Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

«Παγώνει» η συμφωνία για τα F-35, ενώ επιταχύνεται η παράδοση των S-400 στην Τουρκία. «Αίνιγμα» οι σχέσεις ΗΠΑ-ΤΟΥΡΚΙΑΣ- ΡΩΣΙΑΣ

ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΠΟΥΤΣΗ


 Η επιμονή της Τουρκίας, να αναβαθμίσει τις σχέσεις της με την Ρωσία, σε στρατιωτικό επίπεδο, που θα επισφραγιστεί με την αγορά των υπερσύγχρονων αντιαεροπορικών πυραύλων S-400, προκαλεί τις αντιδράσεις των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ. Ο επικεφαλής της Αμυντικής Βιομηχανίας  της Τουρκίας, Ισμαϊλ Ντεμίρ, δήλωσε ότι: «Η παράδοση των S-400 θα ξεκινήσει τον φετινό Ιούλιο». Ενώ,  οι Υπουργοί Άμυνας X. Ακάρ και Εξωτερικών Μ. Τσαβούσογλου , διαβεβαιώνουν τους Ρώσους,  ότι δεν θα επιτρέψουν στους αμερικανούς να μελετήσουν την τεχνολογία του ρώσικου πυραυλικού συστήματος, όταν θα εγκατασταθεί στην Τουρκία.
Μετά την απόρριψη από την Τουρκία, της πρότασης των ΗΠΑ, να «παγώσει» την αγορά των S-400,  η αμερικανική διοίκηση, θα προχωρήσει, όπως διαφαίνεται,  στην ακύρωση της παράδοσης στην Τουρκία, των νέας γενιάς  μαχητικών αεροσκαφών F-35 Στέλθ, αλλά  και των αντιαεροπορικών  πυραύλων Patriot, παρά την ισχύουσα αμερικανο-τουρκική συμφωνία. Μια επιλογή, την οποία και υποστηρίζει και το ΝΑΤΟ. Τις επόμενες μέρες, ο ΥΠ.ΑΜ. της Τουρκίας  Χουλουσί Ακάρ, με τον  Α/ΓΕΕΘΑ, Στρατηγό Γκιουλέρ, θα επισκεφτούν την Ουάσιγκτον και  κορυφαίο θέμα των συζητήσεων θα είναι παράδοση επί τουρκικού εδάφους,  του πρώτου ζεύγους  των μαχητικών αεροσκαφών F-35 ΣΤΕΛΘ, όπως προβλέπει η σχετική συμφωνία, με την Τουρκία να είναι συμπαραγωγός χώρα. Επισημαίνουμε ότι, το «πάγωμα» των F-35 οριστικοποιήθηκε,  καθώς ο αμερικανός πρόεδρος Ντ. Τραμπ υπέγραψε το νομοσχέδιο για τον ετήσιο προϋπολογισμό του Πενταγώνου, από τον οποίο εξαιρέθηκε η πώληση των μαχητικών αεροσκαφών στην Τουρκία. Η παράδοση των αεροπλάνων F-35 θα «παγώσει» μέχρι τον Ιούλιο και δεν υπάρχει δυνατότητα να ανακληθεί , ώσπου ο  Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών και ο υπουργός Άμυνας να υποβάλουν στο Κογκρέσο επικαιροποιημένη έκθεση, που θα αναφέρεται στην αγορά από την Τουρκία του ρωσικού συστήματος πυραυλικής άμυνας S-400. Το θέμα αυτό,  συζητήθηκε εκτενώς στην πρόσφατη Σύνοδο των ΥΠ.ΑΜ. του ΝΑΤΟ, στις  Βρυξέλες, αλλά και στη Διάσκεψη του Μονάχου, καθώς συνδέεται άμεσα με τα σχέδια επέκτασης του ΝΑΤΟ στα Βαλκάνια και ανατολικότερα, σε μια προσπάθεια ελέγχου του «ζωτικού χώρου» της Ευρασίας από τις ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ,  μία περιοχή «υψηλού γεωπολιτικού ενδιαφέροντος». Τα σχέδια του ΝΑΤΟ, έχουν προκαλέσει την εντονότατη αντίδραση της Ρωσίας, αλλά και οι σχέσεις της Τουρκίας με τη Ρωσία και το Ιράν, προκαλούν ανησυχία στην Ουάσιγκτον . Η αντιπαράθεση  μεταξύ ΗΠΑ-Τουρκίας, δημιουργεί  κινδύνους εντάσεων, προβληματισμό στον επιχειρησιακό σχεδιασμό του ΝΑΤΟ  και διαμορφώνει μια δυναμική ανατροπής των εύθραυστων γεωπολιτικών ισορροπιών στην περιοχή. Και ακόμη, οι σχέσεις ΗΠΑ- ΤΟΥΡΚΙΑΣ και ΡΩΣΙΑΣ, σχέσεις ασταθούς ισορροπίας, προκαλούν , εκ των πραγμάτων και θέμα επιχειρησιακής αρτιότητας στην νοτιοανατολική πτέρυγα του ΝΑΤΟ,  που καλύπτει μια Στρατηγικής σημασίας για τη Δύση γεωγραφική περιοχή (Αν. Μεσόγειο, ΤΟΥΡΚΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ, ΙΤΑΛΙΑ, ΒΑΛΚΑΝΙΑ). Ως ενδεχόμενη  αναπλήρωση των επιχειρησιακών κενών της Ατλαντικής Συμμαχίας, λόγω της συμπεριφοράς της Τουρκίας, είναι η σημαντική γεωστρατηγική αναβάθμιση της Ελλάδας, όπως προκύπτει από την ελληνο-αμερικανική στρατιωτική συμφωνία , που προβλέπει και ουσιαστική ενίσχυση των Ελληνικών Ενόπλων  Δυνάμεων με σύγχρονα αμερικανικά οπλικά συστήματα, αλλά και μεταφορά κρίσιμων και υψηλής τεχνολογίας όπλων από την Τουρκία, σε ελληνικές στρατιωτικές βάσεις.
Χρήστος Καπούτσης

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα