Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Έρευνα για την δράση των ισλαμιστών στα Βαλκάνια

   Το "ΑΙΤ" σήμερα δημοσιεύει μέταφραση ενός άρθρου του Δόκτωρα Shaul Shay, ο οποίος είναι ερευνητής στο "Διεθνές Κέντρο Ερευνών για την Καταπολέμηση της Τρομοκρατίας" (International Policy Center for Combating Terrorism) που έχει την έδρα του στην Χερτζλίγια του Ισραήλ, το οποίο αναφέρεται στη δράση ακραίων ισλαμιστών στα Βαλκάνια. Η έρευνα για την δράση των ισλαμιστών τρομοκρατών στη γειτονιά μας έχει τρομερό ενδιαφέρον.

«Η «Ταλιμπανοποίηση» των Βαλκανίων.»

Του Δόκτωρα Shaul Shay, ερευνητή του Διεθνούς Κέντρου Ερευνών για την Καταπολέμηση της Τρομοκρατίας (ICT)

4.3.2010

Κατά την διάρκεια του πολέμου της Βοσνίας (1992-1995), στον οποίο Βόσνιοι Μουσουλμάνοι πολέμησαν εναντίον Βόσνιων Σέρβων και Κροατών μεγάλος αριθμός ξένων ισλαμιστών (Μουτζαχεντίν) κατέφτασαν στα Βαλκάνια για να πολεμήσουν δίπλα στους Βόσνιους Μουσουλμάνους εναντίον των Σέρβων και των Κροατών.

Μετά την υπογραφή των Συμφωνιών του Ντέιτον το 1995, οι περισσότεροι ξένοι μαχητές εγκατέλειψαν την βαλκανική χώρα κάτω από τις πιέσεις των ΗΠΑ, αλλά μερικές εκατοντάδες παρέμειναν στη Βοσνία. Αυτοί οι πολεμιστές Μουτζαχεντίν αναγνωρίστηκαν ως νόμιμοι πολίτες της χώρας έπειτα από γάμους με γυναίκες του τοπικού πληθυσμού ή επειδή τους δόθηκε υπηκοότητα για την συμβολή τους στο Μουσουλμανικό Βόσνιο Έθνος κατά την διάρκεια του πολέμου. Η απόδοση της υπηκοότητας στους Μουτζαχεντίν μαχητές εγκρίθηκε από τον ίδιο τον Βόσνιο ηγέτη, Ιζετμπέκοβιτς.

Οι πολεμιστές Μουτζαχεντίν δημιούργησαν τις δικές τους κοινότητες στις οποίες εντάχθηκαν και πιστοί από τον τοπικό πληθυσμό, δηλαδή νέοι Βόσνιοι Μουσουλμάνοι που ασπάζονται το δόγμα του Ουαχαμπισμού του Σουνιτικού Ισλάμ.

Τον Ιανουάριο του 2010, περίπου 600 μέλη της Βοσνιακής αστυνομίας, των δυνάμεων ασφαλείας και των μυστικών υπηρεσιών συμμετείχαν σε επιδρομή στη Γκόρνα Μαόκα, ένα επαρχιακό Μουσουλμανικό χωριό που βρίσκεται στο βόρειο μέρος της χώρας. Η επιχείρηση που έφερε την κωδική ονομασία «Το Φώς» ήταν η μεγαλύτερη που έχει πραγματοποιηθεί στην χώρα από την εποχή του πολέμου.

Κάποτε το χωριό Γκόρνα Μαόκα ήταν Σερβικό αλλά έπειτα κατελήφθη από τους Μουσουλμάνους στον πόλεμο. Το χωριό αποτελεί ένα από τα προπύργια των Ουαχαμπιστών Μουσουλμάνων στα Βαλκάνια. Εκεί δεν εφαρμόζεται ο νόμος του κράτους,αλλά αντίθετα έχει επιβληθεί η Σαρία, ο ισλαμικός νόμος. Στα δημόσια σχολεία διδάσκονται τα αραβικά ενώ οι πινακίδες στο δρόμο φέρουν αραβική γραφή. Οι περισσότεροι κάτοικοι είναι αγρότες που αρνούνται να δουν τηλεόραση ή να χρησιμοποιήσουν τηλέφωνα, αφού λένε ότι δεν θέλουν να έχουν επαφή με κανέναν έξω από την κοινότητά τους.

Οι δυνάμεις ασφαλείας της Βοσνίας τέθηκαν πρόσφατα (2009) σε επιφυλακή έπειτα από πληροφορίες ότι Βόσνιοι Μουσουλμάνοι και άτομα άλλων εθνικοτήτων στη Γκόρνα Μαόκα προβαίνουν σε στρατιωτική εκπαίδευση.

Ο Μπόρις Γκρούμπεσιτς, εκπρόσωπος του Γραφείου του Εισαγγελέα του Κράτους, δήλωσε ότι στο πλαίσιο της επιδρομής η αστυνομία συνέλαβε επτά άτομα – έξι Βόσνιους και έναν ξένο, την εθνικότητα του οποίου δεν αποκάλυψε. Ο Γκρούμπεσιτς είπε επίσης ότι από την αστυνομία κατασχέθηκε μεγάλος αριθμός κρυμμένων όπλων, καθώς και CD και DVD.

Επιπλέον ο Γκρούμπεσιτς δήλωσε ότι η επιχείρηση στην Γκόρνα Μαόκα στόχευε στη σύλληψη ατόμων που απειλούν την σταθερότητα της χώρας. «Ο σκοπός της επιχείρησης ήταν να εντοπιστούν άνθρωποι που θέτουν σε κίνδυνο την εδαφική κυριαρχία της Βοσνίας – Ερζεγοβίνης, που απειλούν την συνταγματική νομιμότητα και που υποδαυλίζουν το εθνικό, φυλετικό και θρησκευτικό μίσος»,είπε ο Γκρούμπεσιτς.

Ο Νουσρέτ Ιμάμοβιτς, αρχηγός των Ουαχιμπιστών στη Γκόρνα Μαόκα, ο οποίος συνελήφθη στην επιδρομή, είχε καταδικάσει μια πρόσφατη απόφαση των βοσνιακών αρχών για την αποστολή όπλων στην κυβέρνηση του Αφγανιστάν. Σε ανακοίνωση που εξέδωσαν στην ιστοσελίδα τους «putvjernika.com, οι Ουαχαμπιστές της Γκόρνα Μαόκα δήλωσαν ότι ο εξοπλισμός με όπλα της αφγανικής κυβέρνησης αποτελεί ξεκάθαρη υποστήριξη προς τους «κατακτητές» που διεξάγουν έναν πόλεμο κατά του Ισλάμ και του Αλλάχ. «Προσευχόμαστε στον Παντοδύναμο Αλλάχ αυτά τα όπλα να κλαπούν από τους Μουτζαχεντίν για να σκοτώσουν τους εχθρούς του Αλλάχ από τις Αμερικανικές, τις νατοϊκές και τις αφγανικές δυνάμεις - μαριονέτες,» έλεγε η ανακοίνωση.

Εκπρόσωπος του Γραφείο του Γενικού Εισαγγελέα της Βοσνίας, είπε ότι η υπηρεσία παρακολουθεί «εξελίξεις σε ορισμένες ιστοσελίδες.»

Το 2000, ο ανταποκριτής της εφημερίδας «Washington Post», Τζέφρι Σμίθ, είχε γράψει τα εξής για το χωριό Μποτσίνα Ντόνια:

«Στην είσοδο του χωριού υπάρχει πινακίδα που λέει «Φοβού τον Αλλάχ.» Ο Σμίθ πρότεινε στον κόσμο να λάβει σοβαρά την προειδοποίηση επειδή υπήρχαν παραδείγματα ξένων οι επειδή τόλμησαν να εισέρθουν στο χωριό δέχθηκαν επίθεση, μεταξύ των αυτών και δύο στρατηγοί του ΝΑΤΟ που βρέθηκαν εκεί τυχαία, καθώς και ένας υπάλληλος οργάνωσης ανθρωπιστικής βοήθειας, ο οποίος και δέχθηκε επίθεση με τσεκούρι.

Περίπου 100 οικογένειες των Μουτζαχεντίν ζουν στο χωριό και ακολουθούν έναν αυστηρό ισλαμικό τρόπο ζωής. Αυτό είναι ορατό τόσο στον ρουχισμό και όσο την εμφάνιση των ανδρών και γυναικών (οι γυναίκες φορούν μαύρα και οι άντρες φέρουν γενειάδα), καθώς και από την πλήρη αποχή από το αλκοόλ και την ίδρυση πολλών θρησκευτικών σχολείων αλλά και τις τακτικές θρησκευτικές λειτουργίες στο τζαμί.»

Με βάση τα στοιχεία, ο Σμίθ ισχυρίστηκε ότι η βοσνιακή κυβέρνηση δεν είχε τον έλεγχο του χωριού και ότι οι δυνάμεις του ΝΑΤΟ απέφευγαν να εισέρχονται σε αυτό όταν μπορούσαν.

10 χρόνια απομόνωσης, αυτονομίας και ριζοσπαστικής ισλαμικής κατήχησης ήταν αρκετά για να μετατρέψουν την Γκόρνα Μαόκα σε προπύργιο των Ουαχαμπιστών.

Τα ακόλουθα γεγονότα οδήγησαν στη λήψη της απόφασης για την επιδρομή στην Γκόρνα Μαόκα:

*Τον Δεκέμβριο του 2009, δικαστήριο της Βοσνίας άσκησε δίωξη κατά ομάδας ριζοσπαστικών Μουσουλμάνων κατηγορώντας την για «τρομοκρατία» και την διακίνηση όπλων, αποκαλύπτοντας ότι είχαν αγοράσει και προμηθευτεί όπλα, εκρηκτικά και άλλα υλικά για την κατασκευή αυτοσχέδιων εκρηκτικών μηχανισμών. Επιπλέον, η αστυνομία ανακάλυψε βιντεοσκοπημένα ντοκουμέντα ανθρώπων οι οποίοι εκπαιδεύονταν στη μάχη και στη χρήση όπλων για την πραγματοποίηση επιθέσεων. Το δικαστήριο δεν αναφέρθηκε στους πιθανούς στόχους.

Ξένος διπλωμάτης στη Βοσνία δήλωσε ότι η επιδρομή στη Γκόρνα Μαόκα ήταν το επακόλουθο των διώξεων της βοσνιακής δικαιοσύνης.

Συγκεκριμένα, σε δηλώσεις του στο πρακτορείο Reuters, ο διπλωμάτης δήλωσε ότι ο κύριος προβληματισμός ήταν οι διασυνδέσεις που υπήρχαν με τους υποτιθέμενους τρομοκράτες οι οποίοι είχαν συλληφθεί δύο μήνες νωρίτερα.

*Στο τέλος του 2009, το Υπουργείο Ασφάλειας της Βοσνίας- Ερζεγοβίνης έλαβε πληροφορίες ότι μεγάλος αριθμός Ουαχαμπιστών μετακινήθηκε στην περιοχή της Γκόρνα Μαόκα με το επιχείρημα ότι ήθελε να κατασκευάσει ένα Τζαμί.

Ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Ασφάλειας για την επαρχία της Τούζλα, Μίραλεμ Μάκιτς, προέβη στην εξής δήλωση: «Αληθεύει ότι το χωριό αποτελεί την στέγη μιας απομονωμένης κοινότητας τα μέλη της οποίας θεωρούν του εαυτούς τους Ουαχαμπιστές και μέχρι τώρα δεν έχουν δείξει καμιά προθυμία να συνεργαστούν με την αστυνομία. Ο Μάκιτς επιβεβαίωσε ότι ένας ασυνήθιστα μεγάλος αριθμός Ουαχαμπιστών βρισκόταν στη Γκόρνα Μαόκα για την κατασκευή Τζαμιού.

*Σύμφωνα με ρεπορτάζ στην ιταλική “Corriere della Sera”, ακραίοι ισλαμιστές δραστηριοποιούνται στα Βαλκάνια. Η εφημερίδα αναφέρθηκε σε μια πρόσφατη επιχείρηση των ιταλικών μυστικών υπηρεσιών σε συνεργασία με Βόσνιους και Κροάτες αστυνομικούς, στο πλαίσιο της οποίας εντοπίστηκε ένας ισλαμικός τρομοκρατικός πυρήνας των Ουαχαμπιστών που είχε την βάση του στη Γκόρνα Μαόκα, και η οποία σύμφωνα με τα φαινόμενα σχεδίαζε επιθέσεις στην Ιταλία. Στις 3 Ιουνίου 2009, η αστυνομία συνέλαβε έναν κακοποιό με διπλή Βοσνιακή και Κροατική υπηκοότητα σε διαμέρισμα στο Ζάγρεμπ, όπου ανακαλύφθηκαν 11 εκτοξευτές ρουκετών, ποσότητες εκρηκτικών και αρκετοί πυροκροτητές, που σύμφωνα με τις ενδείξεις προορίζονταν για χρήση από τον τρομοκρατικό πυρήνα της Γκόρνα Μαόκα. Η αστυνομία πιστεύει ότι τα όπλα προορίζονταν για άτομο που εμπλέκεται στην παράνομη διακίνηση ανθρώπων στα Βαλκάνια το οποίο είχε διασυνδέσεις με τον πυρήνα και σχεδίαζε την μεταφορά όπλων και εκρηκτικών στην Ευρώπη μέσων διαδρομών παράνομης διακίνησης ανθρώπων στη Σλοβενία και στο Τριέστε της Βορειανατολικής Ιταλίας.

Αρκετά μηνύματα της Αλ Κάιντα έχουν εμφανιστεί σε ισλαμικές ιστοσελίδες τον τελευταίο χρόνο απευθύνοντας έκκληση για την στρατολόγηση «λευκών Μουτζαχεντίν» οι οποίοι θα μπορούν με περισσότερη ευκολία να διεξάγουν «Τζιχάντ» στην Ευρώπη και να υπονομεύσεις τα αντιτρομοκρατικά μέτρα της Δύσης.

Συμπεράσματα

Αυτά τα παραδείγματα αποδεικνύουν την δύσκολη και σύνθετη πραγματικότητα όσον αφορά στην τρομοκρατική υποδομή που εδραιώθηκε στα Βαλκάνια κατά την διάρκεια του πολέμου στη Βοσνία η οποία και λειτουργεί ως κέντρο για την ριζοσπαστικοποίηση του μουσουλμανικού πληθυσμού στην περιοχή και ως αποσταθεροποιητικός παράγοντας ενθαρρύνοντας την συνέχιση της Τζιχάντ μεταξύ των Μουσουλμάνων και των αντιπάλων τους στην περιοχή.

Η υποστήριξη που παρείχε η Μουσουλμανική κυβέρνηση της Βοσνίας υπό το καθεστώς του Ιζετμπέκοβιτς και η συνεργασία μεταξύ των τρομοκρατών και των μουσουλμανικών παραστρατιωτικών οργανώσεων στα Βαλκάνια (στη Βοσνία, στο Κόσοβο την «Μακεδονία» (σημείωση: ΠΓΔΜ) και την Αλβανία) έστησαν τα θεμέλια για την υποδομή των τρομοκρατών, τους οποίους αναγκάζονται τώρα να αντιμετωπίσουν τόσο οι βαλκανικές χώρες όσο και η Δύση.

Η κυβέρνηση της Βοσνίας βρίσκεται σήμερα μεταξύ σφύρας και άκμονος. Αφενός, οι ΗΠΑ και οι κυβερνήσεις της Δύσης απαιτούν την συνεργασία της στον παγκόσμιο πόλεμο κατά της τρομοκρατίας. Και αφετέρου, οι αρχές και η κοινή γνώμη προβληματίζονται για την πραγματοποίηση επιχειρήσεων εναντίον των Μουτζαχεντίν που στάθηκαν δίπλα τους στον αγώνα τους στο παρελθόν.

Αυτή η διχογνωμία αντικατοπτρίζεται στην σχετικά περιορισμένη δράση της κυβέρνησης εναντίον των υποδομών της τρομοκρατίας, η οποία λαμβάνει χώρα κυρίως για να ικανοποιηθεί η Δύση και για να αποφευχθεί μια κρίση στο ευαίσθητο θέμα του παγκοσμίου πολέμου κατά της τρομοκρατίας. Εφόσον αυτή η δράση περιορίζεται σε τοπικό επίπεδο δεν θα αντιμετωπίσει σε βάθος το πρόβλημα ούτε θα εξαρθρώσει την υποδομή των τρομοκρατών που έχουν δημιουργήσει εφαλτήριο στα Βαλκάνια.
*Στη φωτογραφία διακρίνουμε έναν ξένο Μουτζαχεντίν στη Βοσνία

Αναρτήθηκε από Christos Papageorgiou

.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα