Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Απόφαση για επίθεση στο Ιράν δεν υπάρχει λέει ο Νατανιάχου και ο Ομπάμα ζήτησε περισσότερο χρόνο για διπλωματία .

Ο πρωθυπουργός του Ισραήλ, Μπέντζαμιν Νετανιάχου, διαβεβαίωσε τον πρόεδρο των ΗΠΑ, Μπαράκ Ομπάμα, ότι η κυβέρνησή του δεν έχει λάβει την απόφαση να εξαπολύσει επιθέσεις στις πυρηνικές εγκαταστάσεις του Ιράν, σύμφωνα με πηγές ενήμερες για το περιεχόμενο των συνομιλιών τους.

Παρ' όλα αυτά, ο ισραηλινός πρωθυπουργός δεν άφησε να διαφανεί ότι προτίθεται να εγκαταλείψει την ιδέα της ανάληψης στρατιωτικής δράσης.

Ο Ομπάμα κάλεσε να δοθεί περισσότερος χρόνος ώστε να έχουν αποτέλεσμα οι διεθνείς κυρώσεις εις βάρος της Τεχεράνης και οι δύο ηγέτες συμφώνησαν να συνεχίσουν τον συντονισμό τους για το θέμα, αλλά παρέμειναν οι διαφορές για το πώς μπορεί να εμποδιστεί η Ισλαμική Δημοκρατία να αποκτήσει πυρηνικά όπλα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές.

«Η πίεση προς το Ιράν μεγεθύνεται, αλλά ο χρόνος εξαντλείται», φέρεται να είπε ο Νετανιάχου στον Ομπάμα στη συνάντησή τους κεκλεισμένων των θυρών.

Ο Ομπάμα – ο οποίος αντιμετωπίζει πιέσεις από το ισραηλινό λόμπι στις ΗΠΑ και τους Ρεπουμπλικανούς – επεδίωξε να καθησυχάσει το Νετανιάχου ότι και η Ουάσινγκτον διατηρεί τη στρατιωτική επιλογή ανοικτή.

Ο Νετανιάχου επανέλαβε ότι το Ισραήλ «έχει δικαίωμα να αμυνθεί, μόνο του», κατά τις ίδιες πηγές, ενώ ο Ομπάμα επανέλαβε από την πλευρά του ότι «πιστεύουμε πως εξακολουθεί να υπάρχει ένα παράθυρο που επιτρέπει μια διπλωματική λύση στο θέμα».

Στο μεταξύ ο υπουργός Εξωτερικών της Κίνας, Γιανγκ Τζιετσί, επανέλαβε την Τρίτη ότι το Πεκίνο αντιτίθεται στην απόκτηση πυρηνικών όπλων από το Ιράν, αλλά υπερασπίστηκε το δικαίωμα της Τεχεράνης να έχει ένα ειρηνικό πυρηνικό πρόγραμμα.

Ο Γιανγκ, μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου, επανέλαβε ακόμα ότι η Κίνα αντιτίθεται στις μονομερείς κυρώσεις εις βάρος της Τεχεράνης.

«Αντιτιθέμεθα στην ανάπτυξη και την απόκτηση πυρηνικών όπλων από οποιαδήποτε χώρα στη Μέση Ανατολή, περιλαμβανομένου του Ιράν», είπε ο Γιανγκ, προσθέτοντας πάντως πως η Τεχεράνη έχει δικαίωμα να διαθέτει πυρηνικό πρόγραμμα για ειρηνικούς σκοπούς. «Αντιτιθέμενα στις μονομερείς κυρώσεις», επανέλαβε ο κινέζος ΥΠΕΞ, καθώς το Πεκίνο, παρότι είχε δεχθεί να υποστηρίξει τις κυρώσεις από τα Ηνωμένα Έθνη, είναι από τους μεγαλύτερους πελάτες της ιρανικής πετρελαϊκής βιομηχανίας.

Ο Γιανγκ κάλεσε εξάλλου να δοθεί περισσότερος χρόνος για τις συνομιλίες του Ιράν και της λεγόμενης ομάδας 5+1 (τα πέντε μόνιμα μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ συν τη Γερμανία) με το Ιράν.

                                       ************


Το Ιράν έχει μάθει το μάθημα από τους βομβαρδισμούς του Ισραήλ στον αντιδραστήρα Osirak του Ιράκ το 1981 και το πυρηνικό αντιδραστήρα της Συρίας το 2007. Γι΄ αυτό , η Τεχεράνη έχει διάσπαρτες σκόπιμα τις πυρηνικές της εγκαταστάσεις σε όλη τη χώρα ώστε να είναι δύσκολο για έναν εισβολέα να εξαλείψει το πρόγραμμα σε μια ενιαία επιχείρηση. Η Τεχεράνη έχει επίσης ξεκινήσει μια συντονισμένη εκστρατεία άρνησης του προγράμματος στρατιωτικής χρήσης των πυρηνικών. Σύμφωνα με το Stratfor απ΄ όπου είναι και το γράφημα ," όποιος θέλει να χτυπήσει στο Ιράν θα πρέπει να έχει την ικανότητα να το κάνει σ΄ ένα μεγάλο και καλά προστατευμένο σύμπλεγμα στόχων". 

 Νόαμ Τσόμσκι
Τη στάση της επονομαζόμενης "διεθνούς κοινότητας" και τις ίδιες τις εξελίξεις στο Ιράν όσον αφορά το ζήτημα της κατοχής πυρηνικών όπλων σχολιάζει, σε πρόσφατο άρθρο του με τίτλο "Ποιές είναι οι προθέσεις του Ιράν", ο διάσημος Αμερικανός γλωσσολόγος και φιλόσοφος στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ) Νόαμ Τσόμσκι. Ο Τσόμσκι, γνωστός για τις πολιτικές του απόψεις ενάντια στην εξωτερική πολιτική των ΗΠΑ αναφέρει πως "την ώρα που τα διεθνή Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης βοούν για μία πιθανή επίθεση του Ισραήλ κατά του Ιράν, οι ΗΠΑ αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο παραβιάζοντας για μία ακόμα φορά την , θεμελιώδη για τον διεθνές δίκαιο, Χάρτα του ΟΗΕ". Σε αυτό το κλίμα παρατηρείται μια πυρετώδης ρητορική εκστρατεία για την επίθεση αυτή, την ίδια στιγμή που οι μνήμες από τις αντίστοιχες συρράξεις στο Ιράκ και στο Αφγανιστάν παραμένουν νωπές.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα