Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παράνομη επίσκεψη Νταβούτογλου στην Κύπρο

Απειλές εκτόξευσε κατά της Ελλάδας, αλλά και κατά της Ε.Ε., ο Υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας Αχμέτ Νταβούτογλου , που πραγματοποίησε παράνομη επίσκεψη στα κατεχόμενα εδάφη της Κύπρου.

Ο Αχμέτ Νταβούτογλου που επισκέφτηκε τα κατεχόμενα προκειμένου να δώσει εντολές στον Α.Ταλάτ ενόψει της έναρξης της δεύτερης φάσης των διαπραγματεύσεων για το Κυπριακό, δήλωσε χαρακτηριστικά ότι: «Δεν μπορούμε να αφήσουμε να συνεχιστεί το στάτους κβο στην Κύπρο». Και άφησε σαφώς να εννοηθεί , ότι πιθανή εξέλιξη είναι η διχοτόμηση της Κύπρου!

Ο Τούρκος Υπουργός ζήτησε από την Ε.Ε. να είναι δίκαιη, να τηρήσει τις υποσχέσεις της και να άρει τις απομονώσεις των τουρκοκυπρίων. Ενώ κάλεσε την Ρωμέικη διοίκηση (έτσι αποκάλεσε την Κυπριακή Δημοκρατία, ισότιμο κράτος-μέλος της Ε.Ε.) , να μην απορρίψει την ειρήνη (δηλαδή την τουρκική πρόταση για «συνεταιρικό κράτος»), όπως έκανε στο δημοψήφισμα για το σχέδιο Ανάν το 2004.

Ο Τούρκος Υπουργός Εξωτερικών δήλωσε σε συνέντευξή του στο τουρκικό τηλεοπτικό κανάλι NTV ότι αυτοί που προσπαθούν να πιέσουν την Τουρκία, δεν αντιλαμβάνονται τη δύναμη της Τουρκίας!

Υποστήριξε ακόμη, ότι οι πιέσεις που δέχεται η 'Άγκυρα για άνοιγμα των λιμανιών της δεν συνάδουν με το πνεύμα των διαπραγματεύσεων της Τουρκίας με την Ε.Ε.. Αναφέρεται, στην εφαρμογή του Πρωτοκόλλου τελωνειακής Σύνδεσης (Συμφωνία της Άγκυρας), σύμφωνα με το οποίο η Τουρκία έχει δεσμευτεί έναντι της Ε.Ε. , να ανοίξει τα λιμάνια και τα αεροδρόμιά της στα πλοία και τα αεροπλάνα της Κύπρου.

Η Κυπριακή Δημοκρατία απειλεί ότι, αν η Τουρκία δεν εφαρμόσει το πρωτόκολλο τελωνειακής Σύνδεσης, το Δεκέμβριο στη Σύνοδο Κορυφής της Ε.Ε., θα μπλοκάρει τη διαδικασία ένταξης της Τουρκίας στην Ε.Ε.

Η Επίσκεψη Νταβούτογλου στα κατεχόμενα συνδέεται με τις έντονες πιέσεις που ασκούνται, για την άμεση επίλυση του πολιτικού προβλήματος της Κύπρου.

Υπάρχουν σαφή μηνύματα από διάφορα κέντρα εξουσίας( αμερικανο-βρετανική διπλωματία, ΝΑΤΟ, Ε.Ε.), ότι στην περίπτωση που μέχρι το τέλους του έτους, δεν υπάρξει κατάληξη των απευθείας συνομιλιών, που θα επικυρωθεί με δημοψήφισμα αποδοχής της επίλυσης του Κυπριακού , τότε πιθανόν, να επιβληθεί στα κατεχόμενα Κυπριακά εδάφη το μοντέλο της Ταιβάν. Δηλαδή, το τουρκοκυπριακό ψευδοκράτος να αποκτήσει αυτοτελώς διπλωματικές και εμπορικές σχέσεις με ισχυρά κράτη του Πλανήτη, όπως π.χ με την Κίνα, τη Σαουδική Αραβία, το Πακιστάν, αλλά και την Βρετανία.

Εξέλιξη σαφώς οδυνηρή, διότι οδηγεί αναπόφευκτα στη διχοτόμηση της Κύπρου. Και προφανώς στην de facto νομιμοποίηση των αποτελεσμάτων της στρατιωτικής εισβολής των τουρκικών στρατευμάτων στην Κύπρο το καλοκαίρι του 1974.

Η Ελληνοκυπριακή πλευρά διευρύνει τα ερείσματά της και αγωνίζεται για την εξεύρεση μιας λύσης βιώσιμης και λειτουργικής , που θα ενώνει και δεν θα διχάζει τους κατοίκους της Κύπρου.

Αλλά για να γίνει αυτό απαιτείται και η Άγκυρα να αφήσει την αδιάλλακτη στάση της και να ακολουθήσει μια εποικοδομητική πολιτική σύνθεσης των αντιθέσεων.

Ο Υπουργός Εξωτερικών της Κυπριακής Δημοκρατίας δήλωσε σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ, ότι, «Η ένταξη της Τουρκίας στην ΕΕ περνά μέσα από την επίτευξη βιώσιμης και λειτουργικής λύσης του Κυπριακού. Η υποχρέωση της Τουρκίας για εφαρμογή του Πρωτοκόλλου της Άγκυρας αποτελεί υποχρέωση έναντι στην Ε.Ε. στο σύνολο της, και δεν γίνεται αποδεκτή η λογική της απόδοσης ανταλλαγμάτων προς την υποψήφια χώρα για εκπλήρωση μιας υποχρέωσης της που εκκρεμεί εδώ και τέσσερα χρόνια, πριν ακόμα δηλαδή αυτή αρχίσει ενταξιακές διαπραγματεύσεις».

Πάντως, η επικείμενη Σύνοδος Κορυφής της Ε.Ε., ίσως εξελιχτεί σε καθοριστική , όχι μόνο για την ένταξη της Τουρκίας στην Ε.Ε. , αλλά και για την πορεία του Κυπριακού.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα