Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σε νέες περιπέτειες ο αγωγός Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολης


Η κατασκευή του περίφημου  πετρελαιαγωγού  Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολης ,  που σχεδιάστηκε για να μεταφέρει  το ρωσικό πετρέλαιο στα λιμάνια της Δύσης, φαίνεται ότι μάλλον ναυαγεί.  Η Βουλγαρία υπαναχωρεί και εξετάζει το ενδεχόμενο αποχώρησης από τη τριμερή ρωσο-ελληνό - βουλγαρική ενεργειακή συμφωνία, ενώ η Ρουμανία σπεύδει ασμένως να αντικαταστήσει τη Βουλγαρία, ανατρέποντας έτσι τον αρχικό σχεδιασμό της κατασκευής του πετρελαιαγωγού.
 «Η συμφωνία για τον αγωγό μεταφοράς πετρελαίου Μπουργκάς -Αλεξανδρούπολη δεν διασφαλίζει κέρδη για τη χώρα μας και δεν προστατεύει τα συμφέροντά μας», δηλώνει ο πρωθυπουργός της Βουλγαρίας Μπόικο Μπορίσοφ, υπονοώντας προφανώς,  ότι ευνοείται κυρίως η Ρωσία, αλλά και η Ελλάδα.  Ο Βούλγαρος πρωθυπουργός , δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο οριστικής αποχώρησης  της χώρας του, από τη συμφωνία που έχει υπογράψει με την  Ρωσία και την Ελλάδα!

 Οι Ρουμάνοι, επείγονται  να αντικαταστήσουν τη Βουλγαρία και το μόνο που ζητούν από τη ρωσική Gazprom , είναι η τήρηση της ρουμανικής νομοθεσίας, κατά τη διέλευση του αγωγού από ρουμανικό  έδαφος, αίτημα για το οποίο, δεν έχει αντίρρηση η ρωσική εταιρεία.  Αν τελικά,  έχουμε αντικατάσταση της Βουλγαρίας από την Ρουμανία, τότε το έργο κατασκευής του πετρελαιαγωγού  Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολης, ακυρώνεται. Θα σχεδιαστεί  νέα διαδρομή  από το ρουμανικό λιμάνι της Κοστάντζας στη Μαύρη Θάλασσα, καθώς αναμένεται ότι θα κατασκευαστούν δύο αγωγοί, ο ένας με κατεύθυνση  την Ουγγαρία και ο άλλος  προς τη Σερβία.
Οι εξελίξεις αυτές είναι εξαιρετικά δυσάρεστες για την Ελλάδα, διότι οι Ελληνικές Κυβερνήσεις (ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ.) είχαν  επενδύσει, πολιτικά , οικονομικά και γεωστρατηγικά  , στην κατασκευή του  πετρελαιαγωγού  Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολης (στόχος ήταν η Ελλάδα να εξελιχτεί σε διαμετακομιστικό  ενεργειακό κόμβο). Επισημαίνουμε ωστόσο, ότι  το σχέδιο στη σημερινή του μορφή είχε δεσμευθεί να αναθεωρήσει και ο Γιώργος Παπανδρέου κατά την προεκλογική περίοδο, χωρίς όμως να δώσει περαιτέρω εξηγήσεις. Οι δηλώσεις του Γ.Α.Παπανδρέου είχαν προκαλέσει τη δυσαρέσκεια της Ρωσίας.

Γιατί όμως η Κυβέρνηση της Βουλγαρίας υπαναχώρησε και μάλλον επιθυμεί να απεμπλακεί από την κατασκευή του πετρελαιαγωγού  Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολης;
Η Κυβέρνηση Μπορίσοφ είναι φιλοαμερικανική σε αντίθεση με την προηγούμενη που ήταν φιλορωσική. Οι ΗΠΑ έχουν εκφράσει την εντονότατη δυσφορία τους, για την κατασκευή  του πετρελαιαγωγού  Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολης, διότι είναι ευθέως ανταγωνιστικός του αγωγού Μπακού –Τσειχάν, που θα μεταφέρει το αμερικανικών συμφερόντων πετρέλαιο της Κασπίας, στο τουρκικό λιμάνι της Μεσογείου Τσειχάν και από κει στα λιμάνια της Δύσης. Οι ΗΠΑ δεν επιθυμούν, την ενεργειακή εξάρτηση της Ευρώπης από την Ρωσία, γι’ αυτό αντιδρούν στην κατασκευή αγωγών μεταφοράς  ρωσικού πετρελαίου και φυσικού αερίου με προορισμό τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. 

Και ενώ λοιπόν, η κατασκευή του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης καρκινοβατεί, έχει ήδη  υπογραφεί η προκαταρκτική συμφωνία Τουρκίας-Ιταλίας-Ρωσίας , για την κατασκευή του πετρελαιαγωγού Σαμψούντα-Τσεϊχάν, που είναι ανταγωνιστικός του Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη. Η προσέγγιση των Πρωθυπουργών της Ρωσίας και της Τουρκίας κ. Πούτιν και  Ερντογάν στον ενεργειακό τομέα είναι  εντυπωσιακή  και μάλλον έχει πολιτικό «βάθος».
Η Ρωσία, είχε επιμείνει στην κατασκευή του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης, διότι ήθελε η ροή του ρωσικού πετρελαίου προς τη Δύση, να παρακάμπτει τα Στενά των Δαρδανελίων, που είναι υπό τουρκικό έλεγχο (ενδεχόμενη αμερικανική επιρροή). Αν όμως, υπάρξει προσέγγιση Μόσχας και Άγκυρας,  και δοθούν εγγυήσεις απρόσκοπτης μεταφοράς του ρωσικού πετρελαίου στη Δύση, είτε μέσω των Στενών με πετρελαιοφόρα πλοία, είτε μέσω του Τουρκικού εδάφους με αγωγούς, τότε ασφαλώς,  μειώνεται η αξία (πολιτική και οικονομική)  για τη Ρωσία, άρα και το ενδιαφέρον της,  για την  κατασκευή του  πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης . Και έτσι μένει η Ελλάδα μόνη, να επιθυμεί διακαώς την ολοκλήρωση του έργου…
 Αλλά ακόμη και στην περίπτωση που λειτουργήσουν και δύο πετρελαιαγωγοί με ρωσικό πετρέλαιο (Σαμψούντα-Τσεϊχάν και  Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης)  είναι προφανές ότι , εκ των πραγμάτων, μειώνονται οι  διαθέσιμες ποσότητες πετρελαίου, για την τροφοδοσία του Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, συνεπώς, μειώνεται και η ανταποδοτικότητά του.   

Σχόλια

  1. Από την Βουλγαρία και από μικρή αιτία θα ξεκινήσουν όλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Επειδή δεν κατάλαβα ακριβώς, θα μπορούσες να γίνεις πιο συγκεκριμένος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Aυτό πιστευει το Ιερατείο (όχι το διορισμένο από έξω) το οποίο σε αντίθεση με το Πατριάρχη Κων/λης είναι φιλορωσικό.
    Θα μπορούσαμε να πούμε ότι όλα αυτά είναι της πλάκας αν δεν είχαν ρίξει το Σινούκ του "κόκκινου" Πατριάρχη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι «μπουκαδόροι» του Υπουργείου Άμυνας

Του Χρήστου Καπούτση Υπάρχουν όρια στην παρακμή, στη σήψη , στη βλακεία; Υπάρχει κάποιο οριακό σημείο, που δεν μπορεί να ξεπεραστεί; Δύσκολη η απάντηση, αφού και σε αυτό τον τομέα,    οι «δυνατότητες» των ανθρώπων είναι απεριόριστες. Ωστόσο, συνιστά έσχατο σημείο παρακμής και παραλογισμού, η εκθεμελίωση θεσμών, η απαξίωση αρχών και η τυφλή βία εναντίον ανθρώπων. Αναφέρομαι στην βίαιη εισβολή   κάποιων απόστρατων στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, φαινόμενο πρωτοφανές παγκοσμίως!! Η περιοριστική δημοσιονομική πολιτική της Κυβέρνησης πλήττει τους Δημόσιους υπαλλήλους και του ευρύτερου και του στενού Δημόσιου τομέα. Άρα και τους στρατιωτικούς, εν ενεργεία και απόστρατους. Οι απόστρατοι υποστηρίζουν ότι έχουν μειωθεί οι συντάξιμες αποδοχές τους κατά 40%. Πιθανόν να έχουν δίκαιο. Όμως το ίδιο έχει συμβεί και με ΟΛΟΥΣ τους συνταξιούχους του Δημόσιου τομέα.    Οι απόστρατοι ζητούν να εξαιρεθούν από τις μειώσεις των αποδοχών τους, επειδή υπηρέτησαν στις Έν...

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσω...

Η 71η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία αποτελεί την άμεση αντίδραση της Ελλάδας

Του Χρήστου Καπούτση Εάν η Ελλάδα δεχτεί στρατιωτική προσβολή σε οποιοδήποτε σημείο της Επικράτειας, τότε, την άμεση απάντηση με στρατιωτικά μέσα, θα δώσει η   71 η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία . Αποτελεί την αιχμή του δόρατος της μαχητικής   ισχύος του Στρατού Ξηράς.   Έδρα της Ταξιαρχίας είναι η Νέα Σάντα του νομού Κιλκίς. Στην θέση της Νέας Σάντας προϋπήρχε ο οικισμός Βολοβότ, ο οποίος κατοικούνταν από Τούρκους που έφυγαν με την ανταλλαγή πληθυσμών του 1923, για να έρθουν στη θέση τους Πόντιοι πρόσφυγες,   που προέρχονταν κυρίως από την περιοχή της Σάντας, γι’ αυτό άλλωστε έδωσαν στο νέο οικισμό την ονομασία Νέα Σάντα. Μάλιστα , με απόφαση του Ανώτατου Στρατιωτικού Συμβουλίου του Γενικού Επιτελείου Στρατού, η 71η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία,   μετονομάστηκε   σε 71η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία «ΠΟΝΤΟΣ». Η μετονομασία της Ταξιαρχίας έγινε προς τιμήν των απανταχού Ποντίων και των αγώνων που έδωσαν για την Πατρίδα.   Το στρατιωτικό προσωπικό της   7...