Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ελληνογαλλική αμυντική συνεργασία


Οι ίσες αποστάσεις από Ελλάδα και Τουρκία, που επέλεξαν οι ΗΠΑ, που διπλωματικά σημαίνει ανοχή στην παραβατική συμπεριφορά της Τουρκίας στη Μεσόγειο και το Αιγαίο και η αναιδής προτροπή του αμερικανού προέδρου Ντ. Τραμπ «να τα βρείτε Ελλάδα και Τουρκία», η σαφής στήριξη των επιλογών του Τ. Ερντογάν από την γερμανίδα Καγκελάριο Α. Μέρκελ και η επιδείνωση των διπλωματικών σχέσεων Αθήνας και Μόσχας με ευθύνη της Ελληνικής Κυβέρνησης, κατέστησαν αναπόφευκτη, την προσέγγιση της Ελληνικής Κυβέρνησης με την Γαλλία, που μπορεί  να ερμηνευτή και ως κίνηση απελπισίας της ελληνικής διπλωματίας, που θα κοστίσει λίγο ακριβά, αφού ΤΙΠΟΤΑ δεν προσφέρεται δωρεάν και οι Γάλλοι προωθούν, πρωτίστως, όπως είναι αναμενόμενο, τα εθνικά τους συμφέροντα.
Η συναντίληψη του Πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη και του προέδρου της Γαλλίας Εμ. Μακρόν,  για τους κινδύνους του εγκυμονεί η παραβατική συμπεριφορά της Τουρκίας στην Μεσόγειο  και ευρύτερα, διαμορφώνει και το πλαίσιο συνεργασίας  Ελλάδας και Γαλλίας στον διπλωματικό και στρατιωτικό τομέα.
Αναμένονται επισκέψεις στην Αθήνα των υπουργών Άμυνας και Εξωτερικών της Γαλλίας,  που θα εξειδικεύσουν την Στρατηγική ελληνογαλλική συνεργασία.
Οι κοινές αεροναυτικές ασκήσεις , ελληνικών και γαλλικών στρατιωτικών μονάδων, στο Αιγαίο και την Ανατολική μεσόγειο, εμπεδώνουν την αμυντική συνεργασία των δύο χωρών.
Και η συνεργασία αυτή, θα γίνει πιο συγκεκριμένη, με δύο εξοπλιστικά προγράμματα. 
Οι  διαβουλεύσεις των υπουργείων Άμυνας, της Ελλάδας και της Γαλλίας, είναι σε πολύ προχωρημένο επίπεδο και αφορούν  την αναβάθμιση των μαχητικών αεροσκαφών ΜΙΡΑΖ 2000-5 , αλλά και κυρίως, την ναυπήγηση των υπερσύγχρονων γαλλικών φρεγατών, που θα καλύψουν κατεπείγουσες ανάγκες του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού.
Η ελληνική πλευρά, δήλωσε προς τη γαλλική, ότι θεωρεί προϋπόθεση για τη συνέχιση των συζητήσεων,  την ελληνική συμμετοχή στο ναυπηγικό πρόγραμμα των “ψηφιακών” φρεγατών “Belh@rra” , που σημαίνει την ενεργοποίηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας. Το ελληνικό Υπουργείο Άμυνας, έχει ζητήσει την απόκτησης μέσω ενοικίασης,  δύο φρεγατών τύπου Fremm, μέχρι και την παράδοση της πρώτης φρεγάτας τύπου Belharra. Και ακόμη την διάθεση των γαλλικής κατασκευής, στρατηγικών πυρομαχικών Scalp Naval.
Επίσης, οι κ. Μακρόν και Μητσοτάκης, συμφώνησαν  κατά την συνάντησή τους στο  Παρίσι,  ότι η Τουρκία έχει εργαλιοποιήσει  πολιτικά  το προσφυγικό- μεταναστευτικό ,  με το οποίο απειλεί την Ελλάδα και εκβιάζει την Ε.Ε. Και ότι αυτή η συμπεριφορά, δεν μπορεί να είναι ανεκτή. Και ακόμη,  ότι το σύμφωνο Τουρκίας – Λιβύης, για την οριοθέτηση των θαλασσίων ζωνών στην μεσόγειο, είναι άκυρο  και δεν παράγει νομικά αποτελέσματα.
Πάντως, το υψηλό κόστος, απόκτησης των γαλλικών φρεγατών, που εάν αληθεύουν οι πληροφορίες , ότι το κόστος καθεμιάς φρεγάτας Belharra είναι στα 1,2 δισ. ευρώ μαζί με τα όπλα και μια συμφωνία υποστήριξης για μερικά έτη, τότε εκτιμάται,  ότι παραείναι ακριβά και το κόστος απόκτησης μάλλον απαγορευτικό, για τα ελληνικά δημοσιονομικά μεγέθη. Βέβαια, αν η εξοπλιστική συμφωνία, συνοδεύεται και από ρήτρα στήριξης της Γαλλίας, σε διπλωματικό και στρατιωτικό επίπεδο, των ελληνικών θέσεων , στην περίπτωση που η Τουρκία επιλέξει να προχωρήσει στην προβολή των θέσεων της, με την στήριξη των τουρκικών στρατιωτικών μέσων στην ΑΟΖ της Κύπρου, είτε νοτίως της Κρήτης, τότε υποχωρούν σημαντικά οι ενστάσεις, καθότι, διεθνώς η «εξοπλιστική διπλωματία», έχει υψηλό κόστος, ανάλογο της πολιτικής και διπλωματικής στήριξης, που εξασφαλίζεις από τα συμμαχικά κράτη.
Χρήστος Καπούτσης

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα