Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εκλογές στη Γερμανία και την Πορτογαλία


Την ερχόμενη Κυριακή έχουμε εκλογές στη Γερμανία.
Οι τελευταίες δημοσκοπήσεις είναι ιδιαίτερα θετικά για το συντηρητικό κόμμα των Χριστιανοδημοκρατών της καγκελαρίου Άγκελα Μέρκελ.
Αν επαληθευτούν οι προβλέψεις , οι Χριστιανοδημοκράτες θα μπορούσαν να σχηματίσουν έναν κεντροδεξιό συνασπισμό με τους Ελεύθερους Δημοκράτες (FDP).
Δηλαδή να σπάσει ο σημερινός μεγάλος Κυβερνητικός Συνασπισμός των Χριστιανοδημοκρατών και των Σοσιαλδημοκρατών.
Σύμφωνα ΛΟΙΠΌΝ με τις δημοσκοπήσεις, μία εβδομάδα πριν από τις εκλογές η Μέρκελ προηγείται με 35% ενώ το FDP λαμβάνει ποσοστό 14%. Αθροιστικά τα ποσοστά της Κεντροδεξιάς φτάνουν στο 49%, ξεπερνώντας κατά δύο μονάδες τα τρία αριστερά και κεντροαριστερά κόμματα.
Το Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα έχει α
νεβάσει τα ποσοστά του στο 26%, οι Πράσινοι έχουν πέσει στο 10% και η Αριστερά του Οσκαρ Λαφοντέν είναι στο 11%.
Από τα ενδιαφέροντα στοιχεία είναι η πτώση της εκλογικής δύναμης του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος (SPD). Η προσωπική δημοτικότητα του επικεφαλής του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος (SPD) του Σταιμάγιερ(Steinmeier) , εξακολουθεί να είναι πολύ πίσω από εκείνη της Καγκελαρίου Μέρκελ , που θεωρείται σχεδόν βέβαιο, ότι θα κερδίσει μια δεύτερη θητεία ως καγκελάριος.
Η Αριστερά του Οσκαρ Λαφοντέν κατηγορεί τη Κυβέρνηση ότι έχει συμφωνήσει με τους επιχειρηματίες να παγώσουν προσωρινά τις απολύσεις εργαζομένων. Μετά όμως τις εκλογές, οι εργαζόμενοι θα βρεθούν μπροστά σε δυσάρεστες εκπλήξεις. Επίσης η Αριστερά έχει ταχθεί υπέρ της αποχώρησης των Γερμανικών στρατευμάτων από το Αφγανιστάν. Υπερ της παραμονής τα δύο μεγάλα γερμανικά κόμματα που συγκυβερνούν.
*******************************************************************************
Εκλογές στην Πορτογαλία
Εκλογές επίσης, την ερχόμενη Κυριακή έχουμε και στην Πορτογαλία. Γίνεται σκληρή προεκλογική μάχη.
To κυβερνών Σοσιαλιστικό Κόμ
μα του Πρωθυπουργού Ζοζέ Σόκρατες προηγείται στις δημοσκοπήσεις, αλλά αναμένεται να χάσει την απόλυτη πλειοψηφία των εδρών, που είχε τα τελευταία τέσσερα χρόνια στη Βουλή.
Σε τηλεοπτική αναμέτρηση των δύο διεκδικητών της εξουσία, η ηγέτιδα του κεντροδεξιού κόμματος PSD, Μανουέλα Φερέιρα Λέιτε, δήλωσε ότι "η πολιτική συνεννόηση με τον Σόκρατες είναι εκτός συζήτησης". Δήλωσε μάλιστα ότι είναι έτοιμη να σχηματίσει Κυβέρνηση μειοψηφίας. Πάντως ορισμένοι αναλυτές δεν αποκλείουν μία μεγάλη κυβερνητική συμμαχία, εκτιμώντας ότι ο πρόεδρος της Πορτογαλίας Καβάκο Σίλβα, μπορεί να προσπαθήσει να πείσει τους σοσιαλιστές και τους κεντροδεξιούς να συγκυβερνήσουν, αν από τις κάλπες δεν βγει κάποιο κόμμα με απόλυτο έλεγχο των εδρών της βουλής.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα