Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΤΟΥ ΟΝ ALERT από Γ. ΕΠΙΤΗΔΕΙΟ για ΧΡΗΣΤΟ ΚΑΠΟΥΤΣΗ και η ανταπάντηση



Κύριοι του On Alert
                Είναι γνωστό σε όσους παρακολουθούν την ιστοσελίδα σας πως, στις περισσότερες των περιπτώσεων, υπό το πρόσχημα ότι ενδιαφέρεσθε για τα θέματα των Ενόπλων Δυνάμεων, στην πραγματικότητα στηρίζετε τις κυβερνητικές επιλογές και προσπαθείτε να εκτρέψετε το ενδιαφέρον των στρατιωτικών από τα πραγματικά προβλήματα. Πρόσφατα, ο αρθρογράφος σας κ. Καπούτσης, δεν έχασε την ευκαιρία να ασχοληθεί και αυτός με το θέμα που «πουλάει», την εκλογή δηλαδή δύο Στρατηγών ως Ευρωβουλευτών με το κόμμα του Λαϊκού Συνδέσμου Χρυσή Αυγή. Μεταξύ άλλων αναφέρει και τα εξής ενδιαφέροντα:
    Η Χ.Α ήθελε να έχει στο ευρω-ψηφοδέλτιό της ανώτατους αξιωματικούς των Ενόπλων Δυνάμεων. Στόχος της να ενισχύσει τις προσβάσεις της σε αυτό τον ευαίσθητο χώρο, σε συνάρτηση με μια προσπάθεια απενοχοποίησης της ψήφου προς τη Χ.Α. Τις «επαφές» ανέλαβε , γνωστός για τις ακροδεξιές απόψεις του απόστρατος. Προσέγγισε δεκάδες απόστρατους Αξιωματικούς, κυρίως του Στρατού Ξηράς. Τους πρόσφερε βέβαιη εκλογή στην ευρωβουλή, αλλά εισέπραττε αρνήσεις , κάποιες μάλιστα με όχι και τόσο ευγενικό τρόπο. Δυο όμως ανώτατοι αξιωματικοί δέχτηκαν και σήμερα είναι ευρωβουλευτές.

Οι Ενώσεις Αποστράτων , θεσμικών και μη, στήριξαν , είτε έμμεσα, είτε ενεργά, υποψηφιότητες των συναδέλφων τους , αλλά επιλεκτικά και μόνο της Χ.Α.. Είναι χαρακτηριστικό ότι αξιόλογοι ανώτατοι στρατιωτικοί υπήρχαν και σε άλλα ψηφοδέλτια , αλλά αυτοί κυριολεκτικά … «πάτωσαν». Φυσικά, η πλειοψηφία των απόστρατων αποστρέφεται τη Χ.Α., αλλά πολλοί από αυτούς, την Κυριακή των εκλογών, δεν προσήλθαν στις κάλπες…
Αυτονόητα είναι και τα ερείσματα των εκλεγέντων Αποστράτων ευρωβουλευτών της Χ.Α. στο εν ενεργεία στελεχιακό δυναμικό των Ενόπλων Δυνάμεων. Επιπλέον στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, που βρίσκονται σε καίριες θέσεις της στρατιωτικής ιεραρχίας, δεν κρύβουν την προτίμησή τους στη Χ.Α. Είναι προφανώς μειοψηφία, αλλά όμως, ισχυρή μειοψηφία.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις κύκλων του Υπουργείου Εθνικής, οι στρατιωτικοί, απόστρατοι και εν ενεργεία, που ψήφισαν Χ.Α. , πιθανόν να ανήκουν στις εξής κατηγορίες.

1. Είναι οι θαυμαστές του απριλιανού- στρατιωτικού χουντικού καθεστώτος, ως πολιτικο-ιδεολογικό κυβερνητικό σχήμα.

2. Όσοι θεώρησαν ότι η ψήφος τους είναι τιμωρητική ψήφος στη Ν.Δ. και το ΠΑΣΟΚ , επειδή η Κυβέρνηση μείωσε μισθούς και συντάξεις των στρατιωτικών.
Οι στρατιωτικοί , εν ενεργεία και απόστρατοι, που ψήφισαν τη Χ.Α., προφανώς, δεν ενοχλούνται, από τον Φασιστικό και Εγκληματικό προσανατολισμό της Χ.Α. και αυτό είναι σοβαρό πρόβλημα.

Σε επιτομή της ιστορίας του Στρατού, που εκδόθηκε από το ΓΕΣ, αναφέρονται, οι στρατιωτικοί, θύματα των Γερμανών και Ιταλών φασιστών στην Ελλάδα της περιόδου 1940-44. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΓΕΣ, 79.743 ήταν οι νεκροί αξιωματικοί, υπαξιωματικοί και οπλίτες, που έπεσαν από τα όπλα των Ιταλών φασιστών και των ναζί της Γερμανίας. Τι έχουν να πουν οι στρατηγοί χρυσαυγίτες ευρωβουλευτές, στους συναδέλφους τους , τα θύματα της ναζιστικής βαρβαρότητας;
Αυτά, για να καταρρεύσει και ο μύθος για "παραπλανημένους" ψηφοφόρους και "παραπλανημένους" στρατηγούς της ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ. Δυστυχώς, δεν είναι «πεπλανημένοι», αλλά είναι οι «ΙΔΕΟΛΟΓΟΙ» που ταυτίζουν, είτε από άγνοια, είτε από ιδιοτέλεια, τον Πατριωτισμό με τον Εθνικισμό στην πιο ακραία αντιδημοκρατική- φασιστική εκδοχή του. Είναι αυτοί, που θεωρούν τους πολιτικούς συλλήβδην προδότες και δωσίλογους και είναι οι απολογητές- υμνητές του χουντικού-απριλιανού συνταγματικού εκτρώματος. Για αυτό ακριβώς, είναι και επικίνδυνοι ….
                Επειδή τα παραπάνω είναι υποβολιμιαία και τα περισσότερα από αυτά  θίγουν όχι μόνον εμένα αλλά και το κόμμα της Χρυσής Αυγής, επιθυμώ να επισημάνω τα εξής:
                α.            Για ποιό λόγο θα πρέπει να «απενοχοποιηθεί» η ψήφος προς την Χρυσή Αυγή; Μήπως αυτή ευθύνεται για την εκχώρηση της εθνικής μας κυριαρχίας; Η Χρυσή Αυγή είναι ένοχη για την οικονομική εξαθλίωση του ελληνικού λαού, τις 7.000 αυτοκτονίες των απελπισμένων συμπατριωτών μας, την καταστροφή των δομών της κοινωνίας, την φτωχοποίηση της μεσαίας τάξεως, την κατάφορη παραβίαση του Συντάγματος, την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, την ασυδοσία των εγκληματιών λαθρομεταναστών, την γενοκτονία κατά των συγχρόνων Ελλήνων; Εάν ναι, τότε ποιά είναι η θέση του αρθρογράφου και η δική σας για την ψήφο προς τα κόμματα της συγκυβερνήσεως που μεταξύ των άλλων τα βαρύνει το αίμα των χιλιάδων συμπατριωτών μας που αυτοκτόνησαν εξ αιτίας των βαρβάρων μέτρων που εφαρμόσθηκαν εναντίον τους και των δολοφονηθέντων παιδιών της Χρυσής Αυγής μια τραγωδία η οποία θα είχε αποφευχθεί εάν η κυβέρνηση δεν απέσυρε τους αστυνομικούς που φρουρούσαν τα γραφεία του κόμματος; Γι’ αυτά τα ανοσιουργήματα δεν εξεγείρεται η δημοκρατική σας συνείδηση;
                β.             Ποιός είναι ο απόστρατος Αξκός ο οποίος προσπαθούσε να πείσει συναδέλφους του Στρατού Ξηράς να ενταχθούν στο Ευρωψηφοδέλτιο της Χρυσής Αυγής; Δεν έχει όνομα; Εάν αυτό αληθεύει, εμένα γιατί δεν με προσέγγισε; Εκτιμώ ότι θα φοβήθηκε πως θα τον αποπέμψω σκαιώς, μια και είναι γνωστός σε όλους τους συναδέλφους ο αγενής τρόπος με τον οποίο συμπεριφέρομαι. Επί πλέον πόσο γίνεται πιστευτή «παρ΄ανθρώποις τοις νουν έχουσιν» όπως θα έλεγε ο σοφός πρόγονός μας η πληροφορία πως ο συνάδελφος αυτός προσέφερε βέβαιη εκλογή στην Ευρωβουλή με ένα κόμμα στο οποίο μόλις την τελευταία στιγμή επετράπει να συμμετάσχει στις εκλογές για το Ευρωκοινοβούλιο;
                γ.            Οι δύο που δεχθήκαμε να είμαστε υποψήφιοι εκλεγήκαμε όχι διότι μας ψήφισαν, σε όλη την Ελλάδα, οπαδοί ή θαυμαστές του «απριλιανού χουντικού καθεστώτος», ούτε εισπράξαμε την ψήφο διαμαρτυρίας των στρατιωτικών που τους μείωσαν τους μισθούς και τις συντάξεις. Μας ψήφισαν οι πατριώτες που βλέπουν στον Λαϊκό Σύνδεσμο Χρυσή Αυγή τον εκφραστή της αντιστάσεως των υγειών δυνάμεων της χώρας στην λαίλαπα της καταστροφής του έθνους μας και, στα δικά μας πρόσωπα, ένα στρατιωτικό αγωνιστή ο οποίος δεν δίστασε να αναλάβει το βάρος που του αναλογεί στην παραπάνω συλλογική προσπάθεια.
                δ.            Προκειμένου να αντιληφθείτε την υποστήριξη που μας έδωσαν οι Ενώσεις Αποστράτων σας πληροφορώ πως το επίσημο όργανο της ΕΑΑΣ, η εφημερίδα «ΕΘΝΙΚΗ ΗΧΩ», δημοσίευσε τις υποψηφιότητες όλων των συναδέλφων που ήταν υποψήφιοι με όλα τα κόμματα στις δημοτικές, περιφερειακές εκλογές και τις εκλογές για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, πλην φυσικά εκείνων που ήταν υποψήφιοι με την Χρυσή Αυγή. Με τέτοια ένθερμη και δυναμική υποστήριξη, ομολογώ πως εκπλήσσομαι γιατί ο κ. Καπούτσης, απόστρατος αξιωματικός και ο ίδιος δεν εκμεταλλεύθηκε την ευκαιρία να θέσει και αυτός υποψηφιότητα.   
                ε.            Αλήθεια πόσο πολιτικό θράσος απαιτείται να διαθέτει κάποιος ώστε να σπιλώνει το κόμμα των Ελλήνων εθνικιστών κατηγορώντας το ως Φασιστικό με εγκληματικό προσανατολισμό; Από πού προκύπτει αυτός ο χαρακτηρισμός; Ποιά πραγματικά περιστατικά δικαιολογούν αυτές τις κατηγορίες; Από πότε ο πατριωτισμός ταυτίζεται με τον φασισμό; Πόσες φορές επισήμως και σε όλους τους τόνους η Χρυσή Αυγή έχει διακηρύξει πως είναι μόνον εθνικιστικό κόμμα; Ποιος ένθερμος δημοκράτης νομιμοποιείται να αρνείται στους εθνικιστές τον αυτοπροσδιορισμό, μόνο και μόνο διότι δεν έχει επιχειρήματα ώστε να αρθρώσει πολιτικό λόγο και να τους αντικρύσει; Ποιά εγκλήματα στοιχειοθετούν τον εγκληματικό προσδιορισμό του κόμματος;
                στ.          Εκείνο το οποίο έχω να πω για τα θύματα της φασιστικής και της ναζιστικής θεωρίας είναι πως οι πρώτοι που πολέμησαν εναντίον των χωρών οι λαοί των οποίων εμφορούνταν από τις παραπάνω πολιτικές ιδεολογίες ήταν οι Έλληνες πατριώτες υπό την ηγεσία του εθνικού κυβερνήτη Ιωάννη Μεταξά. Τιμώ τους νεκρούς αυτής της περιόδου διότι δεν είμαι ούτε φασίστας ούτε ναζιστής όπως υπαινίσσεται ο αρθρογράφος ο οποίος, τυμβωρυχεί, για λόγους πολιτικής σκοπιμότητος, επί των αγνών πατριωτών που θυσιάσθηκαν για να προασπίσουν τα άγια χώματα της πατρίδος μας και να μη επιτρέψουν την κατάκτησή της από τους τότε επιδρομείς. Από πού αντλεί το  δικαίωμα ο αρθρογράφος να ταυτίζει την Χρυσή Αυγή και τους ψηφοφόρους της με δύο ολοκληρωτικές θεωρίες που ούτε ελληνικές ήταν ούτε υπάρχουν σήμερα μια και έχουν πεθάνει πολιτικά εδώ και επτά δεκαετίες; Δεν του επιτρέπω να με θίγει με αυτό τον τρόπο αφήνοντας να εννοηθεί πως έχω σχέση με τις θεωρίες αυτές.
                Επειδή ο κ. Καπούτσης, ως πρώην στρατιωτικός γνωρίζει Ιστορία θα ήθελα να μας ενημερώσει γιατί έχει επιλεκτική μνήμη και δεν αναφέρει πως οι μόνοι Έλληνες που πρέπει να πουν κάτι για τους νεκρούς του Ελληνοϊταλικού  και του Ελληνογερμανικού Πολέμου είναι οι κομμουνιστές οι οποίοι την εποχή εκείνη ήταν σύμμαχοι των Ιταλών και των Γερμανών ( Σύμφωνο Ρίμπεντροπ-Μολότωφ) και προέτρεπαν τους Έλληνες να μη πολεμήσουν εναντίον των εισβολέων. Επίσης θα ήταν ενδιαφέρον να πληροφορηθούμε τις απόψεις του για την κομμουνιστική θηριωδία των Δεκεμβριανών και των ετών 1946-1949.
                ζ.             Τέλος, επειδή ο κ. Καπούτσης επικαλείται την ιστορία για να στραφεί εναντίον πρώην συναδέλφων του θα ήθελα να του θυμίσω τον τρόπο με τον οποίο ο Μέγας Αλέξανδρος αντιμετώπισε τους Έλληνες μισθοφόρους που πολεμούσαν με το μέρος των Περσών και τους συνέλαβε μετά την μάχη στον Γρανικό ποταμό: « θήσας εν πέδαις, απέστειλεν εις Μακεδονίαν εργάζεσθε. Έλληνες γαρ όντες, εναντία τη Ελλάδι, υπέρ των βαρβάρων εμάχοντο». Εάν λοιπόν θέλει να μην έχει στην συνείδηση των πρώην συναδέλφων του την τύχη των μισθοφόρων, ας φροντίσει ώστε, όταν μάχεται κατά των «Ελλήνων», να μη μάχεται τουλάχιστον υπέρ των «βαρβάρων».
Γεώργιος Επιτήδειος
Αντιστράτηγος ε.α
Ευρωβουλευτής
Λαϊκού Συνδέσμου Χρυσή Αυγή
                                     **
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ τον Γ. Επιτήδειο:
1.       Θα μπορούσατε κύριε Γ. Επιτήδειε να δηλώσετε δημοσίως και επωνύμως ότι: «ο Αδόλφος Χίτλερ ήταν ένας παρανοϊκός εγκληματίας που αιματοκύλησε την ανθρωπότητα. Ο ΧΙΤΛΕΡ, έστειλε στα κρεματόρια 6 εκατομμύρια εβραίους»;  Πιστεύω ότι δεν θα είχατε πρόβλημα να το δηλώσετε, πριν ασπαστείτε την Ναζιστική Ιδεολογία της ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ. Τώρα ,απλά κωλύεστε …
2.       Για τα όσα υποστηρίζετε γενικά, τα οποία είναι πανομοιότυπα με του κ. Ε.Συναδινού, σας επισυνάπτω την απάντησή μου,  αφού αφορά εξίσου και τους δυο:  «Η συστράτευσή  σας  με τη ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ και πολύ περισσότερο η εκλογή σας ως ευρωβουλευτή, σημαίνει ότι, υιοθετείτε  και ενστερνίζεσθε πλήρως τις αρχές και την ιδεολογία  του κόμματος και φυσικά τις διακηρύξεις του Αρχηγού της Χ.Α. Στην επίσημη ιστοσελίδα της Χ.Α. υπογραμμίζεται μεταξύ άλλων πως το να είσαι χρυσαυγίτης σημαίνει ότι «είμαι εχθρός κάθε εξουσίας είτε στρατιωτικο-οικονομικών συμφερόντων είτε και της δικτατορίας του κοινοβουλευτισμού. Διότι αυτές είναι δύο όψεις του αντεθνικού ισοπεδωτισμού».  Είναι σαφής η αντίθεση της Χ.Α. προς τον Κοινοβουλευτισμό, δηλαδή προς το θεμέλιο του Δημοκρατικού μας πολιτεύματος. Υπενθυμίζω ότι έχετε ορκιστεί δυο φορές ως 1ης ΕΥΕΛΠΙΣ και ως Ανθυπολοχαγός  (όπως και εγώ άλλωστε) στο: «Ορκίζομαι να φυλάττω πίστη εις την πατρίδα. Υπακοή εις το Σύνταγμα τους νόμους και τα ψηφίσματα του κράτους».   Συμφωνείτε φαντάζομαι ότι  πρόκειται για απόψεις διαμετρικά αντίθετες. Η Ιδεολογία της Χ.Α. απάδει των αρχών του Συντάγματος, στο οποίο έχετε  ορκιστεί δις πίστη και αφοσίωση. Αλλά προσπάθεια αμφισβήτησης ή ανατροπής του Δημοκρατικού μας πολιτεύματος  συνιστά σοβαρότατο παράπτωμα, αφού  σύμφωνα με τον Στρατιωτικό Κανονισμό, τον  1400/73 στο άρθρο 39,  αναφέρεται επί λέξει ότι στο Ελληνικό Στράτευμα,  «διά πάσαν ενέργειαν ή προπαγάνδαν τείνουσαν αμέσως ή εμμέσως εις την ανατροπήν του κρατούντος πολιτεύματος, [...] ή συνδεομένην προς τας αρχάς ή τα προγράμματα οργανώσεων και κομμάτων τελούντων εκτός νόμου ή διά πάσαν εν γένει αντεθνικήν ή εθνικώς αναξιοπρεπή ενέργειαν» επιβάλλεται η έσχατη ποινή της απόταξης! Φυσικά, αυτή διάταξη αφορά τους εν ενεργεία στρατιωτικούς, αλλά θα έπρεπε να σας είχε απομείνει ως παρακαταθήκη, για τις επιλογές σας ως απόστρατου , ειδικά μάλιστα,  εφόσον είχατε τη θεμιτή φιλοδοξία να πολιτευτείτε.   
3.       Για τα όσα υποστηρίζετε  σχετικά με τα θύματα της περιόδου 1940-44.  Ο Ελληνικός Λαός είπε ΟΧΙ στις σιδερόφρακτες ορδές του φασισμού και του ναζισμού το 1940, όχι διότι ήταν εμπνευσμένος από την φασιστική Ιδεολογία του ΜΕΤΑΞΑ, αλλά διότι, παρά το οπερετικό  φασιστικό καθεστώς, ο Έλληνας έδωσε την υπέρτατη μάχη και θυσιάστηκε για την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, την Εθνική Αξιοπρέπεια  και τη Δημοκρατία.
4.       Υποστηρίζετε  ότι «Υπηρέτησα την Πατρίδα μου ως Έλλην Αξιωματικός και συνεχίζω να υπηρετώ την Ελλάδα και μόνο αυτή». Ουδείς αμφισβήτησε την ικανότητά σας ως αξιωματικού. Άλλωστε για αυτό ακριβώς,  η πατρίδα σας τίμησε και αξιωθήκατε να γίνετε Στρατηγός, αλλά  υπό Δημοκρατικό Καθεστώτος, μην το ξεχνάτε (Κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ.). 
5.        Ωστόσο, η συ-στράτευσή σας με ένα κόμμα Εθνικιστικό με σαφή αντιδημοκρατική Ιδεολογία και πρακτική, δεν μας επιτρέπει , παρότι θα το θέλαμε, να υποστηρίξουμε ότι, διάγετε «ως πιστός και φιλότιμος στρατιώτης».  Ρωτήστε και τη γνώμη των συναδέλφων σας που αρνήθηκαν την πρόταση των χρυσαυγιτών, να ενταχτούν και να εκλεγούν ευρωβουλευτές με τη Χ.Α.
Ειδικότερα τώρα κ. Γ. Επιτήδειε, για θέματα που κρίνατε σκόπιμο να μου απευθυνθείτε σε προσωπικό επίπεδο, θα ήθελα να σας επισημάνω τα εξής:
1.       Γράφετε , «Αλήθεια πόσο πολιτικό θράσος απαιτείται να διαθέτει κάποιος ώστε να σπιλώνει το κόμμα των Ελλήνων εθνικιστών κατηγορώντας το ως Φασιστικό με εγκληματικό προσανατολισμό;»  Αν δεν το γνωρίζετε, σας ενημερώνω,  ότι η μισή κοινοβουλευτική ομάδα της ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ, μεταξύ αυτών και η ηγεσία της είναι σιδηροδέσμια στις φυλακές στον Κορυδαλλό. Φαντάζομαι, όχι για αγαθοεργίες ή άλλες Θεάρεστες πράξεις, αλλά διότι Δικαστικοί  Λειτουργοί  εκτίμησαν ότι έχουν διαπράξει κακουργηματικές- εγκληματικές πράξεις.
2.       Γράφετε, «Επίσης θα ήταν ενδιαφέρον να πληροφορηθούμε τις απόψεις του για την κομμουνιστική θηριωδία των Δεκεμβριανών και των ετών 1946-1949.». Προκύπτει από κάπου ότι εγώ δεν καταδικάζω απερίφραστα εγκλήματα ελλήνων σε βάρος ελλήνων; Επειδή όμως δεν διαθέτετε ισχυρά επιχειρήματα, χωρίς ίχνος ντροπής και αυτοσεβασμού, εκτοξεύετε «λάσπη»!!
3.       Γράφετε, «Εάν λοιπόν θέλει να μην έχει στην συνείδηση των πρώην συναδέλφων του την τύχη των μισθοφόρων, ας φροντίσει ώστε, όταν μάχεται κατά των «Ελλήνων», να μη μάχεται τουλάχιστον υπέρ των «βαρβάρων».».  Τι να απαντήσω σε αυτό σε αφόρητα γελοίο επιχείρημα;  Ευτυχώς, όμως, που με διευκολύνετε, ηθελημένα θέλω να πιστεύω, αφού υποστηρίζετε ότι μάχομαι κατά των «Ελλήνων», και το βάζετε σε εισαγωγικά. Ναι κ.Επιτήδειε συμφωνώ απόλυτα εσείς και οι χρυσαυγίτες σας είστε «ΕΛΛΗΝΕΣ» (Έλληνες εντός εισαγωγικών λόγω φασιστικής και νεοναζιστικής ιδεολογίας) και συνεπώς,  είμαι υποχρεωμένος να  μάχομαι εναντίον σας, όπως επιτάσσει το πατριωτικό μου καθήκον.  

Χρήστος Α. Καπούτσης  
απ. Αξιωματικός του Στρατού ( ΣΣΕ 1978) –  Πτυχ. Μαθηματικός (Παν/μιο Πατρών) – Δημοσιογράφος (Διπλωματικός και Στρατιωτικός συντάκτης από το 1992)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα