Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ξανά στο ΤΣΕΣΜΕ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ


Σύμφωνα με πληροφορίες, είναι πολύ πιθανόν, τις επόμενες μέρες, να ξαναστείλει η Τουρκία το ερευνητικό πλοίο «ΤΣΕΣΜΕ» για υποθαλάσσιες έρευνες στο Αιγαίο.
Να δούμε ποια θα είναι η  διαδρομή και ποια η  περιοχή των ερευνών του τουρκικού πλοίου. Αν δηλαδή, θα επιχειρήσει και πάλι έρευνες εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.
Πάντως, το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών επέστρεψε ως μη αποδεκτή τη ρηματική διακοίνωση της Αθήνας , με την οποία η ελληνική κυβέρνηση διαμαρτυρόταν έντονα για το πρόσφατο περιστατικό στο Βόρειο Αιγαίο με το ωκεανογραφικό σκάφος «Τσεσμέ».
Να θυμίσω ότι το τουρκικό πλοίο έκανε θαλάσσιες έρευνες επί της ελληνικής υφαλοκρηπίδας στην περιοχή μεταξύ Θράκης και Σαμοθράκης.
Η Τουρκία, με την τακτική που ακολουθεί θέλει να υπενθυμίσει και μάλιστα με δυναμικό τρόπο, ότι, πέρα από το εύρος των χωρικών μας υδάτων, δηλαδή πέρα από τα 6 ν.μ. από τις ελληνικές ηπειρωτικές ακτές, δεν υπάρχει ελληνική δικαιοδοσία, για άσκηση κυριαρχικών δικαιωμάτων, ακόμη  και επί της ελληνικής υφαλοκρηπίδας. Πρόκειται για θέμα πολύπλοκο, που απαιτεί λεπτούς διπλωματικούς ελιγμούς, διότι εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους.
                       ***********
ΤΟΥΡΚΙΑ - ΚΟΥΡΔΙΚΟ
Με ιδιαίτερη σφοδρότητα συνεχίζονται οι μάχες του τουρκικού στρατού εναντίον των Κούρδων στην νοτιοανατολική Τουρκία , αλλά και στο Β.Ιράκ.
 Επίσης η Πολεμική Αεροπορία της Τουρκίας, βομβάρδισε εγκαταστάσεις Κούρδων ανταρτών στο Βόρειο Ιράκ.
Παρά την  ΠΡΩΤΟΦΑΝΉ βία που ασκεί ο τουρκικός στρατός, η Κυβέρνηση Ερντογάν, δεν έχει  κατορθώσει να περιορίσει τον ένοπλο εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα των Κούρδων ανταρτών, που αποτελούν θανάσιμη απειλή,  για τη συνοχή του τουρκικού κράτους.
Πέρα όμως από το Κουρδικό, δρομολογούνται σοβαρές εξελίξεις στο εσωτερικό της Τουρκίας.
Η Κυβέρνηση Ερντογάν, θα περάσει μια σκληρή δοκιμασία τον Σεπτέμβριο, αφού οργανώνει Δημοψήφισμα, για τις συνταγματικές μεταρρυθμίσεις που προωθεί η Κυβέρνησή του, προκειμένου να εναρμονιστεί με το ευρωπαϊκό νομικό κεκτημένο.
Ο Τούρκος πρωθυπουργός Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν δηλώνει ότι οι μεταρρυθμίσεις είναι αναγκαίες , για την αναδιαμόρφωση του δικαστικού συστήματος και για να ελέγχονται οι ένοπλες δυνάμεις. Και ακόμη , είναι απαραίτητες,  για την παραπέρα εμπέδωση της δημοκρατίας στη χώρα του και την βελτίωση των πιθανοτήτων ένταξης της Τουρκίας στην ΕΕ.
Ο Ερντογάν επιχειρεί μέσω των συνταγματικών μεταρρυθμίσεων, να θέσει υπό Κυβερνητικό έλεγχο τους στρατιωτικούς και γενικά το Κεμαλικό στρατογραφειοκρατικό κατεστημένο.
ΑΝ όμως το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος είναι αρνητικό για την Ισλαμική Κυβέρνηση, τότε,  η πορεία της Τουρκίας προς την Ε.Ε., θα μπει σε δοκιμασία και προφανώς, η Τουρκία θα αντιμετωπίσει σοβαρή πολιτική κρίση, με πιθανή κατάληξη τις πρόωρες εκλογές.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα