι’ αυτό και οι Υπουργοί Εξωτερικών «ανακαλύπτουν» τρόπους, καμιά φορά αντισυμβατικούς, για να προωθήσουν  διπλωματικούς στόχους και  εθνικά συμφέροντα ή  ακόμη και να κατακεραυνώσουν τους ενδοκυβερνητικούς αντιπάλους τους. Ο κανόνας ωστόσο παραμένει, οι Υπουργοί Εξωτερικών ασκούν  διπλωματία με πρωτοβουλίες  σε επίπεδο διμερών σχέσεων και στα πλαίσια διεθνών Οργανισμών και επικουρικώς  μέσω των ΜΜΕ (συνεντεύξεις, δηλώσεις και αρθρογραφία).
Ο Υπουργός Εξωτερικών Δ.Δρούτσας αποφάσισε να εντυπωσιάσει, για μία ακόμη φορά τους πολυπληθείς θαυμαστές του και να αφήσει άναυδους τους μελετητές του έργου του. Ο Δ.Δρούτσας πήγε στο ακριτικό Καστελόριζο και μετείχε σε εκδήλωση δενδροφύτευσης με τον εύλογο και ευρηματικό τίτλο «Φύτεψε τις ρίζες σου στην Ελλάδα»!!!
Αφού ο Υπουργός ο Εξωτερικών φύτεψε ένα πευκάκι, στήθηκε μπροστά στις κάμερες και έκανε μια σκληρή δήλωση για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις. «Όπλο της Ελλάδας δεν είναι οι κραυγές, δεν είναι τα συνθήματα, όπλο της Ελλάδας είναι το Διεθνές Δίκαιο, η Διεθνής Νομιμότητα, η θέση μας στη Διεθνή Κοινότητα, όπλο της Ελλάδας και δύναμή της είναι το δίκαιο και η αποφασιστικότητά της να το υπερασπιστεί με την διπλωματία μας και με τις ένοπλες δυνάμεις μας.» Όπα, απειλεί με χρήση των Ενόπλων Δυνάμεων μας ο Δ.Δρούτσας , ώστε να τρομοκρατηθεί ο Α.Νταβούτογλου και να αφήσει τα «σάπια» για το Καστελόριζο! Ωποσδήποτε πολύ καλή η δήλωση Δ.Δρούτσα. Στην επόμενη παράγραφο όμως επισημαίνει: « Κανείς μην τολμήσει ποτέ να επιχειρήσει να διχάσει αυτά τα δύο σώματα (διπλωματία - Στρατό), διότι κάνει μόνο ζημιά στην Ελλάδα και στη δυνατότητα και την ικανότητα της Ελλάδας να υπερασπιστεί τα δικαιώματά της.» . Αναρωτιόμαστε εμείς που διαβάζουμε εμβριθώς τις δηλώσεις του  Δ.Δρούτσα , ποιόν να εννοεί άραγε ο «ποιητής»; Ποιος προσπαθεί να διαχωρίσει τα Υπουργεία  Εξωτερικών και Εθνικής Άμυνας; Να εννοεί άραγε τον ΥΠΕΘΑ Β.Βενιζέλο που του  «τάχωσε» στη Βουλή σχετικά με το ιταλικό πλοίο που έκανε έρευνες νοτίως του Καστελόριζου; Θα σας γελάσω…
Πάντως για μία ακόμη φορά, σε μία ακόμη δημόσια δήλωσή του, ο ΥΠΕΞ Δ.Δρούτσας , έδειξε ότι διαθέτει ευγένεια και καλούς τρόπους. Αν και βρισκόταν στο Καστελόριζο, απέφυγε επιμελώς να πει «κακές» κουβέντες όπως Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη. Γι’ αυτό και τον θαυμάζουμε…

Σχόλια

  1. Ολοκληρώθηκε η αντιαρματική τάφρος στο προγεφύρωμα τού Κάραγατς


    Ολοκληρώθηκε πριν μερικές μέρες η τάφρος που αποκόπτει το προγεφύρωμα του Κάραγατς από προσωπικό και μέσα του Μηχανικού. Η τάφρος έχει μήκος 12 χλμ, πλάτος 35 μέτρα, βάθος 12 μέτρα, ύψος αναχώματος 7 μέτρα. Οι πρώτες εργασίες είχαν ξεκινήσει το 1974 αλλά δεν προχώρησαν ποτέ. Το έργο έλαβε προτεραιότητα μετά την αγορά των νέων γεφυροφόρων αρμάτων από τις τουρκικές δυνάμεις.
    Το έργο ολοκληρώθηκε αποκλειστικά με μέσα και προσωπικό του Μηχανικού καθότι το κόστος για την ανάθεση του σε εργολαβικές επιχειρήσεις ήταν απαγορευτικό. Χρησιμοποιήθηκαν πάνω από 70 μηχανήματα ΜΧ και 20 ανατρεπόμενα φορτηγά, ενώ το εργοτάξιο δούλευε 16 ώρες την ημέρα για αρκετούς μήνες, σε δύο βάρδιες.
    Κατά τη σχεδίαση λήφθηκαν υπόψη υπάρχοντα δρομολόγια που επειδή διακόπτονταν έπρεπε να ξαναχαραχθούν και κανάλια που επίσης έπρεπε να αλλάξουν πορεία. Η τάφρος μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν βαλβίδα εκτόνωσης του ποταμού Άρδα σε περιόδους πλημμύρας.

    Η κατασκευή της τάφρου άλλαξε και τα δρομολόγια εισόδου των λαθρομεταναστών. Πλέον η μαζική είσοδος των λαθρομεταναστών γίνεται από το ΠETΑΛΟ.



    Να σημειωθεί η εχθρική στάση της Τουρκίας κατά την κατασκευή της τάφρου. Στην ευρύτερη περιοχή δε λειτουργούσε κανένα μέσο επικοινωνίας γιατί είχαν προωθήσει στο σημείο Λόχο Ηλεκτρονικού Πολέμου ο οποίος μπλόκαρε τις επικοινωνίες του εργοταξίου.
    Γιά άλλη μία φορά αποδεικνύεται έμπρακτα η αξία του Σώματος του Μηχανικού για την προσφορά τους όχι μόνο στις Ένοπλες Δυνάμεις, αλλά και στο κοινωνικό σύνολο. Άραγε πόσα μικρού μεγέθους δημόσια και τοπικά έργα θα είχαν πραγματοποιηθεί με χαμηλότερο κόστος, καλύτερη ποιότητα κατασκευής και ταχύτερα, αν δεν είχε καταργηθεί η περίφημη ΜΟΜΑ.

    http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=18799&Itemid=172

    Η Βουλγαρία ξεκινά την κατασκευή του φράχτη στα σύνορα της με την Τουρκία (για τους λαθρο με προσχημα τα τετραποδα κτηνη...)

    Η βουλγαρική κυβέρνηση πρόκειται να κατασκευάσει τελικά τον περίφημο φράχτη στα σύνορα με την Τουρκία στα πλαίσια της πολιτικής της κυβέρνησης να εμποδίσει κάθε περίπτωση μετάδοσης της ασθένειας του αυθώδη πυρετού από την Τουρκία στην Βουλγαρία.

    Η συγκεκριμένη ασθένεια έχει πλήξει τους Βούλγαρους κτηνοτρόφους από τον Ιανουάριο και σύμφωνα με μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί η προέλευση του προβλήματος προέρχεται από την Τουρκία. Αποτέλεσμα αυτής της ασθένειας ήταν η σφαγή και καταστροφή χιλιάδων ζώων στην Βουλγαρία γεγονός που έχει προκαλέσει τεράστιο οικονομικό κόστος για την τοπική οικονομία και κοινωνία.

    Αναμφίβολα ο φράχτης αυτός θα λειτουργήσει αποτρεπτικά και για τους λαθρομετανάστες που προσπαθούν να περάσουν από τη Βουλγαρία για να συνεχίσουν το ταξίδι τους προς την κεντρική και βόρεια Ευρώπη. Μετά από αυτή την εξέλιξη μία πιθανή εκτροπή του ρεύματος των λαθρομεταναστών, αν και μικρής κλίμακας, προς τα ελληνικά σύνορα στο μέλλον δεν θα μπορούσε να αποκλειστεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα