Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Επιθετικός και προκλητικός ο Τ. Ερντογάν «ψύχραιμος» ο Κυρ. Μητσοτάκης άρθρο του ΧΡΉΣΤΟΥ ΚΑΠΟΥΤΣΗ

Οι φραστικές επιθέσεις κορυφαίων αξιωματούχων της Τουρκίας , όπως του Προέδρου Τ. Ερντογάν και του Υπουργού Άμυνας Χ. Ακάρ σε βάρος  του Έλληνα πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη και του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Ν. Παναγιωτόπουλου, με αιχμές το κυπριακό και τα νησιά του Αιγαίου,  υπονομεύουν τις διαδικασίες του ελληνοτουρκικού διαλόγου και επαναφέρουν στο προσκήνιο την ένταση στις διμερείς σχέσεις, αλλά  και την καχυποψία στην Αθήνα, για τις προθέσεις της Άγκυρας.

Α. για τον ελληνοτουρκικό διάλογο: Ο Πρόεδρος της Τουρκίας Τ. Ερντογάν μιλώντας στην κοινοβουλευτική ομάδα του κόμματός του, είπε, απευθυνόμενος στον Έλληνα Πρωθυπουργό: «Να ξέρεις τα όρια σου. Αν δεν ξέρεις τα όρια σου, σημαίνει πως εσύ έριξες κλωτσιά στο τραπέζι, δραπέτευσες από το τραπέζι. Εμείς δεν φύγαμε από το τραπέζι. Κι αν συνεχιστεί έτσι εμείς μαζί σου δεν μπορούμε να κάτσουμε στο τραπέζι».  Εμμέσως ο Τούρκος Πρόεδρος απειλεί με διακοπή των συνομιλιών. Επίσης, ο Τ.Ερντογάν, απευθύνθηκε προσωπικά στον Κυρ. Μητσοτάκη, λέγοντας ότι θέλει «να του υπενθυμίσει κάτι». Και συνέχισε, με τρόπο αήθη διπλωματικά :  «Εσύ “βασίστηκες σε κάποια βουνά αλλά στα βουνά αυτά έριξε χιόνι”. Κανένα όφελος δεν έχεις. Όμως εμείς οτιδήποτε το κάνουμε μόνοι μας. Κι έτσι συνεχίζουμε. Γι αυτό θα γνωρίσεις καλά τους “τρελούς Τούρκους”». Την «οργή» του Προέδρου της Τουρκίας προκάλεσαν δηλώσεις του πρωθυπουργού στην Λευκωσία. Κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην Κύπρο ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε  στις διερευνητικές συνομιλίες λέγοντας: «Προσερχόμαστε με ειλικρινή διάθεση, συγκρατημένη αισιοδοξία, αλλά και μηδενική αφέλεια»

Β. Κυπριακό. Ο Πρόεδρος της Τουρκίας Τ. Ερντογάν επανέλαβε πως «από εδώ και πέρα δεν υπάρχει άλλη διέξοδος στην Κύπρο εκτός από τη λύση των δυο κρατών. Θέλετε το δέχεστε, θέλετε όχι. Δεν υπάρχει πια ομοσπονδία. Ξεχάστε την». Είναι η απάντηση του Τ. Ερντογάν,  στην δήλωση του Έλληνα πρωθυπουργού από την Λευκωσία ότι  αποτελούν «εθνικό θέμα και κορυφαία προτεραιότητα της κυβέρνησης ο τερματισμός της τουρκικής κατοχής και η βιώσιμη λύση στο Κυπριακό.» Και στη συνέχεια,  ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε επίσης ότι Αθήνα και Λευκωσία παραμένουν προσηλωμένες στις αποφάσεις του ΟΗΕ, αλλά και στο «θεμέλιο του ευρωπαϊκού κεκτημένου σε όλη την κυπριακή επικράτεια». Ξεκαθάρισε μάλιστα, ότι  «μόνη βιώσιμη λύση είναι η διζωνική, δικοινοτική ομοσπονδία με πολιτική ισότητα», δηλαδή «ένα κράτος με διεθνή προσωπικότητα, μία κυριαρχία και μία ιθαγένεια και με διασφαλισμένη την εδαφική ακεραιότητα της Κυπριακής Δημοκρατίας». Ο Πρωθυπουργός και ο πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας Ν. Αναστασιάδης, κατά την κοινή συνέντευξη τύπου, συμφώνησαν ότι  οι τοποθετήσεις του ηγέτη των τουρκοκυπρίων Ερσίν Τατάρ και Τούρκων αξιωματούχων,  για τη  λύση των δύο ξεχωριστών κρατών στην Κύπρο, ότι είναι  «ανεδαφική αυτή λύση και δυστυχώς,  βρίσκεται εκτός του πλαισίου»,  τονίζοντας ότι την απορρίπτουν,  τόσο ο ΟΗΕ όσο και η ΕΕ, αλλά και οι ΗΠΑ. Οι ΗΠΑ εξακολουθούν να υποστηρίζουν την επανένωση της Κύπρου στη βάση της διζωνικής και δικοινοτικής ομοσπονδίας, δήλωσε εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, κληθείς να σχολιάσει  τις δηλώσεις που έκανε ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν περί διχοτόμησης του νησιού και δημιουργίας δύο ξεχωριστών κρατών.

 Γ. Αποστρατιωτικοποίηση νησιών Αιγαίου: Σχετικά με τα ελληνικά νησιά του Ανατολικού Αιγαίου ο Τ. Ερντογάν ήταν απόλυτα σαφής και απειλητικός: « Έλληνες, είναι ξεκάθαρα αυτά που έχετε κάνει στα νησιά. Σε τι βασίζεστε; Πάλι πιστεύετε πως θα σας έρθει βοήθεια από κάπου; Σε αυτό βασίζεστε; Aν έχετε τέτοια εντύπωση κάνετε λάθος. Οποιαδήποτε βοήθεια κι αν έρθει να ξέρετε πως η Τουρκία είναι όρθια, είναι στη θέση της και ξέρει το που και το τι μπορεί να κάνει και θα κάνει, αυτό που πρέπει». Όμως, το ζήτημα της αποστρατικοποίησης ελληνικών νησιών του Αιγαίου συντηρεί στην επικαιρότητα και ο Τούρκος υπουργός Άμυνας, Χουλουσί Ακάρ με συνεντεύξεις του  στις εφημερίδες Aksam και Hurriyet. Με ιδιαίτερα προκλητικό τρόπο ο Τούρκος Υπουργός Άμυνας δήλωσε:   « Έλληνες Αξιωματούχοι πραγματοποίησαν 78 επισκέψεις στα νησιά που βρίσκονται μπροστά μας , δίπλα μας. Αυτές είναι προκλήσεις! Αφού μιλάτε για φιλία, τότε αποστρατικοποιήστε τα νησιά!». Ο Χ. Ακάρ αναφέρεται στις επισκέψεις σε ελληνικά νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, της προέδρου της Δημοκρατίας Κ. Σακελλαροπούλου, του Πρωθυπουργού, του υπουργού Εθνικής Άμυνας και του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ.

Μάλιστα ο Χ. Ακάρ, απευθύνθηκε και προσωπικά προς τον Έλληνα ΥΕΘΑ  Νίκο Παναγιωτόπουλο: «Τώρα στις πύλες της Ευρώπης προσπαθούν να καλύψουν τις παρανομίες τους και προσπαθούν να εξηγήσουν προβλήματα που δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα. Ο Έλληνας υπουργός άμυνας είπε σε υπουργό της Γερμανίας πως “τρεις φορές φτάσαμε στα πρόθυρα πολέμου με την Τουρκία”. Βλέπουν όνειρα. Δεν έχουμε ούτε σκέψεις, ούτε σχέδια. Ο Έλληνας υπουργός ζήτησε από την Γερμανίδα ομόλογο του, την ακύρωση της παράδοσης των υποβρυχίων και των ανταλλακτικών. Η Γερμανία αρνήθηκε το αίτημα αυτό». Ο ΥΕΘΑ Ν. Παναγιωτόπουλος , στις  επαναλαμβανόμενες προκλήσεις του Χ. Ακάρ, που θέτει επιμόνως  ζήτημα αποστρατικοποίησης ελληνικών νησιών, απαντά χαρακτηριστικά: «Ο,τι απειλείται δεν αποστρατιωτικοποιείται,  η Ελλάδα δεν προκαλεί, δεν θίγει κυριαρχικά δικαιώματα άλλων, αλλά δεν της αρέσει να προκαλείται και να προσβάλλονται τα δικά της δίκαια». Φθάσαμε στα πρόθυρα πόλεμου με την Τουρκία, τον περασμένο Οκτώβριο; Ο Πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης απαντά:  «Υπήρχαν στιγμές μεγάλης έντασης, ειδικά τον Αύγουστο, ανησυχίας, απόλυτης επαγρύπνησης. Αλλά όχι, δεν θα σας έλεγα ότι φτάσαμε ένα βήμα πριν από το επεισόδιο. Νομίζω ότι υπήρχε η ωριμότητα, όταν το θερμόμετρο χτύπησε κατακόκκινο, να κάνουμε ένα βήμα πίσω. Όχι να κάνουμε εμείς, να κάνουν όλοι οι εμπλεκόμενοι ένα βήμα πίσω» (από τη χθεσινή συνέντευξή του  Πρωθυπουργού στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ)

Δ.  Ελληνο-ισραηλινές σχέσεις.  Το Τελευταίο διάστημα και ενόψει της επίσκεψης του Κυρ. Μητσοτάκη στο Ισραήλ, στον τουρκικό τύπο υπήρξαν εκτενή δημοσιεύματα, που θέλουν την Τουρκία να προβαίνει σε «επίθεση φιλίας» προς το Ισραήλ. Σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με τις σχέσεις Ισραήλ-Τουρκίας, ο  πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης τόνισε: «Η διμερής μας σχέση δεν ετεροκαθορίζεται. Δεν γνωρίζω κατά πόσον είναι σε εξέλιξη μία διαδικασία επαναπροσέγγισης ανάμεσα σε Ισραήλ και Τουρκία. Τα πράγματα μοιάζουν να βελτιώνονται με την Τουρκία. Συνεχίζουμε τις διερευνητικές επαφές, εφ όσον δεν υπάρχουν περαιτέρω επιθετικές ενέργειες».

          Ε. Απάντηση στον Τ. Ερντογάν: Σε συνέντευξή του στην τηλεόραση  SKY T.V. και στον Αλ. Παπαχελά, ο Πρωθυπουργός, απάντησε , στις προκλητικές δηλώσεις του Τ. Ερντογάν, με  ψυχραιμία επιλέγοντας χαμηλούς τόνους.  «Τέτοιες εξάρσεις μερικές φορές μπορεί να γίνονται και για εσωτερικούς λόγους, αν και δεν υποτιμώ τη σημασία της ρητορικής στη διαμόρφωση καλού κλίματος» πρόσθεσε ο Κυρ. Μητσοτάκης.  Κληθείς να σχολιάσει την αναφορά Ερντογάν περί «τρελών Τούρκων», είπε ότι «τους τρελούς Τούρκους τους ανέφερε και χθες μιλώντας για τον πρόεδρο Μακρόν. Τα έχουμε ξαναδεί αυτά. Η τρέλα δεν μας οδηγεί πουθενά. Η Ελλάδα δεν δέχεται απειλές, δεν απειλείται, δεν εκβιάζεται από κανέναν. Θεωρώ ότι ήταν μία ρητορική έξαρση της στιγμής, εξάλλου τα έχω ξανακούσει αυτά, τα “δεν θα μιλήσουμε” και μετά “θα μιλήσουμε” και μετά “μπορεί να μιλήσουμε” και κάποια στιγμή θα μιλήσουμε, δεν έχω καμία αμφιβολία γι’ αυτό. Αλλά αμφιβάλλω ότι αυτή τη στιγμή οι συνθήκες είναι ακόμα ώριμες για μια τέτοια συνάντηση» πρόσθεσε ο Κυρ. Μητσοτάκης. 

  

                     Χρήστος Καπούτσης

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα