Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αλλάζει η Ευρώπη να νικήσει ο σοσιαλιστής υποψήφιος Φρανσουά Ολάντ



Του Χρήστου Καπούτση

Προεδρικές εκλογές αύριο στη Γαλλία. Προηγείται σταθερά ο σοσιαλιστής υποψήφιος Φρανσουά Ολάντ, παρότι οι τελευταίες δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι ο Πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί έχει κατορθώσει να κλείσει κάπως την ψαλίδα της διαφοράς,  που πριν από τρεις μέρες ήταν  περίπου στις 10 ποσοστιαίες Μονάδες. Ωστόσο, κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει ακόμη και θεαματική ανατροπή των δημοσκοπήσεων.
Ο Προεδρικές εκλογές στη Γαλλία έχουν τεράστιο πολιτικό ενδιαφέρον. Το αποτέλεσμα των γαλλικών εκλογών αναμένεται ότι θα επηρεάσει την πορεία της Ε.Ε.  και της Ευρωζώνης. 
Η Γαλλία είναι η δεύτερη, μετά τη Γερμανία,  οικονομική δύναμη της Ευρωζώνης. Και το Παρίσι είναι  ένα στρατηγικό κέντρο αποφάσεων για όλα όσα συμβαίνουν  στην Γηραιά Ήπειρο.
Το αποτέλεσμα των γαλλικών προεδρικών εκλογών, θα επηρεάσει και ποσό, την πολιτικο-οικονομική κατάσταση και στην Ελλάδα; Είναι ένα κομβικό ερώτημα, που θα απαντηθεί μέσα στους επόμενους μήνες.
Πάντως η Γαλλία, λειτουργεί διαχρονικά ως  σύμμαχος της Ελλάδος και μάλλον ως  αντίβαρο της Γερμανίας, παρότι τα τελευταία χρόνια είχαμε ταύτιση απόψεων Μεργκελ- Σαρκοζί.
Η ένταξη μας στην ΕΟΚ και στην Ευρωζώνη, η διεθνής διευθέτηση εθνικών απειλών και η αντιμετώπιση της τρέχουσας οικονομικής κρίσης, είχαν την σχετική υποστήριξη  των γαλλικών κυβερνήσεων.
Εκτιμάται ότι, αν ο Φ. Ολάντ αναλάβει τελικά την διακυβέρνηση της Γαλλίας, τότε η πολιτική της Γερμανίδας Καγκελαρίου Α. Mέρκελ δεν θα έχει έναν πρόθυμο συνεργάτη , αλλά πιθανότατα  ένα σοβαρό αντίπαλο,  για τα ζητήματα της στρατηγικής διαχείρισης της ελληνικής και ευρωπαϊκής κρίσης.
Ο Γάλλος σοσιαλιστής ΦΡ.ΟΛΑΝΤ έχει ταχθεί ξεκάθαρα υπέρ μιας οικονομικής πολιτικής με μεγαλύτερη έμφαση στην ανάπτυξη παρά στη λιτότητα, προστατεύοντας παράλληλα το κράτος πρόνοιας, τις ασθενέστερες τάξεις, τα κοινωνικά και εργασιακά κεκτημένα και έχει δεσμευτεί να πιέσει για μια ανάλογη οικονομική στρατηγική σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Αυτές οι δηλώσεις του Όλαντ έχουν προκαλέσει την δυσαρέσκεια της Γερμανικής Κυβέρνησης, γι’ αυτό άλλωστε η  Α.Μέργκελ υποστηρίζει ανοιχτά τον Ν.Σρκοζί , διότι, εκτός των άλλων, θα έχει προβλήματα και ο περίφημος γαλλογερμανικός άξονας.
Επίσης,  η εμμονή του ΦΡ.ΟΛΑΝΤ  για στην επανα-διαπραγμάτευση του περίφημου νέου Σύμφωνου Δημοσιονομικής Πειθαρχίας,  έχει εξοργίσει τη γερμανική κυβέρνηση και το ευρωπαϊκά χρηματοπιστωτικό σύστημα.  
Να προσθέσουμε ακόμη ότι, η πολιτική της κ.Μέρκελ δέχτηκε ένα ισχυρό ράπισμα από την κατάρρευση συνασπισμού της Δεξιάς με τη στήριξη της φασίζουσας ακροδεξιάς στην Ολλανδία, μιας χώρας  πολύ στενού συμμάχου του Γερμανίας στην πολιτική της ευρωλιτότητας... για τα άλλα κράτη - μέλη της ΕΕ. Επιπλέον, στα αρνητικά της γερμανικής πολιτικής δημοσιονομικής πειθαρχίας είναι και  ραγδαία κατάρρευση της δημοτικότητα του,  πολυδιαφημισμένου από τα Γερμανικά ΜΜΕ, τεχνοκράτη πρωθυπουργού της Ιταλίας Μάριο Μόντι.

Σε κάθε περίπτωση, ο Φρανσουά Ολάντ βρίσκεται αρκετά  κοντά στη θέση του Προέδρου της Γαλλίας.
Το ζητούμενο είναι, αν προωθηθεί μια άλλη πολιτική στις χώρες της Ε.Ε., αν δηλαδή ξαναθυμηθούμε την Ευρώπη της αλληλεγγύης, την Ευρώπη των πολιτών και ξεφύγουμε από τη μέγγενη των τεχνοκρατών των Βρυξελλών και  των τραπεζιτών.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα