Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

721 ΞΕΝΟΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΚΟΙ ΣΠΟΥΔΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΕ 14 ΚΡΑΤΗ ΥΠΌ ΤΗΝ ΑΙΓΊΔΑ ΤΟΥ ΓΕΕΘΑ


Στρατιωτικοί από 14 χώρες ζήτησαν να μάθουν Ελληνικά και αμέσως το υπουργείο Εθνικής Άμυνας ανταποκρίθηκε. Οι ξένοι στρατιωτικοί ζήτησαν να μάθουν ελληνικά, διότι θέλγονται από τον αρχαίο ελληνικό πολιτικό, αλλά και για πρακτικούς λόγους. Διότι θέλουν να φοιτήσουν σε ελληνικά στρατιωτικά σχολεία.
Έτσι ,  το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας της χώρας μας,  μέσω του ΓΕΕΘΑ χρηματοδοτεί  την ίδρυση Σχολείων Εκμάθησης Ελληνικής Γλώσσας σε χώρες, που εξεδήλωσαν αυτή την επιθυμία.  Η ίδρυση των σχολείων, άρχισε σταδιακά από το 1997 (Ρουμανία).




Είναι σαφές ότι με την ίδρυση και λειτουργία εκμάθησης της Ελληνική γλώσσας από στελέχη των Ενόπλων δυνάμεων διαφόρων κρατών, καταρχήν διευκολύνεται η διάδοση της Ελληνικής γλώσσας και του Ελληνικού Πολιτισμού σε τρίτες χώρες, αλλά και γίνονται ελληνομαθείς  στελέχη που θα επανδρώσουν στο μέλλον ανώτατες θέσεις της στρατιωτικής  Ιεραρχίας σε αυτές τις χώρες.
         

                   Με στόχο την επιβράβευση  των στρατιωτικών-μαθητών των Σχολείων Εκμάθησης Ελληνικής Γλώσσας, από το έτος 2008 και μετά, αφού ολοκληρωθεί ο κύκλος  των μαθημάτων, παρέχεται η δυνατότητα απόκτησης πιστοποιητικού ελληνομάθειας. Ο μοναδικός πιστοποιημένος φορέας στην Ελλάδα, για παροχή επίσημων Τίτλων Γλωσσομάθειας της Ελληνικής Γλώσσας, είναι το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας του Υπουργείου Παιδείας, με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Το ΓΕΕΘΑ/ΔΕΚΠ, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας , πέτυχε την ίδρυση Εξεταστικών Κέντρων, εντός των αιθουσών των σχολείων στο Σεράγεβο, στη Λουογιάγκ, στο Κίεβο και στα Σκόπια.

Οι χώρες λειτουργία Σχολείων Ελληνικών


          Σήμερα, λειτουργούν, υπό την αιγίδα του ΓΕΕΘΑ, δέκα τέσσερα (14) Σχολεία Εκμάθησης Ελληνικής γλώσσας, στις εξής χώρες: Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Αρμενία, Γεωργία, Κίνα, Σερβία, Βουλγαρία, Ρουμανία, ΠΓΔΜ, Ιορδανία, Λιβύη, Αίγυπτος, Ουκρανία, Μαυροβούνιο και Ουγγαρία. Έχει εγκριθεί η ίδρυση Σχολείου στη Συρία (Δαμασκό), για το οποίο αναμένεται η οργάνωση και λειτουργία του μέχρι τέλους του 2010.

Και πιο συγκεκριμένα  Σχολεία εκμάθησης Ελληνικής γλώσσας λειτουργούν στις εξής χώρες:

α.       Αλβανία

Στο στρατιωτικό πανεπιστήμιο SKEDERBEY των Τιράνων λειτουργεί 1 αίθουσα με 2 ομογενείς δασκάλους, οι οποίοι προέρχονται από την τοπική κοινωνία. Το σχολείο ιδρύθηκε το Μάρτιο του 1998 με πρωτοβουλία και δαπάνη του ΓΕΕΘΑ, το οποίο καλύπτει και τις λειτουργικές  δαπάνες.

β.        Βοσνία-Ερζεγοβίνη

Λειτουργούν 2 αίθουσες, 1 στην πόλη Μπάνια Λούκα σε κτίριο του ΥΠΑΜ και 1 στο Σεράγεβο σε διώροφο κτίριο στο κέντρο της πόλης. Έχουν προσληφθεί 2 δάσκαλοι, οι οποίοι προέρχονται από την τοπική κοινωνία (Σέρβοι). Τα σχολεία ιδρύθηκαν τον Αυγ 2001 με πρωτοβουλία και δαπάνη του ΓΕΕΘΑ ενώ ένα μέρος των λειτουργικών εξόδων καλύπτονταν μέχρι πρόσφατα από τη Ελληνική Πρεσβεία του Σεράγεβο. 

γ.         Αρμενία

Λειτουργεί σε 1 αίθουσα στη Στρατιωτική Ακαδημία της Αρμενίας στο Ερεβάν. Έχει προσληφθεί 1 δάσκαλος, ο οποίος προέρχεται από την τοπική κοινωνία (Αρμένιος). Το σχολείο ιδρύθηκε το Μάιο 2000 με πρωτοβουλία και δαπάνη του ΓΕΕΘΑ, το οποίο καλύπτει και τις λειτουργικές του δαπάνες.

                   δ.       Γεωργία

                             Λειτουργούσε στη πόλη Πότι από το Μάρτιο του 2001 και το οποίο έπαψε προσωρινά να λειτουργεί, λόγω της μεταστέγασης των στρατιωτικών μονάδων της πόλης σε άλλη περιοχή της Γεωργίας. Στο σχολείο φοιτούσαν κατά μέσο όρο 10 σπουδαστές και είχε προσληφθεί 1 δάσκαλος Γεωργιανής καταγωγής. Αναμένεται από το Γεωργιανό ΥΠΑΜ η έγκριση στέγασης και επαναλειτουργία του στην Τιφλίδα.

                   ε.       Κίνα

                             Λειτουργεί σε 1 αίθουσα στο πανεπιστήμιο ξένων γλωσσών στην πόλη Λουογιάνγκ. Έχει προσληφθεί 1 κινέζα δασκάλα. Το σχολείο ιδρύθηκε τον Ιουνιο του 2004 με πρωτοβουλία και δαπάνη του ΓΕΕΘΑ, το οποίο καλύπτει και τις λειτουργικές του δαπάνες.
         
στ.     Σερβία

                             Λειτουργεί σε 1 αίθουσα της Στρατιωτικής Ακαδημίας του Βελιγραδίου. Έχει προσληφθεί 1 δάσκαλος σερβικής καταγωγής. Το σχολείο ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2002 με πρωτοβουλία και δαπάνη του ΓΕΕΘΑ.

                   ζ.       Βουλγαρία

Λειτουργούν 2 αίθουσες, 1 στη στρατιωτική Ακαδημία G.W. RAKOVSKI στη Σόφια και 1 στο Στρατιωτικό πανεπιστήμιο «ΒΑΣΙΛ ΛΕΦΣΚΙ» στο BELIKO TERNOBO. Έχει προσληφθεί 1 δασκάλα βουλγαρικής καταγωγής και χρησιμοποιούνται επίσης στρατιωτικοί εκπαιδευτές που έχουν γλωσσική επάρκεια. Τα σχολεία ιδρύθηκαν το Νοέμβριο του 2003 με πρωτοβουλία και δαπάνη του ΓΕΕΘΑ, διαθέτοντας πρόσφατα  δαπάνη για την ανακαίνιση και εκσυγχρονισμό της αίθουσας στο «ΒΑΣΙΛ ΛΕΦΣΚΙ» στο BELIKO TERNOBO και για βιβλία αξίας 2666 €.

                   η.       Ρουμανία

Λειτουργεί σε 1 αίθουσα στο Εθνικό Πανεπιστήμιο Άμυνας στο Βουκουρέστι, όπου στεγάζεται η Σχολή Ξένων Γλωσσών. Έχει προσληφθεί 1 δασκάλα ρουμανικής καταγωγής. Το σχολείο ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 1997 με πρωτοβουλία και δαπάνη του ΓΕΕΘΑ .

                   θ.       Τυνησία

Λειτουργεί σε 1 αίθουσα της Σχολής Ξένων Γλωσσών των Τυνησιακών ΕΔ στη ΕΙ Aouina. Έχει προσληφθεί 1 δασκάλα ελληνικής καταγωγής. Το σχολείο ιδρύθηκε το Μάρτιο του  2003 με πρωτοβουλία και δαπάνη του ΓΕΕΘΑ.

ι.        Π.Γ.Δ.Μ

Λειτουργεί  σε 1 αίθουσα στα Σκόπια εντός στρατοπέδου Ειδικών Δυνάμεων από 02 Οκτωβρίου 2006, ιδρύθηκε με δαπάνη του ΓΕΕΘΑ.

                   ια.      Ιορδανία

                   Έναρξη λειτουργίας την  05 Νοεμβρίου 2006.

                   ιβ.      Λιβύη

                             Έναρξη λειτουργίας την 30 Οκτωβρίου 2006.

                   ιγ.      Αίγυπτος

                             Έναρξη λειτουργίας Νοέμβριος  2006.

ιδ.      Ουγγαρία (Βουδαπέστη)

                             Τελετή ίδρυσης 10 Δεκ 09. Αναμένεται η λειτουργία του εντός του 2010.

ιε.      Συρία

                             Υπο ίδρυση.


Στον παρακάτω πίνακα φαίνονται οι χώρες κατά χρονολογική σειρά ίδρυσης, στις οποίες λειτουργούν τα Σχολεία Εκμάθησης Ελληνικής Γλώσσας, η προέλευση των εκπαιδευτικών, το έτος έναρξης λειτουργίας και ο συνολικός αριθμός απόφοιτων (έως Ιούνιο 2009)


ΧΩΡΑ
ΜΑΘΗΤΕΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
ΙΔΡΥΣΗ
ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ
ΡΟΥΜΑΝΙΑ (ΒΟΥΚΟΥΡΕΣΤΙ)
-
2 ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ
ΟΚΤ. 1997
72
ΑΛΒΑΝΙΑ (ΤΙΡΑΝΑ)
8
2 ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ
ΜΑΡ. 1998
108

ΑΡΜΕΝΙΑ(ΕΡΕΒΑΝ)
20
2 ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ
ΜΑΙ. 2000
42
ΓΕΩΡΓΙΑ (ΤΙΦΛΙΔΑ)
-
1 ΑΛΛΟΔΑΠΟΣ
ΑΠΡ. 2001
37
ΒΟΣΝΙΑ(ΣΕΡΑΓΕΒΟ-ΜΠΑΝΙΑ ΛΟΥΚΑ)
11-11/22
2 ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ
ΑΥΓ.2001
21-61/ 82
ΣΕΡΒΙΑ (ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ)
41
2 ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ
ΙΑΝ.  2002
127
ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ(ΒΕΛΙΚΟ ΤΕΡΝΟΒΟ)
24
2 ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ
ΝΟΕ.2003
150
ΚΙΝΑ (ΛΟΥΟΓΙΑΓΚ)
14
1 ΑΛΛΟΔΑΠΟΣ
ΙΟΥΝ . 2004
16
ΙΟΡΔΑΝΙΑ (ΑΜΜΑΝ)
9
2 ΥΠΕΠΘ
ΟΚΤ. 2006
12
ΛΙΒΥΗ(ΤΡΙΠΟΛΗ)
29
2 ΥΠΕΠΘ
ΟΚΤ. 2006
29
FYROM(ΣΚΟΠΙΑ)
6
1 ΕΛΛΗΝΙΔΑ
ΟΚΤ. 2006
14
ΑΙΓΥΠΤΟΣ(ΚΑΙΡΟ)
23
2 ΥΠΕΠΘ
ΔΕΚ. 2006
20
ΟΥΚΡΑΝΙΑ(ΚΙΕΒΟ)
3
2 ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ
ΣΕΠ.2007
10
ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟ (ΠΟΝΤΓΚΟΡΙΤΣΑ)
10
1 ΥΠΕΠΘ
ΟΚΤ .2007
-
ΣΥΝΟΛΟ
209


721

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα