Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τουρκική απειλή και Μέτωπο Λογικής


του Χρήστου Καπούτση

Η κλιμακούμενη,   με ευθύνη της Άγκυρας,   κρίση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, προκαλεί εύλογη ανησυχία στους συνειδητοποιημένους και υπεύθυνους πολίτες της χώρας, αλλά και εντονότατο προβληματισμό, για την ποιότητα της ελληνικής αντίδρασης, στις σοβαρές και ιταμές τουρκικές προκλήσεις.  
Στα ΜΜΕ, συμβατικά και ηλεκτρονικά, αναπτύσσεται ένας διάλογος, άλλοτε γόνιμος και άλλοτε αποπροσανατολιστικός.  Έχουν δημόσιο λόγο και εκφέρουν γνώμη και άποψη, για αυτό το μείζον Εθνικό θέμα την σοβούσα ελληνοτουρκική κρίση, δημοσιογράφοι,  πολιτικοί σοβαροί και πολιτικοί μπαρουφολόγοι, πάσης φύσεως και παντός του επιστητού αναλυτές,  δημοσιολογούντες, «κεχαριτωμένοι» και ευφυολογούντες ραδιο-τηλεοπτικοί  εκπομπάρχες,   Πανεπιστημιακοί σοβαροί και γραφικοί,  συστημικοί διανοούμενοι και κατά περίσταση εθνομηδενιστές, καιροσκόποι πολιτικάντηδες, ανανήψαντες αριστεροί του «γλυκού νερού» και νυν νεοφιλελεύθεροι, «δήθεν» και υπεράνω,  κοσμοπολίτες της κονόμας, απόστρατοι σοβαροί με γνώσεις και τεκμηριωμένη άποψη, αλλά και απόστρατοι εθνοπαράφρονες,  Συνταγματολόγοι μπέρδεγουεϊ, τουρκοφάγοι και τουρκολάγνοι αναμίξ, σεισμολόγοι,  συνταξιούχοι διπλωμάτες σοβαροί,  αλλά και καφενόβιοι πλέον , καθώς επίσης και «διάσημοι» Αστρολόγοι.
Από τους παραπάνω, μικρή απήχηση στην Κοινή Γνώμη, έχουν οι παρεμβάσεις των ημιπαραφρόνων υπερ-πατριωτών, μέτρια οι σοβαρές και κατά το δυνατόν τεκμηριωμένες αναλύσεις, ενώ τελευταία, κάνουν δυναμική εμφάνιση στα ΜΜΕ και έχουν ισχυρή απήχηση στην μεσαία και ανώτερη κοινωνικό-οικονομική  τάξη των κατά κανόνα φοροδιαφευγόντων συμπολιτών μας με καταθέσεις στο εξωτερικό,  οι μετα-ιστορικοί, οι νέο-κοινωνιστές, οι αναθεωρητές αριστεροί, οι παράταιροι διεθνιστές και συνάμα λαϊκιστές και οι θεωρητικοί του κατευνασμού , της υποχωρητικότητας και του συμβιβασμού.
Αυτοί οι τελευταίοι, με αφορμή, κάποιες βλακώδεις απόψεις αποστράτων και διπλωματών, ξιφουλκούν γενικώς, εναντίον όποιου τολμήσει να εκφράσει άποψη περί προστασίας των εθνικών συμφερόντων και κατοχύρωσης, με διπλωματικά και στρατιωτική μέσα,  της εθνικής και εδαφικής κυριαρχίας της χώρας μας.
Μάλιστα, έφτασε στο σημείο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, να υποστηρίξει ότι, οι απόστρατοι θέλουν πόλεμο με την Τουρκία, διότι «ντιλάρουν» με τις Πολεμικές Βιομηχανίες! Αριστερός πρώην υφυπουργός, υπονόησε ότι, δεν θα είχε αντίρρηση στον μερικό αφοπλισμό του Στρατού και πρότεινε να αποχωρήσουν οι στρατιωτικές Μονάδες από τα νησιά του Αιγαίου, διότι με την παρουσία τους προκαλούν τους Τούρκους!!  Και κάποια Κυρία Πανεπιστημιακός και πρώην Βουλευτής, είπε,  ότι θα πρέπει να αποκλειστούν οι απόστρατοι από τα ΜΜΕ, διότι διαμορφώνουν ένα εχθρο-πολεμικό κλίμα (έτσι ακριβώς το είπε) με την Τουρκία και παρασύρουν τους πολιτικούς σε Πόλεμο!!
Και τι προτείνουν οι δήθεν φίλοι της ειρηνικής συνύπαρξης με την Τουρκία, που παρεμπιπτόντως, είναι οι ίδιοι που έδωσαν λυσσαλέες μάχες να επιβληθεί το σχέδιο Ανάν στην Κύπρο ; Το αυτονόητο και αναμενόμενο. Διάλογος με την Τουρκία, για όλα τα θέματα, ακόμη και για αυτά, που αφορούν διεκδικήσεις σε βάρος των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων. Και ακόμη υποστηρίζουν ότι, έχει και η Τουρκία κυριαρχικά δικαιώματα στο Αιγαίο και στην ΑΟΖ της Κύπρου και επομένως, θα πρέπει οι Κυβερνήσεις Αθηνών και Άγκυρας,  μέσω διαλόγου, να κάνουν πιο δίκαιη «μοιρασιά». Η συγκυριαρχία είναι μια καλή αρχή για την εκτόνωση της κρίσης. Δεν κάνουν μόνο οι Τούρκοι παραβιάσεις του Ελληνικού εναερίου χώρου, άλλα και οι Έλληνες του Τουρκικού. Είναι ελληνική "παραξενιά" να θέλουν οι Έλληνες εθνικό εναέριο χώρο μέχρι 10 ν.μ., ενώ τα χωρικά ύδατα είναι μέχρι 6ν.μ. Ο διάλογος των υπουργείων Άμυνας Ελλάδας και Τουρκίας για τα ΜΟΕ, όχι μόνο θα πρέπει να συνεχιστεί, αλλά και να επεκταθεί και να περιλαμβάνει όλες τις τουρκικές αξιώσεις,  όπως επιμένει ο Υπουργός Άμυνας της Τουρκίας Χ. Ακάρ.   Και ακόμη, το Δικαστήριο της Χάγης μπορεί να δώσει λύσεις στα ελληνοτουρκικά προβλήματα, ακόμη και σε αυτά που αφορούν εδαφικές αξιώσεις της Τουρκίας σε βάρος της  Ελλάδας. Η Ελλάδα δεν έχει κανένα λόγο να παρασυρθεί σε μια κούρσα στρατιωτικών εξοπλισμών με την Τουρκία, διότι, ότι και να κάνει η Ελλάδα, θα είναι πάντα στρατιωτικά υποδεέστερη από την Τουρκία. (σ.σ. αυτά τα λένε Έλληνες, που αμείβονται και από το ελληνικό δημόσιο και έχουν ορκιστεί να φυλάσσουν το Σύνταγμα της Χώρας και να υπερασπίζονται την πατρίδα). Συνελόντι ειπείν, προτείνουν την αναθεώρηση του υφιστάμενου νομικού και κυριαρχικού καθεστώτος του Αιγαίου, σε βάρος των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων, δηλαδή, ότι ακριβώς μεθοδεύει και μάλιστα,  με την απειλεί χρήσης στρατιωτικής βίας και το σύστημα εξουσίας του Τ. Ερντογάν. Είναι συχνές οι δηλώσεις του Τ. Ερντογάν για αναθεώρηση της Συνθήκης της Λωζάννης.
Εκτιμώ ότι τα παραπάνω, είναι ακραία παρακμιακά φαινόμενα,  διαμορφώνουν ωστόσο,  ένα κλίμα παραλυτικής αδιαφορίας στον ελληνικό πληθυσμό, που ενδεχομένως, να είναι και πιο διαβρωτικός, από τις απειλές του Τ. Ερντογάν.
Αποτρεπτικό ανάχωμα  στα παραπάνω γελοία και σαφώς υστερόβουλα, αλλά και πολλαπλώς  επικίνδυνα  και μάλιστα,  πριν καταστούν  κυρίαρχη πολιτικο-κοινωνική άποψη, είναι η συγκρότηση ενός Μετώπου Λογικής για τα Εθνικά θέματα, που θα αποδέχεται το προφανές, ότι η Τουρκία συνιστά θανάσιμη απειλή για το Έθνος.  Είναι αυτονόητο, ότι ουδείς εχέφρων άνθρωπος προτιμά την πολεμική σύρραξη, από την ειρηνική και με βάση το διεθνές δίκαιο διευθέτηση μέσω διαλόγου των διαφορών. Άλλωστε, το διεθνές κύρος κάθε κράτους, παγκοσμίως, είναι ευθέως ανάλογο με την ικανότητά του, να υπερασπίζεται τα εθνικά του συμφέροντα, με κάθε πρόσφορο μέσο.
  

Σχόλια

  1. το καλύτερό σας άρθρο ever!
    "Διάλογος με την Τουρκία, για όλα τα θέματα, ακόμη και για αυτά, που αφορούν διεκδικήσεις σε βάρος των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων":
    ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΑΕΝΑΩΝ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΘΑ ΜΑΣ ΧΩΣΟΥΝ (ΓΙΑ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ), ΕΠΟΥΔΕΝΙΝ ΘΑ ΔΥΝΑΜΕΘΑ ΓΙΑ ΜΟΝΟΜΕΡΕΙΣ ΑΝΑΚΗΡΥΞΕΙΣ ΚΑΘΟΣΟ ΘΑ ΚΑΤΑΛΗΞΟΥΜΕ ΝΑ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΟΜΑΣΤΕ ΕΣΑΕΙ Μ' ΑΥΤΟΥΣ:
    “Αν η Τουρκία εξασφαλίσει ότι η Ελλάδα κάθεται στο τραπέζι, δεν πρόκειται να σηκωθεί από αυτό χωρίς να έχει πετύχει μια καθολική ανατροπή του status quo. Η διαμόρφωση των όρων της συνεκμετάλλευσης, από τη στιγμή που η Ελλάδα δεχθεί μια τέτοια διαπραγμάτευση, θα καταστεί ένας εκβιαστικός ατέρμονος εφιάλτης χωρίς διέξοδο.
    ...
    Ουδείς μπορεί να εγγυηθεί στην Ελλάδα ότι από τη στιγμή που η Λωζάννη μπει στο τραπέζι, αυτό θα αφορά μόνον ή, ακόμα και κυρίως, τους ενεργειακούς πόρους και η διαπραγμάτευση δεν θα επεκταθεί de facto και σε άλλα ζητήματα. Οποιος πιστεύει ότι η Τουρκία θα προσέλθει σε μια τέτοια αναθεωρητική διάσκεψη και θα αυτοπεριοριστεί σε μια… «τίμια» κλειστή διαπραγμάτευση για κάποιο ποσοστό συνεκμετάλλευσης, πολύ απλά, είναι εκτός πάσης πραγματικότητας.” (https://www.in.gr/2019/11/28/apopsi/oi-aytapates-tis-synekmetalleysis/?fbclid=IwAR1XWqPU4wyeM0VZizL_8tkLiyFtBNYtLcbh9bRYXQXbp1noA3fFaMZh5ns)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα