Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ενεργοποιήθηκε η αντιπυραυλική ασπίδα του ΝΑΤΟ στην Αν. Ευρώπη


Άρθρο του Χρήστου Καπούτση

Στο ρουμανικό χωριό Ντεβεσέλου  έχει εγκατασταθεί το αμερικανικό σύστημα αντιπυραυλικής προστασίας,  που χθες Πέμπτη 12 Μαΐου τέθηκε σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία,   παρουσία του Γενικού Γραμματέα του ΝΑΤΟ Γενς Στόλτενμπεργκ καθώς και αξιωματούχων των ΗΠΑ και της Ρουμανίας.

Ο διοικητής των ναυτικών δυνάμεων των ΗΠΑ στην Ευρώπη και την Αφρική, Αμερικανός Στρατηγός Μάρκ Φέργκιουσον δήλωσε: «Οι  Ηνωμένες Πολιτείες και η Ρουμανία δημιουργούν ιστορία με την παροχή αυτού του συστήματος του ΝΑΤΟ. Αυτή είναι πολύ μια σημαντική στιγμή για το ΝΑΤΟ και τη διατλαντική ασφάλεια. Το σύστημα  ενισχύει εξαιρετικά την αμυντική ικανότητα των Ευρωπαίων συμμάχων κατά βαλλιστικών πυραύλων που ενδεχομένως απειλούν όλη την ευρω-ατλαντική περιοχή καθώς και τη Μέση Ανατολή».

Το αντιπυραυλικό σύστημα του ΝΑΤΟ, βασισμένο σε αμερικανική τεχνολογία, ξεκίνησε το 2010 και έχει ως στόχο την σταδιακή εγκατάσταση μονάδων αντιπυραυλικής άμυνας στην ανατολική Ευρώπη, στη Βουλγαρία  και την Τουρκία.

Η βάση του Ντεσεβέλου, η κατασκευή της οποίας κόστισε περίπου 1 δισεκ. δολάρια, αποτελείται κυρίως από πυραύλους τύπου SM-2.  Θα περιληφθεί επισήμως στο ΝΑΤΟϊκό αντιπυραυλικό σύστημα κατά τη Σύνοδο Κορυφής στην Βαρσοβία τον Ιούλιο.   Η συγκεκριμένη εγκατάσταση είναι ικανή να καταρρίπτει πυραύλους από χώρες όπως το Ιράν, που θα μπορούσαν, σύμφωνα με την Ουάσινγκτον, να απειλήσουν μεγάλα ευρωπαϊκά αστικά κέντρα. «Όσο το Ιράν συνεχίζει να αναπτύσσει βαλλιστικούς πυραύλους, οι ΗΠΑ θα συνεργάζονται με τους συμμάχους τους για την υπεράσπιση του ΝΑΤΟ» δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ, Ρόμπερτ Γουόρκ- οποίος τόνισε πως η αντιπυραυλική ασπίδα δεν έχει στόχο την άμυνα απέναντι στο ρωσικό πυραυλικό οπλοστάσιο. «Δεν υπάρχουν σχέδια για κάτι τέτοιο» είπε σχετικά. Όμως , οι σχέσεις ΗΠΑ και ΙΡΑΝ έχουν βελτιωθεί, επομένως έχει ελαχιστοποιηθεί η άμεση απειλή  από το Ιράν και μάλιστα η υπόθεση να εξαπολύσει το Ιράν πυραυλική επίθεση σε ευρωπαϊκές πρωτεύουσες , αγγίζει τα όρια του φανταστικού,

Παράλληλα με την ενεργοποίηση της αντιπυραυλικής Ασπίδας, το NATO αναλαμβάνει κι άλλες «αποτρεπτικού χαρακτήρα» πρωτοβουλίες στην Πολωνία και στη Βαλτική, μετά την προσάρτηση της Κριμαίας στη Ρωσία το 2014. Σε ανταπόδοση για τις νατοϊκές κινήσεις, η Μόσχα αναδιατάσσει και ενισχύει μονάδες των ρωσικών ένοπλων δυνάμεων στη δυτική και στη νότια πτέρυγά της, ενώ ενισχύει  και την ναυτική παρουσία της στη Μαύρη Θάλασσα.

Ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ, διαβεβαίωσε ότι η εγκατάσταση του αντιπυραυλικού συστήματος στη Ρουμανία και την Πολωνία δεν στρέφεται κατά της Ρωσίας. «Διευκρινίσαμε από την αρχή στη Ρωσία ότι το ΝΑΤΟ είναι ανοιχτό για συνεργασία. Η Συμμαχία θα συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις με τη Ρωσία όπου είναι δυνατόν», είπε ο Γ.Στόλτενμπεργκ.  Ο Πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν,  έχει επανειλημμένως θέσει το ερώτημα «εναντίον ποίου λειτουργεί το σύστημα;»

Η Ρωσία θα λάβει προληπτικά μέτρα κατά των αμερικανικών πυραύλων στην Ευρώπη. «Όλες οι υπηρεσίες που είναι αρμόδιες για την υπεράσπιση της Ρωσικής Ομοσπονδίας έχουν ενημερωθεί για τα σχέδια της ανάπτυξης της αντιπυραυλικής άμυνας του ΝΑΤΟ και θα ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα από τη Μόσχα», δήλωσε στους δημοσιογράφους την Πέμπτη, ο γραμματέας Τύπου του Ρώσου προέδρου, Ντμίτρι Πεσκόφ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα