Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ομιλία ΥΕΘΑ κ. Δημήτρη Αβραμόπουλου κατά τη συζήτηση για τον προϋπολογισμό για το έτος 2012 στη Βουλή


PDFΕκτύπωση
Κυριακή, 04 Δεκ 2011
Κυρίες και κύριοι Βουλευτές,
Κατά το χρονικό διάστημα που βρέθηκα εδώ, άκουσα τους εκλεκτούς συναδέλφους και υπογράμμισα κάποια από εκείνα που έθεσαν.
Πρέπει να πω κάτι, ξεκινώντας. Σε αυτή τη κυβέρνηση, είμαστε και γιατί το θέλουμε και γιατί μας ζητήθηκε και γιατί έχουμε ένα συγκεκριμένο σκοπό να υπηρετήσουμε και αυτό κάνουμε με υψηλό αίσθημα ευθύνης. Οι καιροί είναι δύσκολοι, οι καταστάσεις επίσης, χρειάζεται η συνευθύνη. Την αναλάβαμε ως παράταξη και εκπληρώνουμε στο ακέραιο την αποστολή μας με βάση την εντολή που μας έχει δώσει η ίδια η βουλή με 255 ψήφους. Αλλά και κατευθύνσεις που σε μας, τουλάχιστον, έχει δώσει ο πρόεδρός μας Αντώνης Σαμαράς.
Ο προϋπολογισμός του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, διαχρονικά αντιμετωπίζεται από την Βουλή με διακομματικό πνεύμα, σε αναγνώριση του εθνικού ρόλου των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, στη διαφύλαξη της ακεραιότητας του εθνικού μας χώρου.
Το πνεύμα αυτό, σήμερα είναι αναγκαίο, περισσότερο παρά ποτέ, σε μια περίοδο που η χώρα μας διέρχεται μια πρωτόγνωρη οικονομική κρίση, μια κοινωνική κρίση, με αρνητικές επιπτώσεις σε όλους τους τομείς της οικονομικής και κοινωνικής ζωής του τόπου και που πλήττει το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού.

Μια περίοδο, που οι έκτακτες συνθήκες, οδήγησαν στη δημιουργία κυβέρνησης ειδικού σκοπού και συγκεκριμένης ειδικής αποστολής, την κυβέρνηση συνεργασίας του Λουκά Παπαδήμου, που όλοι υπηρετούμε με συνέπεια και πνεύμα συνεργασίας για το καλό της πατρίδας μας.
Αυτό δεν αναιρεί τις ιδεολογικές και πολιτικές τοποθετήσεις του καθενός από εμάς, πιστοί στις τάξεις των παρατάξεων και των πολιτών που μας ανέδειξαν και πέρα και πάνω από την κυβερνητική αποστολή μας, θα αγωνισθεί ο καθένας ξεχωριστά στις επερχόμενες εκλογές για τους πολιτικούς χώρους, στους οποίους ανήκουμε.
Κυρίες και κύριοι Βουλευτές,
Ο προϋπολογισμός του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για το 2012, ανταποκρίνεται πλήρως στην σημερινή συγκυρία και διαμορφώνεται κατ’ αναλογία και προς τους προϋπολογισμούς και άλλων κρίσιμων τομέων της χώρας. Είναι ο προϋπολογισμός των περικοπών, αλλά και των μεταρρυθμίσεων.
Δεν σας κρύβω, ότι είναι ιδιαίτερα άχαρος από μια άλλη πλευρά αυτός ο ρόλος. Θα έλεγα δε ότι δεν είναι καθόλου ευφυολόγημα όταν στα συγχαρητήρια πολλών συναδέλφων  απαντούσα λέγοντας : «Καλύτερα να μας εύχονται καλή δύναμη, αντοχή και κουράγιο αυτές τις ώρες». Είναι άχαρος ο ρόλος.
Κυρίες και κύριοι βουλευτές,
Έχουμε διατελέσει υπουργοί κυβερνήσεων του παρελθόντος. Όταν ερχόμασταν εδώ  προσπαθούσαμε αφού πρωτύτερα είχαμε διεκδικήσει να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας έχοντας εξασφαλίσει περισσότερα για τον τομέα μας. Δεν είναι έτσι τα πράγματα τώρα.
Το 2011 ο προϋπολογισμός είχε υποστεί συνολική μείωση της τάξης του 19,40%, σε σχέση με το 2010, διαμορφούμενος σε 4,9 δις ευρώ περίπου.
Για το επόμενο έτος 2012, ο προϋπολογισμός του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας θα ανέλθει σε 4,1 δις ευρώ, μειωμένος κατά 16,22% σε σχέση με το 2011.
Ειδικότερα:
  • Μειώνεται 6,15% το σκέλος των αποδοχών, διαμορφούμενες σε 2,14 δις ευρώ ή σε ποσοστό 52% περίπου του συνολικού προϋπολογισμού.
  • Μειώνεται 5,46% το λειτουργικό μέρος, αγγίζοντας για πρώτη φορά, μετά από αρκετά χρόνια, ποσό κάτω του 1 δισ. ευρώ, που αντιστοιχεί στο 23,7% του συνολικού προϋπολογισμού του Υπουργείου.
  • Μειώνεται 37,5% για τις προβλεπόμενες πληρωμές εξοπλιστικών προγραμμάτων, ανερχόμενες σε 1 δις ευρώ, που αντιστοιχεί στο 24,3% του προϋπολογισμού του Υπουργείου. Το ποσό αυτό αποτελεί οροφή.
 Είναι συνεπώς αντιληπτό, ότι γίνεται μια πράγματι μεγάλη προσπάθεια περιστολής των δαπανών αλλά και σπατάλης, όπου αυτή τυχόν εντοπίζεται.
Επιπλέον, θα αναζητήσουμε ενέργειες και δράσεις, με στόχο την περαιτέρω μείωση των ελαστικών δαπανών, με βάρος στους τομείς της Λειτουργίας, της Εκπαίδευσης και των Εξοπλιστικών Δαπανών.
Κυρίες και κύριοι Βουλευτές,
Η νέα δομή των Ενόπλων Δυνάμεων, όπως αυτή έχει σχεδιασθεί από τα Γενικά Επιτελεία και που στη φάση αυτή μελετάται σε επίπεδο πολιτικής ηγεσίας, θα διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην προσπάθεια εξοικονόμησης πόρων, αλλά και αποδοτικότερης λειτουργίας του Υπουργείου και των Ενόπλων Δυνάμεων.
Οι σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν από το Υπουργείο μας στις αρχές του 2012.
Θα επαναξιολογήσουμε τη συμμετοχή μας σε διεθνείς ασκήσεις-υποχρεώσεις, για να εξοικονομηθούν και από εκεί πόροι.
Θα ήθελα λίγο να σταθώ στον τομέα των εξοπλιστικών δαπανών.
Είναι αλήθεια, ότι ο τομέας αυτός ήταν και παραμένει προβληματικός, θα έλεγα άναρχος σε ορισμένες περιπτώσεις και οπωσδήποτε χρειάζεται έναν επαναπροσδιορισμό των πολιτικών στον τομέα αυτό και έχουν γίνει προσπάθειες γι αυτό από τους προηγούμενους συναδέλφους όλων των κυβερνήσεων. Και είμαστε σε καλό δρόμο.
Δεν είμαι βέβαιος, ότι η κυβέρνηση αυτή, κυβέρνηση συνεργασίας και ειδικού σκοπού, έχει το χρόνο να ολοκληρώσει μια τέτοια προσπάθεια.
Μπορεί όμως να βάλει τις βάσεις ενός εφικτού και αποδοτικού προγραμματισμού για το μέλλον.
Ειδικότερα από τη στιγμή, που τα ΕΜΠΑΕ 2011-2015 (Ενιαία Μεσοπρόθεσμα Προγράμματα Ανάπτυξης και Εκσυγχρονισμού) συνολικού κόστους 14.547.808.000 δις. ευρώ, έχουν καταργηθεί με το Ν. 3978/2011, όπως και τα αντισταθμιστικά οφέλη (ΑO), που πρέπει, όμως, να ολοκληρωθούν, το ταχύτερο δυνατόν για την ενίσχυση της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας και που –αναίτια θα έλεγα- εκκρεμούν χρόνια από παλαιά εξοπλιστικά προγράμματα, πριν τη θέση σε ισχύ του νέου νόμου που τα καταργεί.
Στόχος της ηγεσίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας πρέπει να είναι η ανασυγκρότηση και ο παραγωγικός εκσυγχρονισμός της αμυντικής βιομηχανίας. Τα αντισταθμιστικά οφέλη είναι αυτά που μπορούν άμεσα να συμβάλλουν στο στόχο αυτό.
Η ανάπτυξη της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας στις προμήθειες των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων αλλά και σε προμήθειες από άλλες χώρες, μπορεί να καταστεί μια σημαντική παράμετρος της εθνικής μας οικονομίας.
Παράλληλα, είναι ανάγκη να προχωρήσουμε:
  • στην ταχύτερη δυνατή απορρόφηση του ΕΣΠΑ,
  • στην αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Υπουργείου και των εποπτευομένων φορέων,
  • στη συγκεκριμενοποίηση και αναβάθμιση της κοινωνικής προσφοράς των Ενόπλων Δυνάμεων στο κοινωνικό σύνολο.
Στο πλαίσιο αυτό, θα επιδιώξουμε την καταγραφή των γνώσεων και εμπειριών που υπάρχουν στις Ένοπλες Δυνάμεις και στη σύνδεσή τους με συγκεκριμένες ανάγκες στην ελληνική περιφέρεια, μέσα από την κατάρτιση ειδικών προγραμμάτων για την υλοποίηση των στόχων αυτών.
Μιλάμε για ένα άνοιγμα στην κοινωνία, για ένα «Κοινωνικό Δόγμα», στην υπηρεσία των πολιτών και του κοινωνικού συνόλου.
Κυρίες και κύριοι Βουλευτές,
Η οικονομική κρίση προκαλεί προβληματισμούς στο χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων για πιθανή αύξηση της στρατιωτικής θητείας. Συζητιέται και γράφεται αρκετά τον τελευταίο καιρό.
Δεν θεωρώ ότι οι νέοι της χώρας που πλήττονται πρώτοι από την ανεργία, πρέπει να πληρώσουν τα σπασμένα μιας αποτυχημένης πολιτικής, που αφορά όλους μας.
Πρέπει όμως από την άλλη πλευρά, να διασφαλίσουμε, πάνω απ΄ όλα, τη μαχητική ικανότητα και την αποδοτικότητα των κλάδων του στρατού, του ναυτικού και της αεροπορίας ανά πάσα στιγμή.
Και αναφέρομαι στη μαχητική ικανότητα των κλάδων, στη διαθεσιμότητα των μέσων, στην επάρκεια του ανθρώπινου δυναμικού.
Θα ζητήσω από τον Αρχηγό των Ενόπλων Δυνάμεων και τους Αρχηγούς των τριών κλάδων, να υποβάλλουν σχετικές μελέτες και εκτιμήσεις, ώστε όποιες αποφάσεις ληφθούν να είναι έγκαιρες, αξιόπιστες, λειτουργικές και αποδοτικές.
Η υπεράσπιση της εθνικής κυριαρχίας και της ασφάλειας της χώρας μας, μία κυριαρχία που διευρύνεται πέραν από την εδαφική ακεραιότητα και στη δημοσιονομική επάρκεια, είναι ο στόχος του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, είναι το ζητούμενο για την ελληνική κοινωνία και το έθνος.
Τα μέτρα λιτότητας δεν μπορεί να συνεχίσουν να πλήττουν τη μικρομεσαία τάξη, να διαρρηγνύουν τον κοινωνικό ιστό της χώρας.
Είναι η ώρα των αποφάσεων για ανάπτυξη, και δημιουργία συνθηκών εξόδου από την κρίση.
Κυρίες και κύριοι Βουλευτές,
Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να αναφερθώ στο λεπτό θέμα που έχει πάρει δημοσιότητα τις τελευταίες ημέρες.
Η Ελλάδα είναι μια δημοκρατική χώρα, μετά τη μεταπολίτευση, με πρωτεργάτη τον Κωνσταντίνο Καραμανλή.
Έχει εμπεδώσει τη Δημοκρατία και τα συντεταγμένα θεσμικά της όργανα, με πρώτες τις Ένοπλες Δυνάμεις, που είναι ταγμένες, να υπηρετούν τη συνταγματική τάξη και το εθνικό συμφέρον.
Αυτό ίσχυε και ισχύει για όλες τις κυβερνήσεις από τότε μέχρι και σήμερα.
Ως πολιτικός υπεύθυνος των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας, έχω την πεποίθηση και το δηλώνω ενώπιον του Κοινοβουλίου, ότι δεν υφίσταται κανένα θέμα ως προς αυτό.
Δεν υπάρχει λοιπόν κανένας λόγος προσχηματικής ανησυχίας.
Κυρίες και κύριοι Βουλευτές,
Ανεξάρτητα από τις εξελίξεις στην Ευρωζώνη, η Ελλάδα έχει τη δική της ευθύνη, την ευθύνη του πολιτικού κόσμου ως σύνολο και της κοινωνίας, να παραμείνει ενωμένη.
Η Ελλάδα θα κρατηθεί όρθια και θα ξεπεράσει τις δυσκολίες και τα μεγάλα προβλήματα που συσσωρεύτηκαν μέχρι τώρα.
Πρέπει να θυμίσω ότι δεν είναι σήμερα η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζουμε. Οι προηγούμενες γενεές είχαν περάσει ακόμα πιο δύσκολα και τα κατάφεραν.
Ιστορικά, έχουμε ανταπεξέλθει σε μεγαλύτερες προκλήσεις και κατορθώσαμε να δημιουργήσουμε μια πορεία ανάπτυξης, ευημερίας, εθνικής υπερηφάνειας και προοπτικής.
Η δημιουργία αυτής της κυβέρνησης, παρά την οποιαδήποτε κριτική που μπορεί να ασκηθεί, αποτελεί ένα δείγμα πως ο πολιτικός κόσμος αλλά και η κοινωνία στις δύσκολες στιγμές προτάσσει το αίσθημα ευθύνης, τη δύναμη της υπέρβασης των διαφορών, που παραμένουν κυρίαρχες και αναδεικνύονται όταν οι συνθήκες το απαιτούν.
Η σημερινή πορεία που αναμφίβολα οδηγεί προς τις εκλογές, πιστεύω ότι θα εμπεδώσει στη χώρα ένα κλίμα προοπτικής, θα δημιουργήσει ένα περιβάλλον πολιτικής ομαλότητας που είναι απαραίτητο για τις περαιτέρω εξελίξεις. Θα γίνει ορατή μια πορεία ανάπτυξης και αληθινής ελπίδας.
Γι΄ αυτό εργαζόμαστε.
Γι΄αυτό κυρίες και κύριοι βουλευτές, είμαστε εδώ.
Γι΄ αυτό μετέχουμε σ΄ αυτήν την κυβέρνηση, που μας έταξαν οι ηγεσίες των πολιτικών κομμάτων, απ΄ όπου προερχόμεθα, μέσα από την ανάγκη και σε πνεύμα εθνικής συνεννόησης.
Ίσως αυτή να είναι μία ακόμα σημαντική κληρονομιά αυτής της κυβέρνησης δηλαδή ο σπόρος της κουλτούρας της εθνικής συνεννόησης.
Η επιτυχία της θα είναι δικαίωση, όχι μόνο για όσους μετέχουν, αλλά για όλο το πολιτικό σύστημα, για τους πολίτες, που τη δέχτηκαν με ελπίδα και προσδοκία.
Ας μην τους απογοητεύσουμε.
Κυρίες και κύριοι βουλευτές,
Οι εξοπλιστικές ανάγκες της χώρας, αντίθετα με άλλες χώρες της Ευρώπης, έχουν κυρίως αμυντικό και αποτρεπτικό χαρακτήρα και προορισμό. Ανταποκρίνονται σ΄ένα ασταθές περιβάλλον στην περιοχή μας, που καθίσταται ακόμα πιο ρευστό με τις εξελίξεις στη Μεσόγειο, της βόρειας Αφρικής και στη Μέση Ανατολή.
Με την έννοια αυτή, η εξασφάλιση της ασφάλειας και της ειρήνης στην περιοχή μας είναι προϋπόθεση για τη μείωση των εξοπλισμών.
Θέλω λοιπόν με την ευκαιρία αυτή, να απευθυνθώ προς τους γείτονές μας συμμάχους, με αφορμή την εντατικοποίηση της στρατιωτικής δραστηριότητάς τους στον αέρα και τη θάλασσα στο Αιγαίο, ειδικότερα μετά την έναρξη ερευνών στην ΑΟΖ της Κύπρου.
Η Ελλάδα δεν απειλεί, ούτε απειλείται. Τα εθνικά μας δικαιώματα, που είναι σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο είναι αδιαπραγμάτευτα. Τίποτε λοιπόν δεν μπορεί να αλλάξει την πραγματικότητα αυτή.
Καμία παράβαση ή παραβίαση στο Αιγαίο. Αυτό που μπορεί να αλλάξει είναι μια ειλικρινής διαβούλευση για τα θέματα εκείνα, που ήδη βρίσκονται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, και που συνοψίζονται, από άποψη διεθνούς δικαίου, στην οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας, που προϋποθέτει τον καθορισμό της αιγιαλίτιδας ζώνης.
Ο καθορισμός της ΑΟΖ είναι βασικά μονομερές δικαίωμα των κρατών.
Και επειδή, ως Υπουργός Άμυνας, η κύρια αποστολή μου είναι η ετοιμότητα απέναντι στο Casus belli της τουρκικής εθνοσυνέλευσης, θεωρώ ότι πρέπει άμεσα να αρθεί. Προς τα εκεί πρέπει να στραφούν οι πρωτοβουλίες της γειτονικής και σύμμαχης χώρας.
Οι χώρες δεν διαπραγματεύονται κάτω από την απειλή πολέμου.
Και κάτι τελευταίο, που έχει να κάνει με τα όσα σας είπα, σήμερα, για το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και τον προϋπολογισμό. Η οικονομική κρίση δεν έχει μειώσει σας διαβεβαιώνω στο ελάχιστο την αξιοπιστία , το φρόνημα και την ισχύ του στρατεύματος. Οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις έχουν πλήρη επίγνωση της αποστολής τους. Πρέπει να είμαστε υπερήφανοι όλοι για το επίπεδό τους. Ένα επίπεδο το οποίο με θυσίες του ελληνικού λαού έχει κατακτηθεί και είναι κτήμα όλων των Ελλήνων.
Κυρίες και κύριοι βουλευτές,
Όπως είπα πριν δεν θα επιτρέψουμε ποτέ η οικονομική κρίση να μετατραπεί σε εθνική. Για να επιτευχθεί αυτό πρέπει να σταθούμε με εμπιστοσύνη απέναντι στις Ένοπλες Δυνάμεις, να τις στηρίξουμε αυτές τις ώρες. Και πρέπει να σας πω ότι το πρώτο μήνυμα έρχεται από τους ίδιους. Μεταφέρω σήμερα στο Κοινοβούλιο την διαβεβαίωση όλων των τάξεων, όλων των βαθμίδων των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας, ότι το τελευταίο που τους απασχολεί είναι οι περικοπές για τις οποίες σας μίλησα. Είναι συγκινητικό αυτό που σας λέω αλλά το ζω καθημερινά και είμαι υπερήφανος ως Έλληνας γι’ αυτό.
Σας ευχαριστώ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα