Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η εν ψυχρώ δολοφονία του Μπιν Λάντεν, είναι μια ευκαιρία για να σταματήσουν οι αιματηροί και δαπανηροί πόλεμοι σε Αφγανιστάν και Ιράκ, καθώς επίσης και η περιστολή των δικαιωμάτων των πολιτών.



Γράφει ο  Χρήστος   Καπούτσης


Έκλεισε, με οδυνηρό τρόπο , ο κύκλος της δράσης του επικεφαλής της διεθνούς τρομοκρατίας Οσάμα Μπιν Λάντεν.
Σύμφωνα με όσα λένε οι ίδιοι οι αμερικανοί κομάντος που εισέβαλαν στη βίλα του, ο Οσάμα Μπιν Λάντεν ήταν άοπλος , άρα  θα μπορούσε να είχε συλληφθεί ζωντανός , και όχι να δολοφονηθεί.
Ο Μπιν Λάντεν θα έπρεπε να συλληφθεί και να οδηγηθεί  σε ένα Διεθνές Δικαστήριο, όπου και θα απολογείτο για τις πράξεις του, ενδεχομένως να αποκάλυπτε και τους συνεργάτες του, που μπορεί να μην ήταν όλοι από τον αραβο- μουσουλμανικό κόσμο, και το Δικαστήριο να επέβαλε την δίκαιη τιμωρία του. Αυτή η εξέλιξη είναι συμβατή με τον Δυτικό πολιτικό και νομικό πολιτισμό και η όχι η εν ψυχρώ δολοφονία του.

Όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Και αυτή γεννά και το εύλογο ερώτημα, αν  η  δολοφονία του Σαουδάραβα τρομοκράτη Οσάμα Μπιν Λάντεν σηματοδοτεί ή όχι  και το τέλος της διεθνούς τρομοκρατίας των φανατικών ισλαμιστών; Δεν είναι εύκολη η απάντηση…
Το σίγουρο είναι ότι το άδοξο τέλος του αρχιτρομοκράτη σφραγίζει μια ολόκληρη εποχή. Είναι το τέλος του ιδεολογήματος της ΑΛ-ΚΑΙΝΤΑ, που πρέσβευε την αλλαγή του Κόσμου μέσω της τυφλής βίας  και της δολοφονίας αθώων πολιτών. Μια ιδεολογία που στον πυρήνα της είχε το φανατισμό και το θανάσιμο μίσος εναντίον των αλλοδόξων, των αμερικανών, των χριστιανών , των ευρωπαίων. Και την απόρριψη του Δυτικού πολιτισμού.
 Η ΑΛ-ΚΑΙΝΤΑ και ο ηγέτης της , είχαν ηττηθεί πολιτικά και ηθικά. Και η δολοφονική τους δραστηριότητα είχε καταδικαστεί απερίφραστα από τη διεθνή κοινότητα, συμπεριλαμβανομένων και των μετριοπαθών μουσουλμάνων. Είναι πιθανόν κάποιοι πυρήνες της ΑΛ-ΚΑΙΝΤΑ να επιχειρήσουν να εκδικηθούν τον θάνατο του Μπίν Λάντεν, όμως, θα πρόκειται μόνο για τυφλά χτυπήματα, χωρίς ιδεολογικό υπόβαθρο.

Ωστόσο  , η εξόντωση του Μπίν Λάντεν, θα πρέπει να σημάνει και το τέλος του ιδιότυπου πολέμου «κατά της διεθνούς τρομοκρατίας», έναν  πόλεμο που κήρυξαν οι ΗΠΑ το 2001, μετά την επίθεση στους δίδυμους πύργους.
Ενεργοποιήθηκε το άρθρο 5 του ΝΑΤΟ, και μια συμμαχία κρατών με επικεφαλής τους αμερικανούς κήρυξαν τον πόλεμο σε δύο κράτη, το Αφγανιστάν και το Ιράκ. Και ακόμη, έχουν περιοριστεί τα ατομικά δικαιώματα των πολιτών, προκειμένου να είναι πιο αποτελεσματική η δράση των κρατικών  αρχών, εναντίον της διεθνούς τρομοκρατίας , όπως υποστηρίζουν οι Δυτικές Κυβερνήσεις. Ή κατάργηση συνταγματικών ελευθεριών, με πρόσχημα την εξουδετέρωση των τρομοκρατών, όπως υποστηρίζουν ριζοσπαστικά κινήματα πολιτών.
Μέχρι τώρα, το κόστος των πολέμων σε Αφγανιστάν και Ιράν ξεπερνά τα 3 τρισεκατομμύρια δολάρια , ενώ οι νεκροί έχουν ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο. Μόνο για το 2010  στις ΗΠΑ, ο προϋπολογισμός των υπηρεσιών πληροφόρησης για την τρομοκρατία έφτασε τα 75 δισεκ. Ευρώ!
Εφόσον  οι πόλεμοι σε Αφγανιστάν και Ιράκ, έγιναν πράγματι , για  την καταπολέμηση της τρομοκρατίας και δεν ήταν προσχηματικοί, τώρα, με την εξόντωση του Μπιν Λάντεν ,  είναι μια ευκαιρία να σταματήσουν.
Η πολιτική της στρατιωτικής βίας που ακλούθησε η Δύση μετά τον Σεπτέμβρη του 2011 , θα πρέπει να αντικατασταθεί, από μια άλλη,  πιο ευφυή Στρατηγική. Και κυρίως, θα είναι λάθος, αν  αγνοηθούν τα αιτήματα των τοπικών κοινωνιών, του αραβο-μουσουλμανικού Κόσμου.
Οι εξεγέρσεις στη Συρία, την Αίγυπτο, την Λιβύη, την Υεμένη , το Μπαχρέιν και αύριο ίσως στην Σαουδική Αραβία, έχουν ως πρωταγωνιστές  νέους ανθρώπους με βασικό αίτημα τον  σεβασμό στην Αξιοπρέπεια και τη Δημοκρατία. Είναι η καταδίκη του αυταρχισμού, της βίας, της αυθαιρεσίας, του θρησκευτικού φανατισμού,  των φασιστικών καθεστώτων. Γι’ αυτό οι εξεγέρσεις  των καταπιεσμένων πολιτών αυτών των κρατών,  αποτελούν  την ελπίδα  και την υπόσχεση,  για ένα καλύτερο μέλλον.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα