Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Νίκος Κοτζιάς: «Καλώ τη Κυβέρνηση να σοβαρευτεί σε θέματα εξωτερικής και αμυντικής πολιτικής»




  «Συνιστώ στην Κυβέρνηση να σοβαρευτεί και να είναι πολύ πιο προσεχτική, διότι οι Τούρκοι μεθοδεύουν την απομόνωση του Καστελόριζου από την υπόλοιπη Ελλάδα», είπε, μεταξύ πολλών άλλων, ο πρώην Υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς, σε αποκλειστική συνέντευξή του στον Ρ/Σ ΑΘΗΝΑ984 και στον Χρήστο Καπούτση (εκπομπή «Ιχνογραφήματα» 8-2-2020).  
 Συγκεκριμένα, στη συνέντευξή του ο Ν. Κοτζιάς επισήμανε τα εξής:

·       Ελληνοτουρκικά : Τα συμβαίνοντα στην περιοχή μας είναι έκφραση παραβατικότητας, νευρικότητας και αναθεωρητισμού στης Τουρκίας. Απαιτείται μεγάλη προσοχή και σοβαρότητα στην αντιμετώπιση της τουρκικής συμπεριφοράς , την οποία η Κυβέρνηση της Ν.Δ. δεν επέδειξε από την αρχή , από τότε, που ασκεί την Κυβερνητική εξουσία. Τα γελάκια υπουργών,  όταν τα τουρκικά πλοία έμπαιναν  στην κυπριακή ΑΟΖ, οι αμφισημίες όταν παραβίαζαν το «οικόπεδο 7» στην Κύπρο , ακόμη και στην περίπτωση,  που τουρκικά ερευνητικά πλοία παραβίαζαν την ελληνική ΑΟΖ  και την υφαλοκρηπίδα, όχι μόνο είναι αχρείαστα, αλλά δείχνει,  ότι οι Κυβερνώντες δεν αντιλαμβάνονται,  ότι αυτά που λένε, όταν μιλούν  για εξωτερική πολιτική και άμυνα,  δεν αφορούν το εσωτερικό ακροατήριο, για να είμαστε ευχάριστοι ή όχι, αλλά πως διαβάζονται οι δηλώσεις τους,  από την διεθνή κοινότητα  και κυρίως από τους απέναντι  (Τουρκία). Όταν είμαστε επιπόλαιοι στην εξωτερική πολιτική, η απέναντι πλευρά το «διαβάζει»,  ως πρόσκληση για παραβιάσεις.
·       ΙΜΙΑ. Όταν η τουρκική πλευρά δηλώνει ότι έχει γίνει μια συμφωνία γύρω από τα ΙΜΙΑ (δήλωση του προέδρου Τ. Ερντογάν), ότι αποδέχεται η Ελλάδα, ότι δεν μπορεί να πάει στα Ίμια χωρίς την έγκριση της Τουρκίας, δηλαδή ότι τα ΙΜΙΑ δεν είναι ελληνική περιοχή, (προσωπικά πιστεύω ότι τα Ίμια είναι ελληνική περιοχή), αν λοιπόν δεν καταγγέλλει η Ελλάδα στους διεθνείς οργανισμούς, τους ισχυρισμούς της Τουρκίας, τότε, αν θα πάμε στο Δικαστήριο της Χάγης,  η Τουρκία θα κάνει επίκληση αυτού του γεγονότος, ότι εμείς, συμπεριφερθήκαμε,  είτε σαν τα Ίμια να μην είναι ελληνικά νησιά (που ασφαλώς είναι ελληνικά νησιά), είτε δεν απαντήσαμε σε τέτοιου είδους προκλήσεις της Τουρκίας. Αυτό κάλεσα να κάνει η Κυβέρνηση, να καταγγείλει την Τουρκία, αλλά μάλλον δεν το κατάλαβε...
·       Προσφυγή στη Χάγη. Ναι υπό προϋποθέσεις. Προσφυγή στη Χάγη, προϋποθέτει πολύ καλή προετοιμασία, άριστη μελέτη της νομολογίας και διαμόρφωση ενός συνυποσχετικού με την Τουρκία. Η δικαιοδοσία του διεθνούς δικαστηρίου  θα πρέπει θα εξαντλείται στην οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας και στον διακανονισμό της ΑΟΖ. Όμως,  η Τουρκία προσθέτει και άλλα όπως  την αποστρατιωτικοποίηση  των νησιών. Η Κυβέρνηση είναι έτοιμη να το δεχτεί; Μέγα λάθος, αν  η κυβέρνηση δεχτεί να πάει  στη Χάγη για ζητήματα του Αιγαίου, χωρίς να συμπεριλαμβάνεται το Καστελόριζο, υπό την έννοια ότι έχει και υφαλοκρηπίδα και ΑΟΖ. Δεν μπορεί να εξαιρεθεί το Καστελόριζο και να δεχτεί η Ελλάδα, ότι δεν ανήκει στο Αιγαίο, αλλά ότι είναι μέρος της Αν. Μεσογείου, να δεχτεί δηλαδή την απομόνωση ή τον τεμαχισμό του ενιαίου  ελληνικού  θαλάσσιου χώρου. Συνιστώ στην Κυβέρνηση να σοβαρευτεί και να είναι πολύ πιο προσεχτική, διότι οι Τούρκοι μεθοδεύουν την απομόνωση του Καστελόριζου από την υπόλοιπη Ελλάδα.  
·        ΚΥΠΡΙΑΚΌ: Διαπιστώνω,  μια τάση στην Ελληνική Κυβέρνηση, να αδιαφορεί για την Κύπρο, να συμπεριφέρεται,  ως να μην την ενδιαφέρει τι γίνεται στην Κύπρο και τις απειλές   και προκλήσεις που δέχεται η Κυπριακή Δημοκρατία από την Τουρκία.  Το Κυπριακό είναι στοιχείο του Ελληνισμού. Παλέψαμε και διεκδικήσαμε (ως Κυβέρνηση Α. Τσίπρα) και αποδέχτηκε ο ΟΗΕ , στις διαπραγματεύσεις του 2017 (Καρλ Μοντανα) η Κύπρος,  να γίνει ένα κανονικό κράτος, χωρίς στρατεύματα κατοχής και ξένες εγγυήσεις. Ως Έλληνες  έχουμε ευθύνες για αυτό το νησί. Θέλω να προσθέσω,  ότι είμαι  ο μόνος Έλληνας Υπουργός Εξωτερικών που ζήτησα 4 φορές συγγνώμη από την Ελληνοκυπριακή κοινωνία για τα εγκλήματα που έγιναν το 1974 από την Χούντα και έδωσαν την ευκαιρία στην Τουρκία για όλες τις παρανομίες, εισβολή και στρατιωτική κατοχή,  που στη συνέχεια διέπραξε σε βάρος της Κύπρου.
·       Η ελληνική αντίδραση στην περίπτωση που τουρκικό ερευνητικό πλοίο  κάνει έρευνες εντός  της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, θα πρέπει  να είναι ανάλογη προς εκείνον  που παραβιάζει ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα, που προσβάλει την Εθνική μας κυριαρχία. Επί κυβέρνησης Α. Τσίπρα, όταν χρειάστηκε πήγε ελληνική Φρεγάτα στο Καστελόριζο.
·         ΠΑΤΡΙΟΤ ΣΑΟΥΔΙΚΗ ΑΡΑΒΙΑ: Με εκπλήσσει το γεγονός ότι η κυβέρνηση, στέλνει πολύ εύκολα, τα αντιαεροπορικά συστήματα ΠΑΤΡΙΟΤ στην Σαουδική Αραβία ή να σκέφτεται να στείλει στρατεύματα στο Μαλί, αλλά τη βλέπω πολύ δύσκολη να αποφασίσει να συμβάλει αποτελεσματική στην προστασία της Κύπρου. Και αυτό με προβληματίζει ιδιαίτερα....
·       ΘΕΡΜΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ: Είναι λάθος το ερώτημα περί θερμού ελληνοτουρκικού  επεισοδίου. Το ερώτημα είναι διαφορετικό. Το σωστό ερώτημα είναι: Αν υποχωρήσουμε στην Τουρκία, στο όνομα ή υπό  την απειλή ενός θερμού επεισοδίου, μήπως η Τουρκία εφαρμόσει το δόγμα του Κινέζου Στρατηγού Σουν (6ος π. Χ. αιώνας) που έλεγε ότι ο πιο νικηφόρος αγώνας είναι αυτός που τον κερδίζεις χωρίς πόλεμο;   Μήπως, αναρωτιέμαι, κάποιοι επικαλούνται κινδύνους θερμού επεισοδίου προκειμένου να εκχωρήσουμε κυριαρχικά δικαιώματα και να τα πάρουν οι Τούρκοι, μόνο με την απειλή θερμού επεισοδίου; Μήπως κάποιοι προσπαθούν έτσι να φοβίσουν τον ελληνικό Λαό για να δικαιολογήσουν κακούς συμβιβασμούς;
·       ΜΑΚΕΔΟΝΟΜΑΧΟΙ: Μου κάνει κατάπληξη το γεγονός ότι αυτά τα εκατομμύρια ελλήνων που έβγαιναν να διαδηλώσουν με περικεφαλαίες,  με άλογα και με ασπίδες,  για να σώσουν τη χώρα από το όνομα Μακεδονία και τη γλώσσα που είχε δήθεν παραδοθεί στους Σκοπιανούς, που είναι σήμερα όλοι αυτοί να υπερασπίσουν στη στερεά, τον αέρα και  τη θάλασσα  την Ελληνική,  που υποβλέπουν και επιβουλεύονται άλλες δυνάμεις;  Που κρύβονται οι Μακεδονομάχοι σήμερα; Που είναι  η πατριωτική δεξιά, που ξαφνικά έγινε φοβισμένη και έτοιμη να υποχωρήσει, στο όνομα του κατευνασμού; Αναρωτιέμαι που είναι όλοι αυτοί οι πατριώτες, τι απέγιναν, γιατί λούφαξαν;

Χρήστος Καπούτσης
·        
·        

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα