Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Στόχος του Ερντογάν, να υποχρεωθεί η Ελλάδα σε διάλογο με την απειλή χρήσης στρατιωτικής βίας, για την επαναχάραξη των ελληνοτουρκικών συνόρων




ΑΡΘΡΟ του Χρήστου Καπούτση

Τα ελληνοτουρκικά προβλήματα, που οφείλονται κυρίως στη διαχρονική επεκτατική πολιτική της Άγκυρας, που τόσα χρόνια οι έλληνες πολιτικοί στρουθοκαμηλίζοντας παράβλεπαν, βρίσκονται ήδη στη φάση της ωρίμανσης και απαιτούν  λύση. Είναι λάθος να αποδώσουμε μόνο στον εθνικιστή – Ισλαμιστή  ηγέτη Τ. Ερντογάν , την επικίνδυνη κλιμάκωση της τουρκικής επιθετικότητας σε βάρος της Ελλάδας. Η Τουρκία, από το 1974, μετά την κατάρρευση της χούντας στην Ελλάδα και την εισβολή των τουρκικών στρατευμάτων στην Κύπρο, ανεξάρτητα από Κυβερνητικά σχήματα  (Κεμαλιστές , στρατιωτικοί, σοσιαλιστές, δημοκράτες, ευρωπαϊστές, ισλαμιστές), ακολουθεί με συνέπεια,  μια πολιτική αμφισβήτησης ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων.
Στη Θράκη, προωθεί μια μορφή συνδιοίκησης μέσω του Τουρκικού Προξενείου Κομοτηνής και σε επόμενο στάδιο, θα δρομολογηθεί ακόμη και η αυτονομία της, με δημοψήφισμα.
Στο Αιγαίο, ο τουρκικός στόχος είναι το μοίρασμα του Αρχιπελάγους στη μέση, μέσω της αμφισβήτησης της ελληνικής κυριαρχίας σε δεκάδες νησιά.
 Και στην Κύπρο, στα σχέδια της Άγκυρας είναι η πολιτική και στρατιωτική ομηρεία της μεγαλονήσου με την τεράστια γεωστρατηγική «προίκα».
Το ερώτημα είναι, γιατί επέλεξε τώρα ο Τ. Ερντογάν ,  να αποκαλύψει, με  απροκάλυπτο τρόπο, τα Στρατηγικά σχέδια της Τουρκίας και να προχωρήσει στην υλοποίησή τους; Για δύο λόγους:
Πρώτον, διότι εκτιμά ότι η Ελλάδα , λόγω οικονομικών, δημογραφικών  και πολιτικών προβλημάτων, βρίσκεται σε αδυναμία υπεράσπισης των ζωτικών συμφερόντων της. Το ΝΑΤΟ και η Ε.Ε., είναι μάλλον απρόθυμοι να υποστηρίξουν δυναμικά την Ελλάδα. Και έτσι, η Τουρκία, θέτει  με τον πλέον επίσημο τρόπο, θέμα  επαναχάραξης των συνόρων στο Αιγαίο και αναγνώρισης της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη, ως τουρκική.
Δεύτερον, είναι ο προσωπικός στόχος του Τ. Ερντογάν, να  αλλάξει το πολίτευμα της χώρας του από Κοινοβουλευτική σε Προεδρική Δημοκρατία. Για να συμβεί όμως αυτό, χρειάζεται τις ψήφους του  εθνικιστικού κόμματος. Οι συνεχείς δηλώσεις του Τ. Ερντογάν για αναθεώρηση της Συνθήκης της Λωζάννης, προσκομίζει σημαντικά οφέλη στον Ερντογάν διότι: ικανοποιεί τους εθνικιστές , απαξιώνει τους Κεμαλιστές  και δικαιολογεί τη δράση του τουρκικού στρατού στη Συρία και το Β. Ιράκ, που καλύπτονται από τη Συνθήκη της Λωζάννης. Δηλαδή η Τουρκία του Ερντογάν, ξεκίνησε το «ξήλωμα» της Συνθήκης της Λωζάννης από το μαλακό νότιο υπογάστριό της και δικαιολογημένα η Αθήνα ανησυχεί, ότι το επόμενο βήμα πιθανόν θα είναι ένα «θερμό» επεισόδιο στο Αιγαίο, που θα υποχρεώσει την Ελληνική Κυβέρνηση θα καθίσει στο τραπέζι του διαλόγου με την Τουρκία, με θέμα την επαναχάραξη των ελληνοτουρκικών συνόρων , ουσιαστικά την αναθεώρηση της Συνθήκης της Λωζάννης, που είναι και το βασικό αίτημα των τούρκων εθνικολαϊκιστών και των «Γκρίζων Λύκων». Σε επικοινωνία σε έμπειρο διπλωμάτη, τον ρώτησα,   αν είναι δυνατόν  η πλειοδοσία εθνικισμού στην Τουρκία να οδηγήσει σε «θερμό επεισόδιο» στο Αιγαίο (βραχονησίδα Παναγιά); Η απάντηση ήταν μάλλον αρνητική, αλλά διευκρίνισε,  ότι,  όταν δημιουργούνται συνθήκες έντασης,  τότε δεν μπορούν να αποκλειστούν «ατυχήματα» , που θα προκαλέσουν αλυσιδωτές αντιδράσεις. Θα πρέπει ωστόσο, να συνυπολογιστεί ότι, οι εκτεταμένες στρατιωτικές επιχειρήσεις των τουρκικών Ένοπλων Δυνάμεων  στην νοτιοανατολική Τουρκία και τη  Συρία (Κούρδοι), αλλά  και η εμπόλεμη κατάσταση στο Β. Ιράκ,  έχουν υποχρεώσει την Τουρκία να μετακινήσει πολύ μεγάλο όγκο στρατευμάτων  από τα δυτικά της παράλια, τα απέναντι των ελληνικών νησιών,  προς το νότιο και νοτιοανατολικό μέτωπο.

Ο τουρκικός αναθεωρητισμός
Η αιχμή της αναθεωρητικής  πολιτικής της Τουρκίας, μετά τα Ίμια,  είναι,  ότι δεν υπάρχει διεθνής ή διμερής συνθήκη, μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας,  που να προσδιορίζει με σαφήνεια τα ελληνοτουρκικά σύνορα. Οι τούρκοι αξιωματούχοι, από τον Σ. Ντεμιρέλ, τον Εβρέν και  τον Οζάλ  , μέχρι τον Νταβούτογλου και τον Ερντογάν, αμφισβητούσαν και αμφισβητούν με  δηλώσεις τους την ελληνική κυριαρχία σε συγκεκριμένα νησιά, νησίδες και βραχονησίδες του Αιγαίου, τα οποία έχουν ιδιαίτερη  γεωστρατηγική,  γεωγραφική και στρατιωτική αξία, όπως:   Η  Ζουράφα, ανατολικά της Σαμοθράκης, η Γαύδος στο Λιβυκό Πέλαγος, οι Καλόγεροι Β.Α. της Άνδρου, Οινούσσες και Παναγιά (κεντρικό  Αιγαίο), ο Άγιος Ευστράτιος, το Αγαθονήσι, Αρκιοί, το Φαρμακονήσι, η Καλόλιμνος, η Κάσος, το Καστελόριζο, η Ρω και η Στρογγύλη. Σε κάθε κατάλογο ελληνικών νησιών , που οι τούρκοι κυβερνητικοί αξιωματούχοι, εντάσσουν  στην «γκρίζα ζώνη», τα παραπάνω αποτελούν τον βασικό κορμό,  που εμπλουτίζεται και από άλλα αιγαιοπελαγίτικα νησιά, κατά περίσταση.  Ενδεικτικά, θα αναφέρουμε ότι:
Η Ζουράφα αποτελεί,  το βορειοανατολικότερο άκρο της ελληνικής θαλάσσιας επικράτειας και λόγω της ελληνικής κυριαρχίας σε αυτό τον  ημιβυθισμένο βράχο,  η χώρα μας επεκτείνει σημαντικά τις ζώνες θαλάσσιας κυριαρχίας της προς τα ανατολικά, στον κρίσιμο εθνικά χώρο του ΒΑ Αιγαίου.
Η Γαύδος,  αυτό το μικρό νησί που βρίσκεται μόνο 26 ναυτικά μίλια  μακριά από την Κρήτη, προσφέρει τεράστιο εύρος στην ελληνική ΑΟΖ  σε μία πλούσια περιοχή από  υδρογονάνθρακες και διασφαλίζει τα θαλάσσια σύνορα με ΑΟΖ Αιγύπτου και Λιβύης.
Το μικρό  δίδυμο βραχονησίδων  οι Καλόγεροι, «φυτεμένοι»  ακριβώς στο κέντρο του Αιγαίου, έχουν τεράστια σημασία για την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας.
Για το  Καστελόριζο , αρκεί να επισημάνουμε , ότι  η ύπαρξή του  με την οικονομική έννοια, επιτρέπει,  την ένωση της ελληνικής και κυπριακής ΑΟΖ.
Τι ισχύει για τα νησιά

Οι συνθήκες που προσδιορίζουν τα ελληνοτουρκικά σύνορα και συναφώς, την ελληνική κυριαρχία σε εκατοντάδες νησιά του Αιγαίου, είναι:  Η Συνθήκη της Λοζάνης (1923) με την οποία επικυρώθηκε η ελληνική κυριαρχία στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, τα οποία είχαν απελευθερωθεί κατά τον Α’ Βαλκανικό Πόλεμο (1912-1913), όπως επίσης και στη Συνθήκη Ειρήνης των Παρισίων (1947), με την οποία η ηττημένη Ιταλία παραχώρησε στην Ελλάδα την κυριαρχία της Δωδεκανήσου. Ειδικότερα με τη Συνθήκη Ειρήνης των Παρισίων, η Ιταλία παραχώρησε στην Ελλάδα την κυριαρχία των νησιών Αστυπάλαια, Ρόδος, Χάλκη, Κάρπαθος, Κάσος, Τήλος, Νίσυρος, Κάλυμνος, Λέρος, Πάτμος, Λειψοί, Σύμη, Κως και Καστελόριζο, καθώς και τις παρακείμενες σε αυτές νησίδες. Με την υπογραφή της Συνθήκης Ειρήνης των Παρισίων, η Ελλάδα έγινε το διάδοχο κράτος στις συμφωνίες που είχε υπογράψει η Ιταλία με την Τουρκία νωρίτερα, το 1932, και αφορούσαν τον καθορισμό της συνοριακής γραμμής των Δωδεκανήσων, που τότε ανήκαν στην Ιταλία, με την τουρκική επικράτεια.
Συνεπώς, οι αναθεωρητικές τουρκικές θέσεις για το Αιγαίο προσκρούουν στη διεθνή νομιμότητα  , που μπορεί να ανατραπεί μόνο με την χρήση ή την απειλή χρήσης στρατιωτικής βίας  που θα υποχρεώσουν την Ελλάδα να αποδεχτεί  τον διάλογο με την Τουρκία και την επαναχάραξη  των ελληνοτουρκικών συνόρων.




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα