Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ελληνοαμερικανικά και αμερικανοτουρκικά

(ΡΕΠΟΡΤΆΖ στον Ρ/Σ ΑΘΗΝΑ 984 και στο Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων): «Σημαντική  είναι η αύξηση του αριθμού των επισκέψεων σε ελληνικά λιμάνια, πλοίων  του αμερικανικού Ναυτικού. Στο Πειραιά, τη Ρόδο και την Σούδα,  καταφθάνουν , σχεδόν καθημερινά, αμερικανικά πολεμικά πλοία διαφόρων κατηγοριών, όπως σύγχρονα αντιτορπιλικά. Ενώ θα πρέπει να αναμένουμε αύξηση της συμμετοχής αμερικανικών στρατιωτικών μέσων σε αεροναυτικές ασκήσεις που διοργανώνει η Ελλάδα. Επίσης, στο λιμάνι του Πειραιά έχει ελλιμενιστεί και  η τύπου FREMM γαλλική φρεγάτα. Είναι ένα σύγχρονης τεχνολογίας πολεμικό πλοίο,  που έχει αναλάβει το μεγαλύτερο βάρος της  διαφύλαξης των γαλλικών συμφερόντων στην ΑΟΖ της Κύπρου και ευρύτερα.
Οι επισκέψεις αυτές, γίνονται στο πλαίσιο της αναβαθμισμένης στρατιωτικής  συνεργασίας της Ελλάδας με τις ΗΠΑ και τη Γαλλία. Και είναι έκφραση της αναγνώρισης του κομβικού ρόλου της ΕΛΛΑΔΑΣ  στις διεθνοπολιτικές, στρατιωτικές  και ενεργειακές εξελίξεις στην Α. Μεσόγειο με τη Μέση Ανατολή.
 *
Παράλληλα όμως, έχουμε, και έντονη διπλωματική κινητικότητα της Τουρκίας στις ΗΠΑ. Καταβάλλονται εκατέρωθεν  προσπάθειες,  για σχετική εξομάλυνση των αμερικανοτουρκικών σχέσεων.  Το τουρκικό λόμπι, κατόρθωσε, ο αμερικανός  πρόεδρος Ντον. Τράμπ  να δεχτεί  να συναντηθεί με τον γαμπρό του τούρκου Προέδρυ Τ. Ερντογάν και υπουργό Οικονομικών της Τουρκίας Μπεράτ Αλμπαϊράκ.
Και μάλιστα, την ώρα, που ο ΥΠ.ΑΜ. της Τουρκίας Χουλουσι Ακάρ πραγματοποιεί επίσκεψη στις ΗΠΑ και δηλώσει ότι «η προμήθεια των  ρωσικών πυραύλων S-400 δεν θα πρέπει να επιφέρει αμερικανικές κυρώσεις στην Τουρκία,  καθώς η Άγκυρα δεν είναι αντίπαλος της Ουάσινγκτον και παραμένει δεσμευμένη στην νατοϊκή συμμαχία.»
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, ο ΥΠ.ΑΜ. της Τουρκίας, είπε ότι «Η προστασία της Άγκυρας και της Κωνσταντινούπολης , θα είναι το πρώτο καθήκον των S-400», ενώ απέφυγε να απαντήσει σε ερώτηση,  εάν θα τοποθετηθούν στην κατεχόμενη Κύπρο και το Αιγαίο, διευκρινίζοντας ωστόσο,  ότι “τα αντιαεροπορικά συστήματα έχουν μεγάλη εμβέλεια” και έχει δίκιο». ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΠΟΥΤΣΗΣ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα