Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ολόκληρη η αλήθεια για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά


Έχει ενσκήψει ένα πολύ σοβαρό το θέμα με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Είναι θέμα κοινωνικό, οικονομικό , θέμα που σχετίζεται με την αξιοπιστία του Ελληνικού κράτους και κυρίως , με την εξοπλιστική επάρκεια του Πολεμικού μας Ναυτικού.
Καταρχήν, θα πρέπει θα εξεταστεί πολύ προσεχτικά το ενδεχόμενο, η απόφαση των γερμανικών εταιρειών HDW, Κίελο Γερμανίας και Ελληνικά Ναυπηγία, να καταγγείλουν τις συμβάσεις που είχαν συνάψει με το Ελληνικό Δημόσιο το 2000 και 2002, να εμπεριέχει και ένα πολιτικό εκβιασμό προς την νέα Κυβέρνηση, που θα αναδειχτεί στις εκλογές στις 4 Οκτωβρίου.

Να διευκρινίσουμε, ότι η σύμβαση του 2000 προέβλεπε την ναυπήγηση τεσσάρων σύγχρονων υποβρυχίων U-214, συνολικού κόστους 1,6 δισεκατομμυρίων ευρώ. Το ελληνικό Δημόσιο κατέβαλε ως προκαταβολή το 80% της αξίας ήτοι 1,3 δισεκ. Ευρώ! Και επιπλέον, το ελληνικό δημόσιο «δώρισε» στη Γερμανική εταιρεία HDW τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά (τα αγόρασε έναντι ευτελούς τιμήματος, με τη δέσμευση να μην απολυθεί κανείς έλληνας εργαζόμενος).
Σε εκτέλεση της σύμβασης αυτής, το πρώτο από τα 4 υποβρύχια, το «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» , ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία της Γερμανικής εταιρείας στο Κίελο. Όμως, το Πολεμικό Ναυτικό αρνήθηκε να το παραλάβει, διότι παρουσίαζε σοβαρά ναυπηγοκατασκευαστικά προβλήματα. Ένα από αυτά είναι ότι εν πλω παίρνει κλήση μέχρι και 48ο μοίρες, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες!
Τα άλλα τρία ναυπηγούνται στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και είναι σχεδόν έτοιμα.
Οι Γερμανοί κατασκευαστές επιμένουν ότι έχουν διορθώσει τα προβλήματα και απαιτούν να παραλάβουμε το υποβρύχιο και να καταβληθεί το υπόλοιπο ποσό της σύμβασης, διαφωνούν όμως, οι εμπειρογνώμονες του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά και η αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

Η άλλη σύμβαση του 2002, προέβλεπε τον εκσυγχρονισμό 3 υποβρυχίων τύπου 209 κόστους 1 δισεκ. ευρώ. Το Ελληνικό Δημόσιο έδωσε προκαταβολή 800 εκατομμύρια ευρώ! Στη πορεία των εργασιών η Γερμανική εταιρεία έκρινε ότι η σύμβαση είναι οικονομικά ασύμφορη και ζήτησε αναθεώρηση , προφανώς προς τα πάνω, του κόστους της σύμβασης. Το Πολεμικό Ναυτικό αντιπρότεινε να ακυρωθεί η σύμβαση και να κατασκευαστούν δύο νέα και σύγχρονα υποβρύχια. Η πρόταση αυτή έχει «βαλτώσει» στις διαπραγματεύσεις.

Έκπληκτοι οι Β.Μειμαράκης και Β.Βασιλάκος !!

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, δηλώνει απλά «έκπληκτη» για την απόφαση των Γερμανών, να καταγγείλουν τη σύμβαση με το Πολεμικό Ναυτικό !! Και αυτό διότι, όπως υποστηρίζουν από την αρμόδια διεύθυνση του ΥΠΕΘΑ, οι διαπραγματεύσεις με τους Γερμανούς είχαν προχωρήσει αρκετά και εκτιμούσαν ότι ήταν κοντά σε συμβιβαστική λύση.
Μάλιστα ο ΥΠΕΘΑ Β.Μειμαράκης ς, πριν από λίγες μέρες διαβεβαίωνε του δημοσιογράφους ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά! Επίσης ο Γενικός Διευθυντής της ΓΔΑΕΕ Β.Βασιλάκος (κομματικό στέλεχος της Ν.Δ.) υποστήριζε ότι έχει λύσει το πρόβλημα με τα υποβρύχια!! Εκπληκτική διορατικότητα της απερχόμενης πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Άραγε και σε άλλα θέμα αμυντικής πολιτικής έχουν τις ίδιες επιτυχίες;
Απαξιωτική συμπεριφορά των Γερμανών
Μετά την καταγγελία της Σύμβασης , οι Γερμανοί ιδιοκτήτες των ναυπηγείων του Σκαραμαγκά και του Κίελου (ThyssenKrupp), ειδοποίησαν τους αξιωματικούς του Πολεμικού μας Ναυτικού, να αποχωρήσουν, το συντομότερο δυνατόν, από τις εγκαταστάσεις και των δύο ναυπηγείων. Μάλιστα ,οι αξιωματικοί του Π.Ν. ενημερώθηκαν , ότι μέχρι να αποχωρήσουν, θα πρέπει σε κάθε κίνησή τους στις εγκαταστάσεις των ναυπηγείων, να συνοδεύονται από ανθρώπους της γερμανικής εταιρείας!
Οι ενέργειες των γερμανών, εκτός του ότι είναι απαξιωτικές προς τους εκπροσώπους του Ελληνικού Κράτους, αποκαλύπτουν ταυτόχρονα , ότι η ναυπηγοκατασκευστική εταιρεία η ThyssenKrupp (η HDW που εμφανίζεται ως ιδιοκτήτρια των ναυπηγείων Σκαραμαγκά είναι θυγατρική της γαλλογερμανικής εταιρείας Thyssen) , θα προχωρήσει σε κλείσιμο των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, εκτός και αν η νέα Κυβέρνηση υποκύψει στις πιέσεις των Γερμανών.
Πάντως δεν είναι η πρώτη φορά που οι Γερμανοί πιέζουν να παραλάβουμε το υποβρύχιο «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ», διότι, διαφορετικά , ΑΠΕΙΛΟΎΝ ότι θα κλείσουν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και θα βρεθούν στο δρόμο οι 1.500 εργαζόμενοι.
Επίσης, με την καταγγελία της σύμβασης πρόβλημα έχει το Πολεμικό Ναυτικό, διότι λείπουν εφτά σύγχρονα υποβρύχια, από τη δύναμη του. Και τέλος, υπάρχει και πολιτικό πρόβλημα σε αυτή την υπόθεση, διότι, ενώ το ελληνικό Δημόσιο έχει καταβάλει το ποσό των 2 δισεκατομμυρίων ευρώ στου Γερμανούς, το Π.Ναυτικό δεν έχει παραλάβει κανέναν υποβρύχιο. Και επιπλέον, κινδυνεύουν με κλείσιμο τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά!
Έτσι λοιπόν 2,2 δισεκατομμύρια ευρώ «πετάξαμε» στη θάλασσα και 1.500 εργαζόμενοι βρίσκονται στο δρόμο. Αυτή είναι επιγραμματικά η υπόθεση Σκαραμαγκά.
Απαιτούνται εξηγήσεις από τον Κ.Σημίτη, τον Γ.Παπαντωνίου τον Κ.Καραμανλή, το Ακατανόμαστο (λόγω μη ανακληθείσης απόφασης της ΕΣΗΕΑ) Σπήλιο Σπηλιωτόπουλο και τον Β.Μειμαράκη.
****
Τι υποστηρίζουν οι Γερμανοί

Οι εταιρείες HDW, Κίελο Γερμανίας και Ελληνικά Ναυπηγεία, Σκαραμαγκάς, κατήγγειλαν σήμερα τις συμβάσεις που είχαν συναφθεί το 2000 και 2002 με το Ελληνικό Υπουργείο Άμυνας λόγω καθυστερημένων πληρωμών εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου. Η καταγγελία της Ελληνικά Ναυπηγεία ακολούθησε την καταγγελία εκ μέρους της HDW, καθώς η πρώτη απώλεσε τον απαραίτητο για την ολοκλήρωση των Προγραμμάτων κύριο προμηθευτή της τεχνολογίας.

Η HDW και τα Ελληνικά Ναυπηγεία για περισσότερο από δύο χρόνια διεξήγαγαν πολυάριθμες συζητήσεις με την Ελληνική Κυβέρνηση, οι οποίες, ωστόσο δεν οδήγησαν σε λύση. Οι εκκρεμείς σήμερα πληρωμές από το Ελληνικό Δημόσιο προς τις εταιρείες HDW και Ελληνικά Ναυπηγεία υπερβαίνει τα 520 εκατομμυρίων ευρώ. Από αυτά, περίπου 300 εκατομμύρια είναι οι εκκρεμείς πληρωμές προς την Ελληνικά Ναυπηγεία. Το Ελληνικό Δημόσιο, δεν εκπληρώνει, από μακρού, τις συμβατικές του υποχρεώσεις με αποτέλεσμα η συνέχιση των συμβάσεων αυτών για τις δυο εταιρείες να μην είναι πλέον ανεκτή οικονομικά/από οικονομικής πλευράς.

Η HDW και η Ελληνικά Ναυπηγεία προετοιμάζουν τις περαιτέρω νομικές ενέργειές τους και σκοπεύουν να καταφύγουν σε διαιτησία κατά του Ελληνικού Δημοσίου.

Σχετικά με τα προγράμματα «Αρχιμήδης» και «Ποσειδών - Neptune ΙΙ»:
Η πρώτη σύμβαση αφορά στην κατασκευή τεσσάρων υποβρυχίων τύπου U214 με σύστημα αναερόβιας πρόωσης μέσω κυψελών οξυγόνου για το Ελληνικό Ναυτικό (Πρόγραμμα «Αρχιμήδης»). Και τα τέσσερα υποβρύχια έχουν ήδη κατασκευαστεί.. Επιπλέον, το 2006 η HDW και τα Ελληνικά Ναυπηγεία προσέφεραν προς αποδοχή στο Ελληνικό Δημόσιο το πρώτο υποβρύχιο τύπου 214 με την επωνυμία ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ. Το υποβρύχιο δεν παρελήφθη παρά το γεγονός ότι αυτό απέδειξε την απεριόριστη ικανότητά του για όλες τις απαιτούμενες επιδόσεις, μάλιστα δε σαφώς υπερέβη και κάποιες από αυτές. Επιπλέον, το υποβρύχιο είναι πιστοποιημένο από τον επίσημο Γερμανικό φορέα BWB (Bundesamt für Wehr¬technik und Beschaffung).

Η δεύτερη σύμβαση (Πρόγραμμα «Ποσειδών - Neptune ΙΙ») αφορά τον εκμοντερνισμό τριών υποβρυχίων τύπου 209, τα οποία θα μετασκευαστούν ώστε να αποκτήσουν και αυτά την τεχνολογία των κυψελών οξυγόνου.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα