Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναβαθμίζονται οι σχέσεις Τουρκίας και Αιγύπτου, ενώ κλιμακώνεται η ένταση στην Α. Μεσόγειο. Το Ισραήλ «απαντά» στις στρατιωτικές προκλήσεις της Τουρκίας.



του Χρήστου Καπούτση

Συμφωνίες που ενισχύουν τους δεσμούς της Τουρκίας με την Αίγυπτο  υπέγραψαν στο Κάιρο ο πρωθυπουργός της Τουρκίας Τ.Ερντογάν και ο Αιγύπτιος ομόλογός του Εσάμ Σάραφ.  Οι συμφωνίες είναι εμπορικού χαρακτήρα και αφορούν τους τομείς των μεταφορών, του τουρισμού και της ενέργειας. Σε δηλώσεις του, ο πρωθυπουργός της Τουρκίας χαιρέτισε την εξέγερση του Φεβρουαρίου στην πλατεία ΤΑΧΙΡ που οδήγησε στην πτώση του καθεστώτος του πρώην προέδρου Χόσνι Μουμπάρακ,  έπειτα από 30 χρόνια στην εξουσία.
Σε ρόλο ηγέτη του αραβικού κόσμου εμφανίστηκε χθες ο τούρκος πρωθυπουργός  σε  ομιλία του στην έδρα του Αραβικού Συνδέσμου, όπου μάλιστα, μεταξύ των άλλων,  διαφήμισε και το τουρκικό μοντέλο ενός δημοκρατικού καπιταλισμού με ισλαμικό μανδύα. Και όπως αναμενόταν τάχθηκε υπέρ της ίδρυσης Ανεξάρτητου Παλαιστινιακού Κράτους, επισημαίνοντας ότι η Τουρκία θα υποστηρίξει το σχετικό αίτημα των Παλαιστινίων όταν αυτό θα έλθει στην Γ.Σ. του ΟΗΕ.
Ο Τ.Ερντογάν συνεχίζει την περιοδεία του σε Τυνησία και Λιβύη, δηλαδή στις χώρες όπου άνθισε η «Αραβική Άνοιξη» και ανετράπησαν τα  αυταρχικά καθεστώτα.

 Όμως η ένταση στις τουρκο-ισραηλινές σχέσεις ανεβαίνει επικίνδυνα, με αποτέλεσμα να απειλείται η σταθερότητα στην Αν. Μεσόγειο.
Το Ισραήλ απάντησε στην πρόκληση  της Τουρκίας να κατεβάσει πολεμικά πλοία στην Ανατολική Μεσόγειο και χθες 14 Ισραηλινά μαχητικά f-16, πέταξαν οπλισμένα μέχρι τα όρια του FIR της Αιγύπτου, την ώρα που  ο Τούρκος πρωθυπουργός έδινε συνέντευξη τύπου στο Κάιρο.
 Στη συνέχεια τα ισραηλινά μαχητικά αεροσκάφη εισήλθαν στο FIR της Κύπρου έχοντας όμως καταθέσει σχέδιο πτήσης και διαθέτοντας την απαιτούμενη άδεια διέλευσης. Στη συνέχεια έκαναν στροφή και έφτασαν μέχρι και στα όρια του FIR Τουρκίας.

Επίσης εδώ και μερικές μέρες , μη επανδρωμένα  αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας του Ισραήλ, επιτηρούν περιοχές της Α.Μεσογείου, μεταξύ αυτών και το «οικόπεδο 12» που βρίσκεται εντός της ΑΟΖ της Κύπρου και αναμένεται εντός  των προσεχών ημερών να ξεκινήσουν υποθαλάσσιες έρευνες για τον εντοπισμό φυσικού αερίου.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα