Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η αλήθεια που "πληγώνει" φιλοχουντικούς



Aπό χθεσινή ανάρτηση στο ρονολόγιο του Λουκά Δημάκα, στο Facebook.

Ένα - επίκαιρο- μήνυμα και προς τις ''γενιές του διαδικτύου'' ακούστηκε στην χθεσινή εκδήλωση για την 40η επέτειο της ανταρσίας του Βέλους κατά της χούντας, το 1973.Μπορεί κανείς να διαφωνεί σε πολλά με την πολιτική και την ''κοσμοθεωρία'' του ομιλητή , του υπουργού Άμυνας κ. Π.Παναγιωτόπουλου - εγώ προσωπικά διαφωνώ πάρα πολύ, είμαι από την ''άλλη πλευρά'' - αλλά αξίζει να διαβάσουμε και να σκεφτούμε τις παρακάτω αράδες. Ιδίως να το κάνουν οι νεότεροι που τους απειλεί περισσότερο η ισοπέδωση των πάντων:

<< Πάνω όμως από αυτά, η δικτατορία, που είχε στήσει ένα πολυδάπανο προπαγανδιστικό μηχανισμό, για να διατυμπανίζει ότι δήθεν ήταν ο αποκλειστικός φορέας του πατριωτισμού και της πίστης προς τις διαχρονικές αξίες του Έθνους, έδειξε, το πραγματικό της ποιόν με δύο επονείδιστες πράξεις που άνοιξαν τον δρόμο για την πιο πρόσφατη τραγωδία που έζησε ο Ελληνισμός, την τραγωδία της Κύπρου.

>>Η πρώτη πράξη ήταν η απόσυρση της Μεραρχίας του Ελληνικού Στρατού που είχαν στείλει κοινοβουλευτικές Κυβερνήσεις στην Κύπρο. Και η δεύτερη πράξη ήταν η διοργάνωση του εθνοκτόνου και προδοτικού πραξικοπήματος κατά του Αρχιεπισκόπου Μακαρίου το 1974.

>>Η απόσυρση της Mεραρχίας, που ήταν από τις πρώτες πρωτοβουλίες του Παπαδόπουλου μετά τη γνωστή Ελληνοτουρκική συνάντηση στους Κήπους του Έβρου, αποδυνάμωσε μοιραία την άμυνα της Κύπρου και μετά από λίγα χρόνια ήρθε το πραξικόπημα Ιωαννίδη να δημιουργήσει τις τελικές προϋποθέσεις για την τραγωδία του Κυπριακού Ελληνισμού.

>>Αυτές οι αλήθειες, που φαίνονται μακρινές λόγω της χρονικής απόστασης που μας χωρίζει, δεν πρέπει να φεύγουν από το μυαλό μας και κυρίως πρέπει να διδάσκονται στις νεότερες γενιές και ιδιαίτερα στις γενιές του διαδικτύου αυτή την τόσο κρίσιμη περίοδο που διανύει η χώρα.

>>Και υπογραμμίζω, ότι αυτή η ανάγκη είναι περισσότερο παρά ποτέ τώρα επίκαιρη, διότι τα σφάλματα και οι αβελτηρίες της μεταπολιτευτικής περιόδου έχουν κάνει κάποιες κατηγορίες συμπολιτών μας περίσκεπτους ίσως και δύσπιστους για τα όσα πέτυχε ή δεν πέτυχε η μεταπολίτευση.

>>Δεν θα διστάσω να σας πω ότι η μεταπολίτευση είχε και την παθογένειά της. Και ότι αυτή η παθογένεια αποτελεί και μία από τις αιτίες της σημερινής κρίσης. Αλλά το ισοζύγιο της Δημοκρατίας είναι απολύτως θετικό και ας μην προσπαθούν οι ακραίοι, οι νοσταλγοί του ολοκληρωτισμού να θαμπώσουν την συλλογική μνήμη και κρίση και να επωφεληθούν από τις δύσκολες περιστάσεις που διέρχεται σήμερα η Πατρίδα.

>>Οι δημοκρατίες έχουν τις διαδικασίες για να θεραπεύσουν και τις παθογένειες. Οι δικτατορίες με ακρίβεια φυσικού φαινομένου οδηγούν σε Εθνικές και σε ανθρώπινες τραγωδίες>>.

Αυτά!
Και είπαμε: Ο Κυβερνήτης Παππάς από κάπου ψηλά θα κοιτούσε μερικούς με το σαρδόνιο χαμόγελό του...
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα