Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΤΟ ΣΚΟΠΙΑΝΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΧΡ. Α. ΚΑΠΟΥΤΣΗ


Σχετικά με τα διμερή ζητήματα εξωτερικής πολιτικής, όπως ελληνοτουρκικά, Σκοπιανό, Κυπριακό, η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εξωτερικών (ΥΠΕΞ Ν. Κοτζιάς και ΑΝΥΠΕΞ Ευκλ. Τσακαλώτος και Ν. Χουντής), δεν σχεδιάζει να προβεί σε θεαματικές αλλαγές.  Ειδικά στο Κυπριακό και στα ελληνοτουρκικά οι κυβερνητικοί εταίροι και τα συναρμόδια Υπουργεία Εξωτερικών και Εθνικής Άμυνας (Π. Καμμένος και Κ. Ήσυχος), έχουν ταυτόσημες απόψεις. Διαφορές όμως και μάλιστα σοβαρές υπάρχουν στο λεγόμενο Σκοπιανό, δηλαδή στην ονομασία του γειτονικού κράτους της FYROM.
ΣΚΟΠΙΑΝΟ: Η θέση της Ελλάδος ήταν και παραμένει (Κυβερνήσεις Ν.Δ. , ΠΑΣΟΚ, και ο βασικός κυβερνητικός κορμός  ΣΥΡΙΖΑ),  υπέρ ενός σύνθετου ονόματος με γεωγραφικό προσδιορισμό πριν τη λέξη «Μακεδονία» και όχι πριν τη λέξη «Δημοκρατία» (π.χ. Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας),  που θα χρησιμοποιείται έναντι πάντων (erga omnes), για κάθε χρήση, εσωτερική και διεθνή.
Επί τη βάσει της θέσης αυτής μετέχει ο Έλληνας εκπρόσωπος στη διαδικασία του ΟΗΕ υπό τον κ. Nimetz. Τις Ελληνο – σκοπιανές σχέσεις υπονομεύει η  Γερμανία, που  πιέζει την Ελλάδα, να μην ασκήσει βέτο και να ξεκινήσουν αμέσως οι διαδικασίες ένταξης της FYROM στην Ε.Ε., ενώ οι ΗΠΑ ζητούν από την Ελλάδα να άρει το βέτο και η FYROM να ενταχθεί στο ΝΑΤΟ με το συνταγματικό της όνομα «Μακεδονία». Ο Κυβερνητικός εταίρος οι ΑΝΕΛ, έχουν διαχωρίσει τη θέση από τον ΣΥΡΙΖΑ και υποστηρίζουν ότι, αποτελεί αιτία κυβερνητικής ρήξης, εφόσον εκχωρηθεί το όνομα «Μακεδονία» στους Σκοπιανούς.
Σοβαρή πολιτική κρίση ξέσπασε  στα Σκόπια. Αμφισβητείται ο Πρωθυπουργός Ν. Γκρούεφσκι. «Πρέπει οι δύο χώρες να εργαστούν για την επίλυση των διμερών προβλημάτων»,  είπε ο Πρωθυπουργός της π. Γ.Δ. Μακεδονίας   Νίκολα Γκρούεφσκι, σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε με τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα. Ο Σκοπιανός πρωθυπουργός δήλωσε ότι είναι πρόθυμος να συναντηθεί, το συντομότερο  με τον Α. Τσίπρα, με στόχο την επίλυση των ανοιχτών ζητημάτων, την οικοδόμηση ενός κλίματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης,  που θα εξασφαλίζει στις δύο χώρες  τη συνεργασία σε όλους τους τομείς.  Ο Έλληνας Πρωθυπουργός αποδέχτηκε το αίτημα του Σκοπιανού ομολόγου του, και συμφώνησαν να οριστεί συνάντηση αργότερα και  μέσω της διπλωματικής οδού.
Εν τω μεταξύ έχει ξεσπάσει σοβαρή πολιτική κρίση στην π. Γ.Δ. Μακεδονίας. Στο επίκεντρο της κρίσης είναι, μεταξύ άλλων και η αδυναμία του Ν. Γκρουεφσκι, να υπερβεί εθνικιστικές έμμονες σχετικά με τη διαφορά που υπάρχει για το όνομα και η Ελλάδα, να αποσύρει το βέτο και έτσι, η χώρα του να ενταχθεί  στο ΝΑΤΟ και την Ε.Ε.
Ο αρχηγός του συγκυβερνώντος αλβανικού κόμματος DUI, Αλί Αχμέτι, ζήτησε την παρέμβαση των ΗΠΑ και της Ε.Ε., προκειμένου να επιλυθεί η διμερής διαφορά με την Ελλάδα για το θέμα του ονόματος. «Η διαφορά αυτή (σ.σ. για το ζήτημα της ονομασίας) πρέπει να διευθετηθεί το συντομότερο δυνατόν. Ωστόσο είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί λύση χωρίς την ενεργό συμμετοχή των Βρυξελλών και της Ουάσιγκτον, σε ρόλο μεσολάβησης, μεταξύ Σκοπίων και Αθήνας», δήλωσε ο Α. Αχμέτι, που επιμένει ότι θα πρέπει η π. Γ.Δ. Μακεδονίας, με οποιοδήποτε όνομα, να ενταχθεί το συντομότερο στο ΝΑΤΟ και την Ε.Ε..
Επίσης, ο Αλί Αχμέτι, το κόμμα του οποίου είναι το μεγαλύτερο μεταξύ των αλβανικών κομμάτων στην πΓΔ Μακεδονίας , απέστειλε επιστολή προς τον Επίτροπο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις Διαπραγματεύσεις για τη Διεύρυνση, Γιοχάνες Χαν, με την οποία ζητά τη βοήθεια της Ε.Ε. για την υπέρβαση της προβληματικής κατάστασης στην πΓΔ Μακεδονίας.
Λόγω ακριβώς της εσωτερικής πολιτικής κρίσης στη FYROM, ακυρώθηκε και  η μετάβαση του Σκοπιανού Πρωθυπουργού στις Βρυξέλλες. Ο Ν. Γκρούεφσκι επρόκειτο να συναντηθεί με τον πρόεδρο της Κομισιόν Ζαν Κλοντ Γιούνκερ.




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα