Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-ΒΕΡΟΛΙΝΟ κάνουν τα "χατήρια" της ΤΟΥΡΚΙΑΣ και επιβάλλουν νεο καθεστώς σε Αιγαίο, Θράκη και Κύπρο. Αρθρο του Χρήστου Καπούτση

Είναι η πρώτη φορά, που οι στρατιώτες μας στα ακριτικά νησιά του Αιγαίου, έκαναν Πάσχα μόνοι και «ξεχασμένοι». Οι Αρχηγοί των Γενικών Επιτελείων (η φυσική ηγεσία του Στρατεύματος), καθώς και η  πολιτειακή και η πολιτική ηγεσία, «λάμπρυναν»,  με την απουσία τους από τα στρατόπεδα, την γιορτή της Αναστάσεως.  Ήταν απόφαση της Κυβέρνησης, βάσει μιας άτυπης συμφωνίας, Αθηνών και Άγκυρας, για την αποφυγή εκατέρωθεν προκλήσεων και για ήρεμα νερά στο Αιγαίο, μέχρι το τέλος του Σεπτέμβριου. Πρώτο ερώτημα: Πως δέχτηκε η ελληνική κυβέρνηση να χαρακτηριστεί προκλητική ενέργεια από την Τουρκία, η επίσκεψη του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ σε επιτηρητικό στρατιωτικό φυλάκιο σε κάποιο ακριτικό νησί του Αιγαίοι, προκειμένου να συνεορτάσει ο επικεφαλής των Ενόπλων Δυνάμεων με τα στρατευμένα παιδιά της Ελλάδας το Άγιο Πάσχα;

Επιπλέον, το ΓΕΕΘΑ, με εντολή της πολιτικής ηγεσίας,  ακύρωσε δύο  προγραμματισμένες, για αυτή την χρονική περίοδο,  αεροναυτικές ασκήσεις στην νοτιοανατολική πλευρά του Αιγαίου. Από την πλευρά της, η Τουρκία, έχει ακυρώσει μεγάλης κλίμακας αεροναυτική άσκηση στα διεθνή ύδατα του Αιγαίου, έχει «μαζέψει» τα πλωτά της γεωτρύπανα από την ελληνική και Κυπριακή ΑΟΖ και έχει αναστείλει την πτητική  δραστηριότητά της στο Αιγαίο, καθώς δεν καταγράφονται παραβιάσεις του Εθνικού μας εναερίου χώρου και ούτε υπερπτήσεις τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών πάνω από ελληνικά νησιά.

Σύμφωνα με Κυβερνητικές πηγές,  θα πρέπει να αποκαταστηθεί και να εδραιωθεί η ηρεμία στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, κατά την προεκλογική και μετεκλογική περίοδο (μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου). Είναι «απαίτηση» της αμερικανονατοϊκής διπλωματίας, ώστε οι δύο γειτονικές και σύμμαχες στο ΝΑΤΟ χώρες, μέσα σε ένα θετικό κλίμα και με τις  αναβαπτισμένες στην λαϊκή ετυμηγορία  Κυβερνήσεις  Αθηνών και Άγκυρας, να προσέλθουν εκόντες άκοντες ( θα συμφωνήσουν, θέλουν, δε θέλουν),  στο τραπέζι του διαλόγου, που το «μενού» έχουν πολύ προσεχτικά προετοιμάσει η αμερικανική διπλωματία, το ΝΑΤΟ και το Βερολίνο.

Το δεύτερο ερώτημα είναι,  τι θα περιλαμβάνει ο διάλογος με την Τουρκία, που οι σύμμαχοί μας πιέζουν,  όχι μόνο να γίνει σε θετικό κλίμα, αλλά να προκύψει και συμφωνία, ώστε να εξομαλυνθούν πλήρως οι ελληνοτουρκικές σχέσεις!

Και το επόμενο καίριο ερώτημα είναι,  υπάρχει Στρατηγική διαλόγου από την Ελλάδα, που στα βασικά  σημεία να συμφωνούν τα περισσότερα κοινοβουλευτικά κόμματα;

Η Τουρκία αναμένεται ότι, θα παρουσιάσει ένα κατάλογο αιτημάτων, που θα έχουν ασφαλώς ένα μετριοπαθές «περιτύλιγμα» με υπόδειξη  των συμμάχων, όμως επί της ουσίας, θα αγγίζει αδιαπραγμάτευτα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα.

Και ένα επιπλέον ερώτημα, έχει μετακινηθεί η Ελλάδα από την διαχρονικά εκπεφρασμένη πολιτική θέση, ότι με την Τουρκία, υπάρχει μόνο μία διαφορά, η οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας; Ή έχει διεθνείς εγγυήσεις η Ελληνική διπλωματία, ότι η Τουρκία, δεν προωθεί μία λύση «πακέτο» στον τραπέζι του διαλόγου, που θα αφορά, την συγκυριαρχία στο Αιγαίο,  την αποστρατιωτικοποίηση  των νησιών μας, την  εγκατάλειψη οποιασδήποτε ελληνικής διεκδίκησης θαλάσσιων δικαιωμάτων ανατολικά της Ρόδου, την πολιτική αναβάθμιση των τουρκικής καταγωγής ελλήνων, σε τουρκική εθνική μειονότητα εντός της ελληνικής επικράτειας και την αναγνώριση δύο πολιτικά και πολιτειακά ισότιμων οντοτήτων στη Κύπρο, στο πλαίσιο λύσης του Κυπριακού με κάποια μορφή συνομοσπονδίας; Έχει παραιτηθεί η Τουρκία από τις παραπάνω απαιτήσεις της,  σαφώς αναθεωρητικού χαρακτήρα; Τι απαντά η Κυβέρνηση και ποια είναι η Στρατηγική της, καθώς  προετοιμάζει το διάλογο , για μετά τις εκλογές , με την Τουρκία; Ένας διάλογος,  που θα γίνει υπό στρατιωτική απειλή, αφού η Τουρκία δεν έχει εγκαταλείψει την πολιτική του casus belli, ούτε έχει απεμπολήσει τα νέο-οθωμανικά οράματα της «Γαλάζιας Πατρίδας» και φυσικά,  με το βάρος των σοβαρών εξελίξεων στην Ουκρανία και την ενεργό ανάμειξη του ΝΑΤΟ  στον ρωσο-ουκρανικό πόλεμο.

Δεν θα πρέπει να υποβαθμίζουμε το γεγονός ότι, οσάκις διαμαρτυρήθηκε η Ελλάδα , είτε στο ΝΑΤΟ, είτε στην Ε.Ε.,  είτε στην αμερικανική Κυβέρνηση, για την επεκτατική και επιθετική πολιτική της Τουρκίας, σε Αιγαίο, Θράκη και Κύπρο, «εισέπραξε» την απάντηση, των ίσων  αποστάσεων, σε μία απαράδεκτη εξίσωση του θύτη με το θύμα, με την προτροπή, όπως: «κάντε διάλογο και με αμοιβαίες υποχωρήσεις να λύσετε τις διαφορές σας. Ελλάδα και Τουρκία, είναι ισχυροί σύμμαχοί μας και είναι κομβικός ο ρόλος τους στην εύρυθμη επιχειρησιακή λειτουργία της νοτιοανατολική πτέρυγας του ΝΑΤΟ, που αποτελεί προτεραιότητα της συμμαχίας λόγω του πολέμου με τη Ρωσία».

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα