Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τι θα ζητήσει ο Πρωθυπουργός από τον Βλ. Πούτιν


ΑΡΘΡΟ του Χρήστου Καπούτση

Οι σχέσεις Ελλάδας-Ρωσίας, υπάρχει η δυνατότητα να αναβαθμιστούν  και η Ελλάδα να καταστεί μια γέφυρα μεταξύ Δύσης και Ρωσίας, δήλωσε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, σε αποκλειστική  συνέντευξή του στο ρωσικό πρακτορείο ΤΑΣΣ, ενόψει της επίσκεψής του στη Μόσχα και της συνάντησής του στις 8 Απριλίου με τον πρόεδρο της Ρωσικής Ομοσπονδίας Βλαντίμιρ Πούτιν. Ο Α. Τσίπρας  , στην ίδια συνέντευξη είπε ότι , οι ελληνορωσικές σχέσεις υπέστησαν πλήγμα επειδή  οι προηγούμενες κυβερνήσεις στην Ελλάδα, δεν προσπάθησαν  να αποφύγουν, την  πολιτική των κυρώσεων σε βάρος της Ρωσίας, λόγω της έντασης στην Ουκρανία. «Το αποτέλεσμα ήταν το εμπάργκο και στα ελληνικά αγροτικά προϊόντα,  που προκάλεσε σημαντική ζημιά στην ελληνική οικονομία»,  επεσήμανε ο Πρωθυπουργός στη συνέντευξή του , στο Ρωσικό ειδησεογραφικό πρακτορείο.
Επίσης, ο Πρωθυπουργός, αναφέρθηκε στην πρώτη  συμμετοχή του σε Σύνοδο Κορυφής στην Ε.Ε. , υπενθυμίζοντας ότι,  απευθύνθηκε στους ομολόγους του, ηγέτες των κρατών – μελών της Ε.Ε. και τους ρώτησε: «Πείτε μου, πώς φαντάζεστε τη νέα αρχιτεκτονική ασφάλειας στην Ευρώπη; Την φαντάζεστε με τη Ρωσία στην απέναντι πλευρά ή με τη Ρωσία
σε διαδικασία διαλόγου και αλληλοκατανόησης; Κατά τη δική μου αντίληψη,  η νέα αρχιτεκτονική ασφάλειας στην Ευρώπη πρέπει να συμπεριλαμβάνει και τη Ρωσία».
Σύμφωνα με πληροφορίες, το πρώτο που θα ζητήσει ο Πρωθυπουργός από τους συνομιλητές του στη  Μόσχα, θα είναι  η μείωση των τιμών του φυσικού αερίου για τα ελληνικά νοικοκυριά και το δεύτερον,  να εξαιρεθούν τα ελληνικά φρέσκα φρούτα από την απαγόρευση εισαγωγών στη Ρωσία, που ισχύει από το καλοκαίρι για τα προϊόντα της Ε.Ε..
Κατά την παραμονή του στη Μόσχα ο Πρωθυπουργός Α. Τσίπρας , εκτός από τις πολύ σημαντικές συναντήσεις,  που θα έχει με τον πρόεδρο της Ρωσίας Β.Πούτιν, θα συναντηθεί ακόμη με  τον πρωθυπουργό Ντ.Μεντβιέντεφ,  τον πατριάρχη Μόσχας και πασών των Ρωσιών Κύριλλο, ενώ θα δώσει  διάλεξη σε ένα από τα κεντρικά Πανεπιστήμια της Μόσχας.
Πάντως, οι τομείς που αναμένεται να «αναθερμάνουν» τις ελληνορωσικές σχέσεις είναι, η ενέργεια, ο τουρισμός και η συνεργασία στον αμυντικο-βιομηχανικό τομέα.  

Το έδαφος για τη συνεργασία στον ενεργειακό τομέα προετοίμασε ο Υπουργός Ενέργειας Π. Λαφαζάνης, που επισκέφθηκε τη Μόσχα πριν λίγες μέρες.
Ο  Π. Λαφαζάνης τάχθηκε υπέρ της διέλευσης ρωσικού φυσικού αερίου μέσω Ελλάδας για την τροφοδοσία της Ευρώπης, με επέκταση του αγωγού Turkish Stream που σχεδιάζεται να φθάσει στα ελληνοτουρκικά σύνορα.  Διευκρίνισε ωστόσο, ότι η τελική απόφαση θα ληφθεί σε συλλογικό, κυβερνητικό επίπεδο και από τον πρωθυπουργό  Α. Τσίπρα.
«Δεν θα απεμπολήσουμε το δικαίωμα να ασκούμε εθνικές πολιτικές εντός του ευρωπαϊκού πλαισίου, δεν θέλουμε να παραδοθεί η Ευρώπη στα χέρια των νέων 7 ενεργειακών αμερικανο-ευρωπαϊκών εταιριών» δήλωσε σε συνέντευξή του στη Μόσχα ο Π. Λαφαζάνης.

Οι πρωτοβουλίες  της Αθήνας να προσεγγίσει τη Ρωσία, έχουν προκαλέσει  δυσαρέσκεια στις Βρυξέλλες και στο Βερολίνο. Ο επικεφαλής της συντηρητικής ομάδας του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος στο Ευρωκοινοβούλιο, Μάνφρεντ Βέμπερ, με δηλώσεις του στο Spiegel κάνει σαφές ότι «ο Αλέξης Τσίπρας λειτουργεί με πολύ επικίνδυνη στρατηγική. Το φλερτ του με τη Ρωσία περιπλέκει την κατάσταση και δεν βοηθά να βρεθεί εποικοδομητική λύση στα οικονομικά ζητήματα».  Το Spiegel επικαλούμενο πάντα τις πληροφορίες του, αναφέρει πως η Αθήνα είναι έτοιμη να συνεργαστεί με τη Μόσχα για να εξασφαλίσει την επιρροή της στην αγορά ενέργειας στην περιοχή.
Στις Βρυξέλλες εκτιμούν ότι, το θέμα της αναβάθμισης των σχέσεων της Ελλάδας με τη Ρωσία θα τροφοδοτήσει περισσότερη δυσαρέσκεια σε μία σειρά από χώρες της Ε.Ε., ειδικά τις χώρες της Βαλτικής και της ανατ. Ευρώπης.
Τη διαφαινόμενη στροφή της Ελλάδας, μέλους του ΝΑΤΟ και της Ε.Ε.,  προς τη Μόσχα, ο βετεράνος Αμερικανοπολωνός διπλωμάτης Ζμπίγκνιου Μπρεζίνσκι, σχολιάζει ως εξής: «Στους περισσότερους γάμους το φλερτ με κάποιον εκτός γάμου δεν εκλαμβάνεται θετικά από τα θιγόμενα μέλη...».  Και ως «θιγόμενα μέλη» στο «φλερτ» Αθηνών- Μόσχας, προσδιορίζει τις ΗΠΑ, το ΝΑΤΟ και την Ε.Ε.

  **
Οι Έλληνες στη Μαριούπολη

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του Ελληνικού προξενείου στη Μαριούπολη, 120 χιλιάδες είναι οι έλληνες  ομογενείς που ζουν  στο κέντρο της Μαριούπολης (Ουκρανία) και στα γύρω χωριά. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Προξενείου στο κέντρο της Μαριούπολης οι ομογενείς ήταν 37.000. Έχουν μείνει, περίπου, 30.000, καθώς 7.000 έχουν φύγει προς την κατεύθυνση του Ροστόφ. Δεκαεπτά από τα τριάντα πέντε χωριά έχουν καταληφθεί από τους «φεντεραλιστές» ή «σεπαρατιστές»,  που έχουν ένα προσανατολισμό προς τους ρωσόφωνους. Τα υπόλοιπα απέχουν 10 χιλιόμετρα από τις μάχες κοντά στη Μαριούπολη . Οι άνθρωποι αυτοί ζουν καθημερινά τον εφιάλτη του Πολέμου και μάλιστα κάτω από συνθήκες ακραίας φτώχειας. Στη Μαριούπολη δεν υπάρχει πρόσβαση από το λιμάνι. Είναι καταστραμμένο και αβαθές και δεν μπορεί να αράξει πλοίο. Το αεροδρόμιο της είναι, επίσης, κατεστραμμένο, όπως κατεστραμμένη είναι και η σιδηροδρομική γραμμή της, τουλάχιστον στα πρώτα 110 χιλιόμετρα από τη Μαριούπολη προς τα ενδότερα της Ουκρανίας.  Δεν θα   αφήσουμε «στο έλεος του Θεού» τους συμπατριώτες μας στην περιοχή της φλεγόμενης Μαριούπολης, μας είπαν αρμόδιοι παράγοντες του υπουργείου Εξωτερικών.
             
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα