Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΕΚΡΗΚΤΙΚΗ Η ΚΑΤΆΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ ΚΑΙ ΤΗ ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ

του Χρήστου Καπούτση

Στη πρωτεύουσα της Συρίας στη Δαμασκό βρίσκεται από χθες ο απεσταλμένος του ΟΗΕ και του Αραβικού Συνδέσμου  Κόφι Ανάν, σε μια προσπάθεια να ασκήσει πιέσεις στον Πρόεδρο Ασσάντ για μια πολιτική διευθέτηση της κρίσης που σοβεί στη χώρα.
Στην χθεσινοβραδινή συνάντησή τους, ο  Πρόεδρος ΑΣΑΝΤ ήταν κατηγορηματικός και είπε στον ΚΟΦΙ ΑΝΑΝ ότι δεν σκοπεύει να ανοίξει διάλογο με τους τρομοκράτες, όπως χαρακτήρισε τους αντικαθεστωτικούς, με στόχο τον τερματισμό της εμφύλιας σύρραξης στη Συρία.

Ο Στρατός της Συρίας συνεχίζει με αμείωτη ένταση τIς επιχειρήσεις εναντίον πόλεων που θεωρεί ότι υπάρχουν οργανωμένες ένοπλες ομάδες αντικαθεστωτικών. Ο κατάλογος των θυμάτων μεγαλώνει…
Μετά το ΡΩΣΟ-ΚΙΝΕΖΙΚΟ βέτο στο ΣΑ/ΟΗΕ , για κυρώσεις στο καθεστώς ΑΣΑΝΤ, φαίνεται ότι θα αρχίσει σύντομα η  αποστολή στρατιωτικών σύμβουλων, αλλά  και ο εξοπλισμός των αντάρτικων ομάδων, που επιδιώκουν την Ανατροπή του καθεστώτος ΑΣΑΝΤ.
 Η ΡΩΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΙΡΑΝ παραμένουν πιστοί σύμμαχοι του ΑΣΑΝΤ και τον ενισχύουν με στρατιωτικά μέσα. ΤΟ ΙΡΑΝ ανησυχεί για την τύχη των ΑΛΑΟΥΙΤΩΝ ΤΟΥ ΑΣΑΝΤ, που βέβαια είναι μειονότητα στον  Λαό της ΣΥΡΙΑΣ, καθώς αποτελούν μόνο το 12 %, αλλά κατέχουν για δεκαετίες την εξουσία. Και ακόμη , αναμένεται να δραστηριοποιηθεί και η   ΣΙΙΤΙΚΗ οργάνωση ΧΕΖΜΠΟΛΛΑΧ ΣΤΟ ΛΙΒΑΝΟ ΠΟΥ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΙΡΑΝ, δηλαδή από το Θεοκρατικό σιιτικό  καθεστώς της Τεχεράνης, που κατηγορεί το ουαχαμπτιτικό  καθεστώς της Σαουδικής Αραβίας (σουνιτική σέχτα), ότι αυτό   ενισχύει τους αντικαθεστωτικούς στη Συρία, που είναι στην πλειοψηφία τους σουνίτες Μουσουλμάνοι.
Υπάρχει διάχυτη μια σοβαρή ανησυχία , καθώς  εμφανίζεται σταδιακά μια τάση διεθνοποίησης του πολέμου, με ότι αυτό συνεπάγεται … για ολόκληρη την περιοχή.

Επίσης η κατάσταση στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής γίνεται ακόμη πιο ανησυχητική, από τη διαφαινόμενη πρόθεση των Ισραηλινών να προχωρήσουν σε αεροπορικούς βομβαρδισμούς των πυρηνικών εγκαταστάσεων του ΙΡΑΝ.

Οι Ισραηλινοί προετοιμάζουν πολύ καλά αυτή την εξαιρετικά δύσκολη στρατιωτική επιχείρηση, αλλά και οι Ιρανοί προετοιμάζουν εξίσου καλά,   την αντιαεροπορική τους άμυνα. Οι ΙΡΑΝΟΙ προμηθεύονται υπερσύγχρονα αντιαεροπορικά συστήματα από την Ρωσία. Επίσης το καθεστώς Αχμαντινεζαντ θωρακίζεται  πολιτικά και διπλωματικά,  αφού Κίνα και Ρωσία, έχουν ανοιχτά ταχθεί εναντίον της προοπτικής του ΑΜΕΡΙΚΑΝΟ-ΙΣΡΑΗΛΙΝΟΥ  στρατιωτικού πλήγματος στο ΙΡΑΝ.
  Από τις  συναντήσεις που είχε στην Νέα Υόρκη ο  πρωθυπουργός  του ΙΣΡΑΗΛ Βενιαμιν Νετανιάχου με τον αμερικανό Πρόεδρο Μπαρακ Ομπάμα  και με τους επικεφαλής του Πενταγώνου και του Στεητ  Ντιπάρτμεντ, προκύπτει το εξής συμπέρασμα.
Οι Ισραηλινοί είναι αποφασισμένοι  να αντιμετωπίσουν και στρατιωτικά την ιρανική απειλή. Και από την άλλη πλευρά, η αμερικανική Κυβέρνηση του Μπάρακ Ομπάμα είναι  αρκετά επιφυλακτική   στα ισραηλινά στρατιωτικά σχέδια. Και αυτή η διστακτικότητα του αμερικανού προέδρου έχει δυσαρεστήσει το εβραϊκό λόμπυ των ΗΠΑ, που είναι ανεπιφύλακτα υπέρ της στρατιωτικής δράσης στο ΙΡΑΝ, αλλά  και τους Ρεπουμπλικάνους,  που ετοιμάζονται να επανέλθουν στον Λευκό Οίκο και είναι υπέρ της στρατιωτικής λύσης στο Ιράν.
Ωστόσο, τα  επιχειρησιακά σχέδια των ισραηλινών, για αεροπορική προσβολή των πυρηνικών εγκαταστάσεων του ΙΡΑΝ, μπορεί να έχουν επιτυχία, μόνο εφόσον εξασφαλιστεί η υποστήριξη (στρατιωτική και διπλωματική)  της Αμερικής και ακόμη της Σαουδικής Αραβίας, της Τουρκίας, αλλά  και της Ελλάδας και της Κύπρου (ενεργοποίηση των αεροναυτικών βάσεων της  Σούδας και της Πάφου αντίστοιχα, που είναι καθοριστικής σημασίας για την έκβαση των στρατιωτικών επιχειρήσεων).
Γενικά η κατάσταση είναι εξαιρετικά κρίσιμη και να ανάψει η φωτιά του Πολέμου από οποιαδήποτε αιτία, αυτή θα απλωθεί τάχιστα και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει την κατάληξη αυτής της πολύπλευρης κρίσης.

(απομαγνητοφωνημένο κείμενο της σημερινής παρέμβασής μου στοη ρ/σ ΑΘΗΝΑ 984)


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα