Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η απάντηση του εκπροσώπου του ΥΠΕΞ Γρηγόρη Δελαβέκουρα σε ερώτηση του Χρήστου Καπούτση για την σχεδιαζόμενη από την ελληνική Κυβέρνηση αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στους αποκλεισμένους Παλαιστινίους της Λωρίδας της Γάζας


Η απάντηση του εκπροσώπου του ΥΠΕΞ Γρηγόρη Δελαβέκουρα σε ερώτηση του Χρήστου Καπούτση για την σχεδιαζόμενη από την ελληνική Κυβέρνηση αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στους αποκλεισμένους Παλαιστινίους της Λωρίδας της Γάζας, κατά τη σημερινή ενημέρωση των διπλωματικών συντακτών.


Γ. ΔΕΛΑΒΕΚΟΥΡΑΣ:  Να ξεκινήσω λέγοντας ότι το θέμα του στολίσκου δεν μπορεί να καθορίσει τις σχέσεις της Ελλάδας με το Ισραήλ ή με οποιαδήποτε άλλη χώρα. Είναι ένα συγκεκριμένο θέμα το οποίο θα αντιμετωπίσουμε, με κατάλληλους χειρισμούς, στο πλαίσιο που σας έχω περιγράψει ήδη.  Οι σχέσεις της Ελλάδας με το Ισραήλ έχουν βελτιωθεί σημαντικά. Είχαμε πολλές επαφές σε υψηλό πολιτικό επίπεδο διότι πιστεύουμε ότι είναι αμοιβαία επωφελείς.  Είναι σχέσεις στις οποίες θέλουμε να δώσουμε περιεχόμενο το οποίο δεν θα αποτελεί αντανάκλαση των σχέσεων της Ελλάδας ή του Ισραήλ με οποιαδήποτε τρίτη χώρα.  Ακριβώς επειδή θεωρούμε ότι οι χώρες μας έχουν συμπληρωματικά συμφέροντα και μπορούν να κερδίσουν πολλά από τη συνεργασία τους, γι’ αυτό και αυτή η συνεργασία έχει αποδώσει. Στην ίδια λογική θα συνεχίσουμε και πάντοτε θα ενημερώνουμε το Ισραήλ, όπως έχουμε κάνει και τώρα, για τις θέσεις μας οι οποίες δε θα συμπίπτουν πάντα, όπως είναι κατανοητό. Πιστεύουμε ότι χάρη και στις καλύτερες σχέσεις της Ελλάδας με το Ισραήλ μπορούμε να συμβάλουμε ακόμα περισσότερο στις προσπάθειες συνολικά που γίνονται για να βρεθεί διέξοδος στο Μεσανατολικό και για να έχουμε μεγαλύτερη σταθερότητα στην περιφέρειά μας.
Οι σχέσεις της Ελλάδας με το Ισραήλ δεν επηρεάζουν με κανέναν τρόπο ούτε τις σχέσεις της Ελλάδας με τον Αραβικό Κόσμο.  Αυτές είναι σχέσεις παλαιές, παραδοσιακές, φιλίας, εμπιστοσύνης και αυτό το έχουμε κερδίσει με τη συνεπή στάση μας όλα αυτά τα χρόνια.  Πιστεύουμε ότι ακριβώς το γεγονός ότι η Ελλάδα μπορεί να μιλά με τέτοια αμεσότητα και σε συνθήκες εμπιστοσύνης με όλους, λειτουργεί ενισχυτικά στην ικανότητά μας να βοηθήσουμε στην πρόοδο και στην πολιτική σταθερότητα στην περιοχή.
Όσον αφορά τις περυσινές ενέργειες και τη χρήση βίας, επίσης και εκεί οι θέσεις μας είναι γνωστές.  Πέρυσι η Ελλάδα είχε καταδικάσει ξεκάθαρα τη χρήση βίας.  Αυτό που προσπαθούμε φέτος είναι να αποφύγουμε μια κατάσταση που θα έχουμε ξανά ένταση και χρήση βίας.  Δεν πρέπει να συμβεί αυτό.  Μπορούμε να το αποτρέψουμε και μπορούμε να βρούμε τρόπους, όπως είναι αυτή η πρωτοβουλία που αναλαμβάνει η Ελλάδα, προκειμένου να μεταφερθεί η ανθρωπιστική βοήθεια, όπως ορίζει το πλαίσιο του ΟΗΕ, όπως το περιγράφει ο Γενικός Γραμματέας στην επιστολή του προς τον Έλληνα Πρωθυπουργό.

Χ. ΚΑΠΟΥΤΣΗΣ:  Ενδεχόμενο να μη δεχτεί η Hamas ουσιαστικά την ελληνική πρωτοβουλία, τη βοήθεια, την ανθρωπιστική βοήθεια όπως το σχεδιάζει η ελληνική Κυβέρνηση, το αντιμετωπίζετε;  Να σας πουν ότι κάτω από αυτές τις προϋποθέσεις, εμείς της Hamas, στη Λωρίδα της Γάζας, δε θέλουμε ανθρωπιστική βοήθεια.  Το αντιμετωπίζετε αυτό;  Γιατί θα είναι νομίζω μια μεγάλη διπλωματική αποτυχία της Ελλάδας αν συμβεί κάτι τέτοιο.  

Γ. ΔΕΛΑΒΕΚΟΥΡΑΣ: Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί διπλωματική αποτυχία η ειλικρινής βούληση της Ελλάδας να μπορέσει να δώσει μια ουσιαστική διέξοδο αυτή την στιγμή σε μια κατάσταση που εγκυμονεί κινδύνους για όλους.  Γι’ αυτό το λόγο ο Πρωθυπουργός είχε χθες συνομιλία με τον Πρόεδρο της Παλαιστινιακής Αρχής, ο οποίος εξέφρασε την υποστήριξή του.  Γι’ αυτόν το λόγο έχουμε επαφές με τον ΟΗΕ και σκοπός μας είναι να καταφέρουμε να φτάσει η ανθρωπιστική βοήθεια στον προορισμό της.  Αυτοί είναι οι συνομιλητές μας στην προσπάθεια που κάνουμε.

Γενικά, η  άποψη του ελληνικού ΥΠΕΞ για τα θέμα αυτό είναι:
        Είναι ώρα ευθύνης προκειμένου να δείξουν όλοι ότι σε μία πολύ κρίσιμη συγκυρία για τη Μέση Ανατολή που αυτήν τη στιγμή βρίσκεται στο μέσο εντάσεων, δεν θα υπάρξουν εξελίξεις που θα επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο το κλίμα.  Εξελίξεις οι οποίες θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις και που, πρώτα και κύρια, δημιουργούν κινδύνους για τους ίδιους που θέλουν να συμμετάσχουν σε αυτό το εγχείρημα.  Ελπίζω ότι θα έχουμε ανταπόκριση, ελπίζω ότι θα μπορέσουμε γρήγορα να προχωρήσουμε σε αυτήν την πρωτοβουλία που αναλαμβάνει η Ελλάδα, η οποία έχει την υποστήριξη της Διεθνούς Κοινότητας.  Η θέση της Ελλάδας είναι θέση αντίστοιχη με αυτήν που έχει διατυπώσει ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών, το Κουαρτέτο, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και όλες οι χώρες της περιοχής και πρέπει αυτό να γίνει αντιληπτό. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα