Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Επανασύνδεση του Κυπριακού με την ευρωπαϊκή πορεία της Τουρκίας



            Την επανασύνδεση της ενταξιακής πορείας της Τουρκίας στην ΕΕ, πρωτίστως με τη διαδικασία λύσης του Κυπριακού και μετά με τις ευρωπαϊκές υποχρεώσεις της Άγκυρας, αποφάσισαν, ο Πρωθυπουργός Γ.Α. Παπανδρέου και ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας Δ. Χριστόφιας, στις  πολύωρες συζητήσεις τους, κατά τη διάρκεια της πρώτης επίσημης επίσκεψης του Πρωθυπουργού στη Μεγαλόνησο. Πάντως, Λευκωσία και Αθήνα, μετά τις συνομιλίες Χριστόφια - Παπανδρέου, στέλνουν ισχυρό μήνυμα στην   Τουρκία, στην ΕΕ ,αλλά και στη διεθνή κοινότητα, ότι αν η Τουρκία δεν υλοποιήσει τις ανειλημμένες υποχρεώσεις της προς  όλα τα μέλη της  ΕΕ, τότε, δεν θα περάσει ανεμπόδιστα και χωρίς κυρώσεις την αξιολόγηση του  Δεκέμβρη.  Είναι χαρακτηριστική η δήλωση του Πρωθυπουργού Γ. Παπανδρέου: «δεν είμαστε και μαζοχιστές. Δεν μπορούμε να δεχθούμε να προχωρήσει ανεμπόδιστα η Τουρκία σε πλήρη ένταξη στην Ένωση, χωρίς πρώτα επίλυση του Κυπριακού πάνω στη σωστή βάση». Τη διαχρονική στήριξη της Ελλάδας στην Κύπρο, επισήμανε ο κ. Παπανδρέου υπογράφοντας στο βιβλίο επισκεπτών στο Προεδρικό Μέγαρο:  «Η Ελλάδα είναι ξανά δίπλα στην Κυπριακή Δημοκρατία, ενεργά, όχι με λόγια, αλλά με πράξεις. Κανένας δεν πρέπει να ξεχνά και εμείς δεν ξεχνάμε ότι η αιτία του κυπριακού προβλήματος είναι η εισβολή και η κατοχή από τουρκικά στρατεύματα».
Ωστόσο,  Ελλάδα και Κύπρος, θα έχουν πολύ δύσκολο έργο στις Βρυξέλλες στη Σύνοδο Κορυφής. Οι συγκυρίες  και οι συσχετισμοί στους κόλπους της Ε.Ε., μάλλον δεν είναι ευνοϊκές για τα ελληνικά και ελληνοκυπριακά σχέδια , για τη διασύνδεση του Κυπριακού με την  ενταξιακή πορεία της Τουρκίας.  Ο γαλλογερμανικός άξονας που αντιδρούσε στην ένταξη της Τουρκίας στην Ε.Ε. έχει αποδυναμωθεί. Η   Γερμανία διαφοροποιείται, καθώς οι ανάγκες συγκρότησης  κυβερνητικού συνασπισμού με τους Ελεύθερους Δημοκράτες (FDP) που έχουν πιο ανεκτική στάση απέναντι στην Τουρκία, υποχρεώνει την Καγκελάριο Ά.Μέργκελ να μην συμπαραταχτείς πλήρως με τη Γαλλία στο θέμα της μη ένταξης της  Τουρκίας στην Ε.Ε.. Συνεπώς, είναι πολύ πιθανόν, ο Πρόεδρος της Γαλλίας Ν.Σαρκοζί  να  απομονωθεί στη Σύνοδο Κορυφής του Δεκεμβρίου, καθώς η Αγγλία, η σουηδική προεδρία, οι ΗΠΑ και αρκετές  ευρωπαϊκές χώρες,  προωθούν  τη μη επιβολή κυρώσεων στην Τουρκία και την απρόσκοπτη συνέχιση της ενταξιακής διαδικασίας. Αλλά και η Ελλάδα παραμένει υπέρμαχος  της ένταξης της Τουρκίας στην Ε.Ε., έστω υπό προϋποθέσεις.
Παρόλα αυτά όμως, Ελλάδα, Γαλλία, Αυστρία και Κυπριακή Δημοκρατία, διατηρούν το δικαίωμα του βέτο στη ένταξη της Τουρκίας ή στο «πάγωμα» των ενταξιακών διαδικασιών, αφού οι αποφάσεις στο Συμβούλιο Αρχηγών λαμβάνονται ομόφωνα. Γι’ αυτό ακριβώς,  η αμερικανοβρετανική διπλωματία και η Σουηδική Προεδρία προωθούν την εξάμηνη αναβολή, ως εναλλακτική λύση,   προκειμένου να αποφύγει η Τουρκία δυσάρεστες εξελίξεις (βέτο) κατά την αξιολόγηση του Δεκεμβρίου. Εκτιμούν, ότι στο διάστημα αυτό,  θα μπορούσε να επιβληθεί μία λύση στο Κυπριακό και  επομένως, να αρθεί το μεγάλο εμπόδιο στην ενταξιακή πορεία της Τουρκίας στην Ε.Ε..  Όμως η Τουρκία είναι υπότροπος, αφού στην «αντιδήλωση της Ε.Ε. της 21ης  Σεπτεμβρίου 2005», είχε δοθεί παράταση μέχρι τέλος του 2009, προκειμένου η Τουρκία να ανοίξει τα λιμάνια και τα αεροδρόμιά της στα κυπριακά πλοία και αεροσκάφη, υλοποιώντας  το Πρωτόκολλο Τελωνειακής Σύνδεσης. Πάντως, σε συζήτηση που είχαμε με υψηλόβαθμο στέλεχος του Υπουργείου Εξωτερικών,  επέμενε,  ότι, η ελληνική διπλωματία προσανατολίζεται να αρνηθεί πρόταση για αναβολή της αξιολόγησης της Τουρκίας το Δεκέμβρη στη Σύνοδο Κορυφής της Ε.Ε.

Αποκαλυπτική  των προθέσεων της Τουρκίας για την Κύπρο είναι η δήλωση του προέδρου της Τουρκίας Αμπντουλάχ Γκιουλ., ότι  «η  Τουρκία δεν μπορεί να προχωρήσει μονομερώς στην κατάργηση των περιορισμών που ισχύουν για τη χρήση των τουρκικών λιμανιών από σκάφη νηολογημένα στην Κυπριακή Δημοκρατία, αν δεν αρθούν ταυτόχρονα και οι περιορισμοί που ισχύουν σε βάρος των Τουρκοκυπρίων στις εμπορικές συναλλαγές τους με την ΕΕ.».  

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα