Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Νέα πρωτοβουλία για το Σκοπιανό ενόψει της Συνόδου Κορυφής της Ε.Ε.


Με πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού  Γ.Α.Παπανδρέου,  επανεκκίνησαν στην Νέα  Υόρκη ,   οι «παγωμένες» διαμεσολαβητικές διαδικασίες στα πλαίσια του ΟΗΕ για το θέμα της ονομασίας της FYROM, ενόψει μάλιστα και της Συνόδου Κορυφής της Ε.Ε., όπου θα συζητηθεί  η πρόταση για τα Σκόπια, του αρμόδιου επιτρόπου για τη διεύρυνση του κ.Όλι Ρεν. Έτσι, με εντολή του Πρωθυπουργού,  ο Έλληνας διαπραγματευτής πρέσβης Αδαμάντιος Βασιλάκης μετέβη στη έδρα του ΟΗΕ  προκειμένου  να παρουσιάσει αναλυτικά στον κ. Νίμιτς  τους βασικούς άξονες της πολιτικής , που προτίθεται να ακολουθήσει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ στο ζήτημα της ονομασίας της γειτονικής χώρας.
Ο κ. Νίμιτς, σύμφωνα με ανακοίνωση της Γραμματείας του ΟΗΕ,  θα έχει καθημερινή επαφή με τα δυο …μέρη και θα καλέσει κοινή συνάντηση «εάν και όταν πιστεύει» ότι μια τέτοια συνάντηση θα είναι χρήσιμη.

Στις Βρυξέλλες, ο  αρμόδιος για την διεύρυνση της Ε.Ε. επίτροπος  Όλι Ρεν,  στην έκθεσή του προτείνει στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, να ορίσει ημερομηνία έναρξης των διαπραγματεύσεων ένταξης της FYROM στην Ε.Ε.  Πολιτικά η  έκθεση του Όλι Ρεν βασίζεται  στο ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου, όπου  το θέμα του ονόματος της γειτονικής χώρας εμφανίζεται ως   διμερές ελληνοσκοπιανό πρόβλημα, γι’ αυτό   δεν θα πρέπει να επηρεάσει την ενταξιακή διαδικασία της FYROM.   Και   καλεί το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο,  να ορίσει ημερομηνία έναρξης των ενταξιακών διαπραγματεύσεων εντός του 2009! Μάλιστα, ο ΥΠΕΞ της Σουηδίας Κ.Μπίλντ, που προεδρεύει των «27» του Συμβουλίου Γενικών Υποθέσεων, δήλωσε ότι η πρόταση της Κομισιόν για έναρξη των ενταξιακών διαπραγματεύσεων με το Σκόπια, αποτελεί «παράθυρο ευκαιρίας», για την επίτευξη  συμφωνίας στο επίμαχο θέμα της ονομασίας!!
Βέβαια ο Όλι Ρεν , επανέφερε το Σκοπιανό στο προσκήνιο, προκειμένου να ανοίξει ένα δεύτερο μέτωπο στην Ελλάδα ενόψει της Συνόδου Κορυφής του Δεκεμβρίου, ώστε η ελληνική διπλωματία να υποχωρήσει στο ζήτημα της ευρωπαϊκής υποψηφιότητας της Τουρκίας, που αποτελεί πρωτεύοντα στόχο της αμερικανό-βρετανικής διπλωματίας συνεπικουρούμενης και από την Σουηδική Προεδρία.


Η ημιθανής Ενδιάμεση Συμφωνία


Η Κυβέρνηση των Σκοπίων, όπως είναι γνωστό,  έχει προσφύγει στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης κατηγορώντας την Ελλάδα ότι δεν εφαρμόζει την ενδιάμεση συμφωνίας του 1995, αφού παραβίασε το άρθρο 11 και εμπόδισε την ένταξη των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ.  Πρόκειται για ελιγμό της Σκοπιανής Κυβέρνησης, ώστε ένα διεθνές πολιτικό πρόβλημα, όπως είναι η εκκρεμότητα του ονόματος της FYROM  , να εμπλακεί σε δαιδαλώδεις και χρονοβόρες νομικές διαδικασίας, που εκ των πραγμάτων, θα υποβαθμίσουν την διαμεσολαβητική προσπάθεια που εξελίσσεται στο πλαίσιο του ΟΗΕ.
Μετά από αυτή την πρωτοβουλία των Σκοπιανών, η  Ελλάδα ,είναι εκτεθειμένη στον κίνδυνο μιας καταδικαστικής απόφασης από το Διεθνές Δικαστήριο! Γι’ αυτό η  Ελλάδα,  προκειμένου να αποφύγει δικαστικές περιπέτειες, θα έπρεπε να είχε πρώτη καταγγείλει την ενδιάμεση συμφωνία, που έτσι και αλλιώς,  από το 2002 είναι ημιθανής. Η Ελλάδα αποδεσμευόμενη από την Ενδιάμεση Συμφωνία και το Διεθνές Δικαστήριο, θα πρέπει να παραμείνει σταθερή στην  πολιτική επιλογή, πρώτα λύση  του προβλήματος της ονομασίας στο πλαίσιο του ΟΗΕ   και μετά ένταξη της FYROM και μάλιστα με το νέο της όνομα στους ευρωατλαντικούς  θεσμούς (ΝΑΤΟ και Ε.Ε.).

Υπέρ του διαλόγου η Ελλάδα


Η Ελληνική Κυβέρνηση,  παρά τις δόλιες μεθοδεύσεις των Σκοπιανών,   δεν αρνείται το διμερή διάλογο,  αρκεί όμως,  να μην υπονομεύεται η διαδικασία που είναι σε εξέλιξη στο πλαίσιο του ΟΗΕ. Ωστόσο, δεν μπορεί η Ελληνική Κυβέρνηση χάριν του διαλόγου να αδιαφορεί, στις αβάσιμες και ιστορικά ατεκμηρίωτες απόψεις  των Σκοπιανών, σχετικά με  την ''αιγαιατική Μακεδονία''. Είναι σαφές,  ότι τέτοιες αναφορές, που αποτελούν επίσημη ιδεολογία  του Σκοπιανού  κράτους, δεν είναι μόνο  ιστορικά ανακριβείς, αλλά αποδεικνύουν  με τον πλέον αδιάψευστο  τρόπο την αναχρονιστική επεκτατική και αλυτρωτική αντίληψη, που διέπει τη σημερινή ηγεσία της π.Γ.Δ. Μακεδονίας.
Η Ελληνική Κυβέρνηση, για όσο διάστημα η «παρέα» του εθνικιστή Σκοπιανού Πρωθυπουργού Νίκολα Γκρουέφκσι θα καπηλεύεται το όνομα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, προβάλλοντας  εξωφρενικές αξιώσεις, για το έθνος και τη γλώσσα, όχι  μόνο δεν θα πρέπει να εγκαταλείψει την πολιτική του βέτο, που εφάρμοσε την άνοιξη του 2008 στο Βουκουρέστι, εμποδίζοντας την ένταξη της FYROM  στο ΝΑΤΟ, αλλά να την επεκτείνει και στην Ε.Ε. Είναι πλέον μονόδρομος το ελληνικό βέτο τον Δεκέμβρη στη Σύνοδο Κορυφής στο  αίτημα του αρμοδίου κοινοτικού Επιτρόπου να προσδιορίσει το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ημερομηνία έναρξης των διαπραγματεύσεων ένταξης της FYROM στην  Ε.Ε., αν προηγουμένως ,  δεν έχει βρεθεί μια αμοιβαία αποδεκτή λύση στο θέμα της ονομασίας.

Δηλώσεις Δ.Δρούτσα και Π.Μπεγλίτη

Η Ελληνική πολιτική και πολιτειακή ηγεσία έχει υιοθετήσει, σχεδόν στο σύνολό της, τη λεγόμενη «κόκκινη γραμμή» στο Σκοπιανό.

Ο ΑΝ.ΥΠΕΞ Δ.Δρούτσας, μετά τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Γενικών Υποθέσεων δήλωσε ότι: «στρατηγικός στόχος της Ελλάδας είναι να βοηθήσει όλες τις χώρες των Δυτικών Βαλκανίων στην  ενταξιακή τους πορεία προς την Ε.Ε. Εκτιμούμαι ότι ,  η διαδικασία αυτή να ολοκληρωθεί  το 2014. Αυτό βεβαίως ισχύει και για τα Σκόπια. Θέλουμε να βοηθήσουμε τα Σκόπια να ενταχθούν στην Ε.Ε., αλλά προϋπόθεση για αυτό είναι η προηγούμενη επίλυση του θέματος της ονομασίας».
Για το ίδιο  θέμα ο αν. ΥΠΕΘΑ Π. Μπεγλίτης, σε συνάντηση με τον αμερικανό ομόλογό του,  ζήτησε από τις ΗΠΑ να ασκήσουν πιέσεις προς την ηγεσία της γειτονικής χώρας προκειμένου να αμβλύνει την εθνικιστική και αλαζονική στάση της, ώστε να είναι εφικτή η εξεύρεση μιας κοινά αποδεκτής λύσης στο θέμα της ονομασίας.  

Σχόλια

  1. Τζάμπα μάγκες στην 'Αγκυρα, άγνοια και φόβος στην Αθήνα


    "Ψυχολογικά" σχέδια επί χάρτου για πρόκληση κρίσης με Ελλάδα ή Αρμενία


    http://konstantakopoulos.blogspot.com/2009/11/blog-post_19.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα