Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τελευταία πτήση

Τελευταία πτήση ήταν για τον 37χρονο  επισμηναγό Νίκο Βασιλείου, πατέρα δυο ανήλικων παιδιών, τον  Κυβερνήτη του  εκπαιδευτικού αεροσκάφους Τ-2 της Π.Α. που κατέπεσεν 7 ναυτικά μίλια βόρεια της Σπάρτης, λίγο πριν από τις  9 σήμερα το πρωί.
Σύμφωνα με τις πρώτες ασφαλείς πληροφορίες,  το εκπαιδευτικό αφος T-2 άρχισε να χάνει ύψος , κατά την διάρκεια  ασκήσεως περιδίνησης και πάρα τις προσπάθειες  των δυο έμπειρων πιλότων,  δεν κατάφεραν να το  επαναφέρουν, σε ομαλή πτητική πορεία.
 Ήταν μια  προγραμματισμένη διαδικασία επαναξιολόγησης του άτυχου Επισμηναγού Βασιλείου, που προέβλεπε μεταξύ άλλων και σενάριο περιδίνησης. Είναι μία συνηθισμένη άσκηση,  που Το αεροσκάφος εκτός ελέγχου, αρχίζει  να περιστρέφεται και να βυθίζεται. Ο χειριστής πρέπει να  επαναφέρει το αφος, σε κανονική πτήση,  με κατάλληλους χειρισμούς, που αξιολογούνται. Άσκηση Ρουτίνας για χειριστές της εμπειρίας και  επιπέδου του Επισμηναγού.
Όμως σήμερα,  σε αυτή τη φάση της άσκησης κάτι  δεν πήγε καλά. Είτε υπήρξε πρόβλημα με το αεροσκάφος ,είτε οφείλεται  σε αδυναμία του χειριστή.
Σε αυτές τις εξαιρετικά σπάνιες περιπτώσεις, που το αφος μένει ουσιαστικά ακυβέρνητο με πτωτική πορεία,  Και οι δυο πιλότοι,  χρησιμοποιούν  το σύστημα αυτόματης εκτίναξης, που ενεργοποιεί το αλεξίπτωτο. Ο συγκυβερνήτης,  που πρώτος εγκατέλειψε το αεροσκάφος σώθηκε. Φαίνεται όμως ότι,  ο κυβερνήτης,  δεν πρόλαβε να εγκαταλείψει έγκαιρα  το αεροσκάφος ,  με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του. Βρέθηκε ανάμεσα στα συντρίμμια  του αεροσκάφους.Η διαφορά των 40 δευτερολέπτων,  στην ώρα εκτόξευσης των δυο κυβερνητών,  ίσως να απέβη μοιραία για τον κυβερνήτη, που επιχείρησε δεύτερος να εγκαταλείψει το αφος και δεν πρόλαβε.
ΤΑ αεροσκάφη αυτά δεν είναι απλά παλιά , είναι παμπάλαια! Θα έπρεπε να είχαν αποσυρθεί από τη δεκαετία του 1990!! Η προμήθεια 40 εκπαιδευτικών αυτού του τύπου έγινε το 1976, δηλαδή είναι στον αέρα 42 χρόνια!!! Μάλιστα από το 1999 το ΓΕΑ ενημέρωσε την πολιτική ηγεσία, ότι τα αεροσκάφη αυτά έκλεισαν τον κύκλο τους και θα πρέπει να αντικατασταθούν.
Το T-2 Buckeye είναι αμερικανικής κατασκευής, δικινητήριο εκπαιδευτικό αεροσκάφος. Είναι το μοναδικό εκπαιδευτικό jet της Πολεμικής Αεροπορίας και με αυτό ολοκληρώνουν την εκπαίδευσή τους οι Ίκαροι και οι νέοι Ανθυποσμηναγοί.
Υπάρχουν καταγεγραμμένες  καταγγελίες, στελεχών της Πολεμικής Αεροπορίας,  ότι τα συγκεκριμένα εκπαιδευτικά αεροσκάφη,  λόγω παλαιότητας, παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα ρωγμών στην περιοχή της έλικος,  ενώ είναι δυσεύρετα τα ανταλλακτικά τους , επειδή έχει κλείσει η γραμμή παραγωγής.  Βέβαια,  η οικονομική  κρίση είναι μόνο μια παράμετρος, αλλά δεν θα πρέπει να αποτελεί διαρκές άλλοθι, για τέτοιου επιπέδου ατυχήματα.  (ρεπορτάζ του Χρήστου Καπούτση για τον Ρ/Σ ΑΘΗΝΑ 984)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα