Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ομιλία του νέου Προέδρου της Βουλής κ. Βύρωνα Πολύδωρα


Νέος Πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων, για τη ΙΔ΄ κοινοβουλευτική περίοδο, εξελέγη ο κ. Βύρων Πολύδωρας, βουλευτής της Β΄ περιφέρειας Αθηνών.
Από τη μυστική ψηφοφορία που διεξήχθη σήμερα επί του συνόλου των βουλευτών του Σώματος, προέκυψε ότι η υποψηφιότητα του κ. Βύρωνα Πολύδωρα έλαβε 179 ψήφους, ενώ βρέθηκαν 112 ψηφοδέλτια λευκά και 2 άκυρα.
Αμέσως μετά την εκλογή του, ο νέος Πρόεδρος εκφώνησε την ακόλουθη ομιλία:
 
ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
κ. ΒΥΡΩΝΑ ΠΟΛΥΔΩΡΑ
 
«Κυρία και κύριοι Πρόεδροι των Κοινοβουλευτικών Ομάδων της Βουλής, κύριε Πρωθυπουργέ και κύριοι Υπουργοί, σε σας δεν θα απευθυνθώ περισσότερο διότι και η παράδοση το θέλει κι έτσι ορίζει και η κοινοβουλευτική τάξη. Θα απευθυνθώ κυρίως προς τη Βουλή και τους συναδέλφους μου Βουλευτές.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σας ευχαριστώ από καρδιάς. Ευχαριστώ θερμά όλους σας και όσους με τίμησαν με τη θετική ψήφο τους και όσους έριξαν «λευκό». Ιδιαίτερες ευχαριστίες οφείλω να εκφράσω προς το κόμμα μου, τη Νέα Δημοκρατία και τον Πρόεδρό μας, κ. Αντώνη Σαμαρά, γιατί με πρότειναν. Εννοείται ότι η ευγένεια και η ηθική τάξη μού υπαγορεύουν αυτή, την τελευταία στην προσφώνηση προς όλους, ευχαριστία για το κόμμα μου και τον κ. Σαμαρά. Γιατί θα αμβλυνθεί –και αμβλύνεται από τώρα– αυτή η κομματική μου ιδιότητα. Γιατί έχω υποχρέωση να υπαγάγω εαυτόν στην κοινοβουλευτική ιδιότητα και κατ’ επέκταση στην εθνική ιδιότητα και στη θεσμική ιδιότητα.
Είναι μεγάλη η τιμή. Στην πορεία μου έχω, με τη βοήθεια του Θεού πάντα, καταγάγει κάποια πολλά αξιώματα. Αυτό είναι το υψηλότερο.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, νιώθω το τεράστιο ηθικό και θεσμικό βάρος. Προσεύχομαι να το αντέξω.
Σας συγχαίρω όλους σας για την εκλογή σας. Είμαστε νέα Βουλή. Για την επανεκλογή των παλαιοτέρων και για την πρώτη εκλογή των νέων, των νεοείσακτων, σας παρακαλώ πολύ σκεφθείτε, αναλογιστείτε την αξία της πράξεως της εκλογής σας. Η καλή δημοκρατική σας μοίρα το θέλησε. Είστε οι αρεστοί και οι άριστοι της κοινωνίας. Είστε οι εκλεκτοί και οι εκλεγέντες. Είστε οι εκπρόσωποι του λαού, μα πάνω απ’ όλα είστε οι αντιπρόσωποι του έθνους κατά τον ορισμό του Συντάγματος, άρθρο 51 παράγραφος 2.
Παρακαλώ και για τις ημέρες που περνούμε, σκεφθείτε τα αυτά, εννοείστε τα βαθιά, τιμήστε τα συνειδητά, προασπιστείτε τα.
Αυτή την ώρα επιθυμώ να δηλώσω το σεβασμό μου προς όλους τους προκατόχους μου Προέδρους και φυσικά προς τη μνήμη των ενδημησάντων. Ιδιαίτερη αναφορά κάνω –και να μου το συγχωρήσετε, εννοείται γιατί κάνω αυτή την ιδιαίτερη αναφορά– στο πρόσωπο του Προέδρου Απόστολου Κακλαμάνη που μάχεται από αυτήν εδώ την προεδρική έδρα και από τα έδρανα αυτής της Βουλής για σχεδόν σαράντα χρόνια προασπίζοντας τις αρχές και τις ακατάλυτες αξίες του Κοινοβουλευτισμού.
Δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην παρουσία, επάνοδο του συμβόλου της δημοκρατίας Μανώλη Γλέζου με την επανεκλογή του.
Η εκλογή με την οποία με τιμήσατε, δεν χάνει ούτε κατ’ ελάχιστον την αξία της λόγω του βραχέος βίου της θητείας μου που θα διαρκέσει κατά τον Κανονισμό όλο το κρίσιμο εκλογικό διάστημα μέχρι την έναρξη της επόμενης βουλευτικής περιόδου.
Λυπούμαι γιατί αυτή η στιγμή προσλαμβάνει μία μοναδική όσο και δυσάρεστη αρνητική ιστορικότητα. Ναι, δεν είναι ούτε αδιάφορο ούτε κατά μείζονα λόγο ευχάριστο το γεγονός να διαλύεται η νεοεκλεγείσα Βουλή γιατί δεν μπόρεσε να αναδείξει εμπιστοσύνη προς δυνητική κυβέρνηση. Είναι επικίνδυνη θεσμικά αυτή η ανικανότητα. Δεν πρέπει να επαναληφθεί ποτέ πια. Γι’ αυτό έξω από τη διάρθρωση του βουλητικού, των εθνικά υπευθύνων πολιτικών που πρέπει να λάβει η χώρα οπωσδήποτε τώρα και στο άμεσο μέλλον, πρέπει στην αναθεώρηση του Συντάγματος να υπάρξουν τέτοιες πρόνοιες ώστε η Βουλή να μη διαλύεται για κανένα λόγο. Να λύεται μόνο με τη λήξη της τετραετίας. Αυτές οι πρόνοιες δεν είναι πολυτελείς εγγυήσεις πολιτικής σταθερότητας. Είναι η ίδια η θεμελίωσή της. Η πολιτική σταθερότητα με τη σειρά της είναι όρος και πρόκριμα δημοκρατίας.
Δεν μπορώ σε αυτό το σημείο να μην αναφερθώ πάλι σε αδρές αναθεωρητικές του Συντάγματος απαιτήσεις και συγκεκριμένα στην πολιτική, ηθική και δικαιική ανάγκη να καταργηθεί ολοσχερώς το άρθρο 86 του Συντάγματος περί ευθύνης Υπουργών, παντελώς, καθώς επίσης και οι διατάξεις περί της δήθεν βουλευτικής ασυλίας.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δεν είναι στις προθέσεις μου να διακηρύξω νουθεσίες προς εσάς, έστω και αν έχω νομιμοποίηση από το θεσμικό μου ρόλο. Σκεφθείτε τις προηγούμενες παραγράφους που σας διετύπωσα και αναλογιστείτε ότι είμαστε υπεύθυνοι για την υπόσταση, την αξία και την καταξίωση αυτού του Σώματος, της Εθνικής Αντιπροσωπείας, ο καθένας να συμβάλλει προς την κατεύθυνση της εμπεδώσεως της δημοκρατίας και ο καθένας να συμβάλλει προς την κατεύθυνση της εξουδετερώσεως, όσο γίνεται πιο έγκαιρα, των κινδύνων που απειλούν τη δημοκρατία μας.
          Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, τώρα που θα δρομείτε στις περιφέρειές σας για την ανανέωση της λαϊκής εντολής προς εσάς και εύχομαι να δράτε και να λειτουργείτε αυτή την εποχή στην προεκλογική σας δράση κατά τρόπο ευγενή και κόσμιο, επενδύοντας πάνω στη δύναμη του επιχειρήματος και όχι στο επιχείρημα της δυνάμεως και κατά μείζονα λόγο όχι στο επιχείρημα του παραλόγου ή της βίας, να ξέρετε και να έχετε τη βεβαιότητα ότι αφήνετε εδώ πίσω στο μέγα έμβλημα και στο ναό της δημοκρατίας έναν Πρόεδρο αγρυπνούντα και αγωνιώντα για τον πόνο και την τύχη του λαού μας, για τα όσα περνά αυτές τις κρίσιμες ώρες, έναν Πρόεδρο έχοντα βαθιά συνείδηση του παλιού και πάντα επίκαιρου αξιώματος που λέει «salus populi suprema lex est», δηλαδή «η σωτηρία του λαού υπέρτατος νόμος ας είναι». Να εργαστούμε, να συνεργαστούμε όλοι οδηγώντας το λαό μας στο ξέφωτο της δημιουργίας, της παραγωγής και της παραγωγικότητας, της ανάπτυξης και της ευημερίας. Έχετε έναν Πρόεδρο αφοσιωμένο στον κοινοβουλευτισμό, στην κοινοβουλευτική δημοκρατία που την υπηρέτησε και την υπηρετεί εύορκα –θέλω να πιστεύω– για 32 χρόνια, εκλεγόμενος συνεχώς με σταυρό στη Β΄ Αθηνών σε 12 εκλογές από τα έτη της νεότητός του, έναν Πρόεδρο πραγματιστή και έμπειρο όσο γίνεται που πιστεύει και εννοεί την ευρωπαϊκή θέση της χώρας και τη συμμαχική της αξιοπιστία ως όρους εθνικής επιβίωσης, έναν Πρόεδρο ασκημένο και τηρούντα με ευλάβεια το πνεύμα της ισοτιμίας.
Ας λεχθεί εν παρόδω ότι δημοκρατία είναι μία σύνθεση τεσσάρων «ισ», της ισηγορίας, της ισοτιμίας, της ισονομίας και της ισοπολιτείας. Αυτές οι αρχές, γεννημένες σ’ αυτόν τον τόπο, εδώ, στην Ελλάδα, θεοποιημένες εδώ και εξηγμένες στην οικουμένη ως παγκόσμιες, πανανθρώπινες οικουμενικές αξίες, ενοικούν αέναα εδώ, στη Βουλή των Ελλήνων. Εδώ πρέπει να τηρούνται και να ιερουργούνται, προπαντός η πρώτη, αυτή της ισηγορίας. Παραφράζοντας τον ποιητή, έχετε έναν Πρόεδρο δίκαιο και ίσο σε όλες του τις πράξεις.
          Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, λέω αυτά τα αυτοπεριγραφικά όχι από αυταρέσκεια ούτε για να με γνωρίσετε, γιατί ασφαλώς και με  γνωρίζετε, γι’ αυτό και με υπερψηφίσατε, αλλά τα λέω ως δήλωση δεσμεύσεως ότι αυτός είμαι και αυτά είμαι ορκισμένος να τηρώ. Μένω λοιπόν εδώ και φυλάττω σαν τις αρχαίες εστιάδες να μη σβηστεί το φως της δημοκρατίας, όπως ακριβώς υπαγορεύει και προβλέπει το Σύνταγμα, το φως της δημοκρατίας να είναι και να μένει λαμπερό και να φωτίζει για τη θεσμική και λειτουργική συνέχεια και συνέπεια της Βουλής ως συναίρεση της βούλησης του ιερού συλλογικού υποκειμένου που λέγεται λαός, έργο όχι μέγα αλλά όχι ευκαταφρόνητο.
Εσείς δρομείτε καλώς για τη δημοκρατία και την πατρίδα με οδηγό την αλήθεια.
Σας ευχαριστώ».

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα