Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ετοιμάζεται το ΙΣΡΑΗΛ να χτυπήσει τις πυρηνικές εγκαταστάσεις του ΙΡΑΝ;


Στην Αθήνα βρίσκονται ήδη στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας του Ισραήλ. Την ερχόμενη Πέμπτη ξεκινάει μεγάλη αεροπορική άσκηση των Πολεμικών Αεροποριών της Ελλάδας και του Ισραήλ. Η άσκηση θα διαρκέσει περίπου μία βδομάδα. Θα περιλαμβάνει ανεφοδιασμό μαχητικών αεροσκαφών εν πτήσει και βολές από μεγάλη απόσταση με κατευθυνόμενα βλήματα. Η άσκηση αυτή προβλέπεται από την ισχύουσα ελληνο-ισραηλινή στρατιωτική συμφωνία. Γενικά, η Ισραηλινή Αεροπορία, το τελευταίο διάστημα, έχει έντονη εκπαιδευτική δραστηριότητα. Και κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει, αν αυτή η δραστηριότητα σχετίζεται ή όχι, με το πυρηνικό πρόγραμμα του ΙΡΑΝ.
******
Το θέμα του Ιρανικού πυρηνικού προγράμματος είναι το κορυφαίο θέμα στο ΙΣΡΑΗΛ. Στον ισραηλινό τύπο, αλλά και σε έγκυρα διεθνή περιοδικά, υπάρχουν αναλύσεις και εκτιμήσεις , ότι το Ισραήλ δεν θα παραμείνει απαθές στην προσπάθεια της Τεχεράνης να προχωρήσει το πυρηνικό της πρόγραμμα.
Ο ισραηλινός πτέραρχος ΝΤΑΝ ΧΑΛΟΥΤΖ, σε συνέντευξή του επισημαίνει ότι «για να πετύχει σημαντικά αποτελέσματα ενδεχόμενη αεροπορική επιδρομή των ισραηλινών στο Ιράν, απαιτείται και η εμπλοκή άλλων δυνάμεων και κυρίως η συμμετοχή των ΗΠΑ».
Σύμφωνα με δημοσίευμα αμερικανικής στρατιωτικής επιθεώρησης, οι αμερικανοί είναι επιφυλακτικοί για ενδεχόμενο στρατιωτικό πλήγμα στις πυρηνικές εγκαταστάσεις του Ιράν, ωστόσο, συζητούν διεξοδικά με τους ΙΣΡΑΗΛΙΝΟΥΣ το θέμα του ΙΡΑΝ. Υπάρχει ανησυχία για το πιθανό ενδεχόμενο να αποκτήσει το Θεοκρατικό καθεστώς της Τεχεράνης πυρηνικά όπλα. Παρόλα αυτά, οι αμερικανοί διπλωμάτες, γράφει η αμερικανική επιθεώρηση, έχουν επισημάνει στους Ισραηλινούς, ότι, σε μια επιλογή στρατιωτικής επίθεσης εναντίον του ΙΡΑΝ, η τιμή του πετρελαίου θα εκτιναχτεί πάνω από τα 200 δολάρια το βαρέλι, και ότι η οικονομία, η αμερικανική και η εξαρτώμενη ευρωπαϊκή, δεν αντέχουν τέτοια εξέλιξη.
Πάντως έχουν εξετασθεί πάνω από 10 πιθανά επιτελικά σχέδια, προσβολής των πυρηνικών εγκαταστάσεων του ΙΡΑΝ. Αν τελικά γίνει επίθεση εναντίον του ΙΡΑΝ, προφανώς αυτή θα γίνει με συμβατικές βόμβες βαθιάς διάτρησης ή με πυραύλους ΚΡΟΥΖ από τα ΙΣΡΑΗΛΙΝΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ, με στόχο μόνο τις πυρηνικές εγκαταστάσεις.
Ωστόσο, είναι πολλά τα ερωτήματα που προκύπτουν, από αυτά τα πολεμικά σενάρια.
Όπως , ποιες θα είναι οι ανθρώπινες απώλειες; πόσο πίσω θα πάει το ιρανικό πυρηνικό πρόγραμμα; ποιες θα είναι οι ασύμμετρες αντιδράσεις του ΙΡΑΝ; Και ποιες θα είναι οι επιπτώσεις στην περιφερειακή σταθερότητα, αφού θα κλιμακωθεί η δράση διάφορων τρομοκρατικών οργανώσεων ;

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα