Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η εκκωφαντική σιωπή των νεκρών




ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΠΟΥΤΣΗ

Την ευθύνη των στρατιωτικών επιχειρήσεων  εναντίον της Λιβύης έχει αναλάβει από το περασμένο Σάββατο το ΝΑΤΟ. Οι αεροπορικές δυνάμεις του ΝΑΤΟ παρέχουν αεροπορική υποστήριξη στους αντικαθεστωτικούς επαναστάτες. Ουσιαστικά ενεργούν ως η αεροπορία τους!
Σκληρές μάχες δίνουν οι  καθεστωτικές δυνάμεις του Καντάφι που σφυροκοπούν  την στρατηγικής σημασίας πόλη Μιζράτα, που είναι πετρελαϊκός κόμβος. Πολλά είναι τα θύματα , οι περισσότεροι άμαχοι, κάτοικοι της πόλης.
Επίσης η «πρεμιέρα»  του ΝΑΤΟ είχε οδυνηρά τα πρώτα αποτελέσματα. Σε αεροπορική επιδρομή του ΝΑΤΟ τη πόλη Μπρέγκα , έχασαν τη ζωή τους αρκετοί άμαχοι πολίτες ανάμεσα τους  και πολλά παιδιά.

Προέχει επιτέλους να αντιληφτούμε ότι:  Ο πόλεμος που γίνεται στη Λιβύη, όπως κάθε πόλεμος άλλωστε, δε μπορεί και δεν πρέπει  να αντιμετωπίζεται ως ανώδυνο   τηλεοπτικό θέαμα, προς τέρψη αποχαυνωμένων τηλεθεατών. Τα μαχητικά αεροσκάφη , είτε του ΝΑΤΟ, είτε της «συμμαχίας των προθύμων», δεν ρίχνουν «κουφέτα» σε γάμο στη Λιβύη, αλλά φονικές βόμβες αέρος-εδάφους.
 Ο πόλεμος έχει  και μια πολύ σκληρή πραγματικότητα, που συντίθεται από φρίκη, θάνατο και καταστροφή.
 Η αποκρουστική  όψη του πολέμου, είναι τα ανθρώπινα θύματα.
Είναι   η εκκωφαντική σιωπή των νεκρών, αλλά  και τα ανθρώπινα ράκη που περιφέρονται στα ερείπια των  κατεστραμμένων  πόλεων, άνθρωποι απελπισμένοι , πονεμένοι , σακατεμένοι , που  αναζητούν εναγωνίως κάτι , από κάπου να πιαστούν,   για να μείνουν όρθιοι και έτσι να αντιμετωπίσουν  τη συμφορά.  
Ο πόλεμος περιέχει  πολύ ανθρώπινο πόνο και απερίγραπτες οικογενειακές και προσωπικές  τραγωδίες. Και θα πρέπει να γίνεται συχνά αναφορά και στα  θύματα των στρατιωτικών επιχειρήσεων.  Σε όλα τα θύματα, χωρίς την παραμικρή εξαίρεση,  είτε αυτά προέρχονται από τις δυνάμεις του Καντάφι, είτε από αντικαθεστωτικούς , είτε από μισθοφόρους,   είτε από τις «ανθρωπιστικές» βόμβες των βομβαρδιστικών αεροσκαφών και των πυραύλων «τόμαχοκ» των Δυτικών.  Οι άνθρωποι πονούν το ίδιο, ανεξαρτήτως, φυλής, καταγωγής, χρώματος και φύλου. Ας καταλάβουμε αυτά τα αυτονόητα και ας αναθεωρήσουμε τις απόψεις μας για στρατιωτικές επεμβάσεις. Ειδικά μάλιστα για τις «ανθρωπιστικές» αποστολές του ΝΑΤΟ με χιλιάδες θύματα, άμαχους πολίτες, πολλά παιδιά που δεν τους επιτρέψαμε να ζήσουν, να ονειρευτούν , να ερωτευτούν…
Και χρησιμοποιώ  πληθυντικό συνενοχής ως έλληνας πολίτης, διότι σε αυτές τις σφαγές μετέχει και η Ελλάδα, έστω σε «υποστηριχτικό»  ρόλο! Τα προσωπεία, τα προσχήματα, τα υποκριτικά λεκτικά σχήματα, γρήγορα καταρρέουν και το αποκρουστικό πρόσωπο του Πολέμου γίνεται εφιάλτης για τους μεγαλόσχημους αξιωματούχους, που με τις αποφάσεις τους πρωταγωνιστούν, έστω και αν δεν το ομολογούν , στις ανθρωποσφαγές. Οι Ερινύες εκδικούνται τον θάνατο των αμάχων...



Σχόλια

  1. Σα ρασσία τη Σαμψούντας
    Και σο Κασαμπάν,
    Ση Σεβάστεια, σην Πάφραν
    Κι ους το Ερεβάν
    Παλικάρια α σον Πόντον
    Τον ντουσσμάνον κρούν –
    Εν ολίγον, άμα, μάνα,
    Τους πολλούς νικούν.

    Το Χαραλαμπίδην έχνε
    Ατούν αρχηγόν
    Και τον Κοντοδρακονίδη
    Το σταυραετόν,
    Τον Αντών τον Τσαουσίδη,
    Τον Παντέλ-αγά,
    Τον Ανθόπουλον το Βάσον
    Τον τρανόν πασσά.

    Καπετάνιος δοξασμένος
    Και παλικαράς,
    Με παιδία ένα κι ένα –
    Ο Γκωστ’ Αναστάς.
    Α ση Χάρτζας τα ρασσία
    Ατος κατηβαίν’,
    Τον ντουσσμάνον με μανία
    Κρούει και διαβαίν’.

    Σα ρασσία ξημερών’νε
    Και κοιμούντανε,
    Τον ντουσσμάνον κι τσαλεύ’νε,
    Κι φογούντανε.
    Για τον Πόντον πολεμούνε,
    Λύγουνταν ατοί,
    Τα κορμία ‘τουν αφήν’νε
    Απάν σο ρασσίν.

    Σα ρασσία λύγουν σσιόνια
    Α σο Χασαούτ,
    Α σην Πάφρα, το Τζαμπούλ
    Και ους και το Νοχούτ.
    Παλικάρια α σον Πόντον
    Τον ντουσσμάνον κρούν –
    Ορκισμένοι είναι, μάνα,
    Ατοί θα νικούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. http://ocw.mit.edu/courses/mathematics/18-03-differential-equations-spring-2010/video-lectures/

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα