Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η Σύνοδος Κορυφής του ΝΑΤΟ στη Βαρσοβία


Ο ρόλος του ΝΑΤΟ στην αντιμετώπιση σύγχρονων μορφών απειλών, προσδιορίζεται στην διήμερη Σύνοδο Κορυφής της Συμμαχίας, που ολοκληρώνεται το Σάββατο, αργά το απόγευμα, στην πρωτεύουσα της Πολωνίας τη Βαρσοβία. Έχει και σημειολογικό χαρακτήρα η συγκεκριμένη Σύνοδος Κορυφής , αφού το «Σύμφωνο της Βαρσοβίας» ήταν το αντίπαλο δέος του ΝΑΤΟ κατά την περίοδο του Ψυχρού πολέμου.
Από τα κομβικά θέματα της Συνόδου του ΝΑΤΟ  στη Βαρσοβία είναι οι σχέσεις της Δύσης με τη Ρωσία. Αποφασίστηκε, η τοποθέτηση πολυεθνικών στρατιωτικών Μονάδων του ΝΑΤΟ, στις χώρες της Βαλτικής,  στην Πολωνία και στην Ουκρανία, καθώς επίσης και η ολοκλήρωση της αντιπυραυλικής ασπίδας με την εγκατάσταση αντιαεροπορικών Πυραύλων Patriot σε Ρουμανία και Πολωνία. Πρόκειται ουσιαστικά για περικύκλωση της Ρωσίας, από στρατιωτικές δυνάμεις της Δύσης.
Ωστόσο, μεταξύ των αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων των 28 κρατών μελών του ΝΑΤΟ, καταγράφεται μία απόκλιση στις εθνικές προσεγγίσεις  σε ότι αφορά στις σχέσεις με τη Ρωσία. Η  Πολωνία με τις Βαλτικές Χώρες, επιδιώκουν τη συνέχιση της «σκληρής στάσης» προς τη Ρωσία και την αντιμετώπιση της,  ως εχθρικής δύναμης.
Σε ό,τι αφορά τις σχέσεις ΝΑΤΟ – ΕΕ, μετά και το Brexit,  αναμένεται να επιβεβαιωθεί  η στενή συνεργασία σε θέματα ασφάλειας.  Η Τουρκία, σύμφωνα με πληροφορίες, θα ζητήσει  και πάλι την εξαίρεση της Κύπρου από κοινές στρατιωτικές επιχειρήσεις  ΝΑΤΟ – ΕΕ, επαναφέροντας πάγιες αξιώσεις της.
Οι «28» αναμένεται να αποφασίσουν λήψη επιπλέον μέτρων για την «κυβερνοάμυνα», όπως και την ίδρυση μιας νέας υπηρεσίας πληροφοριών , ώστε να είναι πιο αποτελεσματική η αντιμετώπιση των  υβριδικών, ασύμμετρων και τρομοκρατικών  απειλών.
Η ελληνική αντιπροσωπεία, δέχτηκε την παραπέρα αναβάθμιση της αεροναυτικής βάσης στη Σούδας  και την αξιοποίησή της από τα ΝΑΤΟικά αεροσκάφη και πλοία,  για τις επιχειρήσεις τους στην Ανατολική Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή.
Οι ηγέτες των κρατών μελών του ΝΑΤΟ, θα εγκρίνουν  τη συμμετοχή της Συμμαχίας  στην καταπολέμηση των τζιχαντιστών του Ισλαμικού Κράτους.
Όπως ανακοίνωσε ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Γενς Στόλτενμπεργκθα ενεργοποιηθούν τα AWACS, δηλαδή τα αεροσκάφη επιτήρησης του NATO, τα οποία θα πετούν στον εναέριο χώρο της Τουρκίας και της Μεσογείου, όπου θα σχηματίζουν ένα τόξο γύρω από το Ιράκ, τη Συρία και τη Λιβύη. Στόχος να αλιεύουν πληροφορίες για την τζιχαντιστική οργάνωση ISIS. Τις πληροφορίες θα αξιοποιούν μέλη του ΝΑΤΟ , όπως η Τουρκία.  Τα αεροσκάφη αυτά, εφοδιασμένα με ισχυρά ραντάρ, μπορούν να συγκεντρώνουν δεδομένα,  για τη δραστηριότητα στον αέρα και στο έδαφος σε ακτίνα εκατοντάδων χιλιομέτρων και μπορούν να διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο σε αποστολές αεροπορικών βομβαρδισμών.
Της Ελληνικής αντιπροσωπείας ηγείται ο πρωθυπουργός Α. Τσίπρας και συμμετέχουν οι Υπουργοί Εθνικής Άμυνας Π. Καμμένος, Εξωτερικών Ν. Κοτζιάς και ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Ναύαρχος Ευ. Αποστολάκης.  Εκτιμάται ότι,  το θέμα της ένταξης της π. Γ.Δ. Μακεδονίας  στο ΝΑΤΟ, παρότι δεν περιλαμβάνεται στην επίσημη ατζέντα, κάποια από το μέλη της Συμμαχίας, θα επιμείνουν να συζητηθεί ατά τη διάρκεια του  αποψινού δείπνου εργασίας.
Συνάντηση Ομπάμα – Τσίπρα
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα θα έχει συνάντηση με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, στο περιθώριο των εργασιών της συνόδου του ΝΑΤΟ.
Η συνάντηση γίνεται με πρωτοβουλία του Αμερικανού Προέδρου, θα είναι διάρκειας μισής ώρας περίπου και η ατζέντα θα περιλαμβάνει το ελληνικό πρόγραμμα και χρέος, ζητήματα που αφορούν την Ευρώπη (Brexit), προσφυγικό, αλλά και θέματα περιφερειακής ασφάλειας.
Χρήστος Καπούτσης

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα